Geniale hattrickheld Memphis schiet Olympique Lyon Champions League in

Geniale hattrickheld Memphis schiet Olympique Lyon Champions League in

Gepubliceerd: zaterdag 19 mei 2018 om 22:50za 19-05-2018 om 22:50

Dankzij een hattrick van clubtopscorer Memphis Depay heeft Olympique Lyon zich zaterdagavond verzekerd van een ticket voor de voorronde van de Champions League. Lyon móest in eigen huis winnen van OGC Nice om de derde plek in de Ligue 1 veilig te stellen. Het werd uiteindelijk 3-2.

Met Olympique Marseille (één punt minder) hijgend in de nek, wist L'OL dat het zich tegen Nice absoluut geen misstap kon veroorloven. In de eerste helft leek het helemaal verkeerd af te lopen. Via Alassane Pléa werd het 0-1. Lyon kon geen vuist maken en ging met een achterstand de kleedkamer in.

Na de pauze stond Memphis op. Hoogstpersoonlijk schoot de Oranje-aanvaller zijn club naar een 3-1 voorsprong. Op aangeven van Nabil Fekir maakte Memphis gelijk, daarna schoot hij op geniale wijze een vrije trap binnen en in de 86e minuut voltooide de vedette zijn hattrick. Het stadion ontplofte. De 3-2 van opnieuw Pléa kwam te laat voor Nice. 

Memphis is het seizoen geëindigd op 19 competitietreffers. AS Monaco verzekerde zich dankzij een 3-0 zege bij Troyes van de tweede plek. Dat betekent een direct ticket voor de Champions League. Door de thuisnederlaag tegen Monaco is Troyes overigens gedegradeerd. 

Plaats een reactie

zaterdag 19 mei 2018 om 22:51
Die gozer bloeit helemaal op daar! Toch wel Fijn om te zien voor het nl voetbal
Vind ik leuk
Always PSV +14334
zaterdag 19 mei 2018 om 22:53
Depay moet nog een jaar bij Lyon blijven, daarna kan hij naar een topclub als hij zo blijft spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 22:59
Ongelooflijk man. Was zo kloten toen het bij man u niks werd toen heeft hij schijnbaar obv statistieken deze club 'uitgekozen'. Respect hoor had het niet meer verwacht ik denk hijzelf ook niet meer zo. Als hij eerlijk is. Nu in je schoenen blijven lopen!
Vind ik leuk
Mr. O +1405
zondag 20 mei 2018 om 02:07
Die stap was net even te snel genomen blijkbaar...
Vind ik leuk
Gyrosregime +2572
zondag 20 mei 2018 om 10:29
Was ook een lastig jaar.. MU liep voor geen meter en blonk vooral defensief uit.. Dat is niet lekker binnenkomen voor zon speler..
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 10:42
Was idd alecht moment al denk ik dat mourinho ook niet met hem door een de ur zou kunnen. Als je dan bij binnenkomst al nr 7 opeist schep je ook wel een verwachtingspatroon. Maar goed benieuwd hoe ver hij het nu uiteindelijk gaat schoppen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 23:00
Die mening deel ik idd als hij nu weer te snel weg gaat. Gooit hij weer ze glazen in.
Vind ik leuk
Senna +6199
zaterdag 19 mei 2018 om 23:11
Hoezo een jaar blijven
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
zaterdag 19 mei 2018 om 22:55
2 Nederlanders in de CL finale, Memphis die een heel goed seizoen draait in de Lique 1, de 017 in de EK finale. Het gaat langzamerhand weer de goede kant op met het Nederlands voetbal:-)
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 23:02
Als die jonkies er maar niet voor kiezen om te snel voor de grote clubs te gaan met het vele geld. Van dijk een mooi voorbeeld van hoe het ook kan!
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
zaterdag 19 mei 2018 om 23:04
Heel veel van die 017 spelers zitten al bij een topclub in het buitenland. Lijkt mij niet het beste voor die jongens. Het is echt gigantisch moeilijk om door te breken bij die clubs. Zie Rashford bij United...
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 23:06
Al gaat die chong bij united niet verkeerd zit steeds vaker bij het eerste! Het is alleen jammer dat een Manchester united een trainer als Mourinho heeft die eerder denkt al welke speler kan ik weer even een paar Mil voor neertellen ipv ik heb talent lopen laat ik ze het vertrouwen geven...
Vind ik leuk
Bartho +255
zaterdag 19 mei 2018 om 23:22
Je moet als jonge speler nooit naar zo’n grote club als united gaan.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 00:18
3 Nederlanders
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
zondag 20 mei 2018 om 00:20
Wijnaldum, Van Dijk en?
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 00:21
Een verdediger van real met 2paspoorten
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
zondag 20 mei 2018 om 00:22
Naam?
Vind ik leuk
Streaker +3686
zondag 20 mei 2018 om 00:46
Asensio
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
zondag 20 mei 2018 om 09:42
Die zal nooit voor Nederland uitkomen. Dus da noem ik dan ook geen Nederlander
Vind ik leuk
Streaker +3686
zondag 20 mei 2018 om 22:46
Tsjah. Theoretisch werkt het anders.
Vind ik leuk
Strijp +14026
zondag 20 mei 2018 om 03:00
Die heeft niks met Nederland van doen, zn moeder is n Nederlander, heeft er nooit gewoond spreekt de taal niet en heeft allang voor Spanje gevoetbald
Vind ik leuk
Het Brein +4572
zondag 20 mei 2018 om 00:23
Bobby Adekanye, maar die zit echt niet bij de wedstrijdselectie hoor..
Vind ik leuk
Het Brein +4572
zondag 20 mei 2018 om 00:21
Promes topscorer in Rusland niet te vergeten! Moet nu ook weg bij Spartak..
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
zondag 20 mei 2018 om 00:23
Klopt, maar hij heeft mij bij het Nederlands elftal nooit overtuigd. Heeft misschien 1 goede wedstrijd gespeelt.
Vind ik leuk
Het Brein +4572
zondag 20 mei 2018 om 00:24
Prima speler anders, ik hoop dat hij naar Engeland gaat..
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
zaterdag 19 mei 2018 om 22:51
Eindelijk weer een Nederlandse aanvaller die het goed doet in een goede competitie in het buitenland. Volgend jaar de CL in, het is hem gegund.
Vind ik leuk
Psv1989 +2476
zaterdag 19 mei 2018 om 22:52
Beste speler die we nu hebben volhouden jongen
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
zaterdag 19 mei 2018 om 22:59
Van Dijk doet het ook goed op het hoogste podium ;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 23:00]
Vind ik leuk
Psv1989 +2476
zaterdag 19 mei 2018 om 23:00
Klopt maar moeten iemand hebben die kan scoren dus laat van dijk maar gewoon achterin staan
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
zaterdag 19 mei 2018 om 23:02
Naja Nederland heeft verdedigend goed talent rond lopen dus een Memphis in goede vorm is misschien toch beter voor het Nederlands elftal. Maar het ging nu niet zozeer over het Nederlands elftal of wel? ;-)
Vind ik leuk
Sanders +4223
zaterdag 19 mei 2018 om 23:02
van dijk kopt er ook nog wel eens wat leuks in hoor ;)
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
zaterdag 19 mei 2018 om 23:03
In? Je bedoelt "weg"? :D
Vind ik leuk
Sanders +4223
zaterdag 19 mei 2018 om 23:09
in! corners bij de tegenpartij! maak je geen zorgen haahahah
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
zaterdag 19 mei 2018 om 23:10
Maar die overigens vaker doen! Heeft er maar 1 binnen voor Liverpool :(

