'Interesse in relatief goedkope Bergwijn neemt toe: ook FC Barcelona wil PSV'er'

'Interesse in relatief goedkope Bergwijn neemt toe: ook FC Barcelona wil PSV'er'

Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 20:19ma 08-10-2018 om 20:19

De Telegraaf meldde zaterdagochtend dat topclubs uit de Premier League belangstelling hebben voor Steven Bergwijn. Daar wordt door de Spaanse krant Sport nog een schepje bovenop gedaan.

Niet alleen Manchester United, Liverpool, Bayer Leverkusen, Real Sociedad, Sevilla, CSKA Moskou en Internazionale hebben belangstelling, zelfs FC Barcelona en AC Milan zijn geïnteresseerd. Volgens Sport hebben beide clubs al aan PSV laten weten dat ze gecharmeerd zijn van Bergwijn en hem graag willen halen.

Dat is nog niet alles, want Bergwijn heeft volgens de Spaanse krant een opvallend lage afkoopsom in zijn contract staan. Clubs die de PSV'er, die maandag 21 jaar is geworden, willen halen hoeven daar naar verluidt slechts twintig miljoen euro voor te betalen. Het is de vraag of dat klopt. Velen gaan ervan uit dat Bergwijn voor meer dan het genoemde bedrag verkocht wordt. Hirving Lozano moet naar verluidt al ongeveer veertig miljoen kosten.

"Ik houd me niet bezig met grote clubs of met geruchten over belangstelling", zei Bergwijn na de wedstrijd tegen VVV-Venlo tegen het Algemeen Dagblad. "Ik ben bewust bij PSV gebleven deze zomer, omdat ik hier de lijn wil doortrekken van eind vorig seizoen. Dat is het doel. Nu komt ook Oranje erbij. Ik heb zin in komende week."

Lees ook: Kieft 'wordt moe' van Van Bommel: 'Hoorde hem zeggen dat hij al Europese top is'

Plaats een reactie

"Mimi" +23511
maandag 8 oktober 2018 om 20:20
Afblijven!
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:22
Voor 20 miljoen krijgen ze Isimat nog niet eens, minstens het dubbele!
Vind ik leuk
Snapje? +8062
maandag 8 oktober 2018 om 20:23
Alle Ajax talenten zijn geld waard!
Vind ik leuk
Psssttttt +503
maandag 8 oktober 2018 om 22:04
Waarom ajax talent, hij komt van ASC Waterwijk
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 22:21
Uiteindelijk is het moeders talentje en zo kunnen we doorgaan
Vind ik leuk
AllAdIn +22318
maandag 8 oktober 2018 om 20:28
Maar stel dat die 20 miljoen clausule echt in zijn contract staat en er komt een club die dat neerlegt, dan kan je alleen maar hopen dat clubs tegen elkaar op gaan bieden om zo meer geld te vangen.
Vind ik leuk
Arvin +6662
maandag 8 oktober 2018 om 20:37
Zo werkt dat helaas niet. Al komen er 100 clubs, alle boden van 20 miljoen zullen dan geaccepteerd moeten worden. Dan kan bergwijn zelf kiezen waar hij heen wil.
Vind ik leuk
AllAdIn +22318
maandag 8 oktober 2018 om 20:40
Oh echt?
Dus club A biedt 20 miljoen en club B 25 miljoen maakt geen moer uit?
Vind ik leuk
Arvin +6662
maandag 8 oktober 2018 om 20:44
Ja helaas. Alle biedingen van 20 miljoen (of hoger) moeten dan geaccepteerd worden. Dus geen enkele club die dan meer biedt, want het geeft je geen voordeel.

