Hyballa jaar na NEC-ontslag weer aan de bak: 'Hij zal zich nog verder ontwikkelen'

    Hyballa jaar na NEC-ontslag weer aan de bak: 'Hij zal zich nog verder ontwikkelen'

    dinsdag 22 mei 2018 om 11:56

    Peter Hyballa is ruim een jaar na zijn ontslag bij NEC weer terug in de voetballerij. De Duitse trainer met Nederlandse roots gaat aan de slag bij de DFB.

    De Duitse voetbalbond heeft dit dinsdagochtend bekendgemaakt via de officiële kanalen. De 42-jarige Hyballa zal zich bezighouden met het opleiden van nieuwe Duitse trainers. "De bond wil een nieuwe weg inslaan en ik wil daar met mijn ervaring graag aan meehelpen", vertelt Hyballa op de website van zijn nieuwe werkgever. "Tijdens onze gesprekken werd het al snel duidelijk dat we allebei dezelfde doelen nastreven en dat we op dezelfde golflengte zitten."

    DFB-bestuurder Daniel Niedzkowski is verheugd met het binnenhalen van Dyballa. "Hij is een open en eerlijke man die veel expertise in het jeugdvoetbal én de profwereld met zich meebrengt. We zijn ervan overtuigd dat hij zich bij ons nog verder zal gaan ontwikkelen."

    Plaats een reactie

    robertus +1551
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:58
    Mooi voor hem. Hoop dat het wat wordt.
    Vind ik leuk
    Tim +3369
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:59
    Vooral z'n jarenlange ervaring in Namibië maakt hem zeer geschikt om nieuwe trainers op te leiden..
    Gekheid Petertje, ik vind je een goeie trainert en een toffe peer.
    Vind ik leuk
    Alisteas +240
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:12
    Alsof hij dit gaat lezen?
    Vind ik leuk
    fdev86 +656
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:46
    Alsof iedereen jouw comments leest.
    Vind ik leuk
    Alisteas +240
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:01
    Heb ik tegen je, bemoeial?
    Vind ik leuk
    fdev86 +656
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:43
    Bemoeienis , nog wel , of bemoeial zoals ik schreef , niemand leest jou comments op deze manier.
    Vind ik leuk
    Alisteas +240
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:22
    Jij wel dus, sukkeltje!
    Vind ik leuk
    fdev86 +656
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:40
    Je bent vast 14 ofzo, respect is ver te zoeken blijkt , heb je ook zo troll account aangemaakt!
    Vind ik leuk
    Alisteas +240
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:04
    Je praat over respect? Kijk waar je mee bezig bent en het beste wat je kan doen is dat je niet met andermans zaken mee bemoeit dan is dat respectvol, bovendien heb ik vrijheid van meningsuiting dus ik mag zeggen wat ik denk en wil. Nu merk je vast wel dat ik geen 14 ben en geen troll ben.
    Vind ik leuk
    fdev86 +656
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:20
    Andermans zaken zijn ook zaken , praat inhoudelijk over voetbal, bij je volgende comments.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9559
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:03
    Of hij nou het juiste voorbeeld geeft vind ik nogal twijfelachtig.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:04
    Vond hem maar een vreemde knakker.

    Ach oost west thuis best.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:10
    Vinden sommige jou hier vast ook. Denk niet dat Peter er wakker van ligt.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:56
    Tuurlijk meneer de nieuwkomer.

    Als je ooit studio voetbal gekeken hebt dan weet je waar ik over heb.

    Fijne dag.
    Vind ik leuk
    soplul +2202
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:07
    marc peperzak heeft een wannabe
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:06
    Mooi voor hem, sympathieke kerel..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18901
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:07
    Jammer dat de KNVB hem niet even belt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:10
    En dan ooit bij Feyenoord terechtkomen. Is half Rotterdams.
    Vind ik leuk
    Mike123 +349
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:10
    DFB-bestuurder Daniel Niedzkowski is verheugd met het binnenhalen van Dyballa. 
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:13
    Zo op die foto is hij niet erg serieus te nemen
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:14
    Hij is de opvolger van Frank Wormuth die bij Heracles trainer is geworden. Veel succes Peter
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:15
    Sympathieke vent. Denk dat ze veel van hem gaan leren bij de workshop ‘speechen met/zonder emotie voor de fans’...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:18
    Ik heb hem bij NEC meegemaakt hij maakt op mij niet echt een indruk van een trainer met veel ervaring hij kon bij NEC degradatie niet voorkomen hij kon het elftal zelfs na negen VERLIESBEURTEN niet zo neerzetten dat er verandering in kwam dus ERVARING ????
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78302
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:36
    Dyballa??? Hahaha
    Vind ik leuk
    Micha EL +800
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:49
    Jammer dat hij in Nederland geen kans meer kreeg. Vind hem beter als die eenheidsworsten hier.
    Vind ik leuk
    Bert +86
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:31
    Nederland kan zeer zeker veel leren van Duitsland ,jaaaaaaaaaren lang dezelfde trainer,en hyballa zeer kundige man maar hier in dit landje lachen we alleen om mensen behalve om jezelf.hoorde hem laatst praten bij studio voetbal over ned elftal daar hoorde je pas een man met passie voor voetbal praten.
    Maar daarom gaat het met Duitsland al jaaaaaaaaaaaaren goed.nee hier zijn we alleen maar NEGATIEF.
    Krijg ik nu een ban.
    Vind ik leuk
    pietprecies +1973
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:16
    Sensationele transfer! Dybala naar Duitsland!! Ohw wacht..
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    woensdag 23 mei 2018 om 00:26
    Hyballa De Schreeuwcoach.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hyballa jaar na NEC-ontslag weer aan de bak: 'Hij zal zich nog verder ontwikkelen'