Maar het was wel schitterend en dan heb ik het niet over de kopbal zelf ;-)
Vind ik leuk
Sanders +4223
zaterdag 19 mei 2018 om 23:13
haha komt wel goed. Ons dijkie is helemaal op zijn plek bij jullie :)
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
zaterdag 19 mei 2018 om 23:39
Is een rots in de branding. Hopelijk blijft die nog jaren. De kwaliteit is makkelijk te zien. Moet nog een partner van zijn kwaliteit naast hem hebben ;-)
Vind ik leuk
Sanders +4223
zaterdag 19 mei 2018 om 23:53
ja dat lijkt me zeker geen overbodige luxe. die liften nu ook wat mee op het niveau van virgil, maar die komen allemaal dik te kort als liverpool de volgende stap wilt zetten.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1437
zaterdag 19 mei 2018 om 22:52
Lekker hoor
Vind ik leuk
Timmiraq +22320
zaterdag 19 mei 2018 om 22:53
Onze topper!
Vind ik leuk
Thilo +2747
zaterdag 19 mei 2018 om 22:53
Hij gaat ons het EK bezorgen. Hij moet eerst wel z’n sokken optrekken. Ziet er nie uit.
Vind ik leuk
Spiegel +10330
zaterdag 19 mei 2018 om 22:53
Gaat weer een beetje de goede kant op met hem, mooi!

Ondanks de beeldvorming gewoon een hele harde werker.

Als hij zijn talent dus koppelt aan hard werken, juiste keuzes maken, dan komt hij er wel.
Vind ik leuk
Bizzy +22494
zaterdag 19 mei 2018 om 22:53
THA BOMB ......YES !!!
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 22:53
*plaatst haat reactie over hoeden en auto's*
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zaterdag 19 mei 2018 om 22:54
2018-2019 Finale Champions League: Olympique Lyon - PSV, 1-0 Memphis en dan 1-1 en 1-2, zoals tegen Manchester United.
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 22:58
En Willem II landskampioen... en toen werden we wakker, Willem II 13de en PSV wederom niet door in de CL...
Vind ik leuk
stratumseind +187381
zaterdag 19 mei 2018 om 22:55
Real madrid kan nooit lang meer duren, goed bezig memphis
Vind ik leuk
Ajax1234 +17
zaterdag 19 mei 2018 om 22:56
Evenveel goals als alle nederlanders in de premier league gemaakt dit seizoen 19 om precies te zijn!!!!!!!
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
zaterdag 19 mei 2018 om 22:57
Depay moet nog naar mijn mening minimaal een half jaar bij Lyon blijven en zorgen dat hij dit niveau kan vasthouden. Dan een stap omhoog maken.
Vind ik leuk
voorstopper +1085
zaterdag 19 mei 2018 om 23:00
Uitgestippeld plan voor Memphis:

Volgend seizoen: Lyon
Daarna: Chelsea
Vind ik leuk
Psv1989 +2476
zaterdag 19 mei 2018 om 23:02
Zou die best bij passen denk ik
Vind ik leuk
Sanders +4223
zaterdag 19 mei 2018 om 23:05
memphis moet je in een voetballend team zetten. Niet teams als chelsea of united. Al zou het best nog eens kunnen dat united de terugkoop clausule gebruikt. 20 miljoen is gewoon diefstal voor zo'n speler met deze markt.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1375
zaterdag 19 mei 2018 om 23:00
top dit!
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 23:07
100 ml is geen een ajaxcied wie zijn schoenen mag poetsen
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
zaterdag 19 mei 2018 om 23:09
Christophe Dugarry are you watch?
Vind ik leuk
Fr!ts +101
zaterdag 19 mei 2018 om 23:10
Even de domme kant van mij laten zien, maar de top 4 van landen als Frankrijk en Engeland zijn toch automatisch geplaatst voor groepsfase CL?
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 23:35
Alleen van de top4 landen (Engeland-Spanje-Duitsland-Italie)
Portugal is 5de en Frankrijk 6de
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 00:13
Andersom Portugal heeft 1 CL plek minder.Frankrijk 3 Portugal 2
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6604
zaterdag 19 mei 2018 om 23:11
Wat een wereldvoetballer. Mooi dat hij zijn opleiding heeft genoten in Eindhoven. Die opleiding zou een prijs verdienen.
Vind ik leuk
Tukkerland +3522
zaterdag 19 mei 2018 om 23:14
Allez Memphis!!
Vind ik leuk
Marco S +6555
zaterdag 19 mei 2018 om 23:15
Heerlijke goals. Lekker je hoedje op en toeterend in je rolls door de wijk!
Vind ik leuk
PoepWagen +1977
zaterdag 19 mei 2018 om 23:24
Ik heb dit altijd een behoorlijk overschatte speler gevonden om eerlijk te zijn zijn maar hij doet het echt goed dit seizoen. Is hem gegund!
Vind ik leuk
MojoRisin +13583
zaterdag 19 mei 2018 om 23:28
Waarom naar een grotere club ? Wellicht is Lyon wel zijn plafond..
Niks mis mee..
Vind ik leuk
Sanders +4223
zaterdag 19 mei 2018 om 23:56
plafond lijkt me wat overdreven, maar hij moet nog niet gaan dromen van clubs als real. Kijken of hij dit vast kan blijven houden.
Vind ik leuk
Laliga +2529
zaterdag 19 mei 2018 om 23:36
United gaat echt zowieso die optie lichten.. 19 goals en 11 assists is niet misselijk. En 20 miljoen is een schijntje deze tijde.
Vind ik leuk
Smithsonian +38203
zondag 20 mei 2018 om 00:27
Prachtig man.

Chapeau memphis!
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 00:32
W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> www.Sweetsex.top
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 00:47
Legende in de maak memphis 💪
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 01:57
Geweldig om te zien hoe goed hij het doet daar! Ik vind het echt leuk om Lyon te volgen puur vanwege Depay en Tete.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 06:09
Geniale Hattrickheld. @VP: Is dat niet een beetje hetzelfde als ‘de ronde cirkel’ ?
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:31
hallo. Dankzij de heren van voetbal Inside met hun ZGN Satire programma? Jagen we alle talentvolle spelers de grens over!! Ga lekker door met fluiten en afkraken! Straks hebben we alleen nog maar 2e keus voetballers over? en dat allemaal voor het eigen belang! van de heren. mvg ritje
Vind ik leuk
City boy +382
zondag 20 mei 2018 om 10:11
Zal me niks verbazen als mourinho deze zomer weer voor de ddur staat met 80 mil
Vind ik leuk
Tukkerland +3522
zondag 20 mei 2018 om 12:24
Kan gewoon voor 20 miljoen terug naar united.
Vind ik leuk
City boy +382
zondag 20 mei 2018 om 12:32
Maar ja het blijft mourinho dus waarschijnlijk wordt het op een of andere manier rond de tachtig mil
Vind ik leuk
GROBAR66 +1538
zondag 20 mei 2018 om 12:32
Macho blijft macho
Vind ik leuk
Espresso +15
zondag 20 mei 2018 om 12:51
Leuke vervanger voor griezman..
Vind ik leuk
Cookee +11836
maandag 21 mei 2018 om 17:15
Simpel stiffie... betekent niet dat Messi nu bang hoeft te zijn.
Maar leuk dat Memphis zich weer iets oppakt uit de treurnis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws