Veranderingen nodig bij Sparta: 'Ik ben niet de wijsneus, daar is de trainer voor'

    Veranderingen nodig bij Sparta: 'Ik ben niet de wijsneus, daar is de trainer voor'

    Gepubliceerd: woensdag 25 april 2018 om 22:09wo 25-04-2018 om 22:09

    Voor Sparta Rotterdam lijkt directe handhaving een hels karwei, maar Danny Koevermans is hoopvol. De Rotterdammers staan drie punten achter op nummer vijftien NAC Breda en hebben het slechtste doelsaldo van de Eredivisie.

    "Twee keer winnen en ze zijn veilig", zegt Koevermans tegen ELF Voetbal. "Sparta begint de laatste tijd punten te pakken. Je kent de uitspraak van de kat in het nauw? Ze hebben directe handhaving in eigen hand. Feyenoord uit wordt lastig, Heracles thuis moet gewonnen worden. Wat dat betreft had Roda JC geluk dat PSV in de kampioenssfeer zat. Al denk ik niet dat Feyenoord na winst van de KNVB Beker de Rotterdamse derby minder serieus zal nemen."

    Koevermans ziet dat Sparta een turbulent seizoen heeft gehad met het ontslag van Alex Pastoor als typerend moment. "Alex Pastoor is een echte vakman. Dus dat het dit seizoen niet goed liep was een verrassing. Daarna kwam Dick Advocaat en die besloot gelijk de boel om te gooien. Hij nam nieuwe mensen aan, stuurde anderen weg. Opeens ging daar de geldkraan open. Nu lijkt hij eindelijk de juiste snaar te hebben geraakt."

    Precies op tijd, want degradatie moet ontlopen worden. "Spelers gaan weg, er is geen geld voor nieuwe spelers, de Eredivisie-teams blijven zich ontwikkelen. Sparta moet ten koste van alles zich handhaven." Volgens Koevermans moet er in de zomer hoe dan ook wat veranderen. "De staf mag bepalen wat er veranderd moet gaan worden. Ik ben niet de wijsneus. Al die spelers die altijd van alles vinden over hun club. Zo ben ik niet. Daar heb je de trainer voor."

    Poll

    Blijft Sparta in de Eredivisie?

    (2532 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 25 april 2018 om 22:14
    Aldus de mening van Danny
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:52
    Aldus peter r de vries. De misdaadleider
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +9002
    woensdag 25 april 2018 om 22:18
    Sparta heeft een beter team, dan de teams in de Jupiler leaque, dus via de nacompetitie moeten ze zich wel kunnen handhaven.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10882
    woensdag 25 april 2018 om 22:25
    Analyse van de Koef, die ik wel mag, is vrij oppervlakkig, maar CL valt vanavond ook tegen.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +9002
    woensdag 25 april 2018 om 22:29
    We zijn de afgelopen Champions leaque avonden ook wel aardig verwendt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:29]
    Vind ik leuk
    Counterattack +10882
    woensdag 25 april 2018 om 22:38
    Klopt, wel moordend tempo op einde vd wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    woensdag 25 april 2018 om 23:20
    Juist niet! Ze komen (Virtueel) in het schema tegen NEC-Cambuur, Emmen-Almere/Volendam(/MVV)

    Van die clubs zijn er minimaal 2 beter
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +9002
    woensdag 25 april 2018 om 23:24
    Absoluut niet. Cambuur, Emmen, Cambuur en Almere/Volendam staan subtop/middenmoot Jupiler leaque, die hebben echt hele matige teams. Alleen NEC heeft wel een redelijk team, maar ik schat Sparta toch hoger in.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    woensdag 25 april 2018 om 23:27
    Cambuur weet aan het eind van elk seizoen altijd een enorm stijgende lijn te tonen. Die zijn gevaarlijk genoeg. NEC is 2 klasses beter dan Sparta en Emmen mag wel even slapen, maar die waren dit jaar zo slecht nog niet.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +9002
    woensdag 25 april 2018 om 23:36
    Dicky heeft in de winterstop wel redelijke aankopen gedaan. Dus er staat wel een redelijk team.

    Nec doet het onder die nieuwe trainer niet best en hebben maar een paar leuke spelertjes, de rest is niks. Cambuur heeft echt een heel matig elftal en Emmen... tja... het blijft Emmen:)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    woensdag 25 april 2018 om 23:43
    NEC draait inderdaad slecht onder die nieuwe, maar zeker nu het moet zullen de koppies de goede kant op staan , waar Sparta onder druk staat met een team dat er niet zo goed tegen kan. Dicky probeert het wel, maar zijn team is qua selectie wel echt by far de slechtste in de Eredivisie en het is een wonder dat Twente het nóg slechter doet.

    NEC-Cambuur is een leuke affiche! De winnaar speelt een finale tegen Sparta (ervanuitgaande dat Emmen niet sterk genoeg zal zijn)
    de winnaar van NECCAM zal de Eredivisie in gaan is mijn gedachte, en ik zou mijn geld inzetten op NEC (Maar ik ga geen geld inzetten..)
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +9002
    woensdag 25 april 2018 om 23:49
    Fortuna moet eerst nog maar eens kampioen worden tegen onze groeibriljanten;) Als jong PSV met Lammers, Malen, Gakpo, Rigo, Obispo en Gudmonsson speelt dan is Fortuna denk ik kansloos en gaat Nec rechtsteeks de eredivisie in. Spannend wordt het iig:)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8714
    woensdag 25 april 2018 om 23:56
    Er zullen er een paar met cocu mee gaan denk ik dit weekend en buiten dat zijn we thuis nooit kansloos. Daarnaast moet NEC eerst ook nog in Dordrecht winnen en uit winnen is na de winter moeilijk gebleken.
    Het gaat iig een spannend weekendje worden voor alles wat promoveren en degraderen kan.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    woensdag 25 april 2018 om 23:56
    JPSV speelt nergens voor. Talenten gaan PSV 1 in. Fortuna wint. 4-0
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +9002
    donderdag 26 april 2018 om 00:06
    Als ze winnen zijn ze periodekampioen, dus ze spelen wel degelijk voor iets.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1460
    donderdag 26 april 2018 om 02:02
    PSV heeft de doelstelling om geen kampioen te worden in de JL. Periode kampioen is daarom ook niet interessant.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8714
    woensdag 25 april 2018 om 23:53
    Twente degradeert direct, sparta degradeert via de nacompetite en Roda speelt zich veilig in de nacompetitie.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:14
    Zonde dat ook Danny is weggestuurd als spitsentrainer.....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws