De Gier onder druk bij crisisclub NEC: 'Dat is nu het enige juiste om te doen'

    De Gier onder druk bij crisisclub NEC: 'Dat is nu het enige juiste om te doen'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 12:32di 13-11-2018 om 12:32

    Een gedwongen vertrek van trainer Jack de Gier bij NEC is momenteel níet aan de orde. Dat zegt technisch directeur Remco Oversier in gesprek met Omroep Gelderland. De druk op De Gier is toegenomen, nu de formatie uit Nijmegen al weken mager presteert in de Keuken Kampioen Divisie. 

    "Wij hebben alle vertrouwen in deze technische staf en de selectie en posities staan dan ook niet ter discussie", is Oversier stellig. "Dat niemand tevreden is met de huidige resultaten staat buiten kijf."

    "We zijn met elkaar dan ook elke dag superscherp het proces aan het beïnvloeden om tot stabielere wedstrijden en resultaten te komen. Dagelijks wordt er kritisch geëvalueerd met en naar elkaar, waaruit lering wordt getrokken voor weer een nieuwe dag. Daar zet iedereen, spelers, staf en directie, zich met zijn hele ziel en zaligheid voor in."

    Oversier vindt het 'logisch' dat de achterban bezorgd is. "Ik ben er van overtuigd dat koersvastheid op dit moment het enige juiste is om te doen en om zo gezamenlijk de situatie de goede kant op te draaien."

    Lees ook: 'NEC wil mentor voor De Gier aanstellen, TD onder druk na vijftien (!) transfers'

    Poll

    Haalt De Gier 2019 bij NEC?

    (483 stemmen)

    Plaats een reactie

    peesjeevee +1992
    dinsdag 13 november 2018 om 12:37
    Met het team dat nec heeft moet je gewoon de eredivisie moeten halen. Met deze trainer spelen ze echt onder hun niveau. Dus de trainer haalt 2019 niet.
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    dinsdag 13 november 2018 om 12:45
    Zs hébben inderdaad voor kkd begrippen een waanzinnige selectie. Maar waar het mis gaat is niet te zeggen. Begin van de comp liep het prima. Maar op ee gegeven moment kwam de klad erin. Hij durft niet zo goed keuzes te maken. Achabar is een prima speler maar met een 3 mans middenveld en hij als 10 ben je kansloos in de omschakeling waar ook Overtoom loopt die ook de omschakeling van vrachtauto heeft. Hij wilde al zijn goede spelers opstellen en totaal geen balans. Hij blijft maar zoeken om iedereen op te stellen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 14:04
    Er promoveert er maar 1, hoewel ze denken via de nacomp nog een kans te hebben, kan echt wel 5 jaar duren voor Twente, NEC, Roda en Sparta allemaal er weer uit komen.
    Dus moeten promoveren... is een foute uitspraak lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Bdog +5968
    dinsdag 13 november 2018 om 12:39
    De club is aan het doodbloeden, dan zou de Gier op z'n scherpst moeten zijn!
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    dinsdag 13 november 2018 om 12:42
    Zelfspot, altijd +1.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 14:06
    Bij Lucky Luke zat altijd, als ze gingen vechten, een Gier met druppel aan de snavel. Ik denk, ik meldt het even want niet iedereen hier zal "hogere lektuur" tot zich nemen. :)
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 13 november 2018 om 12:49
    Als NEC dit jaar geen resultaat behaalt, kunnen ze zichzelf wel eens in de voet hebben geschoten met al die investeringen in de selectie. Het spelersbudget is enorm laag, dat heeft men verder aangevuld met de centen van kadioglu en Groeneveld. Indien dat niets op gaat leveren, kan dat nog wel eens voor een enorme terugval gaan zorgen in het seizoen hierna.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 14:07
    Geldt ook voor Sparta en Roda en Twente, als nu niet lukt dan moeten er 2 flink snijden in de begroting. En er promoveert normaal maar 1... dus, het is Russich Roulette met 2 kogels erin.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 13 november 2018 om 14:19
    Roda heeft juist vrijwel geen cent geïnvesteerd in de selectie, mede omdat er geen geld is. Verschil is wel, dat bij Roda eind dit seizoen juist de laatste dure contracten af gaan lopen.

    Kans is dus zeer reëel dat een club als Roda, bij het vrijwel gelijk houden van de begroting, juist wat meer zou kunnen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 15:17
    Heel verstandig. Cambuur ook, geen risico's maar dan heb je dus ook mindere spelers... maar dan moet dan maar.

    En vind je ook niet dat schulden maken unfair is?
    Ik heb niks tegen Twente er zitten leuke gasten hier van die club, maar blijft raar dat ze zoveel geld hebben terwijl er een last van schuld om de nek hangt.

    Iconische foto heb je trouwens... een legende, goed man. Dick toch?
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 13 november 2018 om 15:27
    Zeer zeker good old wijle Dick Nanninga. Nederlands meest onbekende legende wat mij betreft. Fysiek niet te stoppen spits die in de wk finale scoorde! Zo worden ze niet meer gemaakt...
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 15:35
    Zeg dat wel. Zo'n type van opstaan na een beuk en scoren, niet zeuren maar poetsen.
    Tegenwoordig zeuren ze dan om een kaart.
    Cambuur had Dijkhuizen ook zo'n type.
    Maar zoals Dick kon koppen... zie je niet meer.
    Hoewel die goal van Luuk er een beetje aan deed denken.

    Ook mooi hoe een Veendammer dan blijft hangen in het bronsgroene... toch?
    Heb jij Johan Toonstra nog meegemaakt, die kwam uit Leeuwarden, Cambuur zag zijn kwaliteit niet en Roda wel. Nog steeds een ergernis voor mij... hehe.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 13 november 2018 om 15:49
    Dick is eigenlijk een Limburger geworden. Blijven hangen en zich echt helemaal gesettled. Buiten een klasse speler ook een heerlijke vent die precies in deze regio past wbt persoonlijkheid.

    Toonstra staat me niet zozeer bij. Heeft ook niet zon hele hoge ogen gegooit bij Roda. Speelde die bij Cambuur dan? Of had je gehoopt dat Cambuur hem destijds oppikte?
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 16:00
    Hij speelde hier bij F.V.C. om de hoek, dezelfde club waar ook Pietje Wildschut opgroeide, die moet je ook kennen toch? Maar Cambuur had weer eens poep in de ogen toen. Kan best zijn dat hij niet veel goals maakte, maar jullie speelden ED, dus als daar dan een speler heengaat die hier niet gezien wordt dan is dat raar.
    Speelde ook bij H'veen en dat is dan heeeel erg, als je Leeuwarder bent.

    hier een linkje. Valt beetje tegen, dat klopt.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Toonstra

    Maar die goal van Dick op het WK, ongelooflijk op zo'n podium dat toch maar even doen, die had er schijt aan, keihard. Ook klasse van Happel, want alles buiten de Top-3 krijgt niet altijd een kans.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:17
    Toonstra woont nog altijd in Kerkrade, ik dacht Terwinselen.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 13 november 2018 om 15:28
    Wat je vraag betref. Je kunt geen geld uitgeven dat er niet is, dat betekend dat je dus minder kwaliteit zult hebben. Verder betekend dat echter wel, dat je bij iedere financiële vooruitgang beter kunt worden. In geval van NEC en Twente betekend niet presteren hoogstwaarschijnlijk voor een doodsteek wbt ambities voor de komende jaren.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 15:38
    Ja, dat is zeker waar, het is Russisch Roulette wat ze spelen.
    En van de 4 kanshebbers, vallen er dus 3 af, dus verstandig dat Roda de cijfers zwart schrijft, hoewel supporters ook wel eens zullen mokken.

    Maar ja, wie weet worden NEC en Twente dan wel opnieuw geholpen... het is een rare wereld dat voetbal... eerlijk duurt het langst kennen ze niet.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 13 november 2018 om 15:51
    Helaas zal zwarte cijfers niet mogelijk zijn. De gekke leiders van de laatste jaren hebben Roda helemaal naar de afgrond gebracht. Die hebben jarenlang gedaan wat NEC en Twente nu doen.

    Geen geld hebben, wel dure spelers kopen door schulden op andere plaatsen te maken.

    Roda zit 18 jaar in het stadion. Blijkt dat ze het stadion bij lange na niet afbetaald hebben(inmiddels niet meer van Roda, maar van gemeente). Met transfers van kone, meeuwis, cisse, hupperts etc. Had Roda al lang van de hypotheek af moeten zijn:
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    dinsdag 13 november 2018 om 12:50
    Alweer een trainer die weg moet?
    wellicht dat het probleem bij de selectie zit?
    Vind ik leuk
    NvC +5194
    dinsdag 13 november 2018 om 12:57
    Waar lees je dat hij weg moet?
    Vind ik leuk
    ja_daarom +308
    dinsdag 13 november 2018 om 12:53
    Misschien moeten ze het een keer NIET in de trainer zoeken, maar bij de RVC, technische staf e.d. Daar gaat van alles mis. Vreselijke bende daar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:32
    Lijnders terughalen?
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 14:09
    Goed plan. Die zit bij City toch, dan moet je wel wat kunnen. ;)
    Vind ik leuk
    Greenwhite +378
    dinsdag 13 november 2018 om 13:43
    Als vitesse - supporter: Clubiconen offer je niet voor resultaten. Zie bij Ons Bos en bij jullie Anton Janssen. Wat heeft het opgeleverd?
    Vind ik leuk
    Toppert +1793
    dinsdag 13 november 2018 om 13:58
    "Dagelijks wordt er kritisch geëvalueerd met en naar elkaar, waaruit lering wordt getrokken voor weer een nieuwe dag."

    Ik mag toch hopen dat dit niet zo is... man, man, man wat een verspilde energie. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dit geloofd.

    Laat De Gier gewoon met rust. NEC heeft een aardige selectie, maar ook niet meer dan dat. Het is eerste divisie, een kampioenschap waar de kampioen zeker 8 x gelijk speelt en 8x verliest. Elke ploeg heeft dipjes. Gewoon de rust bewaren en werken aan een mooi seizoen. Alle kans om via de nacompetitie te promoveren, dan moet de ploeg pieken en niet nu al.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 15:03
    Een gedwongen vertrek van trainer Jack de Gier bij NEC is momenteel níet aan de orde.

    Een week later kan het zo maar anders zijn.
    Vind ik leuk
    danosss +81
    dinsdag 13 november 2018 om 15:10
    Lekker joh komende jaren in de KKD, dan heb ik tenminste wat aan mijn weekenden!
    Vind ik leuk
    Edenees80 +539
    dinsdag 13 november 2018 om 18:01
    "Crisisclub" Mooie benaming voor dat walgelijke, bij elkaar geraapt, calimero clubje uit Nijmegen!
    Vind ik leuk
    Edenees80 +539
    dinsdag 13 november 2018 om 18:58
    Ja inderdaad.. Hoevaak die zich zelf de afgelopen jaren voor lul hebben gezet, met misdragingen, opwachten van eigen spelers en ander triest gedrag..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws