'Ik ben niet verbaasd, Trencin heeft wel vaker zulke wedstrijden gespeeld'

    'Ik ben niet verbaasd, Trencin heeft wel vaker zulke wedstrijden gespeeld'

    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:56

    Feyenoord ging donderdagavond met 4-0 onderuit bij AS Trencin in de voorronde van de Europa League. Tscheu La Ling, eigenaar van de Slowaakse club, is niet verrast door de prestatie van zijn ploeg. 

    "Ik ben niet verbaasd, inderdaad. Het is simpel: we hebben een goede ploeg, maar jong. Als drie spelers niet bij de les zijn, kunnen we zo met 3-0 verliezen, maar zijn ze dat wél, zie je wat er ook kan gebeuren", verklaart Ling tegenover Voetbal International. Volgens Ling, die in zijn actieve carrière speelde voor FC Den Haag, Feyenoord en Ajax, is het niet voor het eerst dat Trencin goed voor de dag komt in Europa. "Een paar jaar terug, bijvoorbeeld, tegen Legia Warschau. Kwamen we een doelpunt tekort voor plaatsing voor de Champions League. Dus nogmaals: voor mij is dit geen verrassing."

    Ling vond bovendien dat Trencin uitstekend voetbal op de mat legde. "Het is tenminste wel voetbal hoe ik het graag wil zien en de reden dat ik deze club ooit overnam", verklaart hij. Duidelijk is dat Trencin na de ruime zege uitstekende papieren heeft voor de return van volgende week in De Kuip.

    Poll

    Heeft Feyenoord nog kans om Trencin uit te schakelen?

    (12635 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:02
    Gefeliciteerd ling...
    Vind ik leuk
    Snapje? +2699
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:41
    Het kan nog....laten we hopen dat het gaat lukken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:04
    ''Legia Warschau. Kwamen we een doelpunt tekort voor plaatsing voor de Champions League. Dus nogmaals: voor mij is dit geen verrassing."

    Ja jonge, de Polen waren toen een beetje te hoog gegrepen voor je. (;
    Ook al is Legia Warszawa een en al drama nu, echt erge chaos. Ze hebben zelfs thuis verloren van die Dudeldange club gister. (Speelde wel met 10 man, maar toch.. schandalig) Diepte punt van de club Warszawa.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:36
    Ja, je opmerking over dat Oost-Europese clubs onderschat worden, werd door Legia wel heel hard onderuit gehaald ;) Maar goed, wij zijn dus echt niets beter zo blijkt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:39
    Tja, dat onderschatten van je tegenstander doet je gewoon de das om. Laat Warszawa ook weer zien. Ook al heb ik die club nog nooit een jaar zo slecht zien beginnen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:39]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:51
    Nederlandse voetbal moet simpelweg nog steeds een enorme inhaalslag maken. T'is niet alleen fysiek, maar vooral mentaal. In het onderschatten van Oost-Europa, maar ook gewoon een kerel zijn.

    Bij Polen ligt het nog wat moeilijker denk ik. Wat de fuck er bij Wisla gebeurt is natuurlijk gewoon helemaal niet goed voor de competitie. Zo'n grote club, helemaal naar de filistijnen...
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:58
    Poolse clubs zijn toch elk jaar behoorlijk teleurstellend in Europa?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:05
    Je raakt eraan gewend idd 😆
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1122
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:07
    Oftewel Feyenoord speelde gewoon heel slecht..
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:23
    Zoals bij Ajax ook vaak gebeurd ... zonder inzet.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33
    Nee deze keer heeft Ajax gelijk het was rampzalig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:15
    Ik ontken het niet ... dacht ik.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:45
    Ik weet zeker dat die ploeg in de Kuip opgerold zal worden maar of het voldoende is voor plaatsing, dat laat ik in het midden.
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:10
    Hup Wim, nu al weer zoveel spelers geblesseerd zit die fysio-knurft daar nog die elke keer met zijn meningen in de publiciteit zit?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:14
    Nee, die kan Feyenoord niet meer betalen. Maar volgens mij trainen wel veel NLse clubs, volgens zijn "wijze" trainingsmethoden. Ook Gio dacht ik nog steeds.

    Hoe zou Trencin trainen? Misschien kan Gio het eens vragen volgende week.
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:51
    Ik schrok er echt van Wim... deze jongens speelden op hun eigen feestje en die van Feijenoord hadden de kop er niet bij, geen druk naar voren. Larsson is geen linksbuiten, waarom speelt die niet achter Vente... en weer die 2 controleurs.
    Toornstra had zijn dag niet en Berghuis zie je dan ook niks van.
    Laten we hopen dat dit een off-day was, natuurlijk veel blessures... maar deze jongens speelden er gewoon doorheen met simpele driehoekjes.
    Ik heb het afgezet na de 3-0.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:05
    Dit was de enige off day van dit seizoen hebben de spelers beloofd.
    Vind ik leuk
    Cookee +9618
    zaterdag 11 augustus 2018 om 11:26
    Ik hoor mensen zeggen dat dit een motivatie-probleem is. Maar werkelijk niemand voerde zijn taak uit.
    Dit verrast me totaal, want tegen PSV stond Feijenoord goed. Blijkbaar zijn die spelers die je nu mistte cruciaal om restspelers niet door de mand te doen vallen.
    Bizar dat je een hele voorbereiding doet en als het begint is de helft afwezig. Dat kan pech zijn maar niet 2 jaar achtereen.
    Je zult lachen maar ook ik besluit met... dit kan beter, waar was Ayoub, waarom Larsson niet op 10?
    Vind ik leuk
    Nuance +7989
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:40
    Nee, heel erg slecht. Ik moet echt graven in mijn geheugen voor een slechtere wedstrijd en dat was ergens begin 80 er jaren thuis tegen Fortuna. Toen stonden we in een uur 0-3 achter en werd het veld bestormd.
    Vind ik leuk
    Nbl +167
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:08
    Dat gaat Feyenoord nooit meer goed maken . Hoop voor ze dat de geblesseerde terug zijn. Anders wordt het wel heel erg lastig .
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Nooit ... of lastig?
    Vind ik leuk
    Nbl +167
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:37
    Ze gaan het niet redden lees het net ook terug klopt niet helemaal 🤔
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:40
    Veel mensen schrijven zoiets. Journalisten ook vaak.
    Eerst een betoog waarom het nooit meer goed komt, om vervolgens af te sluiten, met mits maar misschien ... haha.

    Terwijl het altijd ... ooit ... weer goed komt. Als je niet opgeeft.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    Nbl +167
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:44
    Ik hoop het voor het Nederlands voetbal .we zullen het volgende week zien .
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:47
    Moet Feyenoord het voor Nederland doen?
    50% is voor Ajax. Haha. Laat maar dan.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5966
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:08
    "Als drie spelers niet bij de les zijn, kunnen we zo met 3-0 verliezen"

    Hopelijk zijn er tijdens de return 5 niet bij de les dan..
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +77
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:14
    En dan nog... . Moeten ze bij Feyenoord wel alle elf wel bij de les zijn.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5966
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:18
    Klopt... Maar na die oorwassing zullen ze dat ook wel zijn. Plus slapen met 50.000 man op de tribune is lastig ;)
    Vind ik leuk
    abfab5300 +153
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:39
    Mwuah, voorlopig is alleen de eerste ring open en Marktplaats staat vol met kaarten van mensen die hiervoor niet op een doordeweekse dag naar Rotterdam gaan reizen. Wordt hooguit 25.000 man, maar goed, dat hoorde je er tegen United in 2016 ook niet aan af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:46
    Het is vakantie.
    Vind ik leuk
    Nuance +7989
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:42
    En dan moeten we geen watjes opstellen als Amrabat, Larsson, Nieuwkoop en Van de Beek, en eigenlijk Toornstra ook. Laffe bange schapen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:21
    Het leuke van voetbal is, dat alles kan. Bij een 2-0 na 30 minuten is alles weer anders.
    Volgens Advocaat kon Zweden ook geen 8-0 winnen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21326
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:27
    Het was tevoren natuurlijk ook wel onwaarschijnlijk, maar zoals we inmiddels weten: niet is onmogelijk.
    Vind ik leuk
    RebelVox +5740
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:50
    Ben bang dat het onmogelijk is, stel alle geblesseerden zijn terug, wie moet er dan scoren?
    Scherpte voor de goal en vorm is er ook niet.

    Feijenoord moet eens nadenken over een nadere trainer en technisch directeur. Dit koppel maakt de club niet beter.
    Fantastisch werk geleverd, maar het is uitgewerkt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:01
    En dan? Heb je dan wel garantie op vooruit gang?

    Elke vernieuwing hoeft nog geen verbetering te zijn. Kijk maar naar de koffiezetapparaten. Geef mij maar de ouderwetse filterkoffie. Haha.

    Om maar eens wat te noemen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    RebelVox +5740
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:50
    Mee eens, je hebt geen garantie, maar stilstand zoals nu leid vaak tot achteruitgang en dat zou zeker funest zijn met de bouw van een nieuwe Kuip.

    Heb jij het idee dat v Geel en v Bronckhorst de zaak gaan vlot trekken? Weer een sizoen niet meedoen om de prijzen kan je je eigen supporters toch niet aandoen?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2732
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:51
    Dat was en blijft ook wel echt een bizarre uitslag voor Zweden.. zelfs als je hun met minimaal 4-0 gewonnen wedstrijden bij elkaar optelt kun je ze volgens mij op 1 hand tellen.. En ineens is daar de broodnodige 8-0..
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:04
    Voetbal is een spel van hoop. En zolang er hoop is, is er geloof. En daar gaat het om. Dat doet het vuur ontvlammen.

    Dat besef ik nu op de drempel van het bejaardenhuis.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2732
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:06
    Oh ik gun het jullie ook van harte om alsnog door te gaan. En niet alleen voor de puntjes waar we allemaal wat aan hebben. Bedoelde echt alleen dat die 8-0 Bizar was, zeker aangezien het de minimalisten uit Zweden betrof.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:11
    Voetbal is soms bizar. Maar dat Zweden spelers om kopen, heb ik nog nooit gehoord.
    Misschien dat die Luxemburgers het Zweden dan meer gunnen dan Oranje, dat zou kunnen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2732
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:15
    Hier liep er ook niet nog even een speler te knipogen die in ieder geval de schijn tegen had.
    Maar gunnen gaat toch niet zover dat je jezelf laat vernederen?
    Het is zoals jij zei voetbal blijft onvoorspelbaar, balletjes die er op precies de juiste momenten invliegen kunnen wedstrijden beslissen of totaal omgooien.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 16:16]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:41
    Ja, daar heb jij weer een punt. Je laten vernederen is ook weer bizar.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21326
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:26
    Dat was bij Feyenoord dus het geval deze week. Misschien dat Giovanni ze nu beter scherp weet te krijgen want zo kennen we die club niet hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:43
    Zondag is alles weer anders ... hopelijk.
    Vind ik leuk
    14forever +8348
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13
    De sigaren kunnen nog niet opgestoken worden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:19
    Of misschien juist wel. Voor je het weet kan het niet meer. Geniet ervan, zo lang het nog kan.
    Vind ik leuk
    14forever +8348
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:44
    Nee kan noer, zolang het niet over is
    Vind ik leuk
    Utca030 +9589
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:14
    Heeft er alle vertrouwen in, met het legioen erachter gaat Feijenoord het halen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:17
    Zo is het. Zo mogen we het graag horen. 1 verloren wedstrijd en dan al gelijk in zak en as zitten.
    Rot op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Feyenoord gaat een lastige wedstrijd tegemoet om dit nog om te buigen,maar het is nog mogelijk... Kom op Feyenoord!!!
    Vind ik leuk
    Utca030 +9589
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Vertrouwen houden, ben er echt van overtuigd dan ze het halen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Ik ook het zal moeten!! Ajax moet thuis ook zorgen dat die Belgen verslagen worden. Dieptepunt NL competitie, Europees meedraaien en oranje. Het is al paar jaar 5 over 12 geweest hé!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:30
    Ajax maakt wel meer kans, dan Feyenoord natuurlijk. Maar je moet elke week wel presteren, en dat is voor veel voetballers een probleem.
    Laat staan 2x per week.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:32
    Als Feyenoord het haalt zou het een wonderbaarlijke ontsnapping zijn. De 2 uitgoals van Ajax moeten genoeg zijn om bij gelijke stand door te gaan. Dus ja voor Ajax is de opgave een stukje makkelijker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:34
    Ajax speelt voetballend beter, maar valt vaak door de mand qua inzet. Feyenoord speelt voetballend minder, maar wint dan weer door de extra inzet.
    Maar als de inzet dan wegvalt ... dan wordt het een groot diep gat.

    Als je talent hebt, dan heb je minder inzet, blijkt vaak. Ook in andere sporten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:37
    Als Feyenoord de mouwen niet opstroopt is er idd weinig van over. Als Ajax de mouwen moet opstropen doen ze iets verkeerds met deze spelersgroep. als Ajax de mentaliteit nog had van de Feyenoorders dan zijn ze bijna niet te verslaan.. dus in Europa mag dat wel,maar in de competitie niet te vaak winnen aun
    Vind ik leuk
    13 +10498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:43
    Nou zeg, wat een gapend gat was dat, ik kon het niet aanzien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:54
    Ik juist wel. Dat gestuntel en geploeter op niks af. Daar kan ik dan ook wel van genieten.
    Je ziet ze steeds moedelozer worden, en niks lukt dan meer. Eigen schuld.
    Ik kijk daar dan ook wel weer graag naar. Omdat ik het wel begrijp aan de ene kant. Zelf vaak genoeg meegemaakt, zulke wedstrijden. Dan kun je beter in bed blijven liggen. Ieder mens heeft dat wel eens.

    Achteraf kun je er vaak, beter naar terug kijken. En dan denk je ... waar was ik mee bezig geweest.

    En zo kijk ik er dan naar. De hopeloosheid ... mooi toch?
    Vind ik leuk
    13 +10498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:00
    Haha, zie zulke hulpeloosheid toch liever bij de tegenstander. Maar jij kijkt er dan blijkbaar met wat meer afstand naar. Ik ga naar Londen en hoop dan dat Feyenoord tijdens mijn afwezigheid opkrabbelt tegen het grote De Graafschap en een remontada laat zien tegen het machtige Trencin. Zo niet, dan heb ik het in elk geval niet hoeven meemaken 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:08
    Ha leuk naar Londen. Gezellig. Veel plezier dan.

    Als je dan donderdag goed luistert, dan hoor je de Kuip ontploffen.
    Vind ik leuk
    13 +10498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:54
    Overigens was ik er voordat ik wist van schorsing Vilhena en wegvallen Botteghin en St. Juste, bovenop Haps, Jørgensen, Tapia, Ayoub al niet gerust op, weet je nog? Maar dat Van Persie niet speelde, sta ik achter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:56
    EU voetbal is leuk voor de jeugd, Feyenoord kan maar voor 2 prijzen spelen.

    En dat is geen EL cup.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    13 +10498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:10
    Het is in allerlei opzichten toch echt wel wenselijk om de groepsfase te bereiken. En dat hadden ze toch wel voor elkaar mogen krijgen. Eerst maar eens kijken of ze een goede reactie laten zien tegen De Graafschap.
    Vind ik leuk
    heur es +332
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:17
    Kan Ling niet naar Feyenoord, was een parachtig voetballer!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Wat moet ie dan doen? Kaartjes verkopen?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11309
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:22
    Lekker objectieve mening van de eigenaar weer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Leuk voor Ling. Gemeend!
    Ik had het wel willen zien als het was gegaan zoals Cruijff wilde. Met Tscheu la Ling als directeur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:27
    Bij Trencin zit hij al ruim 10 jaar. En het heeft nog steeds een begroting van 2 miljoen. Dat heeft Telstar ook.

    Wat doet hij daar zo goed dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33
    Dat had je aan Cruijff moeten vragen.

    Juist omdat Johan hem bij Ajax, had ik het willen zien.
    Zelf ben ik ook niet op de hoogte van de kwaliteiten van Tscheu, maar ik denk dat Johan hem daar wilde omdat hij mogelijk iemand is die een einde had kunnen maken aan alle interne strijd binnen Ajax.
    Ik had het gewoon willen zien...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:01
    Ook Cruyff kan het wel eens mis hebben. Ik ben blij dat Ling geen bestuurlijke functie heeft gekregen bij Ajax.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 22:02]
    Vind ik leuk
    Just Nuts +164
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:25
    Tijd voor flinke dosis kuipvrees voor hun dan
    Vind ik leuk
    13 +10498
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45
    Als de Feyenoorders daar dan zelf maar geen last van hebben, zegt deze Rotterdamse cynisch.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1359
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:49
    Sukkels verdienen het niet. Maar ook die trainer die niet het vermogen heeft om in te grijpen en tactisch wijzigingen door te voeren . Vanaf minuut 1 zie je de slappe hap . Sta je 2 0 achter dan ga je ingrijpen en 4 4 2 spelen en verdedig je die stand en gok je op aansluit treffer . Nee hoor lekker zotten aantekeningen maken enz. Clasie heb ik gezegd die komt gewoon te kort als je bij brugge niet speelt.
    Vind ik leuk
    Bartho +207
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:54
    Voor de Feijenoord-supporters laatste kans op wedstrijdje Europees te zien bij hun eigen clubje. Zal wel uitverkocht zijn.
    Vind ik leuk
    ronnieb +414
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:27
    Wow - 34% van 1250 stemmen die nog een kans zien (net als ik). Straks met Robin, Botta en Tonny erbij in een kolkende Kuip op normaal gras...het kan wel degelijk. Moeilijk maar niet onmogelijk en dus "een kans".
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:50
    Wie in de Poll Feyenoord nog de kans geeft om Trencin uit te schakelen is volkomen de weg kwijt en heeft totaal geen verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    Slayerized +586
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:41
    Ik heb geen verstand van voetbal, ben wel liefhebber, geen Feyenoord fan. Toch geloof ik er wel in.

    En door jouw onvoorwaardelijke liefde voor Feyenoord gun ik het je. En de club + aanhang natuurlijk.
    Vind ik leuk
    flipper +1478
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:24
    En toch komt het nog goed voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:13
    Waarom stemt &69 nee kans heb je altijd
    Vind ik leuk