'Terugkeer naar Eredivisie lonkt voor pechvogel Letschert: belangstelling van AZ'

    'Terugkeer naar Eredivisie lonkt voor pechvogel Letschert: belangstelling van AZ'

    Gepubliceerd: vrijdag 25 mei 2018 om 18:25vr 25-05-2018 om 18:25

    AZ is in de zoektocht naar defensieve versterking uitgekomen bij Timo Letschert. Dat meldt FOX Sports. De 25-jarige verdediger staat nog tot medio 2020 onder contract bij het Italiaanse Sassuolo, dat afgelopen seizoen als elfde eindigde in de Serie A.

    Letschert kwam mede door een knieblessure, die hij in oktober opliep, slechts zeven keer in actie het afgelopen seizoen. Voor de oud-speler van FC Utrecht was dat een forse dreun, aangezien hij net een basisplek had veroverd. Daarvoor lag de mandekker er al lang uit wegens een schouderbreuk.

    Sassuolo nam Letschert in de zomer van 2016 voor zo'n 3,5 miljoen euro over van FC Utrecht. In Nederland speelde hij ook voor Roda JC en FC Groningen.

    AZ kan vers bloed voor de defensie goed gebruiken. Rens van Eijden lijkt geen toekomst meer te hebben in Alkmaar, terwijl de huurperiode van Ricardo van Rhijn afloopt. Daarnaast is routinier Ron Vlaar blessuregevoelig. Coach John van den Brom kan verder nog beschikken over Stijn Wuytens en Pantelis Hatzidiakos.

    Poll

    Is Letschert een aanwinst voor AZ?

    (1654 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34697
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:35
    Gelijk halen.
    Hatzidiakos is niet geweldig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:37
    Van eijden mag terug naar NEC komen, ook al denk ik dat die een club in de eredivsie wil
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:08
    Nou... hij is nog trager dan eerst... het beste is er wel vanaf.

    Geen club uit de Eredivisie die hem hebben wil. vermoed ik.

    En uit Nijmegen mag ie wat mij betreft ook wel wegblijven.
    Vind ik leuk
    mike.az +595
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:37
    Als dit haalbaar is doen. Wel weer een blijkbaar blessuregevoelige speler net als alle laatste aanwinsten bij AZ. Vejinovic, Idrissi enz.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:19
    Idrissi heeft toch best veel gespeeld bij AZ. Vond em ook goed trouwens.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19385
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:39
    Vriendje van Ten Hag. Dus de ideale opvolger voor De Ligt.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6798
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:14
    Oh God, breng die mafkees niet op ideën
    Vind ik leuk
    derksen +8933
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:43
    Pfff az az az van de ene blessure geval naar de andere
    Volgende seizoen willen jullie dus graag rechter rijtje spelen
    Kom op az jullie kunnen wel meer dan dit zeker?
    Weghorst weg jahanbaks weg
    Vlaar vaak weg
    Uhhhh az Let op voordat je twente 3.0 wordt
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:46
    Verschil is dat bij az de laatste jaren wel goed beleid word gevoerd;)

    Die zullen nooit twente 3.0 worden
    Vind ik leuk
    Rodajc +16046
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:10
    Zeg nooit nooit.
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:47
    Scheelt dat Az wel een sterke jeugdopleiding heeft
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:09
    Ik hap, wie is Twente 2.0?
    Vind ik leuk
    Jordtt +1253
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:43
    Ik zou zeggen dat Roda met dat blik spelers elk jaar wel in aanmerking komt, maar die waren daar eerder mee begonnen dat Twente ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:44
    Was bij Utrecht een prima speler. Wel blessuregevoelig blijkt maar weer. Gokje waard als je hem goedkoop kunt krijgen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10871
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:46
    Goede subtopper, dus voor AZ niet verkeerd, komt wel tekort voor top.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:54
    Az moet verder kijken dan simpelweg subtop materiaal.. doen volgend seizoen weer op 3 fronten mee (en nee dan heb ik het niet direkt over de titel, maar meer over plek 3 --> Europees) dus een beetje kwaliteit mag er wel gehaald worden.
    Vind ik leuk
    Dylans38 +110
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:06
    Suptop speelde in de basis bij nummer 11 van Italië tegen Juventus roma lazio inter meer ervaring en noem een betere speler die naar Az wil en betaalbaar is
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:49
    Geen bal aan, aan die hele letscher niet, ruw ventje....
    Vind ik leuk
    berwi +471
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:56
    bij utrecht al veel last van schouder en een tijd er uit geweest
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:58
    Als ik Letschert was dan zou ik me graag revancheren voor alle ellende die me overkomen is..... gewoon in Italië blijven dus! Zelfs de kaas is er beter dan in Alkmaar.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1482
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:41
    Casa di mama
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:00
    Bang voor blessure gevoeligheid van Vlaar haal je een speler die de laatste 2 seizoenen veel blessures gehad heeft niet echt een verbetering dan lijkt mij al is hij kwallitatief wel een verbetering natuurlijk.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:43
    goeie verdediger wel jammer dat zijn schouder kapot is die zal altijd problemen blijven geven.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2319
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:51
    Hij heeft hieraan een operatie gehad, waarna hij er geen last meer van heeft gehad.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    vrijdag 25 mei 2018 om 23:18
    ja en bij roda groningen en utrecht had hij er ook last van
    Vind ik leuk
    danny117869 +2319
    vrijdag 25 mei 2018 om 23:35
    Als ik het goed zeg: bij heeft een operatie gehad net nadat hij bij Sassuolo kwam of op het einde van het seizoen bij Utrecht . Dab zou het kunnen dat hij er bij groningen utrecht en roda last van had.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2319
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:50
    Haha dit gaat nooit gebeuren. Ik weet vrij zeker dat Letschert iets te veel verdiend om terug naar de eredivisie te komen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:50
    Het is een best ervaren jongen. Wuytens is ook weg als hij tegen iets beters aan loopt en hatzidiakos is net even te jong. Voor een slordige 1,5/2 miljoen zou het een goede versterking zijn met z'n 25 jaar
    Vind ik leuk
    zwollie +8523
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:58
    Eigen jeugd is toch zo geweldig?
    Vind ik leuk
    mike.az +595
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:10
    Hhahah man man man. Kansloze reactie dit. Wie speelt er met 11 jeugdspelers dan? Als je met 5 of meer jeugdspelers in de basis speelt, kan je inderdaad spreken van een goede jeugdopleiding ja.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    JapAZ +525
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:40
    Dit is nog oudzeer omdat we Reijnders bij hun opgehaald hebben. :)
    Vind ik leuk
    mike.az +595
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:52
    Jep. Omdat Zwolle hem simpelweg geen contract aanbood terwijl hij al bij de selectie zat. Kan AZ niks aan doen, gewoon een grote fout van Zwolle zelf. Geen nut om dit dan onder iedere post te reageren, maar ja......
    Vind ik leuk
    Maan88 +4719
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:59
    Dat zou een wereldaankoop zijn voor AZ. Ik zie echt veel potentie in die jonge. Ging weg als een prima speler en heeft nu meer (internationale) ervaring, hardheid en zelfs van zijn blessure kan ie leermomenten uithalen. Nu naar AZ zou heel mooi zijn
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:51
    Ik verwacht niet dat hij zelf wil. Eindelijk fit zat hij weer bij de selectie en speelde hij weer. Hij zal gaan voor een basisplek bij Sas.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27647
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:12
    AZ? Ik zie hem liever terug bij Utrecht! Dumic verhuren..
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:05
    Dumic houden, Leeuwin wegdoen!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27647
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:10
    Dumic speelde bij Heerenveen uit zo slecht in de Play offs. In balbezit is hij heel onzeker. Zeker als hij onder druk komt. Verdedigend is hij wel beter dan Leeuwin. Maar er komt tegenwoordig meer bij kijken. Dumic heeft het nog niet waar kunnen maken
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:27
    Leeuwin vind ik anders in balbezit ook niet zo sterk, Letschert naar Utrecht zou heel mooi zijn maar dat zie ik niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27647
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:42
    Leeuwin of Dumic moet vertrekken.. Anders teveel centrale verdedigers.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1565
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:30
    Zou een prima aanwinst zijn voor AZ.
    Vind ik leuk
    bennings +341
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:42
    Heb liever dat hij terugkomt naar Utreg ...
    Vind ik leuk