Van der Vaart geeft Frenkie de Jong transferadvies: 'Dat weet ik toevallig'

Van der Vaart geeft Frenkie de Jong transferadvies: 'Dat weet ik toevallig'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 07:45ma 10-12-2018 om 07:45

Laatste update: maandag 10 december 2018 om 08:01ma 10-12-2018 om 08:01

De Bundesliga past bij Frenkie de Jong. Dat stelt Rafael van der Vaart, die een transfer naar Paris Saint-Germain geen goed idee vindt.

"Ik vind hem echt een type voor de Bundesliga", aldus Van der Vaart in een talkshow van Sky Sport Germany. "Ik weet toevallig dat hij dol is op de Bundesliga. Dat heeft hij wel eens gezegd, vaak zelfs." De oud-speler van onder meer Ajax en Hamburger SV denkt dat Bayern München een goede club zou zijn voor De Jong. "Het is voor hem heel goed om naast iemand als Thiago te staan. Dan zeg je: Die is van een ander niveau, daar wil ik heen."

Het torenhoge prijskaartje van De Jong, zo'n 75 miljoen euro, hoeft volgens Van der Vaart geen probleem te zijn. "Ik snap wel: als je zo'n bedrag moet betalen, dan moet een speler meteen op het niveau zitten. Zo hoort het. Maar ik zie Frenkie de Jong veel liever in de Bundesliga dan ergens in Frankrijk, waar hij één keer per maand mag spelen."

Plaats een reactie

Orphen89 +2992
maandag 10 december 2018 om 07:49
Waar hij 1x per maand mag spelen?
Ik denk dat hij bij PSG ook gewoon een vaste waarde zal zijn.
Vind ik leuk
Knollie +443
maandag 10 december 2018 om 07:54
Ik denk dat Frenkie op topniveau nog wat minuten in de benen te kort komt om het iedere week in de basis bij PSG te kunnen laten zien.
Vermoed dat dit overigens bij Bayern, city en barca ook zo zal zijn.
Hij komt er wel maar heeft speeltijd nodig terwijl er bij deze clubs spelers op zijn positie zijn die simpelweg wat meer ervaring hebben op dit niveau.
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
maandag 10 december 2018 om 08:07
Mwa, PSG speelt in de Franse competitie. Dus ik denk niet dat hij iedere week op topniveau hoeft te zitten want in de Franse competitie zitten ook veel mindere ploegen.

Daarbij gaat Rabiot eind dit seizoen weg bij PSG, ze hebben daar ook echt een gat op het middenveld waar ze iemand voor moeten kopen. En ze willen daar de Jong voor.

Het is daar niet zo dat er iemand met een grote internationale reputatie klaar staat om zijn plekje af te pakken.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2535
maandag 10 december 2018 om 08:10
Bij Bayern zijn ze hard toe aan verjongen.. ze hebben het tegenwoordig zelfs moeilijk tegen Ajax..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:18
Sule, Coman, Gnarby, Goretzka, Renato Sanchez. Talenten genoeg, ze hebben alleen allemaal nog iemand voor zich
Vind ik leuk
rexxo +5498
maandag 10 december 2018 om 08:34
Bayern zat toen in een moeilijke fase die spelen inmiddels(Europees) stukken beter. Verjongen zeker, jonge spelers hebben ze meer dan genoeg maar dan moeten ze wel spelen. Krijgt vd Vaart provisie van de Bundesliga dat hij die constant loopt te promoten?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1348
maandag 10 december 2018 om 11:58
ik ben juist blij als die eerst PSG gaat en niet gelijk man city/barca want daar zal die niet in de basis staan ben ik bang, en frenkie moet gewoon blijven spelen anders verliezen we straks een van de grootste NL talenten
Vind ik leuk
Riszh +454
maandag 10 december 2018 om 07:53
Bundesliga? Ben je nou helemaal betoeterd Rafa
Vind ik leuk
Guusman +1020
maandag 10 december 2018 om 08:27
Een haartje?
Vind ik leuk
meinema +1351
maandag 10 december 2018 om 07:58
Ga naar barca jongen
Vind ik leuk
Shelbourne +5320
maandag 10 december 2018 om 08:00
Ik zie hem liever in de Allsvenskan spelen
Vind ik leuk
reggie +1901
maandag 10 december 2018 om 08:02
En advies over Silvia, kijk uit voor de vrouwtjes die op je geld uit zijn.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1225
maandag 10 december 2018 om 08:03
Hij zou nog langer bij ajax moeten blijven. Dat is de enige verstandige stap
Vind ik leuk
voetbalkneus +1864
maandag 10 december 2018 om 08:08
Bayern gaat echt geen 75 miljoen betalen voor een speler met nauwelijk 40 mickey mouse competitie wedstrijden in de benen en zonder noemenswaardige cv..
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:09]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:10
City boven Psg barca boven beide
Vind ik leuk
Roeptoeter +8956
maandag 10 december 2018 om 08:13
Bayern München heeft, volgens mij, in hun geschiedenis nog nooit meer dan 50 miljoen betaald. Die kunnen gewoon niet aan de vraagprijs voldoen. Alleen al daarom is die club ongeschikt.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:20
Renata Sanches kost inclusief bonussen bijna 80mio.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8956
maandag 10 december 2018 om 08:26
Oh, toch wel. Ik meende dat het beleid anders was, dat ze niet meegingen in die bedragen. Of niet mee kunnen doen.
Sanches heeft (nog) niet zijn transfersom waargemaakt.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:26]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:41
Voor een talent maakt Bayern waarschijnlijk een uitzondering.
Ik zie de Ligt graag komen en Bayern weet ook de prijs om zijn nek.
Ze weten ook dat de Ligt voor een lange termijn is
Vind ik leuk
fr0do +1484
maandag 10 december 2018 om 08:23
Meneer foute keuzes geeft transferadvies...ja hoor... ga toch weg Rafael. Wie moest en zou ook alweer naar Real terwijl iedereen wist dat dat geen goed idee was.
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 10:22
Daarom weet hij het ook beter dan een ander.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:04
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:27
Want Mbappé, Neymar en Verratti zijn niet van een ander niveau? Wat laat Rafael toch weer zien dat er geen niveau nodig is om aan te schuiven op tv.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:28
Bayern loopt op de koopjes. Dus die worden het niet.
Vind ik leuk
repeP +1506
maandag 10 december 2018 om 11:02
Heb niets met Frenkie de Jong maar gun die jongen toch echt wel een land met lekkerder weer dan het Duitse.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:42
Hij past het beste bij Barcelona of Manchester City, zolang Guardiola daar trainer is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws