Streppel krijgt aanvaller aan de praat: 'Dat doelpunt tegen PSV heel belangrijk'

Streppel krijgt aanvaller aan de praat: 'Dat doelpunt tegen PSV heel belangrijk'

donderdag 21 september 2017 om 11:03

Arber Zeneli lijkt na een maandenlange vormdip zijn zelfvertrouwen te hebben herwonnen. De 22-jarige Kosovaar schoot sc Heerenveen woensdagavond met twee goals langs Excelsior in het bekertoernooi (1-2).

"Ik wil liever niet over het verleden praten", stelt Zeneli in gesprek met de Leeuwarder Courant. "Ik focus me op wat er nu gebeurt. Het gaat momenteel goed, zowel met het team als met mij persoonlijk. En natuurlijk krijg je meer vertrouwen als je doelpunten maakt. Ik ben in vorm en hoop dat ik op deze weg kan doorgaan."

Zeneli scoorde ook al in de Eredivisie-duels met PSV en Excelsior. "Dat doelpunt tegen PSV was heel belangrijk voor Arber", zegt trainer Jurgen Streppel. "Elke speler heeft succeservaringen nodig. Maar voor Arber geldt dat misschien nog iets meer. Er speelden vorig seizoen ook wat dingen in zijn privésituatie. Hij zit nu lekkerder in zijn vel en dat zie je terug op het veld."

Bovendien komt Zeneli beter tot zijn recht als linksbuiten dan aan de rechterkant, meent Streppel. "Dat wisten we vorig jaar ook al. Maar toen stond Sam Larsson op die positie. Toen duidelijk was dat Sam zou vertrekken, hebben we tegen Arber gezegd: jij gaat op links spelen. Dat heeft hem een boost gegeven."

Plaats een reactie

Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 11:07
Goede voetballer die Zeneli.

Vind ik leuk
Aal +14023
donderdag 21 september 2017 om 11:12
Zeker goeie speler. Zou m graag een stap hogerop zien maken naar Vitesse!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:18
Dat kan Vitesse dus niet betalen en ik noem Vitesse ook niet echt een stap hogerop
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:22
Stap hogerop?
Dat hebben we gisteren wel weer gezien.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:13
Duimpje omhoog
Vind ik leuk
Pukstra +619
donderdag 21 september 2017 om 12:38
Hahaha. Vitesse een stap hogerop. Binnen de subtop is geen enkele ploeg een stap hogerop. Of top drie of buitenland.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:29
Hogerop? hahahahaha
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:23
Het is maar net hoe de wind waait bij hem. De ene keer is het alles en de andere keer gaat er werkelijk niets goed.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:36
Toch zijn we nu een seizoen verder en kan hij hopelijk ook bij mindere wedstrijden meer van betekenis zijn! Met meer ervaring moet de ondergrens minder vaak bereikt worden. Daarnaast heeft Streppel een aantal interessante alternatieven!! Het wordt een mooi seizoen in Fryslan!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:06
Die interessante alternatieven dat moeten we eerst ook nog maar afwachten. We hebben goed ingekocht hoor maar we hebben ook absoluut veel kwaliteit verkocht. Als je met name kijkt naar de extra verdedigers die we op de bank hebben zitten dan is het maar te hopen dat iedereen in ieder geval tot de winterstop fit blijft.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:30
Daar ben ik dus ook bang voor, al is Naes een goede versterking en back-up. Voor de rest is het vrij matig achterin.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:15
Dit is een speler die 5x goed speelt en dan weer een inzinkje krijgt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:15
Arber is een Fries olé olé
Vind ik leuk
Leffe +791
donderdag 21 september 2017 om 11:36
Heerenveen heeft vaker leuke en goede spelers, doen ze toch goed daar!.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 21 september 2017 om 11:41
Begon vorig seizoen ook als een raket met een goal in De Kuip als hoogtepunt.
Daarna raakte ie geen knikker meer.
Het is ook nu nog vroeg in het seizoen en dus nog maar niet te vroeg juichen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:04
Mee eens.
Vind ik leuk
mason +935
donderdag 21 september 2017 om 13:49
Hij speelt nu op zijn vertrouwde plek. En larsson is gelukkig weg. Want die liep altijd die gaten dicht. Heb ik me vaak aan geergerd.
Vind ik leuk
shovel +97
donderdag 21 september 2017 om 12:25
Sam Larsson heeft het vorig seizoen mooi verziekt daar bij Heerenveen, ze spelen weer als herboren, Zeneli doet het bijzonder goed daar op links, denk nog beter als Larsson, Feijenoord veel success met dat etterbakje.
Vind ik leuk
mason +935
donderdag 21 september 2017 om 13:50
Klopt ja. Ben blij dat ie weg is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Streppel krijgt aanvaller aan de praat: 'Dat doelpunt tegen PSV heel belangrijk'