Ajax-terugkeer nog te vroeg: 'Ik denk dat ik op dit niveau nog jaren meekan'

    Ajax-terugkeer nog te vroeg: 'Ik denk dat ik op dit niveau nog jaren meekan'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:23

    Toby Alderweireld sluit een terugkeer bij Ajax niet uit, maar hij vindt het daar nu nog te vroeg voor. De Belg keert woensdagavond sowieso voor even terug op Nederlandse bodem als Tottenham Hotspur het opneemt tegen PSV.

    "Zeg nooit nooit", stelt Alderweireld in De Telegraaf over een terugkeer naar Ajax. "Op dit moment in mijn carrière denk ik daar nog niet aan. Ik denk dat ik op dit niveau nog jaren meekan. Als ik het ooit zou doen, is het niet om uit te bollen. Dan wil ik geen 36 jaar zijn en nauwelijks kunnen lopen. Als ik terugkeer, wil ik zeker iets bijbrengen. En niet alleen in de kleedkamer."

    "Het is natuurlijk dicht bij het thuisfront in België en ik heb een band met de club, want ik heb acht jaar bij Ajax gevoetbald", vervolgt de centrale verdediger. "Het behalen van kampioenschappen, de derde ster, meegemaakt. En ook de moeilijke tijden tijdens de Cruijff-revolutie, bijvoorbeeld. Maar bovenal zijn het mooie herinneringen."

    Alderweireld kan zich het Philips Stadion ook nog goed herinneren. "De sfeer daar in Eindhoven is altijd gigantisch. In Engeland heb je heel veel grote wedstrijden, maar in Nederland wat minder. In dat soort grote wedstrijden tegen PSV kon je als verdediger laten zien hoe je met die omstandigheden omging. PSV was altijd erg sterk tegen ons in eigen huis. Dat waren echt duels waar je kon testen hoe goed je was."

    Plaats een reactie

    Objectief1 +2633
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:31
    Ja Ajax is natuurlijk wel een behoorlijke stap terug. Logische keuze van Alderweireld dus.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 07:31]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:33
    Scheelt een paar stuivers hè. Ik denk dat Ajax wel meevalt, vooral de eredivisie is een stap terug.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:42
    Nou ajax is gewoon enkele stappen terug vanaf de top. Laten we hopen dat er een nl club (waarschijnlijk ajax) kan aansluiten bij de subtop van europa en daarmee mogelijk een tweede nl club mee kan trekken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:47
    Vind ik momenteel wel meevallen. Dat zit hem voornamelijk in routine en kwaliteit in de breedte. Uiteraard schat ik de Spurs hoger in maar het gat is niet meer zo groot als voorgaande jaren.
    Zowel Ajax en PSV hebben in relatief korte tijd grote stappen gezet. Nu Feyenoord, ik geloof echt dat het kan.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:54
    Nou tussen de spurs en ajax zit nog een laag van betere clubs, daarom zeg ik enkele stappen. Maar er zijn gelukkig zeker stappen gemaakt. Bij feyenoord zie ik dat nog even niet gebeuren, er komt wederom een geweldige lichting aan maar ik mis in het eerste simpelweg de patronen en lijnen in het spel
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:56
    Ik vind het wel meevallen momenteel met dat gat.
    Feyenoord heeft behoefte aan een nieuwe trainer. Zie PSV.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:02
    Ja, het probleem is dat gio zichzelf als een soort fergensen zou willen zien dus niet zomaar opstapt.

    En jij vind dus dat ajax qua niveau net onder barca, juve, spurs hangt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:22
    Gio’s Contract loopt af toch? Mooi moment om afscheid te nemen.

    Nou ja, net eronder is ook weer zo wat. Ik vind dat Ajax voor geen één club onder de top van de grote competities onder doet.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:51
    Dit seizoen is het wat lastig inschatten, bayern, man u en real zijn zelfs goed te pakken.

