'Nieuwe Huntelaar' aast op debuut bij Heerenveen: 'Kwaliteiten in de zestien'

    'Nieuwe Huntelaar' aast op debuut bij Heerenveen: 'Kwaliteiten in de zestien'

    woensdag 25 april 2018 om 15:24

    Tijdens zijn jaren in de jeugdopleiding van Ajax werd spits Jizz Hornkamp vergeleken met Klaas-Jan Huntelaar. Anno 2018 scoort de twintigjarige spits aan de lopende band voor de beloftes van sc Heerenveen. Hornkamp snapt de vergelijking met Huntelaar, vertelt hij in het Friesch Dagblad. 

    "Ik ben een beetje hetzelfde type spits. Het is mijn kwaliteit om op het juiste moment in het strafschopgebied te komen en op de juiste plaats te staan. Mijn kwaliteit ligt in de zestien. Ik ben sterk aan de bal en scoor gemakkelijk", aldus Hornkamp, die hoopt op een snel debuut in het eerste elftal. 

    "Of dat dit seizoen gaat gebeuren, durf ik niet te zeggen. Ik zou het heel graag willen en ben er klaar voor, maar het is aan de trainer. En als het dit seizoen niet gaat gebeuren, dan moet ik geduld hebben. Ik heb nu met Reza en Veerman twee goede spitsen voor me. Daar heb ik me op ingesteld. Maar ik had van tevoren niet verwacht al zo ver te zullen zijn." 

    Dit seizoen maakte Hornkamp dertien goals in zeventien duels namens de beloftes van Heerenveen. 

    Plaats een reactie

    MojoRisin +11454
    woensdag 25 april 2018 om 15:29
    Dan denk ik eerder aan Sierhuis..
    Vind ik leuk
    Hupfean +3641
    woensdag 25 april 2018 om 15:32
    Hij heeft wel een kans verdiend, maar onder Streppel zal dit niet gebeuren. Volgend seizoen dan maar onder de nieuwe trainer.
    Vind ik leuk
    JT5142 +539
    woensdag 25 april 2018 om 15:35
    Haha, Jizz...
    Zal er vast wel 'komen' deze jongen...
    Vind ik leuk
    Bertjes +859
    donderdag 26 april 2018 om 11:50
    :') Ik schoot ook in de lach toen ik die naam las. Dat hebben die ouders niet helemaal goed ingeschat 20 jaar geleden..
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 15:38
    Wil je toch nie mee verleken worden die stuntelaar
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 15:38
    Maar hij slaapt nog steeds in een Ajax pyjama laat dat even duidelijk zijn
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6275
    woensdag 25 april 2018 om 15:42
    Jizz..ok :D
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1203
    woensdag 25 april 2018 om 15:45
    Ik hoop toch dat die jongen ooit de Premier League zal bereiken en daar de hele wedstrijd verdedigd wordt door een top verdediger. Dan kan die gast vervolgens in het interview verklaren: 'I've got Jizz in my pants'.
    Vind ik leuk
    luccerd +2991
    woensdag 25 april 2018 om 16:07
    Dan zal die verdediger wel de zoon van van Gaal moeten zijn... Hahaha. Ik denk eerder dat ze zeggen dat ze Jizz in the pocket hebben ;)
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5304
    woensdag 25 april 2018 om 16:21
    Is inderdaad wel een een type Huntelaar. Moet het niet hebben van zijn techniek of prachtige acties, maar is het type wat altijd op de goede plek staat en erg doelgericht is.
    Vind ik leuk
    5by5 +1267
    woensdag 25 april 2018 om 16:22
    Dan heb je een hekel aan je kind zeg als je hem "Jizz" noemt.
    Vind ik leuk
    yuuup +8982
    woensdag 25 april 2018 om 18:05
    Een carrière in Engeland zit er sowieso niet meer in. Die jongen gaat daar geen leven hebben. Waarschijnlijk kunnen ze zijn naam niet eens op tv noemen. Krijg je telkens piep...Hornkamp.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 18:05]
    Vind ik leuk
    Hupfean +3641
    woensdag 25 april 2018 om 17:10
    @eindje brabant doet t nog zeer dat Psv hem heeft laten lopen? Ik denk t wel. Huntelaar kostte ons bijna niets en leverde 9 miljoen gulden op. Ik snap jou wel, Psv daarentegen destijds niet.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1203
    woensdag 25 april 2018 om 20:00
    Gulden? Euro's bedoel je. Dat is zelfs nog ietsje meer dan 9 miljoen gulden.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3641
    donderdag 26 april 2018 om 09:41
    Waren het toen al euro,s? Ja ik mis de gulden hahaha. En idd dat is iets meer, 2.2x zoveel of zoiets.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24107
    woensdag 25 april 2018 om 17:13
    Moest deze jongen weg bij Ajax?
    Vind ik leuk
    Hupfean +3641
    donderdag 26 april 2018 om 09:42
    Volgens mij heeft Heerenveen hem gewoon gehaald. Misschien weet alle ballen op Henkie dit.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3273
    woensdag 25 april 2018 om 17:23
    Met zo’n voornaam kan hij alleen beter niet naar Engeland gaan mocht hij het zo ver schoppen
    Vind ik leuk