'Geen waardering' voor Weghorst en De Jong: 'Media niet altijd positief'

    'Geen waardering' voor Weghorst en De Jong: 'Media niet altijd positief'

    dinsdag 24 april 2018 om 13:08

    Ouderwetse targetmannen als Wout Weghorst en Luuk de Jong (foto) worden in Nederland ondergewaardeerd. Dat zegt oud-prof Frank Demouge. Hij fungeerde vroeger bij onder meer NEC en Willem II ook als een klassiek aanspeelpunt. 

    De spitsen van tegenwoordig hebben het iets makkelijker, stelt Demouge in gesprek met ELF Voetbal"In mijn tijd waren al die verdedigers keihard. Nu zijn veel centraal verdedigers vooral voetballend sterk en fysiek minder. Ook in Nederland is het fenomeen populair. De Jong bij PSV, Weghorst bij AZ, Jörgensen bij Feyenoord. Naar mijn mening draaien die teams ook het best."

    "De rol van een targetspits wordt enorm onderschat. Denk je dat AZ zo goed zou spelen zonder Weghorst? Of dat PSV kampioen was geworden zonder Luuk de Jong? Media zijn niet altijd even positief over zulke spitsen", vervolgt hij.

    "We krijgen niet de waardering die we horen te krijgen. Noem één speler die een kopduel van De Jong kan winnen... Precies, die is er niet."

    Plaats een reactie

    dinsdag 24 april 2018 om 13:15
    Lul niet Luuk wordt echt wel gewaardeerd
    Vind ik leuk
    PRICE +26080
    dinsdag 24 april 2018 om 13:21
    Luuk heeft zich FANTASTISCH terug geknokt.
    Grote klasse.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 14:11
    Update: over de Brazilianen....

    Bij #PSV speelt de Braziliaan Weverton rechtsback, Pedro maakte een prachtige treffer van 25 meter, Wallace speelt rechtsbuiten en Matheus Barbosa als 9.

    Rik Elfrink
    @RikElfrink
    Er is vanmorgen overigens nóg een Braziliaan op stage gekomen, ook via Raiola. Hij traint bij Jong #PSV. PSV heeft er nu dus vijf (tijdelijk) aan boord.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 24 april 2018 om 13:23
    In Eindhoven. Verder nergens. En Frank zegt dat hij dit onterecht vindt. Was dus een compliment aan het adres van Luuk.
    Als je een cadeau krijgt, moet je het gewoon uitpakken, joh ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:24
    Ho ho VP veranderd ineens te tekst er stond net heel wat anders!!!
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 24 april 2018 om 13:43
    Aha, dat had ik niet gelezen. Nee, Luuk hééft natuurlijk een mindere periode gehad, maar heeft die inmiddels afgesloten, en heeft duidelijk zijn waarde bewezen voor PSV, dit seizoen. Goed, degelijk, en een echte prof.

    Weghorst was net zo belangrijk voor AZ, maar heeft een andere houding.
    Dat huilen doet mij niet zoveel, moet hij zelf weten. Luuk zit gelukkig wat beter in elkaar. Heeft zulke toneelstukjes niet nodig. Maar ze waren beiden dit seizoen, goed in vorm. Luuk gaat ook niet meer weg bij PSV, weet ik zeker. Is nu gewoon een van de meest gewaardeerde spelers van de landskampioen, volgend seizoen de CL in... lekker blijven dus, Luuk. Beter voor je.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 13:44]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:46
    Precies! Luuk heeft nog een contract tot 2020. Hij hoort zowat bij de inboedel en hij kan zeer bruikbaar zijn voor jonge spitsen die door zullen breken.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18138
    dinsdag 24 april 2018 om 13:48
    Als Weghorst niet zo als een dramatisch oud wijf loopt te janken na een verliespartijtje, dan krijg je dat ook niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:49
    Juist hoop echt niet dat psv hem koopt stel dat Luuk voor een mega bedrag wordt verkocht!
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2665
    dinsdag 24 april 2018 om 13:15
    Frank Demouge, de grote, logge lantaarnpaal waar je alleen maar een bal tegenaan hoefde te schieten om te scoren. Cultheld!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:18
    Luuk verdedigd goed mee dat kan je echt niet van alle spitsen zeggen. Woutje is een huilenbalk als hij verloren heeft
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10438
    dinsdag 24 april 2018 om 13:26
    Ja terrecht punt Luuk begint in de 5e minuut meestal al met janken.


    De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat erg meeviel afgelopen seizoen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:27
    Vaak zijn we het eens Bep! Maar Luuk jankt nooit Wout wel
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10438
    dinsdag 24 april 2018 om 13:39
    Sinds hij geen aanvoerder meer is, is het weer een fijne gozer inderdaad.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:43
    Och ja soms veranderd het een mens als je aanvoerder bent
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3477
    dinsdag 24 april 2018 om 13:21
    Haha precies. Wist vaak zelf niet eens dat hij een goal had gemaakt.
    Wel een sympathieke gozer altijd volgens mij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:16
    Matthijs de Ligt wint bijna al zijn kopduels, ook van Luuk.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 24 april 2018 om 13:20
    Vul jij maar in, bij je profiel: Favoriete club: Ajax. Eigen functie: bevooroordeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:32
    Dit slaat nergens op. Ik ben objectief en moet eerlijk zeggen dat ik De Ligt altijd wel zijn duels zie winnen.
    Vind ik leuk
    Senn +6223
    dinsdag 24 april 2018 om 13:36
    Ook afgelopen week in eindhoven?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 24 april 2018 om 13:41
    OK, dat zie je bij corners inderdaad vaak gebeuren in onderlinge duels. In spelsituaties, dus bij voorzetten zie ik De LIgt vaak het onderspit delven. Omdat de confrontaties bij kopduels vaker voorkomen bij corners geef ik je gelijk. Maar je bent wel van Ajax, klopt dat?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3477
    dinsdag 24 april 2018 om 13:54
    Haha objectief??? Je achternaam is afgeleid van het oude stadion en je bent vernoemd naar de zoon van de allergrootste Ajacied.
    Als jij niet voor Ajax bent dan heb je wel een klotenaam:-)
    Vind ik leuk
    Eindje040 +807
    dinsdag 24 april 2018 om 13:59
    Klopt... daarom kon luuk de 2-0 ook zo makkelijk inkoppen... kijk jij wel voetbal?? Slimpie
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:27
    Maar in de lucht verloor hij op 1 na ieder luchtdiel v De Jong
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3477
    dinsdag 24 april 2018 om 13:22
    Leuk toch, hebben ze toch nog wat gewonnen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 24 april 2018 om 13:44
    Zouden ze dan ‘de gouden zool’ uitreiken? En bij gelijke stand “de halve zool van goud?”
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24107
    dinsdag 24 april 2018 om 17:15
    Jaap, wat ben je heerlijk scherp vandaag!
    Vind ik leuk
    PRICE +26080
    dinsdag 24 april 2018 om 13:23
    Ha ha,jordy van de meer, LUUK DE JONG KOPTE DE 2-0 tegen Ajax binnen. Waar was de Ligt,ben jij dom of zo????
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24958
    dinsdag 24 april 2018 om 13:25
    Dat was tegen Wöber.
    Vind ik leuk
    Vak422 +499
    dinsdag 24 april 2018 om 13:28
    Idd ben jij dom ofzo?

    Of was je al dronken bij de 2-0?
    Vind ik leuk
    Senn +6223
    dinsdag 24 april 2018 om 13:37
    En bij de 1-0 Is de ligt toch ook te laat
    Vind ik leuk
    Vak422 +499
    dinsdag 24 april 2018 om 13:57
    Hij haalt em van de lijn.. Prima actie.
    Die andere Ajacied had daar eerder bij moeten zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:31
    Was Wober idd.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 24 april 2018 om 13:45
    Geeft niet Jordy, zo gaat dat hier. Er wordt op je gelet jongen.
    Vind ik leuk
    :O +1845
    dinsdag 24 april 2018 om 13:29
    De Ligt kon de 2e doelpunt van Luuk in de kampioenswedstrijd niet voorkomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:31
    Wober verloor van luuk het kopduel, niet de Ligt
    Vind ik leuk
    :O +1845
    dinsdag 24 april 2018 om 16:07
    Dat klopt maar het was wel de man van de Ligt. Die was in geen velden of wegen te bekennen. Stond de verkeerde man te dekken. Beste verdedigende kopper staat op beste aanvallende kopper.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:50
    De jong mag twee weken terug nog tussen drie ajacieden, waaronder wober en de ligt, inkoppen. Maar het is verder wel een goede kopper ja, de ligt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:27
    Zeker niet! Heeft 1 luchtduel geonnen in Eindhoven van Luuk
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:17
    Luuk is gewoon een houthakker wat een beetje geluk heeft gehad. Paar x kampioen geworden en dat is natuurlijk zeer knap. Daarom moeten ze ook in Nederland blijven en niet verder kijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:18
    Een houthakker die.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:19
    Nounou deze houthakker hebben we wel paar jaar geleden de kampioenschap te danken werkt kei hard!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2714
    dinsdag 24 april 2018 om 13:24
    Als het om keihard werken gaat dan was ADO Den Haag al 5 x op rij kampioen van NL geworden.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20609
    dinsdag 24 april 2018 om 13:25
    Gaat toch heen met gewaardeerd.... genoeg PSV'ers die heel vaak over Luuk aan het zeiken waren... net als op Cocu en meerdere spelers bij PSV.... nu PSV kampioen is geworden vinden alle PSV'ers het opeens een topspits.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:26
    Niet alle gozer mij zal je nooit slechte dingen roepen over psv
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2714
    dinsdag 24 april 2018 om 13:28
    Het calimero gehalte ligt inderdaad erg hoog in de bovenste 3 reacties, in tegenstelling tot hun IQ.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 24 april 2018 om 13:50
    Off-topic: Het kampioenschap, vraag maar aan Hans ;-) En dan luidt de zin compleet: “Nou, nou, a a n deze houthakker hebben we wel een paar jaar geleden h e t kampioenschap te danken, h ij werkt keihard.”
    Het geeft niet Mario, maar je schrijft alsof je intussen snel op weg bent om op tijd het toilet te bereiken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:52
    Goed geraden moest heel erg meester Uuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    PRICE +26080
    dinsdag 24 april 2018 om 13:24
    Ben jij pizza bezorger,turkse Nederlander ???
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:54
    Ik ben een vredestichter.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11223
    dinsdag 24 april 2018 om 13:17
    In jouw tijd waren de verdedigers keihard?
    Ik kan me anders op Alex van PSV geen harde verdedigers in de eredivisie herinneren de laatste 15 jaar. Vlaar en Stam in zn tweede periode wellicht maar dan heb je t wel gehad toch? Slappe hap al jaren
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3477
    dinsdag 24 april 2018 om 13:24
    Botteghin. Niet hetzelfde nivo als Vlaar en Stam maar wel bikkelhard.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11223
    dinsdag 24 april 2018 om 14:05
    Oke die geef ik je. Dan zijn we er wel
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3477
    dinsdag 24 april 2018 om 14:07
    Yes 1 punt voor mij.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 24 april 2018 om 14:23
    De laatste 15 jaar Koeroe? Tja, dan zal je wel gelijk hebben, maar als je nog eens 15 jaar teruggaat kom je precies in de tijd terecht waar verdedigers keihard konden zijn en de aanvallers bij de bosjes onderuit gingen. Ze stonden wel snel weer op want ze schaamden zich dat ze zo werden afgetroeft op kracht. De schwalbe moest nog worden uitgevonden en tijdrekken vond iedereen onsportief.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    Koeroe +11223
    dinsdag 24 april 2018 om 14:48
    Klopt maar toen voetbalde frank demouge niet in de eredivisie! Ik kan mij onze jongens achterin ook nog wel herinneren in de persoon van van gobbel, de wolf etc!
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 24 april 2018 om 15:30
    Juist.die laatsten deden dat nog op een heel sportieve manier (van Gobbel) en (John de Wolf) meestal. Frank Demouge stond ook zijn mannetje maar is inderdaad van de generatie die daar direct nakomt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:34
    Khalid 'de slager' Bouhlarouz.
    Vind ik leuk
    PDJong +1116
    dinsdag 24 april 2018 om 13:18
    Demouge... Dan is Weghorst toch nog wel even 6 klassen beter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:18
    Wie behalve onze megasuperhero Matthijs de Ligt krijgen er dan wel de waardering die ze behoren te krijgen? De Eredivisie wordt alleen maar afgezeken, toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:24
    Het tekent het niveau in nl dat we nu al spitsen als De jong en Weghorst moeten appricieren, totaal geen techniek, alleen fysiek aanwezig, spitsen van de armoede
    Vind ik leuk
    haarlemx +420
    dinsdag 24 april 2018 om 13:25
    De Ligt, Botteghin.... dat zijn er al twee. Volgens Demouge had Oranje het WK gewonnen als Dost of 1 van die 2 in de spits had gestaan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    dinsdag 24 april 2018 om 13:26
    Het is behoorlijk moeilijk om hier zomaar een oordeel over te geven. Ze zijn vaak heel functioneel, zeker als ze niet in een dip zitten en derhalve vaak scoren. Maar als je me vraagt of het er een beetje uit ziet, schiet ik in de lach. Nee, natuurlijk ziet het er niet uit, zelfs niet een beetje. Ik zou niet willen zeggen dat zonder Luuk de Jong PSV niet kampioen zou zijn geworden, dit is nu juist een club die dan wel weer een andere oplossing vindt. Zou AZ zich zo hoog op de ranglijst terugvinden zonder Weghorst? Het scheelt waarschijnlijk, en dan weer volgens mij, een of twee plaatsen. Weghorst is moeiliijk te verdedigen, is niet als Luuk de Jong de man die het alleen van het inkoppen moet hebben, verricht ontzettend veel werk al in de voorhoede, dus ja, Weghorst is weldegelijk onderdeel van de hoge klassering.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    dinsdag 24 april 2018 om 13:32
    Ik zie inderdaad een vergelijking tussen Weghorst en De Jong. Beiden werken ontzettend hard en dat straalt er van af. Beiden (de een wat meer dan de ander) hebben de neiging zich wat arrogant te gedragen. Ze zijn beiden enorm belangrijk voor hun team. Ze scoren, zijn fysiek zeer sterk en zijn vaak betrokken bij cruciale aanvallen. Dit hoor je inderdaad minder vaak terug in de media dan het eeuwige gezeur over hun gedrag, wat overigens ook wel meevalt.
    Vind ik leuk
    Gid010 +672
    dinsdag 24 april 2018 om 13:42
    Dat de media niet altijd posittief geweest is over deze twee, is gewoon normaal. Ze gaven niet altijd thuis, ja Weghorst irriteert al soms met zijn gedrag. Iets te gemotiveerd of iets te zielig doen bij een nederlaag zoals afgelopen zondag. Hij zakte door zijn knieen heen alsof de wereld aan het vergaan was.
    Vind ik leuk
    pos +8283
    dinsdag 24 april 2018 om 13:52
    Nou Weghorst heeft zijn waarde uiteraard wel bewezen hoor maar aan de andere kant zijn er ook weinig spelers gok ik die dit seizoen meer kansen hebben gemist. Ik denk eigenlijk dat we met Friday ook wel zo hoog zouden zijn gekomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:59
    Sorry maar Jørgensen vergelijken met deze twee statische spitsen? Jørgensen is ook wel eens een aanspreekpunt, maar kan zelf ook acties maken.
    Vind ik leuk
    VA1 +1737
    dinsdag 24 april 2018 om 15:24
    Zou wel een leuk stelletje zijn, Luukje en Woutje... mallerds
    Vind ik leuk
    sjansems +330
    dinsdag 24 april 2018 om 15:35
    Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch omdat ik benieuwd ben naar jullie meningen.

    Is Wout Weghorst niet een prima spits voor Ajax?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147674
    dinsdag 24 april 2018 om 16:24
    Zeker , zo n feestje van vorige week in Eindhoven moet er ieder jaar zijn dus ik zeg doen!!!
    Vind ik leuk
    sjansems +330
    dinsdag 24 april 2018 om 17:06
    Dus je vind het geen spits voor Ajax 1?

    En ook niet voor Psv bij een eventuele vertrek van Luuk de Jong?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147674
    dinsdag 24 april 2018 om 18:52
    Absoluut niet, dit soort spitsen ( ja ook het type de jong) raakt meer en meer “ uit de mode” . Centrumspitsen worden zeldzaam omdat het spelletje veranderd is en steeds meer verandert.
    Vind ik leuk
    sjansems +330
    dinsdag 24 april 2018 om 23:09
    Oké daar zit wel wat in inderdaad.
    Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147674
    dinsdag 24 april 2018 om 16:23
    Luuk is weer de meest waardevolle spits gebleken dit seizoen
    Vind ik leuk
    Boi +435
    dinsdag 24 april 2018 om 16:53
    Ik denk dat mensen als Luuk en Wout JUIST enorm gewaardeerd worden. Sowieso bij de clubs. Maar wacht ff.... worden scorende spitsen over het algemeen niet altijd gewaardeerd...?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:29
    Kijk de wedstrijd terug en huiver! De Jong-De Ligt 7-1 in luchtduels
    Vind ik leuk
    HupHolland +1514
    dinsdag 24 april 2018 om 17:32
    Inderdaad, zo'n speler heeft Ajax nodig.
    Vind ik leuk
    Busk +1175
    dinsdag 24 april 2018 om 19:11
    Luuk de Jong is een duikelaar, die de hele wedstrijd loopt te janken.
    Weghorst jankt alleen na de wedstrijd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Geen waardering' voor Weghorst en De Jong: 'Media niet altijd positief'