Ontslagen Fraser niet blij met uitspraken assistent: Vind ik heel eng

    Ontslagen Fraser niet blij met uitspraken assistent: "Vind ik heel eng"

    zondag 22 april 2018 om 13:27

    Henk Fraser is niet blij met een aantal uitspraken van Edward Sturing. Eerder deze maand werd Fraser ontslagen door Vitesse, waarna Sturing het stokje overnam in de Gelredome. 

    "Ik ga het niet ontkennen: een aantal opmerkingen van Sturing vind ik heel eng", zegt Fraser bij De Tafel van Kees op FOX Sports. Inhoudelijk wil de ontslagen oefenmeester er niet veel over kwijt. "Wat ik eng vind ga ik met hem bespreken. Dat ga ik absoluut doen. Een aantal zaken vond ik eng."

    Fraser ontkent dat hij doelt op het gedrag van Sturing tijdens de 7-0 overwinning op Sparta. Daags na het ontslag van Fraser ging zijn voormalig assistent uit zijn dak tijdens de ruime overwinning. "Hij neemt het over en dan vind ik het echt onzin dat mensen vinden dat hij ingetogen moet juichen om met mij rekening te houden."

    Sturing toonde eerder deze maand begrip voor het ontslaan van Fraser. "Ik begrijp wel dat de club ingrijpt. De club heeft twee opties: we gaan door zoals nu of we gaan iets doen. We hebben uit vier wedstrijden één punt gehaald en dan weet je dat er een crisis komt bij een club als Vitesse", zei hij tegen VI

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +17676
    zondag 22 april 2018 om 13:32
    Als je met 7-0 wint mag je juichen als een gek. Niks raars aan:p
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    Damaverick +161
    zondag 22 april 2018 om 13:45
    Dat zegt Fraser ook....
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17676
    zondag 22 april 2018 om 13:47
    Klopt. En ik benadruk het nog maar even een keertje:)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147775
    zondag 22 april 2018 om 13:32
    Laat lopen Henk , wat geweest is is geweest
    Vind ik leuk
    Cookee +9643
    zondag 22 april 2018 om 14:21
    Gefeliciteerd jongen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15799
    zondag 22 april 2018 om 13:34
    Alle clubmensen van Vitesse die nu in een polonaise achter de Russen aanlopen zijn eng Henk.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 13:38
    niet enger dan het achterna lopen van v.d sar en Overmars
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15799
    zondag 22 april 2018 om 13:42
    Eens.
    Vind ik leuk
    Noord +134
    zondag 22 april 2018 om 15:11
    Kraay heeft zelf toegegeven dat de Wit en V Hintum zelf hebben gehandeld en niet de Russen zoals ze eerder hebben geroeptoetert. Zo zie je maar dat ze maar wat uit hun enge nekjes zitten te lullen. En al die makke schaapjes maar volgen die de club niet volgen. Triest!
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1193
    zondag 22 april 2018 om 13:40
    Henk, laat het gaan. Je hebt gewoon echt slecht gepresteerd dit seizoen, vorig seizoen zag het voetbal er ook niet uit, maar won jij de beker, door een paar geniale momenten van Lewis Baker en Ricky van wolfswinkel. Steek de hand in eigen boezem, je bent gewoon geen goede trainer
    Vind ik leuk
    The Iceman +6736
    zondag 22 april 2018 om 13:44
    Daarom, gewoon je verlies pakken. En dat Sturing aangeeft minder behoudend te willen spelen - voor zover ik kan zien de enige opmerking waar hij Fräser enigszins afvalt - is ook weer niet zo raar.

    Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2312670/Edward-Sturing-ziet-sfeer-verbeteren-een-overwinning-doet-meer-dan-vier-weken-praten
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    zondag 22 april 2018 om 13:52
    En het voetbal is toch ook gewoon direct beter? Tegen AZ verlies je weliswaar maar ook daar had je gewoon minimaal een punt moeten pakken. 3 goals gemaakt en nog kansen genoeg gehad, bovendien waren de 1-0 en 4-2 gemakkelijk te voorkomen geweest.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8929
    zondag 22 april 2018 om 14:34
    Hoezo had je minimaal een punt moeten pakken?

    Als je 4 goals tegen krijgt heb je in mijn ogen nergens recht op...
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    zondag 22 april 2018 om 14:58
    Vind ik ook. Maar als er van de 4 goals 2 regelrechte blunders tussen zitten en jezelf meer kansen creëert dan de tegenstander dan had er meer ingezeten. Vitesse speelde zeker niet slecht Woensdag. Zonder die ketsers van Büttner en Houwen hadden we niet verloren.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 14:11
    Al die mensen die Vitesse nauwelijks volgen hebben gelijk een mening over zijn ontslag. Als ze zich wat meer verdiept hadden (laat ze kijken naar het wisselbeleid en bepaalde vriendjes van Henkie in de selectie) dan hadden ze een andere mening gehad. Na een 1-0 voorsprong gaat hij een spits wisselen voor een verdediger waardoor wij de laatste 20 min met het zweet in de bilnaad op de tribune zaten. Een resultaat trainer met lelijk voetbal, tja als dan de resultaten achterblijven dan word een trainer ontslagen.
    Vind ik leuk
    JJD +300
    zondag 22 april 2018 om 14:32
    Maar het is gewoon idioot om 2! of 3 wedstrijden voor het eind van het seizoen de trainer te ontslaan terwijl er toch niks meer te halen is.
    Vorig jaar kon ie niet stuk en nou krijgt ie een schop.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 14:36
    4 competitie wedstrijden en misschien 4 play-of wedstrijden. Vorig jaar was het voetbal ook slecht maar presteerden ze wel. Het voetbal was dit jaar ook slecht en dan verlies je van twee degradatie kandidaten. Ja dan weet je dat het gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11697
    zondag 22 april 2018 om 18:14
    Als jij bij jouw baas niet presteert krijg je nog veel eerder een schop.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:23
    Niks te halen?! Juist wel: nog 4 wedstrijden om de play-offs veilig te stellen (wat vooraf toch niet als een probleem gezien had hoeven worden)
    En 4 wedstrijden om de play-offs winnen.
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    zondag 22 april 2018 om 20:03
    Die mening hebben hier de meeste over een andere club.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 13:51
    Sturing is n echte clubman, daar praat je niet zo over Henk. Sturing is gewoon blij als zijn cluppie t in eens goed doet. Kijk jij eerst maar ns in de spiegel Henk, voordat je iemand eng noemt. Je hebt gewoon niet veel gebracht als trainer. En de beker wonnen we dankzij n paar geniale momenten van onze Rickygoal.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12885
    zondag 22 april 2018 om 13:51
    Sturing eng? Zwarte piet is pas eng!
    Vind ik leuk
    Metal +2385
    zondag 22 april 2018 om 14:00
    Mensen die zwarte Piet eng vinden, die zijn pas eng!
    Vind ik leuk
    Blueman +865
    zondag 22 april 2018 om 13:54
    Je hebt van die assistenten die er op zitten te wachten tot de hoofdtrainer wordt ontslagen. In plaats van solidair te zijn met de man met wie ze tijden samenwerken, weten ze niet hoe snel ze diens plek moeten innemen.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +329
    zondag 22 april 2018 om 13:59
    Je hebt totaal geen idee waar je over lult, ik raad je aan je eens te verdiepen in iets voor je wat roept.

    Sturing heeft niks met henk, sturing is vitesse.

    Sturing dient ook zeker geen solidariteit met henk te hebben maar met vitesse zoals hij maar weer eens heeft vewezen.

    Vind ik leuk
    JJD +300
    zondag 22 april 2018 om 14:39
    Vitesse heeft zowiezo een veel te grote broek aangetrokken met het bouwen van een megalomaan stadion voor gelderse maatstaven.
    De enige reden dat vitesse nog bestaat is dat het zijn ziel en zaligheid heeft verkocht aan een rus met een bak geld.
    Vind ik leuk
    Noord +134
    zondag 22 april 2018 om 15:14
    En jij wilt "zowiezo" punten scoren zonder inhoudelijk in te gaan op dit onderwerp!
    Vind ik leuk
    Fckronos +153
    zondag 22 april 2018 om 21:00
    Wilde je ook wat zeggen JJD(ickhead)!
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 21:01]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:41
    Tja daar hadden we het nu niet over. Maar als je het over buitenlandse eigenaar hebt, dan kan ik je vertellen dat Roda, Groningen, Twente, NAC, Fortuna in onderhandeling zijn met buitenlandse investeerders.

    Red Bull wil ook graag een team. Mag van de UEFA, maar schijnt niet te mogen van de KNVB.
    Vind ik leuk
    Blueman +865
    maandag 23 april 2018 om 06:15
    Prachtig al die reacties. Dus als je 25 jaar assistent bent mag je vastgeroest zitten aan het pluche? Voor Sturing is het nu dus alweer uitkijken naar de dag dat Leonid Slutsky wordt ontslagen, zodat hij de zaak weer kan overnemen. Wat heeft hij nu gepresteerd dan als (assistent-trainer) met zulk goed spelersmateriaal. Ja, de KNVB-beker, maar die is de laatste jaren ook gewonnen door teams als PEC Zwolle en FC Groningen met een veel lagere begroting.
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    zondag 22 april 2018 om 14:03
    Sturing is Vitesse. Fräser een prutsende passant. Sturing hoeft totaal niet loyaal te zijn aan Fräser.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 14:15
    Blueman is een beetje bleu...
    Vind ik leuk
    HansVites +4617
    zondag 22 april 2018 om 14:16
    Sturing zit al bijna 25 jaar bij Vitesse er is zelfs een tribune naar hem vernoemd, en dat hij loyaal moet zijn aan Fraser is dus onzin Sturing is loyaal naar de club.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:34
    Blueman ken jij Sturing niet ofzo? Hij zit vanaf 1987 bij de club. Eerst als speler en later in allerlei functies. Heeft iedereen zien komen en gaan. Is ook al vaker hoofdtrainer geweest (al dan niet interim). Hij is sinds vorige week zelfs degene die record meeste eredivisieduels als hoofdtrainer Vitesse op zijn naam heeft.
    Vind ik leuk
    dogo +196
    maandag 23 april 2018 om 18:54
    Je hebt ook hoofdtrainers die bij eigen falen alles en iedereen om hen heen aanwijzen als schuldige, om vervolgens de media heel handig te bespelen als er uiteindelijk een onvermijdelijke breuk komt..
    Hun laatste trucje is dan de club en hun voormalige collega's in kwaad daglicht zetten met behulp van de media vriendjes.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +329
    zondag 22 april 2018 om 13:57
    Ben toch wel erg benieuwt wat henkie nu weer bedoelt.. Die vent klaagt de hele tijd over van alles maar nooit verduidelijkt die zijn geklaag.
    Jammer henk je word een jankbal!

    Je had idd in de winterstop gewoon je spullen moeten pakken, was voor beide partijen beter geweest.
    Vind ik leuk
    dogo +196
    maandag 23 april 2018 om 18:56
    Inderdaad. En hij kan niet zeggen dat de supporters hem niet hadden gesteund in die beslissing...
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    zondag 22 april 2018 om 14:06
    Onsympathieke engnek die Fräser. Een jankerd eerste klas.
    Vind ik leuk
    Stoetel +93
    zondag 22 april 2018 om 14:07
    Sturing is net zo'n scholletje als Blind is/was, beetje meeheulen, presteerde ook niks als hoofdcoach, waren ook blij dat hij weg was naar grote vriend PSV, hij mocht blij zijn dat het totaal uitgebluste Sparta op bezoek kwam.
    Eng manneke.
    Vind ik leuk
    HansVites +4617
    zondag 22 april 2018 om 14:14
    Ach Henk sneu om nog even na te trappen naar een clubman als Sturing.
    Je was gewoon een bange trainer om met een ploeg als Vitesse zo verdedigend te spelen, kijk eens naar de 2 wedstrijden onder Sturing zo speel je met Vitesse.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29309
    zondag 22 april 2018 om 14:35
    Natrappen naar een clubman die zijn voormalige meerdere ff een flinke trap na heeft gegeven. Afgaande op jouw woorden is dat gedrag dat in Arnhem wordt toegejuicht!
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    zondag 22 april 2018 om 15:10
    Fräser is geen clubmam maar een ruggengraatloze jankerd. Het had zo jouw broer kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    zondag 22 april 2018 om 20:06
    Sturing trapte na, naar zijn collega. Daar gaat het om.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 14:21
    Sturing was juist de spil in dit wespennest, hij pleitte voor het opstellen van buttner en castaignos, en nu achter de rug van Henkie lullen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 14:29
    Sturing heeft juist benadrukt zeer ongelukkig er mee te zijn dat hij voor de groep kwam te staan, en zich zeer loyaal aan Fraser getoond. En welke trainer zou niet blij zijn met ern 7-0 overwinning? Zeker een trouwe clubman als Sturing is daar zeer blij mee. Onzinverhaal dit.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29309
    zondag 22 april 2018 om 14:34
    Jij hebt niet op zitten letten!

    Sturing heeft zich wel degelijk bezondigd aan het in de rug gestoken mes.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11697
    zondag 22 april 2018 om 18:17
    Overdrijven is ook een vak, familie van relnicht kraay trouwens ?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29309
    zondag 22 april 2018 om 14:33
    Henk heeft gewoon gelijk; die Sturing steekt hem zonder moeite een mes in zijn rug terwijl ie eerder nog met overtuiging zijn zoute ballen likte....
    Vind ik leuk
    Fckronos +153
    zondag 22 april 2018 om 22:21
    Hoe weet jij dat ze zout zijn Barry?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29309
    zondag 22 april 2018 om 22:23
    Van Dicky.... die likt ze ook.... op z'n favoriete parkeerplaats.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:47
    In eerste instantie heeft sturing in een interview benoemd dat hij het vreemd vond dat ze hem vroegen, omdat hij samen met Fräser verantwoordelijk was en dat ook zo voelde. Maar hij doet het uiteraard wel.
    Vind ik leuk
    pico323 +5316
    zondag 22 april 2018 om 14:47
    Inhoudelijk ga ik er niet op in. Waarom benoem je het dan in een praat programma. Komt aandacht te kort.
    Ga lekker w delen in Suriname.
    Vind ik leuk
    De Joker +157
    zondag 22 april 2018 om 14:49
    Hoort een beetje bij Henkie. In Den Haag problemen met de Chinezen, in Arnhem met de Russen en straks in Rotterdam met de sponsors.
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    zondag 22 april 2018 om 14:54
    Ach Sturing was even de weg kwijt...
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:53
    Ik hoop dat vitesse FC Twente achterna gaat. Sfeerloze, zielloze club met een bezettingspercentage van het stadion met maar 60% ofzo. Met zo’n lelijk stadion en roebels mag je van mij zelfs per direct degraderen naar de derde divisie..
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11697
    zondag 22 april 2018 om 18:18
    Hoeveelste nek account is dit van jou, ga lekker ergens anders lopen janken.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11697
    zondag 22 april 2018 om 18:07
    Wat een stelletje honden daar, vooral Henk en die vieze rat van een kraay die alleen maar op sensatie uit is ! Een clubman zoals Sturing af gaan lopen zeiken op tv zonder dat hij zich ter plaatse kan verdedigen, dat is pas eng en laf ! Henk is een passant en kraay een nobody die zich overal indraait op tv. Het valt mij ook tegen dat Fraser nu vlak na zijn vertrek op tv loopt te klagen en Sturing de schuld geeft van het verlies voor de beker, dat terwijl Henkie zich gauw ziek had gemeld. Henkie liep ook al voor de winterstop op tv te verkondigen dat hij weg ging, zonder dat de club dat wist. Dat valt mij vies tegen van hem.
    Vind ik leuk
    VA1 +1742
    zondag 22 april 2018 om 18:41
    Sturing gaf aan dat we van het flipperkast voetbal af moeten. Daarmee sloeg hij de spijker op zijn kop, niks engs aan.
    Vind ik leuk
    VA1 +1742
    zondag 22 april 2018 om 18:46
    Fraser moet ook maar met zijn jasje gaan gooien, dan kan die clown zijn frustraties beter kwijt.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 01:28
    Sturing wil doen geloven dat zijn aanpak het beste is. Het is absurd dat hij dingen zegt (discipline aantrekken) die niet kloppen. Fraser is van de discipline.
    Sturing is een judas.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11697
    maandag 23 april 2018 om 05:15
    Weer een domme opmerking van een nec-er met zijn honderdste account nu.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ontslagen Fraser niet blij met uitspraken assistent: "Vind ik heel eng"