Neymar de pineut: Ik heb er eigenlijk niets meer over te zeggen

    Neymar de pineut: "Ik heb er eigenlijk niets meer over te zeggen"

    maandag 18 juni 2018 om 10:20

    Neymar heeft zich zondagavond groen en geel geërgerd aan de arbitrage tijdens het WK-duel tussen Brazilië en Zwitserland (1-1). De superster werd keer op keer aangepakt door tegenstanders, maar de scheidsrechter van dienst weigerde hard in te grijpen. 

    "Ik heb er eigenlijk niets meer over te zeggen. Het enige dat ik moet doen is voetballen, voor zover dat mogelijk is op deze manier", zei Neymar na de remise tegen de aanwezige pers. Er werden in totaal tien overtredingen op hem gemaakt - nét geen record. 

    "Het is aan de scheidsrechter om het te zien. Het lijkt normaal te zijn dat er zo ontzettend veel overtredingen gemaakt worden. Het is een aandachtspunt."

    Spits Gabriel Jesus vond dat hij na de pauze een strafschop had moeten krijgen. "Ik bescherme de bal, draaide weg en had de bal voor het inschieten. Er was geen enkele reden om me te laten vallen... Ik werd gewoon aangeraakt."

    "Als de scheidsrechter dat niet zo zag, dan hoort dat bij het leven. Zoals hij ook niet vond dat Zwitserland een overtreding maakte bij de 1-1..."

    Lees ook: Mulder weer fel: "Je moet Neymar een keer toespreken, als jeugdleider"

    Lees meer over:WK 2018BraziliëNeymar

    Poll

    Gaat Brazilië het WK winnen?

    (2058 stemmen)

    Plaats een reactie

    Gammerth +270
    maandag 18 juni 2018 om 10:21
    Die gaan het WK winnen
    Vind ik leuk
    Nvd88 +1772
    maandag 18 juni 2018 om 10:29
    Dat denk ik ook. Al zie je nu ook wel weer duidelijk dat Neymar toch een paar klassen minder is dan Messi en Cr7.
    Vind ik leuk
    Gammerth +270
    maandag 18 juni 2018 om 10:37
    Klopt helemaal, al zie ik Neymar het dit WK wel beter doen dan Messi, omdat Brazilie niet 100% afhankelijk is van Neymar.. bij Argentinie is dat wel het geval
    Vind ik leuk
    Rodajc +11089
    maandag 18 juni 2018 om 10:43
    Dat is net het probleem van Argentinië, ze leggen alles in handen van Messi terwijl andere aanvallers ook wereldtop zijn. Als je daarachter dan gewoon Biglia en/of Mascherano zet moet je die aanvallers gewoon vrijuit laten spelen ipv alle ballen op Messi. Heel dom van ze.
    Vind ik leuk
    Gammerth +270
    maandag 18 juni 2018 om 10:49
    Inderdaad, hun volledige speelstijl is aangepast op, om het makkelijk te zeggen "alle ballen op Messi".. Als ze Messi rechts zetten en andere voetballers zoals Di Maria, Aguero, Banega hun ding laten doen zou ik Argentinie als een van de favorieten zien.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:05
    Tis wat om in een schaduw van een speler te spelen.
    Overigen weten niet eens meer dat ze ook zelf over talent beschikken
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    Youri99 +7554
    maandag 18 juni 2018 om 11:09
    Messi moet op 10 met Higuain en Aguero in de spits en Dybala en Di Maria op de flanken.... Je weet dat IJsland gaat verdedigen met 10 man dus waarom zou je dan 4-4-1-1 spelen... Dan heb je als trainer al poep in je broek, die angst straalt uit naar het team.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1847
    maandag 18 juni 2018 om 13:50
    Als men om Messi heen bouwt moet Messi het wel waar maken.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:22
    Wat een gejank zeg. Hadden gewoon gas moeten geven, met zoveel kwaliteit moét je van die Zwitsers winnen
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    maandag 18 juni 2018 om 10:27
    Brazilie heeft een goede voorhoede, en een enkele middenvelder, achterin het gewoon middelmaat.
    Marcelo is ook een halve linksbuiten, en daarbij ze lopen allemaal teveel met een bal.
    Een hoop toplanden vallen me nog vies tegen op het moment.
    Dit zal ook te maken hebben met de tegenstanders die heel verdedigend spleen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:27]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:37
    EN VOORAL DIE WILLIAM DIE NOEMEN ZE DE POSTBODE IN BRAZILIE
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 18 juni 2018 om 10:43
    Ben niet doof.............
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:15
    Achterin is het middelmaat? Thiago Silva, Marquinhos, Danilo, Filipe Luis, Miranda, Dani Alves en zoals je zelf al zegt Marcelo... Als dat middelmaat is weet ik het ook niet meer
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    maandag 18 juni 2018 om 11:21
    Dani alves is er niet bij, en als je het puur gaat bekijken op poppetjes, Alves en Marcelo zijn altijd zoveel bezig met aanvallen dat hun verdedigende taken nog wel eens versloffen.
    Let er maar op, dat wanneer ze tegen een land spelen van hun kaliber, ze er zo weer 7 om de oren kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 13:34
    Ik hoop het ook hoor, daar niet van, maar dit team is onvergelijkbaar met het team dat 4 jaar geleden dat heerlijke pak slaag kreeg. We gaan het meemaken
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    maandag 18 juni 2018 om 10:23
    Hahaha hou op met liggen misschien helpt dat!
    Vind ik leuk
    JustH +10685
    maandag 18 juni 2018 om 10:36
    Als ik Neymar zie, verlang ik naar de bikkels van het vrouwenvoetbal.
    Wat een jankerd, ik denk dat hij vele malen erger wordt dan Penaldo.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2724
    maandag 18 juni 2018 om 12:12
    Op dat niveau zijn het allemaal duikelaars en aanstellers. Niet alleen Neymar of Ronaldo
    Vind ik leuk
    JustH +10685
    maandag 18 juni 2018 om 13:42
    Ze behoren allebei tot de overtreffende trap. Misselijkmakend en geweldige voorbeelden. Ik zie bij jeugdwedstrijdjes het zelfde gedrag verschijnen. Kinderen dragen niet alleen de shirtjes van hun (voorbeelden). ook de maniertjes.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2724
    maandag 18 juni 2018 om 14:20
    Dat is waar maar het is natuurlijk wel zo dat er heel veel overtredingen gepleegd worden op die uitzonderlijke spelers. Kijk naar van Basten, die was gewoon op. Kapot getrapt. Ik snap dus aan de andere kant wel dat ze zichzelf beter willen beschermen. Daarbij komt dat al die kleinere overtredingen ervoor zorgen dat het spel de hele tijd stil ligt. Het lullige is dat als de scheidsrechter sneller een gele kaart geeft de uitzonderlijke speler de volgende overtreding gaat uitlokken en dan is dat weer het probleem
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:23
    Ik erger me echt aan Brazilië, voornamelijk Neymar en Marcelo. Wanneer een vlieg op hun schouders land, doen ze alsof hun hele arm eraf gerukt is. Aanstellers zijn het.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    maandag 18 juni 2018 om 10:24
    Precies
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1331
    maandag 18 juni 2018 om 10:28
    Precies, het zijn een stel toneel spelers bij elkaar. Bij het minste of geringste schreeuwen ze het uit van de pijn om vervolgens doodleuk op te staan zonder dat er ook nog maar een trekje van pijn te zien is. Wordt tijd dat dat eens een keer bestraft gaat worden!
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 18 juni 2018 om 10:37
    Ik ben het niet met je eens.
    Als scheidsrechters kordater optreden wordt het spel mooier om te zien.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1331
    maandag 18 juni 2018 om 10:55
    Ben ik met je eens. Dat kordater optreden kan onder meer door bij de eerste aanstellerietes aanval een gele kaart te geven. Misschien dat ze het een tweede keer dan wel laten toch?
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 18 juni 2018 om 10:55
    OOK dat ja.
    Vind ik leuk
    Paddepoel +427
    maandag 18 juni 2018 om 17:08
    Klopt..vind ik ook vreselijk.
    Jammer..vroeger kon ik genieten van Brazilië..maar 1 of 2 spelers zoals Neymar die constant janken en vreselijk arrogant zijn en ik gun ze helemaal niks meer.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    maandag 18 juni 2018 om 10:24
    Het is wat, al dat onrecht wat ze wordt aangedaan, iedere keer als ze niet winnen. En dat terwijl het toch hun godgegeven recht is om altijd te winnen
    Ik kan zo lastig sympathie opwekken voor dat stelletje jankerds.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    ricjuh +209
    maandag 18 juni 2018 om 10:24
    Haha, altijd maar excuses zoeken.. Kijk gewoon naar jezelf en erken dat het slecht was..

    Ik had hele hoge verwachtingen van Brazilië, maar dit zijn 11 egoïsten en geen team.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +225
    maandag 18 juni 2018 om 10:47
    En daarom gaan ze in mijn ogen het wk ook niet winnen....
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:26
    Er was geen enkele reden om me te laten vallen... Ik werd gewoon aangeraakt."
    Het geraakt worden hoort normaal toch ook maar de enige reden zijn om te vallen denk ik
    Vind ik leuk
    Garinsha +4123
    maandag 18 juni 2018 om 10:27
    En ik heb me geërgerd aan neymar.
    Het is een wereld toernooi geen speeltuin

    Het mag echt wel wat zakelijker en als je op voorsprong staat dan mag je die fratsen uithalen.
    Vind ik leuk
    wypy +390
    maandag 18 juni 2018 om 10:28
    Liet zich ook steeds wel weer heel makkelijk vallen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    maandag 18 juni 2018 om 10:32
    Ik heb me groen en geel geërgerd aan dat gejank van Neymar na elke kleine overtreding.
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    maandag 18 juni 2018 om 10:35
    Brazilie is inderdaad genaaid, maar
    1. Neymar ziet geen medespelers
    2. dit team voelt zich verheven boven anderen

    Zodra ze geland zijn zal het resultaat ook veel beter zijn
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:35
    behrami had em in zn zak
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19909
    maandag 18 juni 2018 om 10:39
    De arbitrage heeft zich ook groen en geel geërgerd aan Neymar.. wat lag die jankbal toch continu op de grond te janken als een klein kind dat z'n snoepje niet kreeg. Bah.. hij zal met dat gedrag nooit de beste speler ter wereld worden.
    Vind ik leuk
    Tenno +8
    maandag 18 juni 2018 om 11:28
    Nou dat betwijfel ik wel een beetje. De scheids had beter gelijk een gele kaart aan die Neymar kunnen geven.De scheids hebben de opdracht om zulke spelers te beschermen?? Waarom?
    Vind ik leuk
    El Lobo +1673
    maandag 18 juni 2018 om 10:39
    Arbitrage zat fout, maar dan nog moet je met deze surplus aan kwaliteiten toch gewoon winnen?
    Vind ik leuk
    SimonSays +4643
    maandag 18 juni 2018 om 10:41
    'Doe maar een kapseltje', aldus Neymar tegen zijn kapper.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:46
    Had hem dan dat royal club kapsel aangemeten 😂
    Vind ik leuk
    SimonSays +4643
    maandag 18 juni 2018 om 10:56
    Dan had hij nu een stuk minder voor schut gestaan :p
    Vind ik leuk
    Quareck +6259
    maandag 18 juni 2018 om 10:58
    Zoveel scheelt het niet toch :)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:41
    Zwitserland heeft best een aardige ploeg hoor! Daar kun je best wel eens niet van winnen!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:42
    De eerste wedstrijd zegt niks, Servie moet nu wel van de Zwitsers winnen om door te gaan
    Vind ik leuk
    Leozao +226
    maandag 18 juni 2018 om 10:45
    Hoewel Neymar gisteren niet zijn beste wedstrijd uit zijn carriere gespeeld heeft, heeft hij wel een punt. Overtredingen zijn overtredingen en die horen niet bij het voetbal thuis.
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    maandag 18 juni 2018 om 11:06
    Niet elk contact is een overtreding hoor.....
    Vind ik leuk
    Tenno +8
    maandag 18 juni 2018 om 11:29
    Moet er wel contact zijn..
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:46
    Ik heb me groen en geel geërgerd aan Neymar, zelf ingenomen egoïstisch mannetje
    Vind ik leuk
    guusje +935
    maandag 18 juni 2018 om 10:48
    jonge, jonge, wat een wijffies! "ik werd aangeraakt.." Nou nou. laten ze maar eens kijken op youtube naar Nederland - Brazilië tijdens WK 1974. Dat waren de echte mannen. uitdelen en incasseren.
    Vind ik leuk
    chicken +10058
    maandag 18 juni 2018 om 22:19
    Heerlijk....Neeskens die van Hanegem ff wreekt....precies het slag dat we missen nu...
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:53
    zolang die huilebak van een neymar speelt pakken ze nooit een titel. dat is gewoon een geld wolf hij lig meer op de grond dan wat anders . steeds huilen spelers kaarten aan naaien
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:33]
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1534
    maandag 18 juni 2018 om 10:54
    De eerste 10 minuten was Brazilië echt heel goed met supersnelle passing en kans op kans daarna was het alsof de benzine op was en toen kwam Zwitserland die uiteindelijk verdiend de gelijkmaker maken. Ik had meer van Brazilië verwacht. Wat betreft Neymar, is gewoon een etterbak die de spelers van Zwitserland aan het uitdagen was en dan gaan piepen als je wordt aangepakt. Net goed voor hem en van mij mag ie een goeie trap krijgen dat ik hem tot het einde van het WK niet meer terug hoef te zien.
    Van alle wedstrijden tot nu toe was POR-ESP en DUI-MEX het leukst om te zien.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:00
    Mexico, en niet alleen op basis van de wedstrijd tegen de Duitsers...
    Vind ik leuk
    aartstyle +690
    maandag 18 juni 2018 om 11:04
    Kan je ergens inzetten op een rode kaart voor Neymar dit toernooi? Die gaat gefrustreerd raken als ze er zo kort op zitten als gisteren. Ja er zaten overtredingen tussen, maar ook vaak gewoon goed strak gedekt.
    Vind ik leuk
    Tenno +8
    maandag 18 juni 2018 om 11:21
    Wordt niet eens geraakt en dan schreeuwt de commentator van de nos als: Het is een aanslag.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    kees ee +479
    maandag 18 juni 2018 om 12:08
    . . nos commentatoren en sportverslaggeving in het algemeen en vooral in nederland moet je mi niet al te serieus nemen, en daar is dit inderdaad een schrijnend voorbeeld van, . . ze roepen 't liefst om "geld".
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:30
    Dat heb je nu dat je bekent bent en je snelle voetbal beentjes gebruikt.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:32
    Als je vanaf de eerste minuut niets anders doet dan bij elk contact theatraal naar de grond te gaan en om een kaart te zeuren, krijgt de arbiter vanzelf ook een rothekel aan je. En als je dan serieus een beuk krijgt denk hij ook rot nou maar op, zeikerd.
    Het is een uitstekende speoler, maar in de eerste plaats een huilebalk.
    Vind ik leuk
    kees ee +479
    maandag 18 juni 2018 om 12:01
    tsjonge wat een "jonge-juffrouw"-gedrag van die neymar, hij heeft meer op 't veld gelegen dan gestaan en daar geeft'ie dan de arbitrage de schuld van ?? kan aardige kunstjes met de bal, maar vanwege een zwakke ruggegraat een matig uit de verf komende voetballer, . . en dat voor zo veel geld !!??
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4972
    maandag 18 juni 2018 om 12:25
    Maar Neymar gaat ook nogal vaak gewillig naar de grond.. helpt ook niet mee.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Neymar de pineut: "Ik heb er eigenlijk niets meer over te zeggen"