Cocu geconfronteerd met statistiek: 'Ik houd nog steeds van dominant voetbal'

Cocu geconfronteerd met statistiek: 'Ik houd nog steeds van dominant voetbal'

vrijdag 24 november 2017 om 17:22

Phillip Cocu beseft dat PSV beter zal moeten dan tegen PEC Zwolle. De Eindhovenaren kwamen vorige week met de schrik vrij door een doelpunt in blessuretijd.

"We hebben dit seizoen echt goede wedstrijden gespeeld en dat houd ik de spelers ook voor", zei Cocu op de persconferentie, geciteerd door Voetbal International. "Maar we moeten aan de bal wel een hoger niveau halen dan we tegen PEC Zwolle hebben gedaan. Als dat niet goed is, of onder ons niveau is, dan is er geen garantie dat we de wedstrijden blijven winnen."

"We moeten beseffen dat we tegen PEC Zwolle een heel matige wedstrijd hebben gespeeld", vervolgt Cocu op de clubsite. "De beleving en strijd was goed, maar aan de bal moet het beter om van Excelsior te winnen." De coach verwacht dat PSV – in tegenstelling tot het laatste duel –het spel moet maken. "Excelsior heeft een aantal spelers die in de tegenaanval ontzettend gevaarlijk kunnen zijn. Voor ons is het een kans te bewijzen dat we ons ook daar tegen kunnen wapenen."

Tegen PEC had PSV slechts 42 procent balbezit. Het was de zevende keer dit seizoen dat de Eredivisie-koploper minder balbezit had dan de tegenstander. "Europese topclubs kunnen spelers halen die bij hun systeem passen, maar niet iedere club kan dat. Ik houd nog steeds van dominant voetbal, maar daar moet je dan wel de spelers voor hebben."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Hoe eindigt Excelsior - PSV?

(1866 stemmen)

Plaats een reactie

1892 +7064
vrijdag 24 november 2017 om 17:24
Klopt...
Vind ik leuk
Guusman +2027
vrijdag 24 november 2017 om 17:25
Garantie tot de deur.
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 17:26
PSV haalde met Lozano toch ook een speler die perfect in het systeem past?

Er wordt dus specifiek op ingekocht. Niets mis mee, omarm het gewoon want het levert resultaat.

Zelfs nu kiest hij de verdediging. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:27
Balbezit who give s a fuck als er na het laatste fluitsignaal winst op het bordje staat
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:49
Zoals ik al eerder zei ,het voetbal is niet om aan te zien.
Dus dat moet wel supporters gaan kosten.
Ik hou niet van dat negatieve voetbal,dan maar liever wat vaker verliezen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:52
ga je gang zou ik zeggen en begin er mee tegen roda dit weekend.
Er is niemand die er van wakker zal liggen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:06
Waar heb jij het over ? ik hoef niet tegen Roda
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:07
je clubje wel
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:09
Ik heb geen clubje en de club die ik wel wat gun ook niet
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:10
oke dan sterkte
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:19
Wat een zielig figuur ben jij zeg. PSV is het zielige jongetje van de klas en altijd lopen te janken als ze geen aandacht krijgen of weer in hun broek hebben geplast. Hebben onder Cocu continue het beste elftal, maar presteren ho maar. Ze zijn zelfs zo arrogant, dat ze toen ze een jaar wel goed voetbalde en uit tegen FEYENOORD moesten hun HOOFDTRAINER (K.T Hiddink) zelfs niet mee ging omdat hij andere sportieve prioriteiten had, hoe. zielig kan je zijn als club. Wij hebben er eentje die heeft vliegangst, ook zielig maar OK...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 11:23]
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:27
maar verder boek je wel progressie in je herstel?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 11:27]
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:36
Jij niet zo te zien, trek het feitje even na van Meneer Hiddink, de "ideale" trainer voo PSV, zielig zoekt zielig..
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 15:56
das mooi voor je . Zie het te maken met al je frustie
Houdoe en bedankt mar wir

Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:40
Gewoon op z'n Italiaans ;)
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
vrijdag 24 november 2017 om 17:31
Met deze verdediging kun je ook moeilijk op balbezit en/of pressing spelen..
Dus Cocu doet het anders en blijkbaar met resultaat..
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:34
Schwaab en Isimat op de middenlijn met 40 meter in hun rug, ik zie het al voor me hahaha. En Lozano in de kleine ruimte is ook niet zijn kwaliteit, dus dit past wel het beste bij PSV. Vraag is of dit over een hele competitie ook mogelijk is, zijn nog genoeg clubs die zich zullen ingraven en dan is PSV zeer kwetsbaar.
Vind ik leuk
NederBelg +1178
vrijdag 24 november 2017 om 17:39
Als dit...als dat... slechte verdedigers...whatever. 8 punten los! :-p
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:46
Voor nu valt er weinig te klagen ja, maar ik denk dat je als koploper ook naar je zwakke punten moet kijken.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:00
Klopt, en er is nog verbetering te halen met name op de linksback positie. Ik hoop dat er in de winter naar gekeken gaat worden. In de jeugd loopt nu niks dus een aankoop is wenselijk. Isimat doet het redelijk, maar blijft onrustig en ik denk niet dat hij zich veel verder zal ontwikkelen. Tegen de kleinere teams langzaam Obispo brengen onder de vleugels van Swaab.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:22
Daar heb je helemaal gelijk in. Ze moeten wel koploper blijven natuurlijk :)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:57
En ondertussen blijven ze maar winnen....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:46
Nog wel ja
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:34
Ik zet m'n geld op een kleine 0-1 met de goal in de 92e minuut
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:36
zo vroeg nog? kan het niet gewoon in de 95e?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:37
Hoe later, hoe lekkerder zeker?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:41
ik hou wel van een beetje spanning
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:29
Ik heb ook wel eens het idee gehad dat je van goed voetbal houd.....Cocu houdt zelfs van dominant voetbal. Weet hij goed verborgen te houden. Dominante vrouwen houdt hij niet meer zo van...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:31
als het om mijn clubke gaat telt als eerste de winst.
dominante vrouwen staan bij mij heel heeel erg ver onder aan de ladder dus ook dat heeft cocu goed gezien....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:40
88% momenteel zege Psv? Als het nou Groningen ging ja dan wel 88% zege Groningen, maar toch geen Psv, kom effe zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:46
En ook een trainer en niet zo een schijter
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:47
weer een kratje azijn ingeslagen henkie?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:49
Heb ik niet nodig
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:52
je bent al zuur genoeg van jezelf?
Vind ik leuk
Mass +1614
vrijdag 24 november 2017 om 18:57
Haha...uitgeluld...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:11
Idioot
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:10
Het iq is bij jou niet zo groot jij bent een zielig ventje
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:25
das mooi henkie maar het is " het IQ van " niet "het iq bij"
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 22:25]
Vind ik leuk
Mass +1614
vrijdag 24 november 2017 om 23:00
Het iq is niet groot...maar wel hoog.....idioot
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 23:02]
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:28
Ze zaten op de bank te schreeuwen dat Izimat terug naar zijn plek moest... hij bleef en scoorde... en zo lieve mensen wordt je dus een grote trainer.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:35
Stel je eens voor dat Isimat ook nog eens mee naar voren zou gaan.....
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:57
Om de ED nog enigszins spannend te houden moet de vrijheid van Isimat beperkt worden. Opdracht van de sponsors. Zo'n band om zijn been.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:59
net als bij vrouwen in de keuken?
Vind ik leuk
HanV +2228
zaterdag 25 november 2017 om 10:30
Of voortaan niet meer blijven waarschuwen tot Cocu het begrepen heeft.
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 25 november 2017 om 13:52
Die trainers zijn zo bang... je kunt nu eenmaal eerder winnen door iets aparts te doen dan door iets voor te koken.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:40
Als Cocu een grote trainer wil worden moet Isimat nog wel een keertje of 100 a 200 mee naar voren.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 19:03
Ik vond het grappig, Brands haalt veel spelers die kunnen scoren en dan begint eerst Locadia te scoren en nu Isimat.
Cocu wilde dat Isimat naar zijn positie terug ging die zat te schreeuwen naar hem, hij luisterde niet.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:13
Lozano pakt er ook af en toe een mee. Gelukkig voor Brands :p

Was dat het? Sommige mensen zeggen dat Cocu hem naar voren stuurde. Ik heb niet gekeken.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 19:23
Heb ook niet gezien hoorde Derksen dat zeggen.
Op zich was er geen sprake van een aanval want Zwolle had de bal dacht ik. Het zit PSV nu mee en eerder niet... dat is Foebal... hebben we die al op een tegel?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 19:33]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:46
Het voetbal van PSV is dit jaar veel leuker dan vorig jaar, èn ze winnen. Doe ik het voor! Dat balletje-breed-balletje-terug-
Vind ik leuk
Bizzy +8631
vrijdag 24 november 2017 om 20:17
Alleen resultaat telt. Balbezit en dominant voetbal is poldergeneuzel.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 20:58
Nee, dat wil het publiek juist graag zien: spektakel, amusement e.d.,
Het ideaal om naar te streven is aantrekkelijk aanvallend voetbal te laten zien met de beoogde resultaten. Het is niet: "OF - OF" maar "EN-EN"
Cocu legt het goed uit, nuchter en vooral eerlijk; "Dit is wat wij hebben en daar doen we het mee" ( Amen )
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 20:53
Een mooie nuchtere eindconclusie van Cocu die Bosz niet had misstaan.....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:12
10 dec komt de ommekeer !
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:05
Haha cocu heeft humor met zn countervoetbal
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:06
Cocu leert snel.
Helemaal gelijk.
Je moet werken met wat je heb.
Deed elke trainer dat maar dan had het nederlandse voetbal er niet zo slecht voor gestaan.
Inplaats van blind achter een cruif droom aanrennen die vandaag de dag met onze begrotingen totaal niet haalbaar zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:16
Hij "houdt" van dominant voetbal, gelukkig...Ik dacht dat er stond wij SPELEN dominant voetbal...AL 15 jaar niet meer gebeurd namelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:25
Bij PSV wordt je aangenomen op "calimero"gedrag IEDEREEN.
En soms wordt je er idd kampioen mee binnen Nederland...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu geconfronteerd met statistiek: 'Ik houd nog steeds van dominant voetbal'