Braken-soap afgerond: NEC-spits per direct aan de slag in Eredivisie

Braken-soap afgerond: NEC-spits per direct aan de slag in Eredivisie

Gepubliceerd: woensdag 23 januari 2019 om 15:20wo 23-01-2019 om 15:20

Laatste update: woensdag 23 januari 2019 om 15:29wo 23-01-2019 om 15:29

Niet Excelsior, NAC Breda of Denemarken, maar FC Emmen is de nieuwe club van Sven Braken. De spits van NEC wordt per direct verhuurd aan de club van trainer Dick Lukkien. Emmen bevestigt de komst van Braken woensdagmiddag via de officiële kanalen. 

"Met Michael de Leeuw hebben we al meer scorend vermogen aan de ploeg toegevoegd, maar de komst van Braken geeft ons nog meer mogelijkheden. En hij bewijst ook dit seizoen makkelijk het net te vinden", stelt directeur Ben Haverkort via de digitale kanalen.

"Er was meer interesse, maar bij FC Emmen krijg ik een geweldige kans om bij een goed voetballende ploeg in de Eredivisie te spelen", zegt Braken (25) zelf. "En in een sfeervol, uitverkocht stadion. Ik ben ervan overtuigd dat handhaving gaat lukken, daar wil ik ook mijn steentje aan bijdragen."

Braken, oud-speler van Almere City en MVV, maakte dit seizoen negen doelpunten namens NEC. Na De Leeuw en Nico Neidhart is hij de derde winteraanwinst van Emmen.

Eerder werd Braken gelinkt aan onder meer FC Den Bosch, Excelsior en het Deense Aarhus. Of Emmen een optie tot koop bedongen heeft op de spits, is onbekend. 

Poll

Goede spits voor Emmen?

(797 stemmen)

Plaats een reactie

Mike123 +607
woensdag 23 januari 2019 om 15:24
Onverwachte wending! Is Pedersen toch afgeschreven?
Vind ik leuk
Mall00t +5618
woensdag 23 januari 2019 om 15:39
Pedersen mag alleen de laatste tien minuten meedoen, dan is hij namelijk op z'n best. Vraag dat maar eens na in Groningen en Eindhoven. ;-)
Vind ik leuk
HJR +9146
woensdag 23 januari 2019 om 19:52
Pedersen die lijkt als 2 druppels water op Jurgen Streppel
Vind ik leuk
HJR +9146
woensdag 23 januari 2019 om 19:52
Pedersen die lijkt als 2 druppels water op Jurgen Streppel
Vind ik leuk
Roeptoeter +19181
woensdag 23 januari 2019 om 15:25
Bij Emmen hebben ze in Pedersen toch een goed spits.heeft er van het weekend nog 2 gemaakt.
Vind ik leuk
zaterdag 26 januari 2019 om 11:47
Hij is al heel lang geblesseerd en kan geen volle wedstrijden spelen
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:25
Verdomme zeg, wat een professioneel promo filmpje! Ik zat echt te kijken van: ‘Welke wereldster heeft Emmen zojuist gekocht!?!?’
En ik werd niet teleurgesteld hoor! Wie anders dan titanen slayer: Sven Braken!
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 15:27]
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:27
Hahaha heel slecht aankondigings filmpje
Vind ik leuk
Obl93 +2775
woensdag 23 januari 2019 om 17:56
Haha om ongemakkelijk van te worden😂
Vind ik leuk
Hans Worst +1729
woensdag 23 januari 2019 om 15:29
Waarom will NEC er vanaf???
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
woensdag 23 januari 2019 om 15:31
Dat vraag ik me ook af, voor een groot geldbedrag begrijp ik nog maar verhuur?
Vind ik leuk
fcdb 67 +3483
woensdag 23 januari 2019 om 16:08
Omdat NEC al een vervanger in de vorm van Druijf had aangetrokken omdat ze dachten dat ze Braken wel kwijt zouden raken tijdens de eerdere onderhandelingen met Den Bosch en Aarhus.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 16:09]
Vind ik leuk
koosje +1167
woensdag 23 januari 2019 om 16:10
mispoes voor NEC
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
woensdag 23 januari 2019 om 16:13
Maar ze hebben ook Achabar uit de selectie gezet, dan blijft er aanvallend toch weinig over?
Vind ik leuk
fcdb 67 +3483
woensdag 23 januari 2019 om 16:24
Het beleid daar is verre van in orde. Ik weet hoe de onderhandelingen tussen Den Bosch en NEC zijn gegaan en daarbij hebben ze cruciale fouten gemaakt door onder anderen al Druijf aan te trekken en door meer dan het onderste uit de kan te willen hebben waardoor zowel Aarhus als Den Bosch zijn afgehaakt. Hierover was Braken kwaad waarop ze hem terug naar het tweede hebben gezet. Dat is wat ik weet. En wat ik denk is dat Braken niet meer voor NEC wilde uitkomen.

Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
woensdag 23 januari 2019 om 16:28
Totaal wanbeleid dus, niet vreemd dat ze zo laag staan. Ik verwacht dat er de komende weken wel weer veel mensen ontslagen zullen worden bij NEC want het is natuurlijk belachelijk dat zo'n grote club zo naar de tering gaat.
Voor jullie natuurlijk wel prettig, 1 concurrent minder ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +50330
woensdag 23 januari 2019 om 19:34
Hahaha. Dat is het echt he? Ze zullen daar ook een keer iets goed doen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +3483
woensdag 23 januari 2019 om 19:45
Dat eerste gedeelte is echt ja. De laatste zin denk ik zelf.
Vind ik leuk
#Keizerout +50330
woensdag 23 januari 2019 om 19:58
Ja, het lijkt me de enige logische optie.
Vind ik leuk
COYS XXX +107
woensdag 23 januari 2019 om 15:32
toch wel jammer dat NEC nu al helemaal niks meer in huis heeft, vorig seizoen al een paar keyplayers kwijtgeraakt en nu ook nog Braken. ookal doen ze het niet zo goed ik ben nog altijd wel van mening dat NEC gewoon in de eredivisie hoort.
Vind ik leuk
tikkietoe +6445
woensdag 23 januari 2019 om 15:33
Mooie, goed draaiende club voor Braken.
Vind ik leuk
Kweetniet +54
woensdag 23 januari 2019 om 15:36
Inderdaad verrassend. Ik ben bang dat het eerder Jafar (speelt prima maar niet echt scorend vermogen) is die concurrentie krijgt ipv Pedersen. Michael de Leeuw gebruiken ze nu als aanvallende middenvelder. Dus nu hebben ze gewoon drie ok spitsen waar Emmen uit kan kiezen elk weekend. En nu wachten op een goede Centrale verdediger. Nick en Keziah zijn prima jongens maar ook daar zou ik graag een derde naam willen zien. Net zoals ze dat dus nu doen met de spitsen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 15:39]
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 16:25
Ik denk eerder ook voor Arias inderdaad. Al is het afwachten hoe fit Pedersen is/blijft. Wat betreft centrale verdedigers: Veendorp zat wel echt te vaak mis de 1e seizoenshelft. Wat dat betreft vind ik Siekman dit seizoen een stuk beter. Had ik niet verwacht, maar doet het gewoon naar behoren.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:36
Holy shit.
Gaat een leuke strijd worden tussen Grunn en Emmen wie er het hoogst gaat eindigen dit seizoen.
Raar hoor dat Nec.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 15:36]
Vind ik leuk
Mall00t +5618
woensdag 23 januari 2019 om 15:41
Volgens mij gaat Groningen die strijd glansrijk winnen, ondanks de op het eerste oog prima aanwinsten voor Emmen.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:47
Ik wil het nog wel eens zien, groningen zal afgeschoten gaan worden in Eindhoven dit weekend. Kijken hoe ze daar op reageren...
Vind ik leuk
Hans Worst +1729
woensdag 23 januari 2019 om 15:51
een ingecaculeerd verlies....word Buijs niet heet of koud van. Moet t trouwens nog zien hoe psv reageert… na t debacle in emmen.
Vind ik leuk
Mall00t +5618
woensdag 23 januari 2019 om 15:53
Emmen moet nog maar zien resultaat te halen bij VVV, en dan volgens er nog genoeg speelrondes waarin Groningen het verschil kan maken.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 16:26
Net zo goed als dat omgekeerd het geval kan zijn. We zullen het zien.
Vind ik leuk
Kweetniet +54
woensdag 23 januari 2019 om 15:57
Met of zonder Danny Buijs?
Vind ik leuk
Mall00t +5618
woensdag 23 januari 2019 om 15:58
Zonder, hij is namelijk al een tijdje gestopt met voetballen. ;-)
Vind ik leuk
Kweetniet +54
woensdag 23 januari 2019 om 16:03
Hahahaha.
Vind ik leuk
TimdeCler +61
woensdag 23 januari 2019 om 15:36
Dan Arias maar verhuren of Niemeijer terug naar Heracles. Wat moet je met 15 aanvallende spelers
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
woensdag 23 januari 2019 om 15:40
Rare move van Braken. Emmen heeft al flink wat aanvallende opties en ik schat hem niet hoger in dan De Leeuw, Pedersen of Arias. Braken had beter naar NAC kunnen gaan daar is hij hard nodig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
Kweetniet +54
woensdag 23 januari 2019 om 15:42
Speelt NAC elke week in een uitverkocht stadion? ;)
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
woensdag 23 januari 2019 om 15:44
Dat weet ik niet maar qua stadion en sfeer schaal ik NAC toch wat hoger in dan Emmen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 15:46]
Vind ik leuk
Kweetniet +54
woensdag 23 januari 2019 om 15:46
Miss heb je gelijk. Op het kasteel is het ook goed vertoeven. Laatste X dat Emmen er was hadden we ook ons prima vermaakt.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
woensdag 23 januari 2019 om 15:48
Haha dat snap ik! Maar je snapt mijn insteek wel toch. Niets ten nadele van Emmen want Braken is een goede speler hoor maar had hem eerder bij NAC verwacht.
Vind ik leuk
Kweetniet +54
woensdag 23 januari 2019 om 15:52
Ja was ook flauw van mij. NAC heeft inderdaad een iets wat ander publiek dan het doorgaans nucher volk uut Drenthe. Ze weten in in de parel van het zuiden wel wat sfeer is.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:45
Jep
Vind ik leuk
Guntherr +1858
woensdag 23 januari 2019 om 16:04
Elke week uitverkocht, tickets binnen week uitverkocht elke wedstrijd.
Vind ik leuk
Rodajc +19296
woensdag 23 januari 2019 om 15:43
Ik zie niet waarom er zoveel interesse in hem is, maar omdat Emmen het toch goed voor elkaar heeft qua team is het makkelijker voor hem om aan te haken dan bv bij een NAC het geval zou zijn.
Vind ik leuk
NvC +9670
woensdag 23 januari 2019 om 15:48
Ik snap er ook niets van. Maar goed we zijn tijdelijk verlost van Braken.
Vind ik leuk
Hans Worst +1729
woensdag 23 januari 2019 om 15:52
is ie slecht dan?
Vind ik leuk
NvC +9670
woensdag 23 januari 2019 om 16:45
Niet bepaald effectief.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:49
Nog een CV er bij en een echte linksback en we kunnen mee strijden om directe handhaving!
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:51
Nog een CV er bij en een echte linksback en we kunnen mee strijden om directe handhaving!
Vind ik leuk
Mall00t +5618
woensdag 23 januari 2019 om 15:55
Voor iemand wiens favoriete club Ajax schijnt te zijn is dit een ietwat opvallende opmerking.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 15:55]
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 16:05
Support your local haha. In Emmen mogen we geen europese wedstrijden en titels verwachten he🤷🏼‍♂️
Vind ik leuk
N.E.C. +836
woensdag 23 januari 2019 om 16:30
Mooi dat ook hij weg is. Dramatische spits met een hele slechte instelling. Zi
Nu voor Achabar en Darri nog een nieuwe club vinden en we kunnen met een gemotiveerde selectie alsnog de play-offs halen. Dit moet wel te doen zijn. Slechts 2 punten achterstand.
Vind ik leuk
NvC +9670
woensdag 23 januari 2019 om 16:48
Haha playoffs halen maar dan niets betekenen. Mocht playoffs halen er nog in zitten (ik zie het niet gebeuren) dan denk ik dat Sparta, Twente, Roda, GAE, NAC? De Graafschap? Excelsior? dit elftal opveegd na een helft voetballen. Een tegengoal en de hoofdjes gaan al hangen. En zelfs als we op voorsprong komen kunnen we die toch niet verdedigen. Ik denk eerder Achahbar, Darri en iedereen die je er volgend seizoen niet bij wilt hebben nu eruit doen en de tweede seizoenshelft bouwen naar het team dat er volgend jaar moet komen te staan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws