Waterreus: Heb liever dat hij trainer is in de Eredivisie dan dat hij niks doet

Waterreus: "Heb liever dat hij trainer is in de Eredivisie dan dat hij niks doet"

maandag 13 november 2017 om 15:27

Ronald Waterreus ziet Frank de Boer graag terugkeren in de Eredivisie. De oud-trainer van Ajax is na twee bliksemontslagen bij Internazionale en Crystal Palace clubloos.

"Frank de Boer heeft een eigen visie, maar die visie wordt hem in het buitenland fataal", zegt Waterreus bij Rondo. De oud-doelman ziet De Boer graag terugkeren naar de Eredivisie, ook om zijn schat aan ervaring te delen.

"Maar ik snap ook wel dat Frank de Boer niet Heerenveen gaat trainen. Dat begrijp ik écht wel", aldus Waterreus. "Het is toch jammer. Ik heb liever dat hij trainer is in de Eredivisie dan dat hij niks doet. Maar het is natuurlijk zijn goed recht om het niet te doen.

Tafelgenoot en oud-tophockeyer Jacques Brinkman ziet in De Boer een goede bondscoach voor het Nederlands elftal. "Hij heeft gewoon twee verkeerde keuzes gemaakt, maar De Boer is voor mij nog steeds absoluut een geschikte kandidaat-bondscoach."

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 15:30
Hij zal toch wel zoiets moeten... er zijn niet veel clubs meer die er aan beginnen denk ik
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 15:34
Ik zie hem weer graag bij Ajax. Je kan me voor gek verklaren maar de prestaties van De Boer waren waanzinnig. Tuurlijk waren veel wedstrijden verschrikkelijk saai maar hij werd wel 4 keer op rij kampioen, dan hoor je mij echt niet over belabberde wedstrijden (die bijna altijd gewoon gewonnen werden).
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:35]
Vind ik leuk
baku +318
maandag 13 november 2017 om 15:39
Ik zie hem liever helemaal niet terug bij Ajax. Ok zijn statistieken qua prijzen zijn goed, en nee het is nu inderdaad ook niet best. Maar onder Frank de Boer was het soms echt niet aan te gluren zo slaapverwekkend. Liever zie ik leuk en aanvallend voetbal waarbij ik liever heb dat je bijv. 5-3 wint dan zo'n slaapverwekkende 1-0 met 100 keer balletje breed/terug.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:39]
Vind ik leuk
Djambo +3513
maandag 13 november 2017 om 15:47
Ik neem toch aan dat je Keizer wel graag in ruilt voor De Boer.
Vind ik leuk
baku +318
maandag 13 november 2017 om 16:17
Tja dat dan weer wel...
Vind ik leuk
Mari +1776
maandag 13 november 2017 om 15:59
Het spel onder de Boer was verzorgd, maar te langzaam. Gelet op de spelers van toen en de spelers van nu zou het er een stuk sneller en frivoler aan toe gaan.
Wat mij betreft zeker kandidaat. Al begrijp ik dat fans van PV en Feijenoord dit liever niet willen
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 16:41
Ja hehe natuurlijk wilt iedereen dat maar voor mij is het resultaat wat telt, goed voetbal is bijzaak
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:50
Dat ie zo saai speelde was ook niet alleen zijn schuld, op de eerste 2 jaar na had ie ook matig materiaal. Des te knapper dat ie 4x op rij kampioen werd.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:52
Ik zie wel liever De Boer dan Keizer laat ik dat vooropstellen, maar ik zie ook De Boer liever niet terug eerlijk gezegd.Het voetbal was verschrikkelijk, hij maakte vaak rare keuzes en de jaren waarin we kampioen werden was dat met zo'n laag punten aantal waar je normaal ook geen kampioen mee word.. het was dat de concurrentie het nóg slechter deed
Vind ik leuk
Bdog +3324
maandag 13 november 2017 om 15:32
Het is toch knap, zo'n waterreus die maar blijft praten en toch niks zegt!
Vind ik leuk
tannat +622
maandag 13 november 2017 om 18:35
Doe jij hem nu na?
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
maandag 13 november 2017 om 15:34
Frank heeft effe wat tijd voor zichzelf nodig, kritisch naar jezelf kijken gaat lastig als je ergens aan de slag gaat met een visie en daar aan vast moet houden, anders word je door iedereen gekraakt.

Zou het ook totaal geen schande vinden als hij het een niveau lager zoekt, leren kan je overal ook bij laagvliegers.
Vind ik leuk
Bizzy +7725
maandag 13 november 2017 om 15:37
Hij heeft gewoon twee verkeerde keuzes gemaakt, maar De Boer is absoluut een geschikte kandidaat-bondscoach ? Het moet niet gekker worden.

We zitten niet te wachten op tikkie terug, tikkie breed voetbal. Kwaliteit van de spelers het probleem bij Oranje en daarbij hoort een coach die realistisch voetbal durft te spelen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:53
Ik geloof echt niet dat De Boer opdracht gaf om op die manier te spelen, hij had ook gewoon erg matig materiaal de laatste 2 jaar. En mocht het toch zijn opdracht zijn, mag ie van mij alsnog komen. Liever tikkie breed, tikkie terug en resultaat dan flitsend voetbal en GEEN resultaat.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:50
Als hij zijn eigen visie combineert met een meer realistische aanpak zie ik in hem nog steeds een toekomstig toptrainer. Hopelijk krijgt hij snel de kans, want buiten dat ie een goede trainer is, lijkt het me ook een fijne man in de omgang.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:50
Ik zie Waterreus liever als onderwatercoach van het nationale hermafrodieten-team 2300 km vrije slag-mét horden dan dat ie uberhaupt iets over voetbal schrijft/zegt...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:54
Kan absoluut perfect met jeugd omgaan, jeugd trainer bij Ajax!!!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:55
Waarom zou De Boer b.v. Heerenveen niet gaan trainen meneer Waterreus? Tenslotte moet De Boer zich ook nog bewijzen, hij heeft veel succes gehad bij Ajax maar daar had hij ook het materiaal voor!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:56
Altijd welkom bij Heerenveen. Slechter dan de huidige trainer kan niet.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:03
Frank kan koffiejuffrouw in de Kuip worden.
Keert hij toch terug in de Eredivisie.
En ook nog eens in het mooiste stadion van Nederland..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:06
"Maar ik snap ook wel dat Frank de Boer niet Heerenveen gaat trainen. Dat begrijp ik écht wel",

Bah bah bah. Waterreus denkt dat Frank zich daar te groot voor voelt. Jammer, denk dat Waterreus ook liever schnabbelt dan echt werk.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 13 november 2017 om 16:51
Laat Jaques Brinkman zich nu eens goed focussen op zijn tafelgenootschap, daar zal hij wel een beetje verstand van hebben.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:40
Ik denk dat de Boer zich daar niet te groot voor voelt. Maar hij zal dan wel bijzonder moeten presteren om in de picture te blijven van de clubs uit de grote competities.
Vind ik leuk
Kuip +3149
maandag 13 november 2017 om 18:14
De visie van Frank de Boer: vooral veel breed spelen voor je eigen strafschopgebied, veel terug op de keeper, houd het tempo traag.
Laat Frank de Boer lekker de Zouaven gaan trainen maar kom alsjeblieft niet meer in de eredivisie werken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Waterreus: "Heb liever dat hij trainer is in de Eredivisie dan dat hij niks doet"