Neymar de pineut: Ik heb er eigenlijk niets meer over te zeggen

Neymar de pineut: "Ik heb er eigenlijk niets meer over te zeggen"

Gepubliceerd: maandag 18 juni 2018 om 10:20ma 18-06-2018 om 10:20

Neymar heeft zich zondagavond groen en geel geërgerd aan de arbitrage tijdens het WK-duel tussen Brazilië en Zwitserland (1-1). De superster werd keer op keer aangepakt door tegenstanders, maar de scheidsrechter van dienst weigerde hard in te grijpen. 

"Ik heb er eigenlijk niets meer over te zeggen. Het enige dat ik moet doen is voetballen, voor zover dat mogelijk is op deze manier", zei Neymar na de remise tegen de aanwezige pers. Er werden in totaal tien overtredingen op hem gemaakt - nét geen record. 

"Het is aan de scheidsrechter om het te zien. Het lijkt normaal te zijn dat er zo ontzettend veel overtredingen gemaakt worden. Het is een aandachtspunt."

Spits Gabriel Jesus vond dat hij na de pauze een strafschop had moeten krijgen. "Ik bescherme de bal, draaide weg en had de bal voor het inschieten. Er was geen enkele reden om me te laten vallen... Ik werd gewoon aangeraakt."

"Als de scheidsrechter dat niet zo zag, dan hoort dat bij het leven. Zoals hij ook niet vond dat Zwitserland een overtreding maakte bij de 1-1..."

Lees ook: Mulder weer fel: "Je moet Neymar een keer toespreken, als jeugdleider"

Lees meer over:WK 2018BraziliëNeymar

Poll

Gaat Brazilië het WK winnen?

(2058 stemmen)

Plaats een reactie

Gammerth +287
maandag 18 juni 2018 om 10:21
Die gaan het WK winnen
Vind ik leuk
Nvd88 +6179
maandag 18 juni 2018 om 10:29
Dat denk ik ook. Al zie je nu ook wel weer duidelijk dat Neymar toch een paar klassen minder is dan Messi en Cr7.
Vind ik leuk
Gammerth +287
maandag 18 juni 2018 om 10:37
Klopt helemaal, al zie ik Neymar het dit WK wel beter doen dan Messi, omdat Brazilie niet 100% afhankelijk is van Neymar.. bij Argentinie is dat wel het geval
Vind ik leuk
Rodajc +18126
maandag 18 juni 2018 om 10:43
Dat is net het probleem van Argentinië, ze leggen alles in handen van Messi terwijl andere aanvallers ook wereldtop zijn. Als je daarachter dan gewoon Biglia en/of Mascherano zet moet je die aanvallers gewoon vrijuit laten spelen ipv alle ballen op Messi. Heel dom van ze.
Vind ik leuk
Gammerth +287
maandag 18 juni 2018 om 10:49
Inderdaad, hun volledige speelstijl is aangepast op, om het makkelijk te zeggen "alle ballen op Messi".. Als ze Messi rechts zetten en andere voetballers zoals Di Maria, Aguero, Banega hun ding laten doen zou ik Argentinie als een van de favorieten zien.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:05
Tis wat om in een schaduw van een speler te spelen.
Overigen weten niet eens meer dat ze ook zelf over talent beschikken
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 13:09]
Vind ik leuk
Youri99 +10136
maandag 18 juni 2018 om 11:09
Messi moet op 10 met Higuain en Aguero in de spits en Dybala en Di Maria op de flanken.... Je weet dat IJsland gaat verdedigen met 10 man dus waarom zou je dan 4-4-1-1 spelen... Dan heb je als trainer al poep in je broek, die angst straalt uit naar het team.
Vind ik leuk
Vamos7 +9755
maandag 18 juni 2018 om 13:50
Als men om Messi heen bouwt moet Messi het wel waar maken.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:22
Wat een gejank zeg. Hadden gewoon gas moeten geven, met zoveel kwaliteit moét je van die Zwitsers winnen
Vind ik leuk
Stig +1749
maandag 18 juni 2018 om 10:27
Brazilie heeft een goede voorhoede, en een enkele middenvelder, achterin het gewoon middelmaat.
Marcelo is ook een halve linksbuiten, en daarbij ze lopen allemaal teveel met een bal.
Een hoop toplanden vallen me nog vies tegen op het moment.
Dit zal ook te maken hebben met de tegenstanders die heel verdedigend spleen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:27]
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:37
EN VOORAL DIE WILLIAM DIE NOEMEN ZE DE POSTBODE IN BRAZILIE
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
maandag 18 juni 2018 om 10:43
Ben niet doof.............
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:15
Achterin is het middelmaat? Thiago Silva, Marquinhos, Danilo, Filipe Luis, Miranda, Dani Alves en zoals je zelf al zegt Marcelo... Als dat middelmaat is weet ik het ook niet meer
Vind ik leuk
Stig +1749
maandag 18 juni 2018 om 11:21
Dani alves is er niet bij, en als je het puur gaat bekijken op poppetjes, Alves en Marcelo zijn altijd zoveel bezig met aanvallen dat hun verdedigende taken nog wel eens versloffen.
Let er maar op, dat wanneer ze tegen een land spelen van hun kaliber, ze er zo weer 7 om de oren kunnen krijgen.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 13:34
Ik hoop het ook hoor, daar niet van, maar dit team is onvergelijkbaar met het team dat 4 jaar geleden dat heerlijke pak slaag kreeg. We gaan het meemaken
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
maandag 18 juni 2018 om 10:23
Hahaha hou op met liggen misschien helpt dat!
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:23
Ik erger me echt aan Brazilië, voornamelijk Neymar en Marcelo. Wanneer een vlieg op hun schouders land, doen ze alsof hun hele arm eraf gerukt is. Aanstellers zijn het.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
maandag 18 juni 2018 om 10:24
Precies
Vind ik leuk
Paddepoel +437
maandag 18 juni 2018 om 17:08
Klopt..vind ik ook vreselijk.
Jammer..vroeger kon ik genieten van Brazilië..maar 1 of 2 spelers zoals Neymar die constant janken en vreselijk arrogant zijn en ik gun ze helemaal niks meer.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
maandag 18 juni 2018 om 10:24
Het is wat, al dat onrecht wat ze wordt aangedaan, iedere keer als ze niet winnen. En dat terwijl het toch hun godgegeven recht is om altijd te winnen
Ik kan zo lastig sympathie opwekken voor dat stelletje jankerds.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:24]
Vind ik leuk
ricjuh +217
maandag 18 juni 2018 om 10:24
Haha, altijd maar excuses zoeken.. Kijk gewoon naar jezelf en erken dat het slecht was..

Ik had hele hoge verwachtingen van Brazilië, maar dit zijn 11 egoïsten en geen team.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +514
maandag 18 juni 2018 om 10:47
En daarom gaan ze in mijn ogen het wk ook niet winnen....
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:26
Er was geen enkele reden om me te laten vallen... Ik werd gewoon aangeraakt."
Het geraakt worden hoort normaal toch ook maar de enige reden zijn om te vallen denk ik
Vind ik leuk
Garinsha +5031
maandag 18 juni 2018 om 10:27
En ik heb me geërgerd aan neymar.
Het is een wereld toernooi geen speeltuin

Het mag echt wel wat zakelijker en als je op voorsprong staat dan mag je die fratsen uithalen.
Vind ik leuk
wypy +520
maandag 18 juni 2018 om 10:28
Liet zich ook steeds wel weer heel makkelijk vallen.
Vind ik leuk
Paul1982 +11957
maandag 18 juni 2018 om 10:32
Ik heb me groen en geel geërgerd aan dat gejank van Neymar na elke kleine overtreding.
Vind ik leuk
Mari +11716
maandag 18 juni 2018 om 10:35
Brazilie is inderdaad genaaid, maar
1. Neymar ziet geen medespelers
2. dit team voelt zich verheven boven anderen

Zodra ze geland zijn zal het resultaat ook veel beter zijn
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:35
behrami had em in zn zak
Vind ik leuk
dhrwobo +40094
maandag 18 juni 2018 om 10:39
De arbitrage heeft zich ook groen en geel geërgerd aan Neymar.. wat lag die jankbal toch continu op de grond te janken als een klein kind dat z'n snoepje niet kreeg. Bah.. hij zal met dat gedrag nooit de beste speler ter wereld worden.
Vind ik leuk
Tenno +91
maandag 18 juni 2018 om 11:28
Nou dat betwijfel ik wel een beetje. De scheids had beter gelijk een gele kaart aan die Neymar kunnen geven.De scheids hebben de opdracht om zulke spelers te beschermen?? Waarom?
Vind ik leuk
El Lobo +2114
maandag 18 juni 2018 om 10:39
Arbitrage zat fout, maar dan nog moet je met deze surplus aan kwaliteiten toch gewoon winnen?
Vind ik leuk
SimonSays +6876
maandag 18 juni 2018 om 10:41
'Doe maar een kapseltje', aldus Neymar tegen zijn kapper.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:46
Had hem dan dat royal club kapsel aangemeten 😂
Vind ik leuk
SimonSays +6876
maandag 18 juni 2018 om 10:56
Dan had hij nu een stuk minder voor schut gestaan :p
Vind ik leuk
Quareck +7446
maandag 18 juni 2018 om 10:58
Zoveel scheelt het niet toch :)
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:41
Zwitserland heeft best een aardige ploeg hoor! Daar kun je best wel eens niet van winnen!
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:46
Ik heb me groen en geel geërgerd aan Neymar, zelf ingenomen egoïstisch mannetje
Vind ik leuk
guusje +1278
maandag 18 juni 2018 om 10:48
jonge, jonge, wat een wijffies! "ik werd aangeraakt.." Nou nou. laten ze maar eens kijken op youtube naar Nederland - Brazilië tijdens WK 1974. Dat waren de echte mannen. uitdelen en incasseren.
Vind ik leuk
chicken +14009
maandag 18 juni 2018 om 22:19
Heerlijk....Neeskens die van Hanegem ff wreekt....precies het slag dat we missen nu...
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:53
zolang die huilebak van een neymar speelt pakken ze nooit een titel. dat is gewoon een geld wolf hij lig meer op de grond dan wat anders . steeds huilen spelers kaarten aan naaien
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:33]
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
maandag 18 juni 2018 om 10:54
De eerste 10 minuten was Brazilië echt heel goed met supersnelle passing en kans op kans daarna was het alsof de benzine op was en toen kwam Zwitserland die uiteindelijk verdiend de gelijkmaker maken. Ik had meer van Brazilië verwacht. Wat betreft Neymar, is gewoon een etterbak die de spelers van Zwitserland aan het uitdagen was en dan gaan piepen als je wordt aangepakt. Net goed voor hem en van mij mag ie een goeie trap krijgen dat ik hem tot het einde van het WK niet meer terug hoef te zien.
Van alle wedstrijden tot nu toe was POR-ESP en DUI-MEX het leukst om te zien.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:00
Mexico, en niet alleen op basis van de wedstrijd tegen de Duitsers...
Vind ik leuk
aartstyle +1760
maandag 18 juni 2018 om 11:04
Kan je ergens inzetten op een rode kaart voor Neymar dit toernooi? Die gaat gefrustreerd raken als ze er zo kort op zitten als gisteren. Ja er zaten overtredingen tussen, maar ook vaak gewoon goed strak gedekt.
Vind ik leuk
Tenno +91
maandag 18 juni 2018 om 11:21
Wordt niet eens geraakt en dan schreeuwt de commentator van de nos als: Het is een aanslag.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:31]
Vind ik leuk
kees ee +771
maandag 18 juni 2018 om 12:08
. . nos commentatoren en sportverslaggeving in het algemeen en vooral in nederland moet je mi niet al te serieus nemen, en daar is dit inderdaad een schrijnend voorbeeld van, . . ze roepen 't liefst om "geld".
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:30
Dat heb je nu dat je bekent bent en je snelle voetbal beentjes gebruikt.
Vind ik leuk
kees ee +771
maandag 18 juni 2018 om 12:01
tsjonge wat een "jonge-juffrouw"-gedrag van die neymar, hij heeft meer op 't veld gelegen dan gestaan en daar geeft'ie dan de arbitrage de schuld van ?? kan aardige kunstjes met de bal, maar vanwege een zwakke ruggegraat een matig uit de verf komende voetballer, . . en dat voor zo veel geld !!??
Vind ik leuk
schfan1920 +6103
maandag 18 juni 2018 om 12:25
Maar Neymar gaat ook nogal vaak gewillig naar de grond.. helpt ook niet mee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws