'FC Groningen en Buijs willen keeper halen en tweede amateurtransfer realiseren'

    'FC Groningen en Buijs willen keeper halen en tweede amateurtransfer realiseren'

    zaterdag 19 mei 2018 om 18:58

    FC Groningen lijkt zich te gaan versterken met Jaimy Schaap. De 23-jarige keeper speelt nu nog in de Tweede Divisie namens IJsselmeervogels, maar staat in de nadrukkelijke belangstelling van de Noorderlingen.

    RTV Utrecht meldt zaterdagmiddag dat Schaap, ondanks een tot 2021 doorlopend contract in Spakenburg, dichtbij een transfer naar Groningen is. De doelman is naar alle waarschijnlijkheid gescout door de nieuwe FC Groningen-trainer Danny Buijs: de huidige eindverantwoordelijke van Kozakken Boys heeft Schaap dit seizoen meerdere malen aan het werk gezien in de Tweede Divsie.

    Met de waarschijnlijke komst van Schaap speelt FC Groningen alvast in op een vertrek van Sergio Padt. De aanvoerder ligt nog tot medio 2019 vast, maar heeft zijn zinnen gezet op een vertrek. Schaap zal in Groningen moeten concurreren met Kevin Begois, het afgelopen seizoen de stand-in achter Padt.

    De nummer twaalf van het voorbije Eredivisie-seizoen heeft onlangs al gewinkeld in de Tweede Divsie. Ahmad Mendes Moreira komt samen met Buys over van Kozakken Boys.

    Plaats een reactie

    zaterdag 19 mei 2018 om 19:01
    Langzamerhand, wordt groningen steeds meer een schaperig amateurclubje....
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:13
    Ik als supporter van FCG, zit er maar schaapachtig naar te kijken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:57
    Hele goede keeper.
    Vind ik leuk
    komoanFC +1981
    zaterdag 19 mei 2018 om 21:45
    Ook een goede kop!
    Vind ik leuk
    jave +1551
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:23
    Geiteneu...
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:24
    Geiteneusje!
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:03
    Schaperig haha
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:08
    Wie zegt dat dit de opvolger van Padt gaat worden. Kan ook een nieuwe keeper voor de U23 zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:09
    Word idd de keeper van Groningen 023 Hoekstra gaat verhuurd worden om ervaring op te doen
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +920
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:10
    Schaap zal in Groningen moeten concurreren met Kevin Begois, het afgelopen seizoen de stand-in achter Padt.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +128
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:10
    FC Groningen heeft als doel om volgend seizoen de play-offs te halen en die te winnen.
    Eerst wordt de naam Schalk genoemd als spits en nu een keeper van Ijsselmeervogels als opvolger van Padt??
    Ik weet niet waar voetbalprimeur dit allemaal vandaan haalt maar dit begint lachwekkend te worden.

    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +4831
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:13
    Ze doelden op de play-offs voor behoud in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Pkrzz +71
    zondag 20 mei 2018 om 13:43
    Bedank faber ook nog even! Die een dozijn spelers de nek omgedraaid heeft. Of ze zijn totaal verneukt en kunnen in eens niet meer voetballen.

    Of ze kiezen eieren voor hun geld en lopen bijna gratis de deur uit. Zoals dat onder faber ging, heb ik nog nooit meegemaakt. Anti voetbal, geouwehoer in de selectie, topsport klimaat zoals hij dat noemde. Mn reet, het was bijna degradatie en mismanagement heeft de club miljoenen gekost!

    Nu kunnen we het doen met amateurs en transfervrije spelers. Wat moeten we hiermee. Eerst Veldwijk nog lozen voor een paar stuivers, al dan niet gratis. Dan is het verval compleet.

    Padt zei al wil best blijven, dan wil ik de plannen zien voor komend(e) seizoen(en). Zal wel een bierviltje zijn geweest.. man man, wat een puinhoop. Zo een zonde, want er loopt best wel talent.. als ik zie wat er nu gebeurd en welke kant dit op gaat, word ik totaal niet blij.

    Vind ik leuk
    rebelkushh +128
    zondag 20 mei 2018 om 21:25
    Ik heb 2 jaar in Groningen gewoond (2012/2014 damsterdiep) en ik heb dan ook veel groningse vrienden die voor Groningen zijn en in die tijd speelde Groningen ook goed, play-offs gewonnen volgens mij met V.D. Looi, (catenaccio voetbal tegen Vitesse ;)
    We zijn nu zo'n 3/4 jaar verder en volgens mij heeft Groningen in die tussentijd aardig gecashed voor bepaalde spelers en ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze in deze transferperiode geen goede spelers halen.
    Bacuna gaat volgens mij weg en ik hoop zo erg dat Padt naar Vitesse komt en ook daar zal Groningen goed geld voor krijgen, Schalk en dit keeper zullen vast voor de breedte zijn.


    Vind ik leuk
    Pkrzz +71
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:41
    Dat geld is op en of hebben we laten liggen.... Dat komt door Faber en het bestuur.

    Het bestuur heeft spelers gehaald in mijn op een paar na best redelijke. Ik noem bijvoorbeeld Sorloth en die via de achterdeur weg is gegaan. Daarna vervolgens in Scandinavië weer voor een mooi bedrag is verkocht in de PL.

    Het lijkt wel of dat spelers gehaald zijn door Jans zonder overleg met Faber.

    Faber predikte een topsportklimaat, maar maakte er vervolgens een potje van. Die Faber heeft gewoon heel koppig aan zijn systeem vast gehouden, wat niet werkte en niet om aan te zien was. Nooit kijken naar de kwaliteiten van zijn spelers en daar je systeem op aanpassen. Dat maakte alles kapot, spelers en onderlinge verhoudingen.

    Al in het 1e seizoen zijn er spelers weg gegaan die de kans kregen. Bijvoorbeeld Linssen en Idrissie in 2e seizoen. Andere spelers die niet in het systeem pasten heeft Faber gewoon kapot laten gaan. Zoals Tibbeling en Yttegard Jensen (verhuurd).

    Zulke spelers zijn weer bijna gratis de deur uit gelopen en heeft de club niets opgeleverd.

    Dit leverde veel spanning en ruzies op in de club. Schorsing van Mahi en Idrissie, dat wissel incident met Veldwijk. Mahi is totaal weg gezakt daardoor (contract 2019) en moet ook verkocht worden. Veldwijk met zijn gedragsproblemen loopt ook zo de deur uit.

    Iedereen zag het al aankomen, maar Faber werd niet ontslagen, want dat koste Nijland een beste duit. Faber had echt niet zo'n slecht materiaal, als men doet vermoeden.

    Ik hoorde of las ergens (weet geen bron meer) laatst dat Marcel Groninger de laatste wedstrijden heeft gecoacht en de broodnodige punten heeft binnen gehaald.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:20
    Een insider bij Groningen die me kan vertellen voor welk team hij gehaald gaat worden?

    Groningen gaat toch niet echt het nieuwe seizoen in met deze jongen en Begois als keepers voor het eerste?
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:24
    Ik vrees er wel voor, na de aankoop van doan is er ''geen geld'' meer voor fatsoenlijke tranfers. Nijland helpt de club mooi naar de kloten op deze manier.
    Vind ik leuk
    komoanFC +1981
    zaterdag 19 mei 2018 om 21:46
    Wat had hij dan moeten doen?
    Doan de deur uit laten lopen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:28
    O 23
    Vind ik leuk
    KOudman +385
    maandag 21 mei 2018 om 11:58
    Dacht ik eerst ook, maar wordt waarschijnlijk voor onder 23 gehaald omdat ze Hoekstra van plan zijn te verhuren om ervaring op te doen. Als padt vertrekt wordt we echt wel een goeie vervanger gehaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:39
    Oke, duidelijk. Lijkt me ook veel logischer.

    Ben wel benieuwd hoe de selectie van Groningen eruit gaat zien. Padt, Mahi, Bacuna en Memisevic willen weg toch? Daar moeten dan wel serieuze vervangers voor gehaald worden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:25
    Dat begint een veredelde amateurploeg te worden in het noorden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:26
    Tuurlijk, nog meer amateurs halen nijland en co. Straks spelen in een leeg stadion. En play offs tegen degradatie. Kut beleid.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5193
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:26
    Ongetwijfeld gaat de coach of een amateurspeler positief opvallen.
    Toch verwacht Ik niet dat al deze vondsten bij Groningen goed uitpakken, niet voor het eerste.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:29
    Kennen jullie deze keeper?
    Nee!
    Ik ben een vaste supporter van IJsselmeervogels en kan jullie vertellen dat het de beste keeper van de 2e divisie is.
    Als hij komt hebben jullie daar een hele goeie aan kan zo de positie van padt overnemen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1377
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:30
    Het kan alleen maar meevallen
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:36
    En met dit soort aankopen verwachten Nijland en Jans het stadion weer vol te krijgen? Man, ze zijn daar totaal de weg kwijt....
    Vind ik leuk
    Schaar +1377
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:56
    Wie verwacht jij dan?
    Vind ik leuk
    Martinnat +730
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:04
    Dat gaat helemaal fout daar in Groningen
    Vind ik leuk
    Marco S +4266
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:11
    Ik zou Stekelenburg doen
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:37
    Scenario voor het komende seizoen:
    Jupiler League: Nieuwe eigenaar Den Bosch investeert flink, wordt met overmacht kampioen. Pieter de Waard had sterren verkeerd gelezen, Telstar promoveert pas in 2019 door Groningen na strafschoppen te verslaan. Heen-en-weer koning Volendam verslaat NAC na angstige Playoffs.
    Eredivisie: PEC kakt voorlopig in na vertrek sterkhouders en wordt laatste. Groningen degradeert na playoffs, net als NAC.

    Rechterrijtje eredivisie 2020: Fortuna, Excelsior, VVV, Telstar, Den Bosch, Emmen, Almere, Volendam, Heracles.
    Linkerrijtje Jupiler League 2020: Twente, Groningen, Roda, NEC, Sparta, De Graafschap, Cambuur, GAE, NAC.
    Vind ik leuk
    HanV +4015
    zondag 20 mei 2018 om 08:25
    Elke club verliest sterkhouders, soms denk je dat die veel beter eerder weg hadden kunnen gaan. Na de degradatie van Twente denk je dat er veel meer clubs dan voorheen kunnen degraderen, maar de waarheid is natuurlijk dat een club het wel heel erg bont moet maken met bijvoorbeeld een verklaard TD als ze met een begroting voor de eerste 12 het moeilijk krijgen.
    Het zal heus niet zo zijn dat deze keeper of Begois de eerste keeper van Groningen wordt. De 6 degradatiekandidaten volgend jaar zijn eerst de clubs die promoveren of zich vandaag nog net weten te handhaven, VVV, Willem II en NAC. Ik hoop niet dat Heracles het moeilijk krijgt want die zijn de voorzitter, de trainer en de TD kwijt geraakt. Excelsior loopt ook leeg, maar dat is iets jaarlijks, dus die zullen het ook wel weer redden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 21:02
    Leuk gevonden door iemand die z'n verstand van voetbal in z'n linker kleine teen heeft zitten. Ben jij echt een fan van Roda jc of doe je maar alsof en wil je meepraten met de grote jongens? Laat ik je dit zeggen dat FC-Groningen het komend seizoen van zich laat spreken in de positieve zin en dat al die "huilertjes" hierboven hun kinderachtige beweringen in de zak kunnen steken. FC-Groningen degraderen........hoe verzin jullie het. Hierin kun je zien dat al die "grootbekken" het verstand van een ééncellige hebben. Laag bij de grond kruipende flapdrollen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5419
    zaterdag 19 mei 2018 om 21:18
    Waarom voel jij je zo aangevallen? Volgens mij ben jij de gene die nu kinderachtig aan het reageren is.

    Waarom is het zo gekke gedachten gang van men hierboven? Jij zet mensen af als eencellige omdat zij denken dat Groningen kan degraderen.. niet om het 1 of ander, maar zonder sterk slot had Groningen dit seizoen zomaar in de nacompetie kunnen belanden.

    Dan terug komend op wat men hierboven beweert. Iedereen ziet geruchten over spelers die worden gehaald vanuit de amateurs en Schalk. Stel je trekt ze werkelijk aan, dat is geen linkerrijtje ambitie. En kwa selectie lijkt Groningen de laatste jaren kwalitatief steeds wat minder te worden.

    Het is de eredivisie he, een slecht jaar en je hangt.. Roda degradeerd nu voor de 2e keer, en daarvoor 40? Jaar niet. Pas dus maar op.


    En als je het nou niet met mij eens bent, let dan een beetje op je taal gebruik he ;-)
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5419
    zaterdag 19 mei 2018 om 21:08
    Nou ken ik die keeper niet.. maar je gaat je bijna afvragen of het geld op is. 2 spelers vanuit de amateurs eventueel en een gerucht over Schalk..
    Vind ik leuk
    Het Brein +3861
    zaterdag 19 mei 2018 om 21:25
    Tja, dit wordt haast kritisch...
    Vind ik leuk
    El Cazador +5798
    zaterdag 19 mei 2018 om 21:53
    FC Groningen is over duidelijk een andere weg ingeslagen aan de hand van Ron Jans. Ben heel erg benieuwd hoe dat komend seizoen gaat uitpakken.
    Word het weer als vanouds "de groene hel van het Noorden
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:19
    Zal ik jou eens wat vertellen Scheerenveen figuur 1920. Ik bepaal mijn eigen woordgebruik en als je het er niet mee eens bent dan is dat jou probleem. Kijk jij maar naar je eigen rommeltje daar in dar lelijke dorp waar ze al jaren proberen een fatsoenlijke voetbalclub op te richten en dat het nog steeds niet gelukt is. Ik voel mij aangevallen als men negatief over mijn club praat en daar reageer ik dan op, en wel op mijn manier, daar heeft niemand iets mee te maken en zeker niet iemand die denkt dat FC-Groningen de laatste seizoenen er een potje van gemaakt heeft. Tenslotte hebben we de laatste jaren steeds de Play-offs voor Europees voetbal gehaald en wel 7 keer op een rij. Kunnen ze dat in Akkrum-zuid ook zeggen???
    Vind ik leuk
    Hans Worst +768
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:31
    Buijs heeft europees gespeeld met Groningen en weet wat er nodig is in de eredivisie. Heb er wel vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:50
    Kijk, daar kan ik wat mee, dat zijn de echte.
    Vind ik leuk
    Radaje +563
    zondag 20 mei 2018 om 08:22
    Waarom amateurtransfer als die een contract heeft tot 2021? Is het dan wel een amateur of heeft hij een contract zonder salaris.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 08:22]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'FC Groningen en Buijs willen keeper halen en tweede amateurtransfer realiseren'