'Er zit weinig verschil tussen Matthijs de Ligt en Virgil van Dijk'

'Er zit weinig verschil tussen Matthijs de Ligt en Virgil van Dijk'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 22:08wo 13-03-2019 om 22:08

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 22:19wo 13-03-2019 om 22:19

Dick Advocaat vindt dat er weinig verschil zit tussen Matthijs de Ligt en Virgil van Dijk. Over laatstgenoemde speler is de trainer van FC Utrecht bijzonder enthousiast. Advocaat werkte bij Oranje samen met Van Dijk.

"Er zit weinig verschil tussen. Van Dijk is een goede speler, maar daarnaast is het ook een persoonlijkheid. In de lucht is hij niet te verslaan", vertelt Advocaat bij Veronica

"Hij is ook met zijn medespelers bezig. Aanvoerder ben je niet alleen in het veld, maar ook daarbuiten. Dat zijn vaak ook de bepalende spelers in de kleedkamer. Het is een jongen die veel met de groep bezig is. Hij heeft ook een voorkomen. Het is een uitstekende speler, maar dat vind ik ook van Wijnaldum."

"Hij speelt in een totaal andere rol dan waarin hij ooit gespeeld heeft", vervolgt Advocaat over Georginio Wijnaldum. "Het was een erg aanvallend ingestelde speler. Hij wilde altijd op tien spelen om in het strafschopgebied te komen. Dat komt hij haast niet meer. Het is een controleur geworden."

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 22:12
Dijken bouwer
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 22:12]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:20
Ligten maker?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:28
Hij ligt ze op
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:30
Wel een Dijk van een vent.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:31
Ik bedoelde het ook positief, kon alleen niks anders verzinnen
Vind ik leuk
HardSchot +106
donderdag 14 maart 2019 om 09:35
Van Dijk ligt bovenop De Ligt!
Vind ik leuk
Kees Bman +4626
donderdag 14 maart 2019 om 06:28
Van Dijk is toch twee klasse beter,wat die de laatste twee jaar heeft laten zien zal de te Ligt niet kunnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 06:29]
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
donderdag 14 maart 2019 om 08:38
Een verLigte Dijk is altijd handig.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:12
Jaja we gaan het EK gewoon halen !!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 02:18
Lol als we met deze selectie geen EK halen dan weet ik het nietmeer😂
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 07:25
Wie gaat ze erin schieten dan?
Vind ik leuk
FCGrunn050 +964
donderdag 14 maart 2019 om 08:10
Van Dijk?
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
donderdag 14 maart 2019 om 08:39
Hup hup hup Holland hup hup hup
Vind ik leuk
Bixente +426
woensdag 13 maart 2019 om 22:13
Hij is een baas...😎
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
donderdag 14 maart 2019 om 08:40
Het zijn Bazen!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:21
Nou vind de Ligt toch wel een beetje beter hij is nog zo jong dat word de beste verdediger in Europa let maar op.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:23
De ligt is goed, maar als je zegt dat hij beter is dan Virgil dat heb je ze niet alle 24 in een kratje vriend!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:31
Tja dat is jouw mening maar let maar op vriend er is geen betere hij is nog maar 19 waar speelde Virgil toen ?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:45
Hij is wel beter dan van Dijk toen die 19 was maar niet beter dan van Dijk nu.
En of hij in de toekomst beter wordt moet je afwachten maar vergelijken heeft ook geen zin. Het zijn gewoon allebei goede verdedigers.


Vind ik leuk
HansVites +6460
woensdag 13 maart 2019 om 23:02
Zet nu gewoon je Ajax bril even af, iedereen kan zien dat van Dijk veel beter is ook al is de Ligt ook erg goed, kortom wij Nederland hebben misschien wel de beste centrale verdedigers van de wereld.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6207
donderdag 14 maart 2019 om 03:05
Met dit koppel kun je internationaal inderdaad best voor de dag komen :)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:11
Eens!

(Een Ajacied)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 23:15]
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 22:24
hou op aub,ik snap je voorkeur,maar dit LIGT er wel duidelijk bovenop
Vind ik leuk
B H +320
woensdag 13 maart 2019 om 22:56
V Dijk is 3 klasse beter
Vind ik leuk
Kees Bman +4626
donderdag 14 maart 2019 om 06:30
Cola drinken jongen is beter voor je want je begint er behoorlijk langs te lullen.
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
donderdag 14 maart 2019 om 08:41
Beste in de Wereld...Europa beetje te klein vind je niet😆
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:39
Op dit moment is Van Dijk 10 klassen beter. In potentie heeft De Ligt meer kwaliteit.
Ook Van Dijk is nog geen wereldtop. Echte topper had vorig jaar in Championskeaguefinale ff “praatje” met Ramos gemaakt na de judogreep op Salah. Denk de Van Dijk van nu aardig op niveau zit dat hij dat nu wel zou doen. Enigste nadeel aan van Dijk is elke wedstrijd maakt hij klein slippertje dat soms grote gevolgen heeft.

Wat De Ligt betreft hij is een van de besten van zijn leeftijdsgeneratie maar hij heb wedstrijden nodig. Ondanks dat ik PSV supporter ben, wat is mis met nog 2jaar Ajax..???
Als Ajax nog 2 seizoenen draait als nu kun je in die tijd nog minimaal 100wedstrijden spelen. Mogelijk heb je dan ook al 10 interlands meer.
Je bent dan nog maar 21jr.
Ga dan 3jr naar club als Liverpool, Arsenal, Bayern. Speel dan nog is 180-200 wedstrijden.
Je komt dan bij club als Barcelona of Real als echte wereldtopper binnen. Zelfs met dit scenario zou hij nog maar 24-25jr zijn. Wel ruim 500 duels in de benen.
Als hij zich dan blijft ontwikkelen zoals nu hoor je niemand meer over Van Dijk. Nogmaals De Ligt heeft wedstrijden nodig.👍🏻👍🏻
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 22:23
wel degelijk verschil,of je wekelijks in de eredivisie speelt of in de engelse competitie,dus hier lult advocaat maar wat,als ik het zeggen mag hoor hier???
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 22:24]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:03
Is ook nog niet te vergelijken.
Daarbij is de Ligt nog veel jonger , ja hij is ongetwijfeld beter dan v Dijk op die leeftijd.
Maar v Dijk laat t nu week in week uit zien in de PL .
Ach jaren van de ligt komen ook nog
Vind ik leuk
Mozes24 +802
woensdag 13 maart 2019 om 22:23
Weinig verschil inderdaad! 1 klein verschilletje en dat is niveau eredivisie & premier league. De Ligt zal zich hogerop moeten bewijzen en gaat daarin falen! Een mane, firmino & salah zouden hem helemaal zoek spelen.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
woensdag 13 maart 2019 om 22:57
Tja Mozes was een profeet, je doet je naam eer aan.
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 06:18
Niet echt. Want bij profeten kwam de voorspelling uit later 😉
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2769
donderdag 14 maart 2019 om 08:04
Logisch als je 3 op 1 man zet.. ik vind de PL en de ED ook niet echt een klein verschil maar toch wel een groot verschil hoor. 1 ding is zeker voor het Nederlands elftal staat de verdedigende kwaliteiten als een huis!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:25
van Dijk is een klasse beter.
Hij speelt tegen mannen de Ligt tegen tieners.
Vind ik leuk
jari11 +3587
woensdag 13 maart 2019 om 22:27
In de ED en CL lopen ook wel wat opa’s rond hoor😜
Vind ik leuk
Kees Bman +4626
donderdag 14 maart 2019 om 06:33
Zoals Huntelaar en Schone haha.
Vind ik leuk
HardSchot +106
donderdag 14 maart 2019 om 09:37
Van Dijk is zelf ook echt een prachtige man dus hij kan het aan 😄
Vind ik leuk
jari11 +3587
woensdag 13 maart 2019 om 22:26
Sorry gaat niet hier over. Maar Wat is die Lewandowski een vervelend ventje, zeikt vaker dan luuc en Tadic bij elkaar. Ratje is het.
Vind ik leuk
Lee +881
woensdag 13 maart 2019 om 23:17
Lewandowski en ook Ribéry zijn over de datum, Bayern moet gaan vernieuwen/ verjongen, vond ze aanvallend echt onmachtig vandaag en dat ben je niet gewend van Bayern.
Vind ik leuk
Psvsg +101
woensdag 13 maart 2019 om 22:26
Dat De Ligt dat niveau kan bereiken geloof ik ook wel maar volgens mij is hij daar nog niet. 10 cl potjes in een jaar is nog niet genoeg om dat te zeggen.
VVD speelt in de PL bijna elke week een pot van dat niveau en laat het dan ook elke keer weer zien.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:20
haha als je 3 nachten niet slaapt zoals ik.moet je wel even denken bij je verhaal lol... vooral als je dan VVD typt 🤣🤣 dacht wtf mark rutte in de pl 🤣🤣
Vind ik leuk
Psvsg +101
vrijdag 15 maart 2019 om 02:30
3 nachten WoW, dat kreeg ik zelf toen ik nog jonger was niet voor elkaar.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:29
van Djijijijijk !!!!!!! Kopt hem binnen, doet dat goed ..... 😃
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:31
Stekste centrale duo in 2020!!!! Is geen doorkomen aan, wat een heerlijkheid is dat zeg!
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 13 maart 2019 om 22:45
...je ziet Cillissen al bijna in de goal zitten, tegen de doelpaal aan, tetris-spelletje in zn klauwen...
"tie-tididie-tididie,..."
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:13
😂(ik denk in plaatjes)😂
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 13 maart 2019 om 23:18
En t publiek erachter juichen als ie een volgende level haalt!
(De wáve gaat rond! :P)
Vind ik leuk
fritsie +882
woensdag 13 maart 2019 om 22:32
Wijnaldum ook te weinig scorend vermogen voor de 10 positie. Wel een fysiek sterke speler die erg belangrijk is voor de balans op het middenveld van Liverpool..
Vind ik leuk
Darter 876 +877
woensdag 13 maart 2019 om 22:33
Toekomstig koningskoppel achterin bij het Nederlands elftal!!!!
Vind ik leuk
1+1= +360
woensdag 13 maart 2019 om 23:01
Is het al 😉
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 06:20
Nu nog een topspits en we doen echt mee.
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 10:41
Maar wie dan?
Vind ik leuk
Kees Bman +4626
donderdag 14 maart 2019 om 06:37
En dan is het net niet oranje.
Vind ik leuk
pos +9767
woensdag 13 maart 2019 om 22:35
Beiden geweldig. Van Dijk laat het alleen al wat langer zien op een hoger niveau. Denk wel dat Martins Indi het kan schudden voorlopig.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1821
donderdag 14 maart 2019 om 08:14
Martins wie??
Vind ik leuk
Ron jans +570
donderdag 14 maart 2019 om 09:15
Bruine martin indi.
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
woensdag 13 maart 2019 om 22:39
Van Dijk is op dit moment veel verder.
Vind ik leuk
Streaker +3892
woensdag 13 maart 2019 om 22:49
Van Dijk is en blijft in deze vorm een paar klasses beter! Alleen de belangrijke en vele goals die hij maakt, zo heb ik nog nooit een verdediger gezien. Wat een beest!

De Ligt is goed, maar mag zich bovenal eerst nog 'even' bewijzen in een spraakmakende competitie. In de lucht zal hij nooit zo goed worden als Van Dijk, dat is zeker.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 02:24
Qua scorend vermogen heb ik pique en ramos hoger zitten hoor... Pique heeft in de laatste 3 matches 3 gescoord(potentiele vervanger voor suarez) (;
Vind ik leuk
Streaker +3892
donderdag 14 maart 2019 om 10:28
Maar Ramos mist 20% (zelf bedachte percentage) van de wedstrijden door schorsingen, ook niet echt een stabiele factor. Van Dijk staat er altijd.

Pique ben ik niet zo fan van, maar dat komt door zijn akelige karakter.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:18
Je hoeft zeker geen fan van pique te zijn,maar geef toe na die eerste zwakke maand speelt hij top en pikt regelmatig een goaltje mee.
Vind ik leuk
Streaker +3892
donderdag 14 maart 2019 om 19:47
Ik geef toe, het is geen onaardige speler.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:49
Maar beide mogen de veters van Sven van Beek niet strikken! Feyenoord is zo bang deze topper kwijt te raken dat ze hem gewoon niet meer opstellen!!
Vind ik leuk
Isakson +284
woensdag 13 maart 2019 om 22:55
TE LIGT
Vind ik leuk
henkj +6
woensdag 13 maart 2019 om 23:11
Nou Dick daar zit echt nog wel verschil in en niet te weinig
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:12
De ligt is een talent Van Dijk is al een eind baas!
Vind ik leuk
Ray01 +152
woensdag 13 maart 2019 om 23:30
Ik vind wel dat er degelijk verschil is.. Van Dijk maakt in ieder geval meer doelpunten dan De Ligt en geeft vaker beslissende passes zoals vandaag bleek tegen Bayern..
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 23:43
'Er zit weinig verschil tussen Matthijs de Ligt en Virgil van Dijk'
8 jaar?

Gelukkig is mijn vrouw niet 8 jaar ouder of jonger dan mij.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 02:26
En dan moet je ff beseffen dat 8 jaren al de helft van een prof carriere is
Vind ik leuk
HardSchot +106
donderdag 14 maart 2019 om 09:40
Zit ook 8 cm verschil tussen die twee 😉
Vind ik leuk
FSCeara +9529
woensdag 13 maart 2019 om 23:44
er zit inderdaad niet veel verschil tussen de Ligt en van Dijk. Beide spelen achterin, beide staan 2de in de competitie. beide zitten nog in de CL, beide in Oranje, beide aanvoerder enige verschillen zijn dat de Ligt verder is dan Van Dijk was op die leeftijd en dat Van Dijk tegen City, Arsenal en Manu speelt en De Ligt tegen NAC, Excelsior en Emmen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:50
Dijk is verder
Vind ik leuk
Pelemaradona +1085
donderdag 14 maart 2019 om 00:22
Groot kopsterk en beide geweldige auzzputsers..
Vind ik leuk
wimpert +146
donderdag 14 maart 2019 om 06:52
Hahahahaha ja allebei 2 benen en 2 armen.....
Vind ik leuk
HardSchot +106
donderdag 14 maart 2019 om 09:41
En een paal ertussen :p
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 07:50
10 jaar leeftijdsverschil toch!
Of was dat nog niet opgevallen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 07:51]
Vind ik leuk
Watzijnwij +159
donderdag 14 maart 2019 om 08:20
Zou Dick toch moeten opvallen dat beide dpelers echt wel een ander kapsel hebben. Juist Dick, mat zijn implantaten...
Vind ik leuk
ritje +647
donderdag 14 maart 2019 om 10:37
hallo het verschil tussen van dijk en deligt? van dijk maakt met het hoofd cruciale doelpunten en de ligt helaas niet! Maar als hij naar barselona gaat dan leren ze het hem wel! mvg ritje
Vind ik leuk
Vooruit +244
donderdag 14 maart 2019 om 11:23
De Ligt moet het allemaal nog gaan bewijzen in een sterke competitie. Voorlopig is hij goed maar niet uitmuntend zoals Van Dijk.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:12
Nou ik zie nog wel verschil, kijk alleen maar eens naar het aanvallend koppen 😎
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws