Ajax heeft ABN AMRO als partner van De Toekomst welkom geheten

Ajax verwelkomt oude bekende: "Het shirt had zo uit mijn kast kunnen komen"

20 november 2014 om 15:29

Ajax heeft ABN AMRO woensdag welkom geheten als partner van jeugdopleiding De Toekomst. Het is voor marketingdirecteur Edwin van der Sar een terugkeer naar nostalgische tijden.

ABN AMRO sierde jarenlang het shirt van de elftallen van Ajax en Van der Sar kijkt daar met plezier op terug. "Iedere morgen als ik mijn kantoor binnenkom, zie ik als eerste het shirt waarmee ik in 1995 de Champions League won, met uiteraard ABN AMRO erop. Ik ben trots en blij dat ze terug komen naar de club", aldus de oud-doelman van onder meer Ajax, Juventus en Manchester United op de officiële website van de Amsterdammers.

Ook bij hoofd jeugdopleidingen Wim Jonk zorgde de aanblik van het shirt voor weemoed. "Ik ga terug in de tijd van toen. Het shirt had zo uit mijn kast kunnen komen", refereert Jonk aan een shirt uit 1991 dat hij nog steeds thuis in de kast heeft liggen. Hoewel de terugkeer van ABN AMRO oude tijden doet herleven, zullen er geen shirts met daarop de banknaam te koop zijn. De jeugdteams van Ajax, de dameselftallen en de zaterdagamateurs zullen het shirt wel gaan dragen. "De shirts met Ziggo zijn te koop, maar die van van ABN AMRO worden niet verkocht", zegt Van der Sar over de nieuwe hoofdsponsor.