Update: Reading heeft opvolger voor Stam: ex-Swansea-manager tekent

    Update: Reading heeft opvolger voor Stam: ex-Swansea-manager tekent

    Gepubliceerd: vrijdag 23 maart 2018 om 12:10vr 23-03-2018 om 12:10

    Jaap Stam is per direct vertrokken als manager van Reading. De Championship-ploeg maakt dat woensdagochtend bekend via de officiële kanalen. Stam stond al maanden onder de druk bij het in degradatienood verkerende Reading. 

    Waar The Royals vorig seizoen - het debuutjaar van Stam - tot het laatste moment streden om promotie naar de Premier League, is het deze jaargang kommer en kwel. Met nog enkele speelrondes te gaan in het Championship staat Reading slechts enkele punten boven de degradatiestreep. In de laatste achttien duels onder Stsam werd er slechts één zege geboekt. 

    Reden genoeg voor de clubleiding om nu in te grijpen en Stam op straat te zetten. Op de website van Reading wordt Stam bedankt voor bewezen diensten. Over de toekomst van assistenten Andries Ulderink en Saïd Bakkati wordt (nog) niets gemeld. 

    In Nederland was Stam eerder trainer van Jong Ajax. In de zomer van 2016 verkaste hij naar Engeland. Als manager van Reading trok hij onder meer Joey van den Berg en Pelle Clement aan. 

    Update 23/3, 12.10 uur: Paul Clement is de opvolger van Jaap Stam bij Reading. De Championship-club heeft de 46-jarige Engelse manager vrijdag aangesteld. Clement, voorheen werkzaam bij onder meer Swansea City, moet Reading voor degradatie behoeden. De club staat drie punten boven de streep.

    Plaats een reactie

    Feye1908 +8754
    woensdag 21 maart 2018 om 11:50
    Was te verwachten. Wellicht een optie voor Willem II, Heracles of Sc Heerenveen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17138
    woensdag 21 maart 2018 om 11:54
    Zat er al bijna het hele seizoen aan te komen inderdaad, ben benieuwd of Jaap wel zin heeft om een ED team te trainen. (Willem 2 lijkt me dan het beste bij hem passen)
    Vind ik leuk
    Abelvis +1168
    woensdag 21 maart 2018 om 12:22
    Hij is natuurlijk wel oud speler van Willem II, maar ik denk dat zin ambities hoger liggen. Helaas.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13556
    woensdag 21 maart 2018 om 13:06
    Als je er uit gegooid wordt bij de nr 20 uit de championship moesten je je ambities maar een poosje op ijs zetten en blij zijn met een club als Willem II
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26527
    woensdag 21 maart 2018 om 11:50
    Mooi, kom nou maar de verdedigers trainen bij PSV!!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:51
    Zoo.. daar hedde un goeien an, 100%!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    Leeuw +6199
    woensdag 21 maart 2018 om 11:51
    Dat moet je niet willen. Hij heeft al tijden laten doorschemeren dat hij liever bij Ajax werkt. Lekker naar AMS gaan. We kunnen wel zonder Jaapie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173958
    woensdag 21 maart 2018 om 12:10
    Laat weg laat weg
    Vind ik leuk
    3Bier +10763
    woensdag 21 maart 2018 om 12:11
    Nee joh, die zijn al zo goed. Die kun je niks meer leren.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2595
    woensdag 21 maart 2018 om 12:28
    PSV gaat zich daar versterken dus geen JS nodig. Voor Jaap zijn er vele interessante clubs in de ED of JL te vinden.
    Vind ik leuk
    3Bier +10763
    woensdag 21 maart 2018 om 12:31
    Welnee joh nergens voor nodig.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3370
    woensdag 21 maart 2018 om 11:50
    Helaas na ze super start als trainer had ik meer verwacht van dit jaar!
    Had dit beest een mooie trainers carrière gegund!!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:51
    Jammer! Vorig jaar een mooi seizoen gedraaid!
    Vind ik leuk
    elijah +1623
    woensdag 21 maart 2018 om 11:51
    Jammer...dit was te verwachten
    En bovendien...de zoveelste Nederlandse voetbaltrainer dat ontslagen is.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16162
    woensdag 21 maart 2018 om 11:51
    Awh. Terug de schoolbanken in voor een trainersdiploma. O nee dat kan hij niet.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2441
    woensdag 21 maart 2018 om 11:51
    Wat is er aan de hand met de Nederlandse trainers gilde? Zit er ook een verband met de prestaties van de Nederlandse clubs/Oranje? Misschien moet men de Nederlandse school loslaten en een andere weg inslaan......

    Of ben ik er weer een van de velen die bij een tegenslag capituleert?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17138
    woensdag 21 maart 2018 om 12:03
    Ach, een andere weg inslaan. Het is met trainers hetzelfde als met voetballers, je wordt geboren met kwaliteit. Het is gewoon wachten tot er weer goede spelers en trainers geboren worden (dit kunnen ze natuurlijk ook al zijn).
    Natuurlijk moeten we af van "de hollandse school" en resultaat voor mooi voetbal stellen, maar ingrijpend andere wegen inslaan los je niks mee op.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    woensdag 21 maart 2018 om 12:29
    Nee hoor. Het ligt in mijn ogen aan de opleiding. Zelf geven ze vaak aan dat het duur is, kost veel tijd, weinig praktijk en wie zijn de leraren. Het zouden Ron Jans en Leon Vlemmings worden. De een kreeg ergens anders een aanbieding en hij is pleiten.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5675
    woensdag 21 maart 2018 om 11:52
    Rare competitie dat, het ene jaar meedoen om promotie en het volgende in degradatienood...
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3310
    woensdag 21 maart 2018 om 12:04
    Is echt een hele leuke competities. Niveau van de clubs ligt echt heel dicht tegen elkaar. Wat je nu met Reading ziet gebeuren dat is heel normaal in die competitie. Het gebeurt zelfs regelamtig dat het ene jaar een club de play-offs voor promotie haalt en het andere jaar moet vechten voor degradatie. Het is niet voor niets dat degradanten uit de PL het daar lastig hebben. Sunderland bungelt nu helemaal onderaan in die competitie.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1663
    woensdag 21 maart 2018 om 12:07
    Na de eerste keer was het mij wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5675
    woensdag 21 maart 2018 om 12:37
    Lijkt me voor spelers heel goed ook, dat je eigenlijk elke week 110% je best moet doen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54806
    woensdag 21 maart 2018 om 11:52
    Dood en begraven is het nederlandse voetbal, in alle opzichten, maar nog steeds wordt er niet drastisch ingegrepen, zoals ze in Duitsland in de tijd van bondscoach Klinsmann hun hele voetbal op de schop namen!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:27
    Wat stel je voor dan?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544
    woensdag 21 maart 2018 om 13:04
    Het is toch niet aan hem om een voorstel te doen om het Nederlandse voetbal op de schop te nemen...
    Vind ik leuk
    Foebele +54806
    woensdag 21 maart 2018 om 13:15
    Dat we ons gaan aanpassen aan de nieuwe wereld zonder daarmee volledig onze achtergrond overboard te gooien.

    In Amerika zie je atleten die groot, sterk en zeer bewegelijk zijn, basketballers en footballers die super atleten zijn en geen lompe, loche beren.

    Daarnaast moeten we zoeken naar financiele mogelijkheden, we zijn een rijk land, hebben altijd creatief gehandeld ondanks ons kleine landje, dus laten we die inventiviteit nu eindelijk eens gaan inzetten.

    Het begint bij het amateurvoetbal, we zijn het land met de langste inwoners, maar als je naar Oranje kijkt is het al jaren een team vol relatief kleine mensen.

    Ik opteer niet voor een boomstammen elftal, maar wel iets meer balans en zogezegd hoeft lengte niet te betekenen dat je meteen technisch onbeholpen bent, amerika toont dat gewoon aan.

    Maar het voetbal is een conservatieve wereld zonder mensen met enig verbeeldingsvermogen. Allemaal praten ze elkaar na, niemand die durft te vernieuwen.

    Ja er komen wat interessante talenten aan, maar zien we niet hoe die stuk voor stuk te snel vertrekken en de begeleiding van vedette missen? Van Persie is terug en ze raken er niet over uitgepraat binnen de selectie van feyenoord, daar hebben we er echt meer van nodig!

    Onderneem iets als KNVB en als clubs zijnde, stel eindelijk een serieuze groep mensen aan ipv die poppenkast voor TV die Bert de klootviool van Oostveen had georganiseerd enkele jaren geleden, nog steeds zien we helemaal niets concreets wat daaruit voortgevloeid is, dat komt omdat Bertje een politicus is, die mensen doen louter aan schijn oplossingen, omdat ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn!