    Net onder de top schaal ik napoli, atletico... die clubs
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14450
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:28
    Die 2e club zal het toch echt op eigen kracht moeten doen Vakkie, we kunnen geen spelers aan Psv gaan uitlenen, hoe hard dat in de CL ook nodig blijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    Itsese +5054
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:08
    Bewaar die spelers maar voor in de eredivisie, blijkt dat je die hard nodig hebt.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:40
    Met de loting moet je wat geluk hebben. Daarnaast zou psv de opstelling aan moeten passen aan de tegenstander
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +514
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:02
    Niks loting als op niveau wilt spelen moet je dat tegen iedere tegenstander kunnen
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:05
    Nou heel veel heeft te maken met loting. In de groep van psv had ajax minder punten gepakt dan in de huidige groep.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +514
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:36
    Nou en ik vind dat toch gelul nogmaals je moet tegen iedere tegenstander presteren
    Vind ik leuk
    slechtekont +4715
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:06
    Denk dat wij het niet slecht zouden doen tegen Tottenham, maarja, zondagmiddag tegen Emmen, daar heeft hij geen zin in.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:35
    Je naam klopt niet.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:39
    Want? Hij speelt absolute top, daar zit ajax ver vanaf.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:46
    Vandaar dat we Bayern weg speelden en jullie met 4-0 van een stel aspergewassers uit Slowakije op jullie kloten kregen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:47
    Wat heeft het ga tussen ajax en de absolute top te maken met feyenoord?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:58
    Als Tottenham volgens jou absolute top is wat is Bayern dan? Maak je nou maar druk om je eigen club, die na zondag al 12 punten of meer goed moet maken terwijl de competitie pas net op een kwart zit.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:05
    Nou bayern stelt dit seizoen behoorlijk teleur vindt je niet? Denk je dat ajax met dit gemak had kunnen spelen tegen een bayern in topvorm?

    Maar ik begrijp dat je maar stoer gaat reageren als jr een vraag niet kan beantwoorden maar de vraag was "Wat heeft het ga tussen ajax en de absolute top te maken met feyenoord?", kan je die nog even beantwoorden?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:51
    Jij mag als Feyenoord supporter zeggen dat Ajax ver van de top zit, dan mag ik ook zeggen dat Feyenoord daar nog veel verder onder zit lijkt me?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:56
    Dat mag je zeggen, ik mag ook zeggen dat groen een mooie kleur is, beide off topic.

    Ik ben het helemaal met je eens dat het nie best gaat met Feyenoord en het verlies tegen trencin was even tragisch als het verlies vorig seizoen van ajax en psv, een verlies voor het nl voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:10
    Ik denk dat Ajax dit jaar juist heel dicht tegen de top aanzit. Je wil toch niet zeggen dat je Tottenham hoger inschat dan Bayern? Alle topclubs vallen momenteel tegen.Barcelona ook. Kijke hoeveel punten die al in Spanje hebben laten liggen..
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:15
    Op dit moment schat ik tottenham wel wat hoger in ja, jij niet? Als je het zo stelt dan is ajax op dit moment wereldtop en zou de trippel binnen handbereik zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:22
    Lezen is ook niet je sterkste punt. Ik zeg dat ze er dit seizoen dichter tegen aanzitten. Geen enkele club is momenteel top en Tottenham al helemaal niet. Tottenham is mij vies tegen gevallen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:45
    Nou tottenham speelt wat oppertunistisch maar absoluut beter dan ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
    Ik denk dat als Ajax speelt tegen Tottenham dat Ajax wint. Engelse ploegen liggen Ajax altijd wel. Sla de statistieken er maar op na..
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2746
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:07
    Dat mag jij denken. Misschien zien we het de volgende ronde
    Vind ik leuk
    Gilze +300
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:46
    We speelden idd bayern weg maar hadden we eerst niet kansloos verloren van PSV
    Voetbal is en blijft een moment opname
    De klassieker zijn wedstrijden op zichzelf
    Zelf denk ik ook dat Ajax in betere vorm steekt
    Maar vanavond eerst maar eens kijken of we ongeschonden deze strijd uitkomen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:33
    Nare opmerking van Alderweireld in de richting van André Ooijer.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 07:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:55
    En stam en rvp en Huntelaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:46
    Je hebt gelijk.
    Hoewel ik denk dat Alderweireld's opmerking daadwerkelijk slaat op Ooijer. Die hebben namelijk nog samen gespeeld bij Ajax.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26941
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:05
    Ik heb het idee dat Alderweireld afgelopen 2-3 jaar steeds meer naast z'n schoenen is gaan lopen. Ook als je de contractonderhandelingen ziet. Ik denk dat hij blij mag zijn dat hij bij de Spurs voetbalt, maar hij denkt de laatste tijd alleen maar aan geld volgens mij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:55
    Dat laatste kan ik niet beoordelen. Wel viel me dit seizoen op dat hij vaker te laat was en zijn toevlucht noest nemen tot harde overtredingen. In elk geval zou Ajax goed moeten nadenken of zij hem weer in hun midden willen hebben.
    De andere optie die ik recentelijk las over een swap De Jong / Gündogan lijkt me voor Ajax een stuk interessanter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:45
    Het zal morgen pijnlijk zichtbaar worden wat het verschil is tussen Nederlands en Engels voetbal!

    Ik hoop dat PSV zich kan motiveren om er voor 150% tegenaan te gaan, iets wat de vorige 2 CL wedstrijden niet gelukt is!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1405
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:54
    Helaas zitten de Spurs in hetzelfde schuitje...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:56
    Daarom hoop ik dat ze er vol op kletsen. Tis erop of eronder!

    PSV heeft echt een leuk team, dus ik hoop dat ze verrassen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:30
    U zal toch wel druk zijn met andere zaken momenteel, Sint?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:38
    Ik heb het idd ontzettend druk met kadootjes inpakken! Als iedereen zich hier netjes gedraagt krijgt ook iedereen een kadootje!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:38
    Ga er maar niet vanuit dat je het druk krijgt dan hahaha
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:53
    Toby: heel veel succes gewenst, en dat jullie met een nulletje of 4 mogen winnen! 8 jaar Ajacied en straks nog 2 jaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 07:55]
    Vind ik leuk
    Gordito +548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:14
    Hup Holland!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:55
    De eerste ster uit 1938 was de mooiste
    Vind ik leuk
    Dw1708 +240
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:01
    Dit zelfde bericht heb ik 2 weken geleden hier ookal gelezen...
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:02
    Die komt nooit meer terug bij Ajax net als Suarez.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:18
    Goede analyse!
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1083
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:58
    Die jongen werd vorig jaar aan diverse Engelse topclubs gelinkt. Geef hem groot gelijk. Heeft een betere groei dan Jan Verthongen doorgemaakt
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:11
    Niet te lang wachten Toby. Ajax gaat niet meer voor halfbakken spelers die bij Ajax komen afbouwen.
    Vind ik leuk
    De Haan +334
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:57
    Precies dit . Tijdperk van laatste kunsje speler is hopelijk wel voorbij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:01
    Is Huntelaar gestopt dan?
    Vind ik leuk
    De Haan +334
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:43
    Qua toekomstige aankopen.. bedoel ik natuurlijk. Niet wie er momenteel uit die situatie nog speelt. Huntelaar hopelijk de laatste geweest
    Vind ik leuk
    Johan59 +722
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:12
    Er zit nogal wat verschil in, maar laten we ook eerlijk zijn als Ajax overwintert ten koste van Benfica dan sluit het wel aan bij de sub top van Europa Benfica behoord daar al jaren toe.
    Vind ik leuk
    Gordito +548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:16
    Gezien hoe Benfica zich ternauwernood plaatste via de voorronde tegen Panatinaikos?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:15
    Lijkt me wel leuk voor hem en Ajax, zolang hij woensdag maar punten mist tegen m'n clubje.
    Vind ik leuk
    B3v3r +645
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:21
    Dan maar over 2 jaar terug.

    Volgend jaar Vertonghen proberen te halen als opvolger voor De Ligt.
    Dat dat salarisniveau van nu zie ik nog wel mogelijkheden ook.
    Vind ik leuk
    Kuip +7963
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:48
    Ajax heeft Schuurs al als opvolger van de Ligt. Alderweireld is helemaal niet meer nodig.
    Vind ik leuk
    rinirat +2654
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:24
    Straks vliegt Totenham er uit en gaat Ajax misschien door...
    Hoe bedoel je te vroeg voor terug keer..
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:35
    Ondanks dat Ajax wel een stapje terug is ten opzichte van Spurs (Financieel en sportief) is het grootste verschil denk ik de stap tussen de gladde speelvelden van Chelsea, Man U, City, Liverpool etc tegenover het kunstgras in het Mac3 Dos stadion, het cars jeans stadion, Woudenstijn en de koel....
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:10
    Hij heeft de pest aan ajax net als iedereen,hij probeert het alleen te verbloemen door zo een verhaal op te hangen,stiekem is hij voor psv,daar droomt hij van.
    Maarja,daar is hij niet goed genoeg voor.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 06:01
    Veel te vroeg, kijk als hij nou overal mislukte oké maar hij speelt al jaren constant en op top niveau. Veel te vroeg voor een terugkeer. Over twee of drie jaren maar even weer kijken