Zelfkritische Van de Beek: 'Die vuile meters worden vaak niet gezien'

Zelfkritische Van de Beek: 'Die vuile meters worden vaak niet gezien'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 13:02wo 12-12-2018 om 13:02

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 14:01wo 12-12-2018 om 14:01

Donny van de Beek moet méér doelpunten maken in het shirt van Ajax. Dat zegt de 21-jarige middenvelder zelf, woensdag, in gesprek met Het Parool.

Namens Ajax loopt Van de Beek sinds zijn debuut ongeveer een op vijf. Dit seizoen was de Oranje-international vijf keer trefzeker in twintig officiële duels (dertien basisplaatsen). Dat kan beter, vindt-ie. "Dat gemiddelde moet omhoog, maar ik moet me er niet blind op staren. Ik ben ook van waarde door veel diep te gaan, tegenstanders weg te trekken, ruimte te maken voor de aanvallers. Ik maak veel vuile meters. Dat wordt niet altijd gezien."

In de Champions League miste Van de Beek dit seizoen in haast elke wedstrijd opgelegde kansen. "Soms was het pech, sommige van die ballen had ik gewoon moeten maken. Ik kan nog steeds beter dan ik nu laat zien. Veel dwingender zijn in mijn spel, meer aanwezig, vaker beslissend."

Plaats een reactie

woensdag 12 december 2018 om 13:03
Gewoon een van onze vele goeie
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:08
Vind hem als psver een van de beste middenvelders bij ajax. Zou em elke wedstrijd opstellen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
woensdag 12 december 2018 om 13:03
Dit jaar mist ie teveel grote kansen. Ook in Europa opvallend genoeg.
Toch een belangrijke kracht voor Ajax. Blijven opstellen die gast.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:01
Moet eerlijk zeggen dat ik hem in het verleden te weinig krediet heb gegeven. Geen niveau de ligt frenkie etc maar wel een belangrijke kracht met een hart voor ajax
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
woensdag 12 december 2018 om 14:13
Och, na zijn eerste potjes in Ajax-1 vond ik dat Blind nooit meer hoefde terug te komen en Frenkie in Jong vond ik ongekend irritant, arrogant en middelmatig.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:59
Zoals ik altijd maar zeg: zelfs Messi mist wel eens een strafschop (niemand is perfect)
Vind ik leuk
HennieAFCA +107
woensdag 12 december 2018 om 13:05
Is dat niet 1 op 4???
Vind ik leuk
Almaniak +238
woensdag 12 december 2018 om 13:17
Hebben ze eindelijk dat taalwonder ingeruild voor iemand die vrijwel geen spelfouten maakt, blijkt ie niet te kunnen rekenen
Vind ik leuk
buenosje +1022
woensdag 12 december 2018 om 14:31
Jullie kunnen allebei niet lezen.. Sinds zijn debuut 1 op 5, dit seizoen 1 op 4..
Vind ik leuk
M +149
woensdag 12 december 2018 om 13:08
Goede speler voor Ajax en volgend seizoen moet hij echt belangrijk worden.
Dan komen de kansen om zichzelf echt te profileren als andere spelers zijn vertrokken.
Vind ik leuk
El Cazador +8081
woensdag 12 december 2018 om 13:15
Hopelijk de nieuwe aanvoerder van het nieuwe seizoen.
Vind ik leuk
HardSchot +55
woensdag 12 december 2018 om 13:32
Ze hebben daar gelukkig zovelen rondlopen die het zouden kunnen, topteam!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20495
woensdag 12 december 2018 om 13:23
Iedereen ziet die vuile meters van Donny!
Vind ik leuk
Marco S +6533
woensdag 12 december 2018 om 13:23
Hij heeft zich goed teruggevochten in het elftal.. ik vind het een harde werker maar ook een goede speler.
Vind ik leuk
pico323 +7015
woensdag 12 december 2018 om 13:27
is al 21!!!! Moet nog wel een paar stappen maken. Hopelijk bij ons aller Ajax.
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
woensdag 12 december 2018 om 13:29
Is dit niet gewoon een 13 in een dozijn voetballer.
Vind ik leuk
Jeroen Water +3557
woensdag 12 december 2018 om 13:44
Absoluut niet.
Spelers als hem worden juist elk jaar zeldzamer als je hem een 13 in een dozijn voetballer vind heb je er echt geen kijk op.
Vind ik leuk
psvfan1913 +3218
woensdag 12 december 2018 om 14:05
Rare opmerking dat je er gelijk geen kijk op hebt als je dit een 13 in een dozijn voetballer vindt. Ik vind hem namelijk ook niet echt bijzonder, het is een soort Klaassen. Hij rent zich rot en moet het vooral hebben van zijn inzet. Maar een unieke speler vanwege zijn passing, dribbels of schot is die niet.
Vind ik leuk
Sil95 +11676
woensdag 12 december 2018 om 13:35
Prima speler die niet altijd de waardering krijgt die hij verdienen zou.. Ik hoop dat hij nog een aantal seizoenen bij de club blijft.
Vind ik leuk
Vowtar +5863
woensdag 12 december 2018 om 13:37
Hij loopt ongeveer één op vijf, met vijf goals in twintig wedstrijden. Dat is toch gewoon één op vier?
Vind ik leuk
Bijgoochem +1553
woensdag 12 december 2018 om 13:45
Vd Beek moet zich veel meer laten zien.
Verstopt zich nog te veel imo.
Vind ik leuk
torinofc +622
woensdag 12 december 2018 om 14:20
13 in een dozijn voetballer, niets speciaals. CL is te hoog gegrepen voor hem.
Vind ik leuk
BCHT9 +474
woensdag 12 december 2018 om 14:23
De meest overschatte speler bij Ajax! Afgelopen wedstrijden zeker niet voldoende. Speelt te vaak verstoppertje in wedstrijden dat hij er wel had moeten staan.
Vind ik leuk
whiskey33 +508
woensdag 12 december 2018 om 17:33
onderschatte speler bedoel je
Vind ik leuk
mcmodd +24992
woensdag 12 december 2018 om 14:33
In de CL maakte hij niets anders dan vuile meters. Tja, dat ziet niemand inderdaad.
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 14:47
Het wordt niet altijd gezien, dat klopt. Maar wel heel vaak.
Je bent waardevol voor het team, net als iedere andere speler.
Vind ik leuk
whiskey33 +508
woensdag 12 december 2018 om 17:32
vd Beek de beste ajacied. Zou bij ons PSV als enige ajaxied nivo psv aankunnen