    Ow en we moeten die Verheijen het land uitzetten met z’n debiele theorieen dat je niet te hard moet trainen, overal trainen ze vele malen harder en bewijzen ze zijn ongelijk terwijl wij keer op keer weggeblazen worden in Europa, zelfs door nietige teams met minder poen en kwaliteit!!!

    Vive la revolution!!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:53
    LEKKER VOOR EM (want hij verdient een betere club)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3370
    woensdag 21 maart 2018 om 11:55
    Hoezo heb je wat tegen deze nationale held?
    Iets meer respect voor een van de beste verdedigers die Nederland ooit gekend heeft is wel op ze plaats.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:56
    oeps verkeerde topic
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27505
    woensdag 21 maart 2018 om 11:54
    Zat er wel in.. Jammer voor Jaap. Bijna PL afgedwongen met Reading.

    Nu op naar Heerenveen?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    woensdag 21 maart 2018 om 11:56
    Opvolger van Cocu?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27505
    woensdag 21 maart 2018 om 12:39
    Cocu is op weg naar de 3e titel in 5 jaar tijd.. met zulke cijfers word je niet ontslagen
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544
    woensdag 21 maart 2018 om 13:06
    Klopt, alleen blijft de vraag knagen of dat nu is dankzij of ondanks Cocu...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    woensdag 21 maart 2018 om 13:10
    Zeg ik dat dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:03
    Heeft nog lang geduurd...
    Vind ik leuk
    Jordtt +1247
    woensdag 21 maart 2018 om 12:05
    Hij moet in de rij bij Steijn, vd Gaag en Streppel om de volgende kale Ajax trainer te worden...
    Vind ik leuk
    Voetballert +1237
    woensdag 21 maart 2018 om 12:05
    Kan die mooi naar de Eredivisie komen..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:32
    Jammer, maar deels voorspelbaar.
    Weer een nederlander, waar ik net als bij de Boer en Seedorf veel van verwacht had, waarvan lijkt dat hij het niet gaat halen.
    Jammer vroeger stonden we heel hoog aangeschreven met heren als hiddink van gaal beenhakker advocaat.
    Vind ik leuk
    plein19 +2462
    woensdag 21 maart 2018 om 12:39
    Zolang hij maar nooit bij Ajax komt vind ik het goed
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +499
    woensdag 21 maart 2018 om 12:45
    Mooi. Stam kom maar terug naar ons aller Ajax. En nu die prutser Ten Hag eruit gooien en Stam kan het overnemen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13717
    woensdag 21 maart 2018 om 14:15
    Heb jij soms een fetisjisme voor kale, onervaren mannen? Zou de 3e op rij zijn. En 4e als het alleen om de schedel ging.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:47
    Jaapieee.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1867
    woensdag 21 maart 2018 om 12:53
    Nou Heerenveen, sla je slag!
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6788
    woensdag 21 maart 2018 om 13:02
    Verschrikkelijke trainer die eindelijk door de mand valt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34182
    woensdag 21 maart 2018 om 13:06
    Wat lul jij jou? Deed het prima vorig jaar.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6788
    woensdag 21 maart 2018 om 15:51
    Weer zo'n kortzichige lul die alleen maar naar resultaten kijkt en concludeerd dat het goed moet zijn. Ik ken de trainer Stam (kuch Jong Ajax kuch verschrikkelijk voetbal)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34182
    woensdag 21 maart 2018 om 13:05
    Zat er een beetje aan te komen.
    Zou een goede zijn voor heerenveen.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1909
    woensdag 21 maart 2018 om 13:15
    Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik zou hem dolgraag Lodeweges zien vervangen in team Van 't Schip bij PEC
    Vind ik leuk
    Gid010 +669
    woensdag 21 maart 2018 om 13:19
    Misschien als vervanger voor Ten Hag? :)
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    woensdag 21 maart 2018 om 13:29
    Het blijft nog negatief met het Nederlandse voetbal. Stam ligt eruit, FdBoer, Bosz...? Probleem is niet alleen met de voetballers, maar ook met de trainers.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7620
    woensdag 21 maart 2018 om 13:31
    Zo een grote naam hoort met goede spelers te werken.
    Vind ik leuk
    Arbee +2289
    woensdag 21 maart 2018 om 14:05
    Hij is beschikbaar en hij is kaal. Ik denk dat Ten Hag voor zijn baan moet vrezen!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13717
    woensdag 21 maart 2018 om 14:11
    Zat er in. Vorig seizoen bijna gepromoveerd, en dit seizoen al bijna gedegradeerd. Op een bepaald moment is het gebeurd. Succes Jaap, die volgende club komt wel weer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws