Oorzaak Feyenoord-malaise: 'Het ontbreken van Kuyt. Zijn inbreng was groot'

    Oorzaak Feyenoord-malaise: 'Het ontbreken van Kuyt. Zijn inbreng was groot'

    maandag 23 oktober 2017 om 16:48

    Joop van Daele denkt dat Dirk Kuyt node gemist wordt bij Feyenoord. De Rotterdammers verloren de Klassieker tegen Ajax met 1-4 en wisten nu zeven van hun laatste negen officiële duels niet te winnen.

    "Het ontbreken van Kuyt. Dat is het," zegt Van Daele, zelf tussen 1967 en 1977 actief voor Feyenoord, in zijn analyse voor RTV Rijnmond. "Hij heeft jarenlang topvoetbal gespeeld en geleerd om tussen de linies te spelen. Om ballen een beperkt aantal keer te raken. Zijn inbreng was groot, binnen het veld en daarbuiten. Er is nu niemand die diezelfde kwaliteiten heeft."

    Ook aanvoerder Karim El Ahmadi dus niet. "De generaals van het team waren Botteghin achterin, El Ahmadi op het middenveld en Jörgensen voorin", stelt journalist Emile Schelvis. "Jörgensen heeft die blessure gehad en Botteghin is voorlopig verdwenen. El Ahmadi is nu een soort loodgieter, die overal de lekkage moet zien te stoppen. Daardoor speelt hij minder dan vorig jaar."

    Van Daele is van mening dat de titel nog niet uit zicht is ondanks een achterstand van acht punten op koploper PSV. "Je moet er wel in blijven geloven. Het gaat erom dat ze het vertrouwen terugkrijgen in elkaar."

    Plaats een reactie

    maandag 23 oktober 2017 om 16:58
    Dit is wel een beetje kort door de bocht.
    Vind ik leuk
    Castromann +6308
    maandag 23 oktober 2017 om 20:33
    Idd beetje overdreven om Feyenoord zo af te branden.
    Wanneer Jorgensen die pingel en die 100% kans erin schiet wint Feyenoord. Dus zo dramatisch is allemaal niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 oktober 2017 om 00:00
    heeft Joop mijn schrijven hierop VP al weken aan een stuk gelezen Dirk heeft meer in 1 been dan de hele voorhoede in hun beide benen Van Geel zag het niet en wilde het niet maar ik zeg voor de honderdste keer hij had nog makkelijk 1 of 2 jaar door moeten gaan , net als Robin halen als tweede spits van Geel is scheel !!!!!
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6329
    dinsdag 24 oktober 2017 om 07:58
    Ze hebben het ook zonder Kuyt anders prima gedaan vorig jaar. Kampioenschap had er niet in gezeten en ze hebben wat geluk gehad, maar wat je dit jaar ziet heeft ook te maken met het terug vallen van Vilhena, ontbreken van de hele verdediging, Jorgensen en Elia.

    Van Geel heeft goede aankopen gegaan (Haps is wat mij betreft steeds een van de betere), maar had met van Persie wel een extra slag gemaakt. Het risico om nog een jaar door te gaan met Kuyt was groot. Nu was het hele gebeuren rond zijn persoon nog te doen, maar nog een jaar had ook een negatief effect kunnen hebben. Zelf had ik ook graag gezien dat hij door ging.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 oktober 2017 om 10:43
    wat zeg jij nou zonder Kuyt !!!!! wie soorden de twee doelpunten de laatste wedstrijd toen wij kampioen werden :?????
    Vind ik leuk
    United FC +11446
    dinsdag 24 oktober 2017 om 12:53
    Het waren er 3.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 oktober 2017 om 07:06
    nee hoor kuyt was en is een topspeler van buitencategorie
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89066
    maandag 23 oktober 2017 om 17:01
    Is er nog geen petitie geopend op Zuid voor de terugkeer van Dirk? ;)
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2029
    maandag 23 oktober 2017 om 17:19
    Is er al een petitie geopend om het aantal petities tegen te gaan ;)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12288
    maandag 23 oktober 2017 om 18:23
    Is er al een petitie geopend om dirk thuis te laten? Het gaat net zo lekker met het beperkte aantal open deuren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89066
    maandag 23 oktober 2017 om 19:09
    Misschien een petitie opzetten om tegen het kunstgras te strijden ;)

    Wil ik nog met je mee doen ook...
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12288
    maandag 23 oktober 2017 om 21:24
    Daar zeg je zo wat. Dan moet er wel een topic over (anti)kunstgras komen. Wie heeft hier de meeste invloed binnen vp?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89066
    maandag 23 oktober 2017 om 21:33
    Geen idee?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89066
    maandag 23 oktober 2017 om 19:07
    Ik heb geen idee maar je kan er eentje starten.
    https://petities.nl/ :D
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18928
    maandag 23 oktober 2017 om 17:03
    2015-2016 had Feyenoord 7 nederlagen op rij.. Ook toen speelde Kuyt bij Feyenoord.. Dus ik denk dat dit wat te kort door de bocht is
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31381
    maandag 23 oktober 2017 om 17:05
    Joop trapt ff een open deur in van-heb-ik-jou-daar!
    Vind ik leuk
    derksen +8742
    maandag 23 oktober 2017 om 17:06
    Jmr dat niemand daar reële dingen kan zeggen
    Je laat Elia gaan, boetius terug die al jaren geen gft bak voorbij is gekomen
    Je laat karsdorp gaan haalt diks op huurbasis?
    Karsdorp doet 60 meter in 7 seconden diks in 7 minuten
    Doorselecteren op middenveld met amrabat die de 60 meter in 7 uur loopt die er echt helemaal niks van kan
    Nog met nelom moeten spelen
    Kwa selectie is alleen haps een verbetering de rest van selectie is eenmaal minder als vorig seizoen
    En ja dan moet je ook geen wereld wonderen verwachten
    Om de 3 bovenste plaatsen gaan wij niet mee doen dit seizoen..
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 18:33
    Je was toch lyrisch toen Amrabat kwam?
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 17:10
    Met Kuyt werd er gewoon 7x op rij verloren. Al zal dat wel weer te maken hebben met allerlei andere oorzaken. Althans, het zal in ieder geval niet aan Kuyt liggen, want Kuyt is een nationale held.

    Misschien heeft de huidige reeks er ook wel mee te maken dat je eerst je topscorer een behoorlijke tijd kwijt bent, en op het moment dat hij terug is al je centrumverdedigers geblesseerd raken.

    Of misschien heeft het er mee te maken dat het niet heel motiverend werkt als je tussen de eredivisiewedstrijden door even helemaal kleurenblind getikt wordt in de Champions League, met de daarbij komende vermoeidheid waar Ajax en PSV door een bepaalde wanprestatie geen last van hebben.

    Zou zomaar kunnen allemaal. Maar nee hoor, het is allemaal vanwege Kuyt. Dezelfde Kuyt die vorig jaar door de zelfbenoemde kenners werd gezien als stoorzender.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 17:11]
    Vind ik leuk
    fc roodwit +669
    maandag 23 oktober 2017 om 17:34
    Gewoon eerlijk zijn,de malaise komt gewoon door de verkeerde opstelling ,iedere keer weer, Gio en zijn 2 jaknikkers zijn nooit eens origineel of verrassend,iedere tegenstander weet wat Feyenoord gaat doen ,kneuzen als Diks opstellen, of Nelom, en in de aanval als het niet loopt dan weer die blinde hardloper Bilal,die iedere keer voorzetten achter het doel laat neer komen, gooi er dan een jeugdig talent in,slechter als die 3 kneuzen kunnen ze het niet doen.
    Vind ik leuk
    Uitvak030 +310
    maandag 23 oktober 2017 om 17:38
    Had Dirk nog wat tegoed van Joop? Denk toch echt dat dit iets teveel eer is....

    Volgens mij stond het tactisch gewoon niet goed. Wat een gaten op het middenveld... Dat kan je de middenvelders kwalijk nemen, maar ze kunnen ook met de verkeerde instructies op pad gestuurd zijn....
    Vind ik leuk
    14forever +8520
    maandag 23 oktober 2017 om 17:47
    Jeetje 8 punten, zijn er al 30 wedstrijden gespeeld dan?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29567
    maandag 23 oktober 2017 om 17:50
    Valt ook wel weer mee.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 18:12
    Hij loopt toch nog steeds rond!? Als hij goed is in de kleedkamer, hoeft ie toch niet ook op het veld te staan.
    Vind ik leuk
    KoiFreak +254
    maandag 23 oktober 2017 om 18:14
    Klopt als een bus..
    Feyenoord heeft geen goede vervangen na gestopt kuyt
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12288
    maandag 23 oktober 2017 om 18:21
    Ja want dirk had wel van ajax gewonnen...
    Vind ik leuk
    ficusje +1933
    maandag 23 oktober 2017 om 18:31
    Dat 1 speler het verschil kan maken,was het misschien 1-6 geweest
    Vind ik leuk
    Lubje +735
    maandag 23 oktober 2017 om 18:45
    Oorzaken zoeken voor de malaise hoeft niet: gewoon onvoldoende kwaliteit in het elftal. Dit was een topper??? Het was toch niet om aan te zien.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9018
    maandag 23 oktober 2017 om 19:58
    Te veel blessures en te weinig kwaliteit op de bank zijn de oorzaken, Kuyt kon niet meer mee maar zo'n type speler ontbreekt nu wel.
    Vind ik leuk
    glenn +1036
    maandag 23 oktober 2017 om 20:07
    klopt volledig.....Kuyt was zelfs de betere als hij stopte maar voor Dirk zelf was het de beste moment van zijn leven, of hij moest ook zin hebben om overal doorgestuurd te worden zoals Sneyder, V.D.Vaart en Persie.....hij was slimmer.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12758
    maandag 23 oktober 2017 om 21:05
    Ooow het ligt aan het ontbreken van Kuyt, ik dacht eerst dat het aan het ontbreken van Rinus Israël lag, maar Kuyt kan ook inderdaad.
    Vind ik leuk
    Harry.f +214
    dinsdag 24 oktober 2017 om 09:59
    het europees voetbal met zeer sterke tegenstanders sloopt feyenoord. Er was geen fut in de ploeg behoudens 15 minuten in tweede helft. Ook omdat de ervaren verdedigers er niet waren was de balans in het elftal weg. Ajax is zeker niet veel beter dus armoe troef. Met huidige selectie (zonder europees voetbal) kan de ploeg nog altid 1e worden als de spelersgroep compleet is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Oorzaak Feyenoord-malaise: 'Het ontbreken van Kuyt. Zijn inbreng was groot'