Celtic-spits (28) stopt tijdelijk met voetballen: Leven is op dit moment zwaar

Celtic-spits (28) stopt tijdelijk met voetballen: "Leven is op dit moment zwaar"

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 20:23wo 12-12-2018 om 20:23

Leigh Griffiths, spits van Celtic, stopt tijdelijk met voetballen. De 28-jarige Schot kampt met privéproblemen en krijgt daarom professionele hulp, zo zegt Celtic-coach Brendan Rodgers. 

Volgens eerdere berichten zou onder meer een gokverslaving Griffiths parten spelen. Kortgeleden meldde hij zich wegens problemen met zijn fitheid al af voor interlands met Schotland. "Leigh kampt al een langere tijd met problemen buiten het veld", zegt Rodgers tegen Schotse pers. De club geeft Griffiths de ruimte om zijn leven weer op orde te krijgen. 

"Op dit moment is het leven zwaar voor hem. Ik ken Leigh goed, ook privé, en hij is op een punt gekomen waar het een echt gevecht begint te worden. Hij moet het geluk in zijn leven zien te hervinden", aldus de coach van Celtic. Het is nog onduidelijk wanneer Griffiths terugkeert op het veld. "Zijn welzijn is het belangrijkste. Sommige zaken overstijgen het voetbal."

Griffiths, die in september nog zijn contract bij de Schotse topclub verlengde, speelt al sinds 2014 voor Celtic. 

Plaats een reactie

Smithsonian +43345
woensdag 12 december 2018 om 20:28
Veel sterkte vent.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3715
woensdag 12 december 2018 om 20:29
Goed om gewoon toe te geven dat het even niet wil... Respect
Vind ik leuk
Mendix +110
woensdag 12 december 2018 om 20:35
Toepasselijke shirt sponsor ook.
Vind ik leuk
Guusman +1260
woensdag 12 december 2018 om 20:44
Yep scherp. Het is ook niet vol te houden om als spits geloofwaardig te missen als er eenmaal
bekend is dat je een gokprobleem hebt, lijkt mij.
Maakt het voor de club ook lastig om dit te negeren, hopelijk voor hem komt hij er vanaf.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 23:52
Wat minder toepasselijk is dat een coach dan zegt dat een speler met een gokverslaving het geluk moet terugvinden...
Vind ik leuk
Guusman +1260
donderdag 13 december 2018 om 01:20
Of juist heel erg toepasselijk, aan een gokverslaving ligt vaak ander leed ten grondslag.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:18
Dat snap ik maar je kan het ook anders opvatten.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:37
Goed om te erkennen dat het niet gaat en dat er professionele hulp is gezocht. Het is nu 1,5 jaar geleden dat Aaron Lennon in verwarde toestand werd aangetroffen door agenten nabij een drukke snelweg en inmiddels heeft hij weer plezier in het voetbal en gaat het verder goed met hem, maar het zal zijn tijd nodig hebben.
Vind ik leuk
Blindsy +18832
woensdag 12 december 2018 om 22:03
Klasse zoals Brendan Rogers dit naar buiten brengt. Come on you bhoys!
Vind ik leuk
Barbaar013 +268
donderdag 13 december 2018 om 08:24
WATP!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:41
Ik hoop voor hem dat hij zijn leven weer op de rit krijgt. Voetbal is dan idd even niet belangrijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws