'Hommeles bij De Graafschap tussen De Jong en gefrustreerde voorganger'

    'Hommeles bij De Graafschap tussen De Jong en gefrustreerde voorganger'

    donderdag 24 mei 2018 om 08:58

    Het was tijdens het Pinksterweekend groot feest bij De Graafschap, dat ten koste van Almere City terug wist te keren in de Eredivsie. Desondanks rommelt het achter de schermen bij de Superboeren, schrijft De Gelderlander donderdagochtend.

    Hoofdtrainer Henk de Jong en clubicoon Jan Vreman kunnen volgens de regionale krant niet door één deur met elkaar. Vreman was in december 2016 nog hoofdtrainer, maar moest toen plaatsmaken vanwege tegenvallende sportieve resultaten. De oud-verdediger, die liefst achttien jaar in het eerste van de Achterhoekers speelde, keerde vervolgens terug als trainer van Jong De Graafschap. Vreman moet de nummer zeventien van de Derde Divisie Zondag in zijn eentje leiden, terwijl De Jong bij het eerste elftal wél kan beschikken over een uitgebreide technische staf.

    Terwijl De Graafschap promoveerde naar de Eredivisie, speelde het belofteteam tegen HSC '21. Vreman mocht van De Graafschap geen selectiespelers mee laten spelen en moest tot zijn grote frustratie aankloppen bij de A1, die een dag eerder al had gespeeld. Technisch manager Peter Hofstede beaamt dat de samenwerking tussen het eerste elftal en Jong De Graafschap stroef verloopt. "Henk probeert iedereen erbij te houden, maar Jan is nogal op zichzelf. Ideaal is de situatie niet en we moeten er ook naar kijken."

    Een extra complicerende factor is het contract van Vreman: de geboren Winterswijker heeft op basis van zijn verdiensten als speler en trainer een verbintenis voor het leven op de Vijverberg.

    Plaats een reactie

    Teo Smith +21666
    donderdag 24 mei 2018 om 09:04
    Vreman was geen goede trainer. Shit happens.
    Vind ik leuk
    Abelvis +1188
    donderdag 24 mei 2018 om 09:14
    Het is toch logisch dat promotie van het eerste de prioriteit heeft boven het jeugdteam?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21666
    donderdag 24 mei 2018 om 09:53
    Yes yes mr fish.
    Vind ik leuk
    marly +61
    donderdag 24 mei 2018 om 10:08
    Dus dan moet je 10 spelers op de bank hebben, als je maar 3 kunt wisselen!!

    Vind ik leuk
    Abelvis +1188
    donderdag 24 mei 2018 om 10:45
    Ja, dan moet je inderdaad zoveel spelers op de bank hebben.
    Elke situatie vraagt om een ander type speler en met meerdere spelers op de bank heb je dus ook meer opties. Zo gek is dat toch niet?

    Buiten dat alles wil je ook dat de hele selectie (bij promotie) van het succes en het feest moet mogen genieten. De promotie is namelijk het succes van de gehele selectie.
    Vind ik leuk
    marly +61
    donderdag 24 mei 2018 om 23:22
    Jong de Graafschap speelde om half drie, en het eerste was om half zeven afgelopen, dus tijd genoeg om bij de feestelijkheden aanwezig te zijn.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2380
    donderdag 24 mei 2018 om 09:38
    Ja,maar de Jong heeft toch ook wel regelmatig akkefietjes.En hij is een goede vriend van Verbeek.De akkefietjes Koning.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:39
    Verbeek erbij halen slaat echt helemaal nergens op.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:58
    Ach, ook Vreman heeft De Graafschap al eens naar promotie geleidt.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:07
    Het is toch vreemd dat hij geen spelers mag gebruiken. Het team staat op het punt te degraderen en een club als De Graafschap mag geen beloftenteam in de hoofdklasse hebben vind ik.
    Vind ik leuk
    HanV +3404
    donderdag 24 mei 2018 om 09:10
    Als het gaat om spelers die echt ook maar een kleine kans maakten om te spelen in de promotie-wedstrijd zal Vreman het wel niet gevraagd hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:10
    Jantje lozen, maar Jante heeft een contract voor het leven, dus moeten ze even de poeplap trekken en tonnen uitkeren
    Vind ik leuk
    heur es +105
    donderdag 24 mei 2018 om 09:11
    Hoelang houden jullie Jan nog?
    Spijkers met koppen slaan Peter!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:20
    Eeuwig...geen geld in de kas en Jantje heeft een contract voor het zogenaamde leven, dus er mag een paar ton op tafel en dat is er niet
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:15
    Jan vreman wordt hier weggezet als gefrustreerde voorganger terwijl we het hier wel hebben over een clubicoon.. Henk moet zich schikken in zijn rol als passant en niet na Jan Oosterhuis nog een clubman wegjagen
    Vind ik leuk
    knapzak +1432
    donderdag 24 mei 2018 om 09:51
    ja maar een clubicoon moet ook niet gaan denken dat ie god is , want de prestaties als trainer van jan vreman zijn tot nu toe nog niet echt om over naar huis te schrijven
    het beste is gewoon dat deze 2 volwassen mensen een keer een borrel gaan pakken , en er dan gewoon samen uit komen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:00
    Ook met Vreman als hoofdtrainer is De Graafschap al een keer gepromoveerd. Zijn CV is nou niet zoveel minder dan dat van De Jong.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7918
    donderdag 24 mei 2018 om 12:39
    Laat de Jong nu voor de 2e keer gepromoveerd zijn en cambuur met leuk voetbal in de eredivisie gehouden hebben?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:18
    Bij de promotie van Cambuur nam hij het stokje 8 wedstrijden voor het einde van de competitie over en werd de club slechts naar de 1e positie gekatapulteerd door het faillissement van Veendam.
    Hij heeft daarna 1 seizoen leuk voetbal laten zien met Cambuur, want in zijn tweede seizoen, toen degradatie wel erg dichtbij kwam - Cambuur stond 17e -, stapte hij op.

    Het kan best een goede trainer zijn hoor, maar die promotie met Cambuur is slechts een beperkte deel zijn verdienste, en door later zelf op te stappen heeft hij zijn CV behoed voor een degradatie. Dus ja, zoveel beter vind ik zijn CV niet.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7918
    donderdag 24 mei 2018 om 09:28
    Storm in een glas water, Henk en Jan zijn twee uitersten van elkaar. Maar om het nu gelijk hommeles te noemen.....

    Jan is dan wel een clubman, maar promotie was toch wel ff prioriteit
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:34
    Nou uiterste...beide hebben wat moeite met communiceren en zijn tactisch en technisch geen professoren
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7918
    donderdag 24 mei 2018 om 09:38
    Ohh, jij werkt op werkvloer op de vijverberg?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:44
    Moet je er werken om te zien hoe volksmenner Henkie en slappe zak Jan communiceren.

    Er zullen vast meer mensen op de vloer lopen in De Bezelhorst
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:28
    Dus het niet degraderen van Jong Graafschap is belangrijker dan promoveren van De Graafschap 1? Dat is toch geen clubgevoel? Dat is eigen belang. Natuurlijk is het een clubman maar hier moet hij toch echt supporter zijn en meedenken in het belang van het vaandelteam.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:32
    2 degradaties in 3 jaar staat nou niet echt lekker op je palmares ...Jantje zit in het nauw
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:13
    Ik snap Jan wel. Tuurlijk gaat promotie voor maar als je een volledig fitte eerste selectie hebt waarvan sommige spelers het hele seizoen nog nauwelijks minuten hebben gemaakt dan kun je gerust 1/2 spelers met de beloften meesturen... Daarnaast willen ze bij de graafschap weer meer spelers uit eigen jeugd halen zoals ze dat een paar jaar geleden deden maar dan moet je wel investeren in die jeugd en in ieder geval een fatsoenlijke staf hebben.
    Vind ik leuk
    marly +61
    donderdag 24 mei 2018 om 10:15
    Het niet degraderen van jong de Graafschap, is toch ook belangrijk voor het eerste, om jong de Graafschap op een zo hoog mogelijk niveau te laten spelen. En vooral voor de doorstroming. Of moet er altijd spelers gekocht worden, dan kun je beter jong de Graafschap opheffen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:29
    Vreman wordt hier helemaal afgemaakt, maar hij heeft ook veel goeds naar De Graafschap gebracht en is zijn hele leven al bij De Graafschap. Vanaf zijn 12e ofzo. Dat zie je tegenwoordig bijna niet meer en hij is ook niet echt een troublemaker tbh...

    #VREMANFOREVER!
    Vind ik leuk
    Spiegel +7952
    donderdag 24 mei 2018 om 09:36
    Ja das leuk. Als hij er al zo lang is weet hij dat het al die tijd zo is geweest dat het 1e elftal nou eenmaal het belangrijkste is.

    Al die spelers worden toch ook opgeleid om ooit een stap naar 1 te maken? Of is het bij de graafschap om de stap naar jong te maken?

    Dit is bij elke club zo, bij de graafschap niet anders.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:48
    De Graafschap heeft op dit moment een slechte generatie qua jeugd. Bijna niemand haalt het eerste. En de spelers die doorgestroomd zijn, zijn stuk voor stuk geflopt de afgelopen twee jaar. Desalniettemin hoort Jong De Graafschap niet zo laag te spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:18
    Sommige reacties hier zijn gewoon simpel. Het gaat om een wedstrijd waar voor de club de graafschap veel belang bij is. Tuurlijk is promotie van het eerste belangrijker maar als je roept dat je de doorstroom uit de jeugd wil laten groeien zul je ook in deze teams moeten investeren. Dan mag je op het moment dat het 2de een enorm belangrijke wedstrijd speelt om volgend jaar nog enigszins op niveau te spelen toch gewoon vragen of er spelers zijn die met jong mee kunnen doen? Net alsof de Jong in eens een 4e keus middenvelder gaat inbrengen die dit seizoen misschien 5 minuten heeft gemaakt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1560
    donderdag 24 mei 2018 om 09:38
    Ik denk alleen dat Vreman niet echt geschikt is als trainer.. Ze kunnen hem beter een andere rol geven, een adviserende ofzo.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9236
    donderdag 24 mei 2018 om 09:40
    Wat een zeurpiet die Vreman..Het is toch logisch dat Henk de Jong tijdens de play offs een zo sterk mogelijk De Graafschap tot zijn beschikking wil hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:49
    Het gaat er nu dus om dat Jong De Graafschap moet winnen en daarna met een beetje geluk de play-offs ingaan. Dan kun je wel wat eerste team spelers gebruiken. Dat doen alle beloften...
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:44
    Leuk he .. Geen relletje dit seizoen bij de Graafschap, dan moeten we er maar 1 creëren zullen ze wel denken. Henk de Jong noemde Vreman nog in zijn "speech" ik denk dus dat het wel meevalt .. Als Jupiler league club werk je met een beperkt budget, dus dat er dan geen assistent trainer voor Vreman is, kan ik opzicht best begrijpen, die zal er nu vast komen.

    Laten we ons lekker rustig bezig gaan houden met de transfers, wellicht een aantal spelers bij Lierse SK ophalen. Lopen wel wat leuke voetballers rond daar.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7918
    donderdag 24 mei 2018 om 09:52
    Amen!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:53
    Tropische parels?

    Habarugira, Boussaid, Elgabas, Allach, Yakubu, Badibanga, Rakovsky, Yagan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:58
    altijd hommeles de graafschap
    Vind ik leuk
    deltiaan +1060
    donderdag 24 mei 2018 om 10:10
    de jong denk ook dat hij het voetbal uitgevonden heeft
    Vind ik leuk
    psYchovic +868
    donderdag 24 mei 2018 om 10:33
    Als er één trainer op de Nederlandse velden rondloopt die nuchter genoeg is om dat niet te denken, dan is het Henk de Jong wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:30
    Ze kunnen beter bezig gaan een goede eredivisie waardige selectie neer te zetten dan dit gezeik en wat Vreeman betreft is gebleken dat hij jong de graafschap niet op de rit krijgt het is niet voor niks jong de graafschap dat betekent voor talentvolle jeugdspelers anders doen we het zelfde als Ajax en PSV en dat doen we dan ook nog een 3 Nivo s lager ik snap de jong dus wel
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    donderdag 24 mei 2018 om 12:10
    Ik ken, als voormalig trainer van Jan Vreeman, als een voorbeeldprof .. zowel als voetballer als hoe hij destijds de jeugdteams van De Graafschap begeleidde.. deze man wordt hier door sommigen neergezet als een idioot... Ik ken geen integere, vakbekwame en oprechte man in het voetbal als Jan Vreeman. Daarbij denkt hij altijd alleen wat het beste is voor De Graafschap. Sommigen hier moeten niet iedereen napraten... meneer De Jong doet zich heel amicaal voor en gemakkelijk in omgang, maar heeft toch bij vorige clubs voor de nodige akkefietjes en miscommunicatie gezorgd. De Graafschap is meer dan alleen maar meneer De Jong
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    glenn +1052
    donderdag 24 mei 2018 om 13:46
    nu zet zondag L.L. die De Jong die gast nog in het zonlicht en nu is het nog niet goed.....weeral te braaf geweest Henk ??
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10625
    donderdag 24 mei 2018 om 17:36
    Natuurlijk is een wedstrijdje in de 3e divisie veel belangrijker dan promotie naar de Eredivisie. Belachelijk dat er geen selectie spelers met het 2e elftal mee mochten doen!!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 19:24
    Je bent trainer van jong de graafschap meneer Vreman. Het eerste heeft natuurlijk prioriteit. Hoe kun je nou klagen dat je bij de A1 moet aankloppen bij nogmaals JONG de graafschap. Lijkt me voor de jeugd daar alleen maar goed als ze al sneller hogere weerstand krijgen Maja. Zal wel aan mij liggen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Hommeles bij De Graafschap tussen De Jong en gefrustreerde voorganger'