Veranderingen nodig bij Sparta: 'Ik ben niet de wijsneus, daar is de trainer voor'

Veranderingen nodig bij Sparta: 'Ik ben niet de wijsneus, daar is de trainer voor'

woensdag 25 april 2018 om 22:09

Voor Sparta Rotterdam lijkt directe handhaving een hels karwei, maar Danny Koevermans is hoopvol. De Rotterdammers staan drie punten achter op nummer vijftien NAC Breda en hebben het slechtste doelsaldo van de Eredivisie.

"Twee keer winnen en ze zijn veilig", zegt Koevermans tegen ELF Voetbal. "Sparta begint de laatste tijd punten te pakken. Je kent de uitspraak van de kat in het nauw? Ze hebben directe handhaving in eigen hand. Feyenoord uit wordt lastig, Heracles thuis moet gewonnen worden. Wat dat betreft had Roda JC geluk dat PSV in de kampioenssfeer zat. Al denk ik niet dat Feyenoord na winst van de KNVB Beker de Rotterdamse derby minder serieus zal nemen."

Koevermans ziet dat Sparta een turbulent seizoen heeft gehad met het ontslag van Alex Pastoor als typerend moment. "Alex Pastoor is een echte vakman. Dus dat het dit seizoen niet goed liep was een verrassing. Daarna kwam Dick Advocaat en die besloot gelijk de boel om te gooien. Hij nam nieuwe mensen aan, stuurde anderen weg. Opeens ging daar de geldkraan open. Nu lijkt hij eindelijk de juiste snaar te hebben geraakt."

Precies op tijd, want degradatie moet ontlopen worden. "Spelers gaan weg, er is geen geld voor nieuwe spelers, de Eredivisie-teams blijven zich ontwikkelen. Sparta moet ten koste van alles zich handhaven." Volgens Koevermans moet er in de zomer hoe dan ook wat veranderen. "De staf mag bepalen wat er veranderd moet gaan worden. Ik ben niet de wijsneus. Al die spelers die altijd van alles vinden over hun club. Zo ben ik niet. Daar heb je de trainer voor."

Poll

Blijft Sparta in de Eredivisie?

(2529 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 25 april 2018 om 22:14
Aldus de mening van Danny
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
woensdag 25 april 2018 om 22:16
Aldus de reactie van Peter.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:23
Aldus de discussie tussen Peter en Kijkmaar
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
woensdag 25 april 2018 om 22:41
Aldus de bemoeizuchtige counterattack.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:43
Haha, ik trek me terug, laf hè
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
woensdag 25 april 2018 om 22:46
Nee hoor, voor een counterattack moet je je eerst terugtrekken :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:46]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:48
Hou je hart dan maar vast voor wat er nog komt, snel en dodelijk effectief.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
woensdag 25 april 2018 om 22:50
Het schijtbakkenvoetbal van de kampioen!? Of het spel volgend seizoen ook der koster?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:55
Doe mij de kampioen dan maar, zat idee achter. Koster mag het laten zien, mooi cluppie. Nu is de angel uit mijn tegenstoot wel weg, dus geen counter. Meer voortborduren op veranderingen die bij Sparta, Twente et al moeten volgen.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
woensdag 25 april 2018 om 22:58
Heerlijk kampioenschap!!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:52
Aldus peter r de vries. De misdaadleider
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:18
Sparta heeft een beter team, dan de teams in de Jupiler leaque, dus via de nacompetitie moeten ze zich wel kunnen handhaven.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:25
Analyse van de Koef, die ik wel mag, is vrij oppervlakkig, maar CL valt vanavond ook tegen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:29
We zijn de afgelopen Champions leaque avonden ook wel aardig verwendt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:29]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:38
Klopt, wel moordend tempo op einde vd wedstrijd.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:20
Juist niet! Ze komen (Virtueel) in het schema tegen NEC-Cambuur, Emmen-Almere/Volendam(/MVV)

Van die clubs zijn er minimaal 2 beter
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:24
Absoluut niet. Cambuur, Emmen, Cambuur en Almere/Volendam staan subtop/middenmoot Jupiler leaque, die hebben echt hele matige teams. Alleen NEC heeft wel een redelijk team, maar ik schat Sparta toch hoger in.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:27
Cambuur weet aan het eind van elk seizoen altijd een enorm stijgende lijn te tonen. Die zijn gevaarlijk genoeg. NEC is 2 klasses beter dan Sparta en Emmen mag wel even slapen, maar die waren dit jaar zo slecht nog niet.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:36
Dicky heeft in de winterstop wel redelijke aankopen gedaan. Dus er staat wel een redelijk team.

Nec doet het onder die nieuwe trainer niet best en hebben maar een paar leuke spelertjes, de rest is niks. Cambuur heeft echt een heel matig elftal en Emmen... tja... het blijft Emmen:)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:43
NEC draait inderdaad slecht onder die nieuwe, maar zeker nu het moet zullen de koppies de goede kant op staan , waar Sparta onder druk staat met een team dat er niet zo goed tegen kan. Dicky probeert het wel, maar zijn team is qua selectie wel echt by far de slechtste in de Eredivisie en het is een wonder dat Twente het nóg slechter doet.

NEC-Cambuur is een leuke affiche! De winnaar speelt een finale tegen Sparta (ervanuitgaande dat Emmen niet sterk genoeg zal zijn)
de winnaar van NECCAM zal de Eredivisie in gaan is mijn gedachte, en ik zou mijn geld inzetten op NEC (Maar ik ga geen geld inzetten..)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:49
Fortuna moet eerst nog maar eens kampioen worden tegen onze groeibriljanten;) Als jong PSV met Lammers, Malen, Gakpo, Rigo, Obispo en Gudmonsson speelt dan is Fortuna denk ik kansloos en gaat Nec rechtsteeks de eredivisie in. Spannend wordt het iig:)
Vind ik leuk
FSCeara +7282
woensdag 25 april 2018 om 23:56
Er zullen er een paar met cocu mee gaan denk ik dit weekend en buiten dat zijn we thuis nooit kansloos. Daarnaast moet NEC eerst ook nog in Dordrecht winnen en uit winnen is na de winter moeilijk gebleken.
Het gaat iig een spannend weekendje worden voor alles wat promoveren en degraderen kan.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:56
JPSV speelt nergens voor. Talenten gaan PSV 1 in. Fortuna wint. 4-0
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 00:06
Als ze winnen zijn ze periodekampioen, dus ze spelen wel degelijk voor iets.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 02:02
PSV heeft de doelstelling om geen kampioen te worden in de JL. Periode kampioen is daarom ook niet interessant.
Vind ik leuk
Utca030 +6176
woensdag 25 april 2018 om 22:32
Die blijven in de eredivisie. Zou toch zonder zijn, als ze eruit vliegen.
Vind ik leuk
FSCeara +7282
woensdag 25 april 2018 om 23:53
Twente degradeert direct, sparta degradeert via de nacompetite en Roda speelt zich veilig in de nacompetitie.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:14
Zonde dat ook Danny is weggestuurd als spitsentrainer.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Veranderingen nodig bij Sparta: 'Ik ben niet de wijsneus, daar is de trainer voor'