Koeman heeft slecht nieuws voor Feyenoorder: 'Niet in aanmerking voor basisplaats'

    Koeman heeft slecht nieuws voor Feyenoorder: 'Niet in aanmerking voor basisplaats'

    woensdag 6 juni 2018 om 07:53

    Bondscoach Ronald Koeman weet nu al dat hij ook tijdens de interlands tegen Peru (6 september) en Frankrijk (9 september) in een 5-3-2 formatie zal spelen met het Nederlands elftal. Dat betekent dat onder meer Steven Berghuis sowieso geen kans maakt op een basisplaats. 

    In maart stapte Koeman, na een erbarmelijke oefenwedstrijd tegen England, over naar 5-3-2. Het resultaat: 3-0 winst op Portugal. "Daaraan houden we vast. Beide gelijke spelen deze week, bij Slowakije (1-1) en Italië (1-1), en twee slechte eerste helften gevolgd door twee goede tweede helften hebben niets met het systeem te maken", aldus de trainer in gesprek met De Telegraaf. 

    "Daarom handhaaf ik die formatie voor de oefeninterland tegen Peru en Frankrijk voor de Nations Leauge. Inderdaad betekent het dat een buitenspeler als Steven Berghuis ondanks zijn kwaliteiten niet voor een basisplaats in aanmerking komt."

    Plaats een reactie

    woensdag 6 juni 2018 om 07:59
    Jammer, kwa vorm onze meest frisse speler. Snap verder wel dat ie aan z'n systeem vasthoudt.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 6 juni 2018 om 08:20
    Gewoon 4-4-2 met Berghuis hangend op rechts. Heel simpel allemaal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7145
    woensdag 6 juni 2018 om 09:02
    Bel jij Koeman nou even.......
    Vind ik leuk
    poklane +4179
    woensdag 6 juni 2018 om 18:22
    Dan komt hij niet goed tot z'n recht, hij heeft een spits nodig om de centrale verdedigers af te lijden. Als je met 2 spitsen tegen een 4 mans verdediging speelt loopt Berghuis elke keer tegen de linker centrale verdediger aan als hij naar binnen komt.
    Vind ik leuk
    KARKANEL +140
    woensdag 6 juni 2018 om 20:44
    Heeft ie pijn??
    Vind ik leuk
    Pimman +762
    woensdag 6 juni 2018 om 08:54
    Mee eens Real Rotterdam!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7655
    woensdag 6 juni 2018 om 07:59
    Oranje op z'n IJslands.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 07:59
    Dat is zonde. Kwam het enige gevaar vandaan
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8201
    woensdag 6 juni 2018 om 08:03
    Toch 1 van de grote uitblinkers !!!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:23
    als I vrijuit kan spelen en niet terug hoeft te verdedigen is hij best aardig maar als dat wel moet heb je niks aan hem?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8201
    woensdag 6 juni 2018 om 10:08
    Niet altijd nodig als je op een. Goede verdediging kan bouwen maar helaas is dat bij het Nederlands voetbal algemeen niet altijd dat geval.
    Hij is tenslotte ook geen verdediger.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 6 juni 2018 om 08:03
    Het Gertjan Verbeek syndroom. Zien dat het niet loopt en toch eigenwijs doorzetten. Rot maar weer op, Ronald. Next!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10411
    woensdag 6 juni 2018 om 08:15
    Daar heb jij ook last van. Constant maar zeiken en iedereen moet oprotten. Begin eens met jezelf
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 6 juni 2018 om 08:19
    Zeg, Oranje fanboy, hou jij eens dat kleine inferieure mondje dicht. Je mag tegen me opkijken en verder niets.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7415
    woensdag 6 juni 2018 om 13:25
    Wooow we hebben een tough guy hier jongens, pas op je woorden!
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 6 juni 2018 om 16:44
    Precies amigo. Jij snapt het.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7415
    woensdag 6 juni 2018 om 16:53
    Mag ik vragen hoe je zo stoer bent geworden of ga ik dan te ver?
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 6 juni 2018 om 16:59
    Tuurlijk mag jij dat.

    Het is heel simpel; los van mijn jarenlange commandotraining in de jungle van Gabon heb ik vooral een stinkhekel aan LuckyLuksch. Ik vind hem een moraalriddertje waar ik van walg.

    Kun je iets met mijn antwoord?
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10411
    woensdag 6 juni 2018 om 17:54
    Haha Toetsenbord held
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Youri99 +7415
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:04
    Jezus dat is echt wel heftig (en goed onderbouwd)!
    Je vraag beantwoord ik liever niet omdat ik bang ben dat je dan je verwoestende krachten aanspreekt.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:00
    Zegt het mannetje die voor een buitenlandse club is hehe.

    Geheel vrije keus uiteraard, maar dan moet je niet zo stom doen tegen andere VP-gangers hoor :(
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 6 juni 2018 om 17:02
    Ik zie het verband niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 21:56
    Ik ook niet
    Vind ik leuk
    Adjab +369
    woensdag 6 juni 2018 om 19:06
    Hey fatboy Gustavo sssssst mondje dicht . Sukkeltje
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7145
    donderdag 7 juni 2018 om 01:41
    Welke betaalbare en haalbare Trainer had je in gedachte ?
    Vind ik leuk
    pos +7568
    woensdag 6 juni 2018 om 08:05
    Het is en blijft een moeilijk elftal momenteel. Alleen al op het middenveld is er geen enkele duidelijkheid wie er nou moet spelen.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13671
    woensdag 6 juni 2018 om 08:10
    Berghuis,man met goede vorm. De dupe van opstelling.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21173
    woensdag 6 juni 2018 om 08:15
    Dom ronald. Want hij is wel in vorm
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:18
    Ach Teo, een Feyenoordertje minder maakt ook niet uit :P

    Nee zeker jammer, want vond hem wel een frisse speler. En ik zei een jaar terug al dat ik Berghuis bij Oranje zou willen zien, puur vanwege zijn giftige benadering. Hij is ook zeker gegroeid nu hij met een speler als van Persie speelt.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21173
    woensdag 6 juni 2018 om 09:24
    Hij brengt een beetje pit.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:19
    Maar in de 2e helft, moet Koeman toch meestal wat aanpassingen doen. En tegen die tijd, zitten die anderen weer overal op de tribune bij hun clubs.

    Als Berghuis nu maar niet gelijk bedankt voor Oranje.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    WTSGD +1394
    woensdag 6 juni 2018 om 08:21
    Berghuis is, itt Dost, geen lafbek en vecht gewoon voor zn kansen. Ook al staat hij er even naast.
    Vind ik leuk
    Speedy +350
    woensdag 6 juni 2018 om 08:23
    Berghuis komt net kijken, Dost heeft dat jaren meegemaakt en werd gewoon genegeerd
    Vind ik leuk
    meinema +1028
    woensdag 6 juni 2018 om 08:26
    En nog terrecht ook
    Vind ik leuk
    WTSGD +1394
    woensdag 6 juni 2018 om 08:29
    Heeft meer dan genoeg kansen gekregen waarin hij het niet liet zien. En zelfs dan ga je niet afzeggen. Pure minachting naar je eigen land toe.
    Vind ik leuk
    Simpel +178
    woensdag 6 juni 2018 om 08:33
    Maar is hij ooit goed gebruikt? Net zoals makaay, vNistelrooij etc.

    Zijn die ooit goed gebruikt? Of moesten ze zich maar schikken in de rol die ze gegeven werd?

    Dost is geen makaay of vNistelrooij maar ik geloof wel dat je wanneer je hem gebruikt als bij zijn club er meer rendement in zit
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:55
    ik vind het ook belachelijk dat ie bedankt
    maar dost is afhankelijk van voorzetten , die kan zelf geen man uitspelen
    en als ie die voorzetten niet krijgt , houd het een eind op voor hem
    Vind ik leuk
    Speedy +350
    woensdag 6 juni 2018 om 08:22
    belachelijk systeem. Waarom dan niet gewoon 4-4-2. Ben je in ieder geval wat aanvallender ingesteld
    Vind ik leuk
    meinema +1028
    woensdag 6 juni 2018 om 08:27
    Dit is niet minder aanvallend.. bij balbezit sta je 3-5-2 en bij balverlies kom je 5-3-2 te staan
    Vind ik leuk
    Simpel +178
    woensdag 6 juni 2018 om 08:34
    Met elia als rechtsback.... kom op
    hij slaat door die koeman
    niet gek dat ie het niet gered heeft bij everton

    heel nederland wordt opgeleid in 433 en meneer moet en zou 532 spelen
    want dat gaat zo goed

    met 532 heb je gewonnen van een portugal dat t rustig aan deed
    maar verder niets die gelijkspelen kwamen na veranderingen
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:27
    Berghuis speelde goed, dus omdat de rest van het team van niveau vitesse is komt hij niet in de basis, en stellen we maar 5 verdedigers op
    Vind ik leuk
    Barry10 +1263
    woensdag 6 juni 2018 om 08:28
    Begrijp ik echt totaal niet. Zit in een goede periode van zijn carrière, heeft een goede zuivere pass en leverde afgelopen maandag ook nog de assist af op Ake. Geef hem vertrouwen en je weet wat je aan hem hebt.
    Vind ik leuk
    heur es +98
    woensdag 6 juni 2018 om 08:32
    Mijn vrouw is er blij mee, kunnen we eindelijk avondje weg, uit eten, bioscoop.

    Want ik ga niet meer kijken naar Hateboer, De Roon, Vormer, Blind. Brengt er 1 speler nog een beetje de creatieve Nederlandse Voetbal school met buitenspelers. Krijgt hij geen kans!
    Vind ik leuk
    Simpel +178
    woensdag 6 juni 2018 om 08:35
    haha helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:38
    Joh ik snap niet dat je met een verdedigende opstelling 5 3 2 toch een nummer 6 wil. Zorg dat je juist met de punt naar voren speelt. Zet daar een middenvelder weg die goed kan koppen en aanvallend ingesteld is, bijvoorbeeld Van Ginkel of Fer. Die kunnen dan Depay en Berghuis, beiden in een vrije rol, ondersteunen door de lucht.

    Depay liep soms ook op de flank, waarom zou Berghuis dat dan niet mogen doen. Plus Berghuis kan ook goed koppen, dus voor de spitspositie zou hij eigenlijk nog beter passen dan Depay of Promes.

    Nee dan lekker aan een faalopstelling vast houden die van geen kant klopt én één van je beste spelers eruit laten, 'omdat die niet past'.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1483
    woensdag 6 juni 2018 om 08:38
    Koeman heeft 2 andere wedstrijden gezien denk ik, welke 2e helften waren goed dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:42
    Terecht. Overschatte speler.
    Evenals het systeem van Koeman. Die denkt ook echt dat tie t wiel uit heeft gevonden met z’n 5-3-2 systeem.
    Na Engeland is tie overgestapt op blablabla, nou nadien is Oranje goed gaan spelen zeg. Ook volgend EK en WK is Oranje er niet bij, mark my words!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3341
    woensdag 6 juni 2018 om 08:56
    Zeg dan gewoon niks.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5697
    woensdag 6 juni 2018 om 11:41
    inderdaad 5 - 3 - 2

    waarom met opkomende backs spelen als je toch geen echte spits hebt lopen

    dit systeem is leuk als je spelers als Robben en van Persie ( in zijn goede dagen), in de spits hebt lopen

    Ronald even een tip van een van de 17 miljoen coaches

    wel eens gedacht aan een 4 - 4 - 2

    dan bv opstelling

    cillisen

    TETE DE LIGT VAN DIJK AKE


    WIJNALDUM BLIND


    PROPPER FRENKIE DE JONG




    DEPAY KLUIVERT


    zo speel je best wel verdedigend, TETE een van de beste verdedigers. alleen aanvallend wat minder, en wat heb je aan opkomende backs als je toch geen echte spit hebt

    met kluivert en depay vooral diepgang in je spel en spelers die snelheid hebben en een mannetje kunnen uitspelen

    en met propper en Frenkie de jong. genoeg aansluiting en creativiteit.

    maar natuurlijk hier en daar een naam vervangen kan altijd maar zo zou ik het ongeveer doen
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:43
    5 3 2 is gewoon een goede systeem. Wk Brazilië?? Gewoon 3e plek met dit systeem. Memphis en Kuyt op de backs toen der tijd om ze lekker op te kunnen laten stomen op de flanken.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:25
    Volgens mij stond blind toen links back (flank) voorzetten te geven
    Vind ik leuk
    Rafael +732
    woensdag 6 juni 2018 om 09:08
    Ik denk dat koeman daar nog een keer op terug komt
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:16
    Heel Oranje voorlopig opdoeken.. Totaal mislukte generatie, teveel ego's, verdienen teveel geld. Alles behalve topvoetballers, ja dikke vette contracten, maar zegt tegenwoordig ook niks meer..
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 09:29
    Ik vind het een logische keuze. Koeman houd gelukkig vast aan het 532 systeem. Is volgens mij momenteel het enige systeem waar je iets mee kan, vooral omdat je dan die 3 sterke verdedigers van Dijk, de Vrij en de Ligt kunt opstellen. En in dit systeem is berghuis niet geschikt als voorhoede speler. Hoe jammer dit ook voor hem is.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:45
    Berghuis, Promes en Ake niet in de basis.. Da's nu misschien wel ons scorende vermogen! Jammer..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5697
    woensdag 6 juni 2018 om 09:55
    vind zelf dat hele 5-3-2 systeem zwaar overdreven en gewoon kut.

    spelers zijn het over het algemeen niet gewent om te spelen. en we hebben er ook niet de spitsen voor.

    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 10:04
    Goed gezien, vooral de falende Depay en lachebekje Promes opstellen.
    Het EK is nog heeeeel ver weg.
    Vind ik leuk
    Bals +344
    woensdag 6 juni 2018 om 11:05
    Koeman zit in een systeemtunnelvisie....... Fr. de Jong op 6 lost veel op.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:37
    Dan is Koeman toch echt het spoor bijster
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:53
    Gewoon lekker thuis blijven Steven.Die hele Nations League is er toch alleen om de kassa van de k.n.v.b te spekken.Gewoon concentreren op Feyenoord en laat die Koeman maar lekker doorklooien.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:56
    zal het AD niet leuk vinden
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 13:25
    ik had koeman hoog zitten maar nu heeft hij ook een beginnende dementie denk ik
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 14:05
    Wordt nie wat
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 14:47
    Toch weer dat 020 gehalte dacht dat er nu een echte bondscoach was diep bedroefd
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:13
    Jammer...dan weet ik gegarandeerd nu al (let op mijn woorden) dat hij die oer-lamlendige en al vrij oude Daley Blind weer opstelt bij de laatste vijf...nu niet doen en nooit niet doen!@ Die was traag, is nog altijd oer-traag en zal traag blijven en speelt veel meer achteruit dan vooruit. Hij haalt altijd volkomen de vaart uit het spel. Er zit o zo weinig spirit in die vent...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 16:00
    Je zag maar wie die coal voorbereiden pfffffff
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 16:07
    Het vreemdst vind ik dat Stefan De Vrij niet zeker is van een basisplaats. Alleen omdat hij 1 foutje maakt, maar verder gewoon een constant seizoen gedraaid heeft. En Daley Blind wel, die een slechter seizoen gedraaid heeft. Ik kan het niet meer volgen, dat selectiebeleid van Koeman.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 16:57
    Berghuis niet in de selectie!!!!!!
    1 vaste goede speler.
    Je kan beter andere thuis laten,of uit de selectie houden.
    Maar goed,Koeman is de hoofdtrainer.....
    Jammer voor Berghuis.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:51
    Je kan wel veel willen maar er is gewoon geen talent.
    KNVB heeft zelf 8 jaar geleden de ondergang zelf ingezet met stomme trainingstoffen en tot op heden nog niet aangepast.
    In het jeugdvoetbal stomme competenties met steeds minder mensen.
    Kansloos Kansloos.
    Dus helaas verloopig geen Nederlands elftal meer op de belangrijkste toernooien.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 18:04
    Het wordt helemaal niets, net als in Amsterdam.
    Koeman blijft daar ook in geloven net als zijn voorgangers.
    Ga gewoon voor de spelers die op het moment dat het nodig is in vorm zijn.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    kees ee +497
    woensdag 6 juni 2018 om 21:26
    . . nieuws van de vaderlandse (amsterdamse) sportpers, de startopstelling van de twee afgelopen oefeninterlands waren gerekend naar de eerste helften van een bedroevend nivo !!?? en juist uit die eerste helften komt het geraamte van het nieuwe oranje, . . de spelers met creativiteit en voetballend vermogen blijven op de bank ?? en da's logisch ???
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 11:47
    Je hebt gelijk. Het is raar maar waar.De kijkers en supporters zien het en de bondscoache(s) niet ????????
    Hoe kunnen amateurspelers wel Europees,Wereld en Olympisch kampioen worden ????
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 11:32
    Mijnheer Koeman, AANVALLEN,AANVALLEN en nogmaals AANVALLEN.
    De supporters dromen van zo'n elftal en geen TIKKIE terug naar de keeper om zogenaamd de bal in bezit te houden. Dit is laf voetbal spelen.
    Geen de Vrij , geen Blind, geen Strootman alleen voetballers die met snelheid naar voren kunnen spelen.Bal aannemen en direct doorspelen.
    Hier moet op getraind worden.Zoals men nu speelt,dan wordt het tegen Duitsland en Frankrijk een afgang van jewelste. Het zijn allemaal dik betaalde Profs,dus ........geen medelijden,de trouwe supporter betaald het gelag. U wilde toch bondscoach worden ,dus laat maar zien en niet zeggen er moet nog veel aan gedaan worden. Dit lijkt mij wel heel erg duidelijk.
    Het verschil : vroeger had je straatvoetballers en nu gsm voetballers. Naar het stadion met een gsm in de hand, in de pauze met een gsm in de hand.naar huis met een gsm in de hand etc.etc. Straatvoetballers waren alleen bezig met voetbal,voetbal en nogmaals voetbal. Techniek om van te smullen en een over mijn lijk mentaliteit. Nu is er een mentaliteit om van te huilen, techniek ....waarom ik speel liever terug naar achteren ,probleem is dan toch ook opgelost. O ja, als de tegenstander in bal bezit is,dan loop ik met de tegenstander mee naar het doel en daar aangekomen kijk ik wel of ik jou kan tegenhouden ,zo niet jammer dan. Aanvallers die mee moeten gaan verdedigen. aanvallers moeten voor blijven staan en wachten op de bal.Ballen tegenhouden wordt ,als het goed is , door de verdedigers en/of met behulp van de middenvelders,gedaan. De verdediger heeft de bal en speelt deze met een hoge bal richting de voorhoede en de voorhoedespelers staan nog in hun eigen doelgebied.Mijnheer Koeman ,wie zijn de beste en snelste voorhoedespelers ,middenvelders en achterhoedespeler. Wie is een echte teamspeler en wie gaat ervoor ?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 20:01
    in mijn ogen is berghuis beter dan wie ook hij kan overal spelen
    Vind ik leuk