Dat is hoe afkoopsommen werken, of bergwijn daadwerkelijk een afkoopsom heeft weet ik niet.
Vind ik leuk
AllAdIn +22318
maandag 8 oktober 2018 om 20:56
Oké, dank voor de uitleg.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:49
Als hij naar club A wil niet nee...
Vind ik leuk
Sideburnn +3204
maandag 8 oktober 2018 om 22:07
Als Bergwijn verstandig is tekend hij bij....blijft hij nog tot en met 2010 bij psv en gaat dan als vedette naar de europesche top.
Vind ik leuk
Athena +4
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:16
Ik hoop dat je '2020' bedoeld (ipv 2010) ...
Vind ik leuk
Sideburnn +3204
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:49
Klopt ;-)
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:23
Inderdaad. afkoopsom van lozano is 60miljoen. Weetnie hoe ze aan 40 komen. Wat mij betreft mag Bergwijn niet voor minder dan 45miljoen weg.
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
maandag 8 oktober 2018 om 20:24
Lozano heeft een afkoopsom?
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:00
Nederlandse clubs werken eigenlijk nooit met afkoopsommen. In sommige landen is het verplicht, en daar hangt volgens mij het salaris mee samen. Hoe hoger de som, hoe meer salaris. Correct me if i'm wrong.
Het lijkt me erg stug dat psv een afkoopsom voor bergwijn of lozano heeft afgesproken, hooguit de belofte dat ze mee werken na een aantal jaar (zie guardado oa.) En wees maar blij want bergwijn gaat zonder afkoopsom waarschijnlijk en stuk meer opleveren.
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
maandag 8 oktober 2018 om 21:07
Nou.... Ik vind bergwijn een grote man in grote wedstrijden.... en lozano een kleine man in grote wedstrijden.... Dus ik verwacht dat bergwijn meer gaat kosten dan lozano....
Vind ik leuk
kcim +3049
maandag 8 oktober 2018 om 21:38
Snap echt niet hoe ze bij een bedrag van 60 miljoen voor Lozano komen. 20 tot 25 miljoen is reëel.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 21:40]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:56
Graphemd
Vind ik leuk
The Iceman +14452
maandag 8 oktober 2018 om 20:24
Dat verhaal over de afkoopsom lijkt me iig onzin.
Vind ik leuk
JOJO +1793
dinsdag 9 oktober 2018 om 13:28
Onzin! PSV werkt niet met afkoopsommen in het contract. Hooguit een mondelinge toezegging dat ze niet moeilijk doen als er een mooi bod komt. Maar dan gaat het om een dragende speler met veel ervaring, zoals bij Guardado en Moreno.

20 miljn voor Bergwijn is een lachertje. Aan het eind van het seizoen proberen zijn contract nogmaals te verlengen en op te waarderen. Dan nog min 1 jaar bij PSV blijven en hopelijk een goed EK meedraaien. Dan is ie medio 2020 echt een dragende speler, topscorer, 23 jaar en heeft hij hopelijk geblonken op een EK. Kom je heel anders binnen bij topclubs. PSV kan dan makkelijk min 40 miljn vragen, mits hij op deze voet doorgaat.
Vind ik leuk
AlecBlc +1543
maandag 8 oktober 2018 om 20:20
Ik moet zeggen: Bergwijn gaat een grote worden.
Vind ik leuk
pietprecies +10200
maandag 8 oktober 2018 om 20:30
1,78m.. valt wel mee
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:34
je naam zegt het al piet
Vind ik leuk
B. Alrond +1820
dinsdag 9 oktober 2018 om 07:44
Als je echt zo precies bent, moet je zijn lengte in mm neerzetten met een tolerantie: misschien krimpt hij wel in de winter ;).
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:21
Als je hem nodig hebt,zegt hij geblesseerd te zijn
Vind ik leuk
JonathanAjax +9397
maandag 8 oktober 2018 om 20:38
Scherp gap! Eerlijk moet ik wel toegeven dat Koeman er een zooitje van maakt. Beleid is om een slappe van te krijgen. Bergwijn is een topper!
Vind ik leuk
Maxx Jw +1338
maandag 8 oktober 2018 om 21:02
Goedkoop scoren weer...kom op man het leven gaat door he
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:22
Bergwijn bij barca....

Hij heeft in ieder geval gezien hoe het wel moet
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:04
Dat hebben die spelers van jouw favoriete clubje al 4 jaar lang gedaan “ zien hoe het wel moet”. Sterker nog op 23 september j.l. deed PSV dit (laten zien hoe het wel moet) nog eens dunnetjes over.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8701
maandag 8 oktober 2018 om 20:23
Zie bergwijn eerser een top transfer maken dan lozano
Vind ik leuk
Bertus +7194
maandag 8 oktober 2018 om 20:33
Zou zo maar kunnen. Bergwijn is minder met zichzelf bezig dan Lozano. Als Lozano wat meer in dienst van het team zou spelen zoals Bergwijn dat doet dan zou hij ook beter in beeld komen.
Vind ik leuk
Hugo59 +2156
maandag 8 oktober 2018 om 20:46
Bergwijn is ook alleen met zichzelf bezig, loopt zoveel met de bal dat hij zich vastloopt(zie inter en barca)
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:02
Maar zijn actie lukken ook vaak en hij maakt mooie assists (zie iedere andere wedstrijd)
Vind ik leuk
AllAdIn +22318
maandag 8 oktober 2018 om 20:24
Zou niet goed voor PSV zijn als hij echt een afkoopclausule van 20 miljoen in zijn contract heeft staan.
Vind ik leuk
MojoRisin +14432
maandag 8 oktober 2018 om 20:29
In NL ook niet erg gebruikelijk, dus ik denk dat het niet klopt..
Vind ik leuk
AllAdIn +22318
maandag 8 oktober 2018 om 20:38
Ik hoop het voor PSV dat het niet klopt.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:54
Eerst maar eens een paar jaartjes laten zient dan verder kijken,vaak kakken ze helemaal in.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 21:55]
Vind ik leuk
035 +7181
maandag 8 oktober 2018 om 20:26
Ships, die is weg komende transferperiode. Hoe moet het dan met PSV?
Geintje.....
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:26
Nix goedkoop, optiefen of 80 mlj meebrengen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5105
maandag 8 oktober 2018 om 20:28
'zelfs' Barcelona VP? Volgens jullie website zit Barcelona achter iedere talentvolle speler aan die tegen een bal trapt...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
maandag 8 oktober 2018 om 20:33
Straks speelt half Nederland in Barcalona
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
maandag 8 oktober 2018 om 20:35
Ik vind bergwijn sowieso beter dan lozano. Die echt achteruit is gegaan.
Persoonelijk vind ik lozano geen 40m waard. 30 misschien, bergwijn kan uiteindelijk wel een heel mooi bedrag opleveren.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
maandag 8 oktober 2018 om 20:37
Dan zullen ze wel Familia Castillo voor hem in de plaats halen.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 20:38]
Vind ik leuk
Foden +4564
maandag 8 oktober 2018 om 20:40
Redan
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
maandag 8 oktober 2018 om 20:40
Die kan inderdaad ook nog.
Vind ik leuk
Semmy2014 +302
maandag 8 oktober 2018 om 20:40
Waarom kijkt die jongen altijd zo moeilijk
Vind ik leuk
Mari +11716
maandag 8 oktober 2018 om 20:53
Clubs zijn nu in paniek. PSV moet nu zijn slag slaan
Bergwijn is nu gewild. Veel meer dan Lozano.
Hoe komt dat?
Ik denk omdat hij van Ajax komt
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 20:55]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:56
Veel te weinig !!!!
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:58
Als ze bv 80 miljoen vragen voor frenkie dan kan PSV dat óók vragen voor bergwijn
Vind ik leuk
Wim Horst +332
maandag 8 oktober 2018 om 22:02
er is 80 mil. geboden voor Frenkie , niet gevraagd, is wel een verschil
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 22:03]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:02
100 miljoen
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:06
Broodje aap verhaal. Next
Vind ik leuk
Twente +296
maandag 8 oktober 2018 om 21:07
Volgens mij wil Barcelona iedereen hebben tegenwoordig
Vind ik leuk
Het Brein +4679
maandag 8 oktober 2018 om 21:08
20 miljoen? Komkommernieuws...
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:11
Gall & Gall.... daar ken je goedkoop een berg wijn halen....
Vind ik leuk
Foebele +53585
maandag 8 oktober 2018 om 21:13
Moet gewoon nog 1,5 jaar blijven.
Vind ik leuk
Dutchman +892
maandag 8 oktober 2018 om 21:15
Laat zulke goede talenten nou eerst maar eens 2 goede seizoenen spelen bij hun club, landskampioen worden en belangrijk zijn in grote wedstrijden. De meeste gaan helaas veel te vroeg weg om een stap hogerop te proberen.

Anderzijds kan ik het niemand kwalijk nemen wanneer zij zoveel meer kunnen verdienen. Spelers, het zijn net mensen ;-)
Vind ik leuk
SvL +394
maandag 8 oktober 2018 om 21:20
Hoe komen ze nu bij 20? Hij heeft net zijn contraxr verlengt. Ga maar lekker bij Frenkies prijskaartje hangen anders opdonderen.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:23
Ik snap niet dat (mocht die 20 kloppen) psv de ballen heeft die ajax heeft om gewoon minstens 60m voor een speler te vragen...
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 21:23]
Vind ik leuk
Wouta80 +915
maandag 8 oktober 2018 om 21:29
Ajax heeft veel meer internationale uitstraling. Ook staat “onze” opleiding al decennia bekend als een van de beste ter wereld. Daarom dus!
Vind ik leuk
Wim Horst +332
maandag 8 oktober 2018 om 22:05
en berg wijn heeft de Ajax opleiding niet afgerond, dus ook minder waard ;-)
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 21:42
Tja stom contract dan hè! Handelen kunnen ze dus niet.
Vind ik leuk
Wouta80 +915
maandag 8 oktober 2018 om 21:28
Jammer, 10-15 jaar terug bleven ze vaak tot minimaal 23-24, wordt steeds vroeger. Maar als Ajacied: Verkoop dat Mexicaantje ook gelijk !!!
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 21:41
Slowzano bedoel je? Of die hoe heet ie ook alweer… Guttegut geloof ik
Vind ik leuk
Wim Horst +332
maandag 8 oktober 2018 om 22:07
lozano gaat nog voor 2 RODE kaarten dit seizoen
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 22:33
Ja net als die idiote benenbreker Guardado… zo blij dat die is opgerot.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 09:51
Hoe oud ben jij? Vervelend mannetje zonder inhoud, net als je berichten. Reageer dan niet.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
dinsdag 9 oktober 2018 om 09:57
Dat was geen gewone sigaret … teveel van dat spuk tast je hersenen dus echt aan.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 13:27
Spuk
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:35
Het zoud wel heel triest zijn als hij naar Sociedad of CSKA zoud gaan...
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 21:39
Haha mooi… weg deze winter. Mooi mooi
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:45
Direct de prijs verhogen en 2 jaar laten rijpen voor nop in Eindhoven!
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:53
Yeah right! PSV zet een clausule van slechts 20 miljoen in het contract...
Vind ik leuk
Wim Horst +332
maandag 8 oktober 2018 om 21:57
lozano en bergwijn samen nog niet eens waard wat Frenkie waard is
Vind ik leuk
Pietje2015 +16360
maandag 8 oktober 2018 om 21:58
Juist heerlijk nog meer van deze berichten.
Breng daar de kopjes ook maar eens een keer op hol.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 22:03
Nou nee, van Bommel kan dat wel denken natuurlijk maar de realiteit is wél anders. Buiten dat PSV voor Nederlandse begrippen een goed draaiend team heeft. Is dát even iets anders bij bv. FC. Barcelona, ondanks dat Steven een behoorlijk goede voetballer is, zou hij nog méér moeten groeien bij PSV, en zich van méér technieken moeten aanleren en dan de grote stap moeten zetten!! Gr. Wim
Vind ik leuk
Wim Horst +332
maandag 8 oktober 2018 om 22:09
ik lees dat ze hetzelfde voor bergwijn moeten vragen als Frenkie, wel er is 80 miljoen geboden op frenkie en niet gevraagd is een heel verschil
Vind ik leuk
Jorg Vde +277
maandag 8 oktober 2018 om 22:38
Gewoon aan contract houden. Wordt ie nog een paar jaar kampioen, speelt hij ieder jaar CL en dus komt er nog meer binnen.
Vind ik leuk
FACT +2314
maandag 8 oktober 2018 om 22:41
Bergwijn 20?!

Lozano 40?!

PSV, durf GVD eindelijk eens meer te vragen/eisen!!!

Deze genoemde bedragen lijken wel alsof je je statiegeld voor een leeg bierkratje gaat inleveren bij de supermarkt!
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 22:41]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 22:47
Dus lekker blijven bij psv

Niet naar andere clubs en dan weer op de bank zekers hh

Weg oranje
Vind ik leuk
MiloZandt +2009
maandag 8 oktober 2018 om 22:50
Als zo’n krant beweert dat er een afkoopsom van 20m in het contract van Bergwijn staat weet je gewoon al dat het fake is.
Vind ik leuk
Bocajuun +907
maandag 8 oktober 2018 om 23:02
Gewoon gaan! En niet geblesseerd afhaken
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 06:21
Een jaar cl brengt al meer op.
Voor dat geld krijg je een poster met handtekening.
Nederland stopt met uitverkoop spelers,dokken zullen jullie het heeft al veels te lang geduurd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws