'Geen tegenstander in de Eredivisie waar ik PSV van zie verliezen, hooguit Ajax'

    'Geen tegenstander in de Eredivisie waar ik PSV van zie verliezen, hooguit Ajax'

    maandag 22 oktober 2018 om 07:31

    PSV is titelfavoriet nummer één. Dat stelt Theo Lucius, die danig onder de indruk is van de foutloze Eredivisie-koploper. Hij ziet dat er geen kruid gewassen is tegen PSV.

    PSV is volgens Lucius de gedoodverfde titelkandidaat. "Dat heb ik vanaf het eerste moment gezegd en daar blijf ik bij. Er is geen tegenstander in de Eredivisie waar ik PSV van zie verliezen. Hooguit Ajax een keer", aldus Boom Boom Theo in De Telegraaf. "Er gaat denk ik ook een flinke kloof vallen tussen die twee clubs en de rest. En ik verwacht dat de Eindhovenaren aan het eind van de rit met de schaal staan."

    Lucius is vol lof over Angeliño. "Die jongen maakt een hele sterke indruk. Hij is gedreven en laat iedere wedstrijd zien waarom PSV hem heeft aangetrokken. In defensief opzicht maakt hij heel weinig fouten en hij is constant dreigend naar voren. Voor PSV is dit de ideale back. Hij kan vooruit verdedigen, mee opkomen en een actie maken. Dat zijn belangrijke kernkwaliteiten."

    "De PSV-selectie zit gewoon heel goed in elkaar", vervolgt Lucius. "Defensief is het heel degelijk met Schwaab en Viergever. Bovendien hebben zij met Jeroen Zoet een prima keeper achter zich staan. Er lopen backs die opkomen en aanvallend ook van waarde zijn. Op het middenveld staat een sterk blok, met Jorrit Hendrix als stofzuiger. En voorin loopt het ook over van de kwaliteit, met jongens als Steven Bergwijn, Hirving Lozano en Luuk de Jong."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wie is de grootste titelkandidaat?

    (8576 stemmen)

    Plaats een reactie

    BRAM046 +281
    maandag 22 oktober 2018 om 07:35
    Als er nu nog mensen zijn die Ajax als kampioenskandidaat nr 1 zien , aub word wakkerrrrrrr hahaha
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1744
    maandag 22 oktober 2018 om 07:36
    Die lucius die opent alle open deuren gewoon nog een keer xD
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    maandag 22 oktober 2018 om 07:49
    Haha, als roepen dat PSV kampioen wordt nu al een open deur genoemd kan worden dan wordt het wel een saai vervolg van de eredivisie
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 07:51]
    Vind ik leuk
    Korm +36639
    maandag 22 oktober 2018 om 09:30
    wordt het ook ;)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:04
    Word het ook.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:29
    Hij heb er wel kijk op XD
    Vind ik leuk
    PSV noord +1103
    maandag 22 oktober 2018 om 07:53
    Man man man Bram schreeuw niet zo hoog van de toren. Dat siert je voor geen meter. PSV staat maar 5 punten voor. Wacht maar tot het laatst met lachen, want wie het laatst lacht?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2637
    maandag 22 oktober 2018 om 08:03
    Ajax heeft en gunstige loting in europa en gaan waarschijnlijk wel door. Psv heeft een kansloze loting en is waarschijnlijk klaar. Dat scheelt ook ng wat
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 08:13
    Ajax heeft in heel zijn verleden veel meer Europees gepresteerd en is ondanks dat toch recordkampioen. Dus dat Europees spelen invloed heeft op de prestaties voor Ajax valt nog maar te bezien. Dat het voor andere clubs altijd invloed heeft gehad is een feit.
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    maandag 22 oktober 2018 om 08:38
    Bij AJAX de laatste jaren statistisch gezien ook gewoon punten verloren na europese wedstrijden hoor.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 08:41
    Ja, het kostte het kampioenschap in het jaar dat Feyenoord kampioen werd. Toch werden 81 punten behaald dat jaar, normaal gesproken wel genoeg om kampioen te worden...op welke statistieken baseer jij je eigenlijk?

    Ik meen me te herinneren dat Ajax 'gewoon' 4x kampioen werd in de jaren dat het Europees overwinterde via de CL...
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    maandag 22 oktober 2018 om 08:45
    Op dat wedstrijden na een europese wedstrijden vaker punten gemorst werd door AJAX.

    Ik zou dit seizoen Heracles al als voorbeeld kunnen nemen
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 08:52
    Haha, dat was een dure fout van Ten Hag ja...

    Alleen maakte hij die vóór een Europese wedstrijd. Statistieken zou ik putten uit meer wedstrijden en vervolgens relateren aan de eindstand, maar goed, wie ben ik hè...🤔
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    maandag 22 oktober 2018 om 09:02
    Ok, dan ben ik benieuwd tegen wie AJAX speelde voor ze tegen Heracles moesten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 09:11
    Het was een debiele fout van Ten Hag om op de eerste (!) speeldag spelers te sparen met het oog op de return in de CL tegen Standard Luik.


    Daar heeft hij bakken kritiek voor gekregen. Ook van mij, want het was een volstrekt belachelijk besluit om de as van.het elftal rust te gunnen op het moment dat alles nog moet beginnen. Deed ie daarna beter, zoals ook afgelopen weekend. Gewoon eerst 'attack and kill' en pas daarna enkele spelers rust gunnen..
    .
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    maandag 22 oktober 2018 om 09:21
    AJAX heeft twee seizoenen geleden na een europese wedstrijd puntverlies geleden tegen: Willem2, Feyenoord, AZ, Twente, Excelsior en PSV.
    Ondamks het korte europese seizoen vorig jaar resulteerde dat ook gelijk in puntverlies tegen Heracles.
    Iets wat we dit seizoen ook alweer herhaald hebben.

    Europese wedstrijden hebben wel degelijk invloed op onze wedstrijden, hier moeten we niet over zeuren, maar heeft wel degelijk invloed hebben en kampioenschappen bepalen zoals twee seizoenen geleden
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 09:29
    Ach, er worden vast punten verspeeld na Europese wedstrijden, maar niemand weet of dat zonder niet was gebeurd. Zoals gezegd, onder Frank de Boer werd Ajax 4 keer op rij kampioen in seizoenen waarin het Europees gewoon overwinterd had.... in het jaar dat Ajax de EL finale speelde werd het inderdaad geen kampioen en misschien wel door de vermoeienissen in Europa, maar het behaalde wel machtig veel punten in de competitie, waar je 9 van de 10 keer gewoon kampioen mee wordt....
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    maandag 22 oktober 2018 om 09:43
    Tot dusver laat AJAX zien punten te laten liggen na europese wedstrijden. Ik vrees dat wij geen kampioen worden dit jaar.

    Dit maakt mij echter niet uit. We overwinteren europees. Spelen aantrekkelijke wedstrijden. Gaan ook veel punten behalen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11594
    dinsdag 23 oktober 2018 om 00:19
    Gold ook voor PSV & Feyenoord. Zien hoe het dit seizoen zal zijn, beide CL clubs lijken sterker en volwassener.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1077
    maandag 22 oktober 2018 om 12:48
    Dus de bank is niet zo goed als iedereen roept.?

    Thuis tegen heracles mag met 3 reserves toch geen probleem zijn?

    Makkelijk om alles op ten hag af te schuiven vind ik
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    maandag 22 oktober 2018 om 15:47
    Heeft niet met breedte bank te maken, maar met scherpe van spelers
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1077
    maandag 22 oktober 2018 om 16:20
    Das me te makkelijk..dan heeft ten hag er totaal geen debet aan .maar start een ploeg al niet scherp aan de competitie.

    Nog veel kwalijker als je het mij vraagt
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    maandag 22 oktober 2018 om 17:06
    Concurrerende ploegen hebben de laatste jaren te weinig europees gespeeld om te zien of zij hier ook last van hebben
    Vind ik leuk
    HanV +4354
    maandag 22 oktober 2018 om 12:08
    Dat klinkt logischer dan wat ze gisteren bij Studio Voetbal deden, daar noemden ze Heracles juist als voorbeeld waar de top2 zo overheen zouden lopen.
    Vind ik leuk
    BRAM046 +281
    maandag 22 oktober 2018 om 09:40
    Ik heb gewoon een goed gevoel over dit seizoen ;) en wie het laatst lacht , lacht het best.
    En mijn gevoel zegt dat dat PSV zal zijn , mag toch?
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 08:10
    Ja. Ajax liet het weer aardig afweten dit weekend...

    Persoonlijk zie ik PSV ook nog wel fouten maken. Het kan snel veranderen. Na de competitie kennen we allemaal de kampioen en wie.dwnkt dat het allemaal al gespeeld is, is niet echt goed wijs volgens mij en leeft in de waan van de dag...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 09:08
    Ik dus......
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 09:13
    Oh ja joh?

    Dan wil ik graag jou in mijn ogen gewaagde voorspelling lezen..
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 09:15
    Ik ben echt niet goed wijs.....dus tsja...dan houdt het op he ?
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 09:23
    Nou ja, als jij dat zo wilt oppikken, dan is dat natuurlijk geheel voor je eigen rekening.

    Ik zeg gewoon dat iemand niet goed wijs is als ie denkt dat het nu al gespeeld is. Op zich een weinig gewaagde uitspraak, maar jij voelt je blijkbaar aangesproken. Vandaar mijn vraag: als jij weet dat het een uitgemaakte zaak is, dan zie ik graag hoe het volgens jou gaat eindigen. Als je gelijk zou hebben dan trek ik op dat moment mijn woorden terug en bied ik je mijn excuses aan 😋
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:24]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 09:32
    Nou, dit is het zo'n beetje:

    "Het is pas oktober" en Ajax staat nu al 5 punten achter......

    Ajax gaat wel door in Europa en PSV niet vermoedelijk, dat gaat voor Ajax een extra belasting worden.

    Ajax heeft 1 voordeel en dat is dat ze PSV nog een keer thuis krijgen, maar met 5 punten achter en een veel slechter doelgemiddelde vis je dan ook achter het net.

    De klap op de vuurpijl is echter het kwaliteit verschil tussen van Bommel en ten Hag, de benoeming van deze redelijk onervaren trainer geeft Ajax de nekslag en niet verwonderlijk.

    Ajax faalt wederom om het ED Kampioenschap op te eisen, 5e keer, dankzij de benoeming van ten Hag door een incompetente Directie.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 09:36
    Ok. Jouw voorspelling dus. Ik zal hem onthouden.

    Ik zeg dat er nog niks beslist is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 10:19
    Natuurlijk is het nog steeds niet beslist en er kunnen de gekste dingen gebeuren "onderweg".
    Het is een beetje een logische opsomming totdat bewezen wordt dat logica vaak niet de realiteit bepaalt, zoals zo vaak in "het voetbal" het geval is.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:55
    Spot on denk ik zo.

    Vind ook dat psv dit seizoen echt overstoorbaar is en elke wedstrijd opnieuw laat zien dat et wil voetballrn en winnen.

    Dit is onder cocu wel is anders geweest ( ook toen was ik blij cocu speelde nie antrekkelijk maar vaak wel resultaat gericht)
    Dit seizoen vind kk dat van bommel gewoon super op t rijtje heeft en spelers zien er elke wedstrijd weer uit alsof ze et willen inplaats dat kk dat doen we wel effe op halve krachte van boorgaande jaren en dat siert me wel
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 20:02
    Indrukwekkend.....ik heb er geen andere woorden voor.
    Vind ik leuk
    Korm +36639
    maandag 22 oktober 2018 om 09:32
    ga je nou gewoon op jezelf reageren?? moet niet gekker worden :)
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    maandag 22 oktober 2018 om 08:59
    Buiten het feit dat ik ook niet zou weten van wie zowel PSV en Ajax zou moeten gaan verliezen in de Eredivisie, behalve van elkaar.

    Vind ik dit wederom (zoals heel veel opmerkingen van PSV supporters) een opmerking, die wanneer deze door een Ajacied gemaakt zou worden, als arrogant zou worden bestempeld, maar dit ter zijde.

    Zowel Ajax, als PSV zullen nog wel punten gaan verspelen tegen de kleintjes. Traditie getrouw is midden November tot midden December vaak een periode waarin onnodig punten gemorst gaan worden.

    Daarnaast is het na de winterstop tot half februari ook nog een periode waarin meestal nog wel punten worden gemorst.

    Het is pas oktober, ik ben wel van mening dat Ajax de sterkste ploeg heeft (logisch ook, betaald het meest). PSV heeft me verbaast en is als ploeg behoorlijk sterk, maar ook individueel zijn ze sterker als ik had gedacht aan het begin van het seizoen.

    We zullen zien waar iedereen het eind van het seizoen staat. Oh en luister naar je mede-supporter PSV noord, gedraag je normaal ipv als een wannabee Ajax supporter.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 09:31
    "Zowel Ajax als PSV zullen nog wel...." dan is het verschil nog steeds 5 punten....

    "Het is pas oktober" en Ajax staat nu al 5 punten achter......

    Ajax gaat wel door in Europa en PSV niet vermoedelijk, dat gaat voor Ajax een extra belasting worden.

    Ajax heeft 1 voordeel en dat is dat ze PSV nog een keer thuis krijgen, maar met 5 punten achter en een veel slechter doelgemiddelde vis je dan ook achter het net.

    De klap op de vuurpijl is echter het kwaliteit verschil tussen van Bommel en ten Hag, de benoeming van deze redelijk onervaren trainer geeft Ajax de nekslag en niet verwonderlijk.

    Ajax faalt wederom om het ED Kampioenschap op te eisen, 5e keer, dankzij de benoeming van ten Hag door een
    incompetente Directie.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    maandag 22 oktober 2018 om 11:38
    "dan is het verschil nog steeds 5 punten...."
    Dat ligt eraan wie er meer gaat verspelen

    "en Ajax staat nu al 5 punten achter......"
    In theorie kun je zeggen dat het 2 punten zijn, ervan uitgaande dat Ajax evenals vorig jaar thuis tegen PSV wint. Daarom lijkt het gat groter dan het is.

    Grappig dat je na 2 maanden al een conclusie geeft over Van Bommel. Ik vraag me af hoe het hem af zal gaan als hij echt op eigen beentjes moet staan, zonder de hulp van ze schoonpappie. Tot nu toe is alles koek en ei, we zullen zien wat er gebeurd als het een paar weekjes iets minder is. Want over onervarenheid bij ten Hag gesproken....van Bommel heeft die wel? Beide zijn nare mensen en ik denk dat Van Bommel bij verlies nog veel vervelender is dan Ten Hag.

    Vooralsnog heeft er niemand gefaald, trek jij al conclusies na 2 maanden. Ik vind dat zeer naïef, extreem naïef zelfs.

    Gebaseerd op een goed doelsaldo, dat zegt me niks. Ajax heeft elk jaar een goed doelsaldo.

    We zullen zien in April wie zich kampioen mag noemen, het is nog een lange weg te gaan. De laatste keer dat iemand zonder te verliezen kampioen werd is heel erg lang geleden, wie was dat nou ook alweer?

    Het enige waar wij het over eens zijn is de fout van de aanstelling van Ten Hag en de incompetentie van onze directeur vd Sar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 22 oktober 2018 om 20:19
    Jij kijkt naar dingen die er ( nog ) niet zijn ik kijk naar de realiteit.
    Als je nu nog de kwaliteit van van Bommel niet ziet heb je geen verstand van voetbal.
    Falen: Ajax faalt al 4 jaar om haar eigen doelstelling te halen, het kampioenschap van die lullige ED met de meeste poen nota bene, een lachertje.
    Een goed doelsaldo is niks, een beter saldo, daar gaat het om.

    Op basis van wat ik nu zie van Ajax en PSV en de zwakke rest, dan gaat PSV dit winnen, ze worden alleen nog maar sterker. Als er geen verrassingen uit de hoed springen, voetbal blijft voetbal gelukkig, dan is het over en sluiten, voor de 5e keer.......maar niemand heeft gefaald hoor ! ;)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:22
    Totdat psv blessures krijgt, want dat hebben ze al 2 jaar niet echt last van gehad en als ze dan nog alles winnen dan vind ik het knap
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:23
    Schwaab speelt met een gebroken hand... 😂
    Vind ik leuk
    Cookee +10881
    maandag 22 oktober 2018 om 18:41
    Ajax heeft 2 spelers die beter zijn dan PSV.
    Maar de rest maakt het verschil niet in de ED.
    En PSV heeft wel 6 die prima zijn en dus meer kans op winst.
    Maar is wel te hopen dat Lucius geen gelijk krijgt, want als het nu al gedaan is, dan hoeven we de top-3 niet meer op TV te doen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 18:42]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 07:36
    En in Europa Theo???😅
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    maandag 22 oktober 2018 om 07:51
    Niet onverdienstelijk gespeeld maar geen schande om tegen die clubs te verliezen. Wel zonde natuurlijk
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    maandag 22 oktober 2018 om 08:58
    Tegen Inter had minimaal gelijkgespeeld moeten worden. Dat lag binnen de mogelijkheden en daar faalde PSV wel degelijk...
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    Korm +36639
    maandag 22 oktober 2018 om 09:36
    Ach een persoonlijke fout kan je het team niet kwalijk nemen toch?
    Bovendien als er een VAR was dan was 1-1 ook afgekeurd omdat het buitenspel was. Soms zit het mee en soms tegen :)
    Vind ik leuk
    Gordito +488
    maandag 22 oktober 2018 om 07:51
    Met eerlijke scheidsrechters ook een heel end.
    Vind ik leuk
    Godin1 +1009
    maandag 22 oktober 2018 om 07:37
    Theo toont aan dat hij nooit een van de slimste is geweest. PSV is nog lang geen kampioen. De competitie duurt nog lang.
    Vind ik leuk
    Pimman +5015
    maandag 22 oktober 2018 om 07:38
    Tóch zorgde Lucius voor meer vuurwerk ;)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 07:38
    Puntige samenvatting. Ik zie PSV ook de schaal naar Eindhoven halen. Ze zijn dit jaar ook voetballend sterk. Mentale veerkracht, al jaren hun belangrijkste wapen, is daardoor minder wezenlijk maar net zo aanwezig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    maandag 22 oktober 2018 om 11:54
    Mentale veerkracht? Zou die niet pas toonbaar worden na een mindere wedstrijd/periode?

    Het knappe is dat iedereen na een 4-0 oorwassing tegen Messi en Co nog steeds redelijk positief is over die wedstrijd en er met een redelijk positief gevoel uitgekomen is.

    De veerkracht kan je pas beoordelen als je een gelijkspelletje of verlies bij Heracles uit heb gespeeld. Ik bedoel dat het hossanna is omdat je van al die clubs met zulke cijfers heb gewonnen is leuk, maar naast Ajax heeft er nou niet echt een lastige tussen gezeten volgens mij of zie ik dat verkeerd?

    Op PEC na zijn het allemaal teams die regelmatig vechten tegen Degradatie of zie ik dat heel erg verkeerd?

    Utrecht (eerste pot van het seizoen) Fortuna-PEC-Willem2-ADO-NAC-VVV-EMMEN

    Nogmaals, ik laat Ajax er even buiten, omdat dit een wedstrijd op zich is.

    Neemt niet weg dat de klinkende uitslagen leuk zijn, maar Ajax heeft met uitslagen als 5-0 AZ thuis, 0-4 uit Heerenveen, 0-4 Vitesse uit) het toch ook niet beroerd gedaan.

    Al met al, denk ik dat Ajax al iets meer lastigere wedstrijden achter de boeg heeft dan PSV. Heracles thuis was de enige waar Ajax naast PSV gemorst heeft, wat niet had gemogen uiteraard, maar goed dat Heracles geen beroerde ploeg heeft is inmiddels wel duidelijk volgens mij.

    Nogmaals, we zullen zien hoe het gaat de rest van het seizoen. Laat PSV krijgt nog wel een paar uitwedstrijden die lastiger zijn dan ze tot nu toe hebben gehad.Terwijl ook Zwolle en Fortuna en zelfs Nac niet helemaal van harte gingen. D

    an vind ik het gek dat je op basis van de enige klinkende uit overwinning in Den Haag denkt dat PSV niet nog wat punten gaat morsen....zeer naïef en wat gaat er gebeuren als het even wat minder gaat in het team.....
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:28
    Okay, als ik je goed begrijp zeg je dat PSV dit seizoen in mindere mate dan Ajax mentale veerkracht heeft moeten tonen. Op die lijn ga ik eerst in.
    Volgens mij hebben beide clubs in de ED weinig weerstand te duchten en wordt hun mentale gesteldheid daar weinig op de proef gesteld (ik laat bewust de onderlinge wedstrijd buiten beschouwing, is alléén afleiding in de context van dit gesprek).

    In internationaal opzicht is dat anders. De vervelende discussie wie nou in de zwaardere groep speelt laat ik voor wat het is. PSV heeft zeker blijk van mentale veerkracht gegeven in de wedstrijd tegen Inter. Tegen Barcelona zijn ze na de 2:0 wel mentaal gebroken. Ajax heeft na 25 zeer zwakke minuten zijn rug gerecht en ondanks vele gemiste kansen doorgedrukt en gelijk gespeeld. AEK vond ik in de Arena geen tegenstander die echt je mentale kracht uitdaagt.

    Nu mijn lijn want die beslaat een langere periode. PSV heeft imo de afgelopen vijf jaar wel aanzienlijk meer mentaal weerstandsvermogen laten zien dan Ajax. Slecht spelen en toch wedstrijden over de streep trekken geeft daar blijk van. Ajax had de grootste moeite een achterstand in een overwinning om te buigen. En vaak genoeg is dat ook niet gelukt. Onder De Boer overigens wel, zeker in het seizoen voorafgaand aan de derde titel. Maar ik zal nooit het gezicht Van De Boer vergeten in de bus na de wedstrijd tegen De Graafschap. Niet om zout in wonden te wrijven maar om mijn volgende punt te illustreren: het gebrek aan mentale veer- of weerstandskracht is bij Ajax imo niet alleen óp het veld een probleem maar ook bij staf en de clubleiding. Dat aspect heeft PSV, zeker de laatste vijf jaar, echt beter onder de knie. Vind ik.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    maandag 22 oktober 2018 om 14:14
    Nee dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er van.
    Ik heb niks over de mentale veerkracht van Ajax gezegd.

    Ik haal alleen aan, dat het programma dat PSV heeft gehad tot nu toe op papier makkelijker is dan het programma dat Ajax heeft gehad tot nu toe.

    Je heb het over de mentale veerkracht van de afgelopen 5 jaar....dat slaat helemaal nergens op. Er speelt bijna niemand meer uit dat elftal.

    Dat PSV vaker slechte wedstrijden wint is een gegeven, de hele tactiek is daar al 40 jaar op gebaseerd. Uitzonderingen zoals dit seizoen uitgezonderd.

    Nogmaals, we gaan het zien, maar denken dat je er al bent is behoorlijk arrogant.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:07
    Volgens mij praten we behoorlijk langs elkaar heen. Kan gebeuren.

    'Denken dat je er al bent'? Een Ajax supporter die vermoedt dat ik vóór PSV ben omdat ik de waarschijnlijkheid hoger acht dat PSV kampioen wordt?
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    maandag 22 oktober 2018 om 16:11
    Dat is mijn fout dan inderdaad, dat ik die aanname doe.
    Er zijn echter zat gasten die voor PSV zijn, die denken dat ze er al zijn.

    Laat ik het zo zeggen, de gemiddelde PSV'er al enkele jaren arroganter is dan de gemiddelde Ajacied.

    Hoe dan ook, je kunt ze hoger achten. Ik geef alleen aan dat dit dus gebaseerd is op een paar potjes tegen wat matigere tegenstanders.

    Ik deel de mening ook niet met je, misschien door me gekleurde bril, maar ik ben zelf van mening dat ik redelijk objectief kan beoordelen in deze.

    Zoals ik zei, PSV is sterk en presteert prima, maar kijk wel even tegen wie dat precies is geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:39
    Gaan we na 28 mei een biertje drinken? Wie gelijk heeft betaalt.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 07:44
    PSV heeft dit jaar vooral her sterkste elftal dat heel gretig is en bereid om voor elkaar iets te doen. Dat is echt verdienste van Onze Marcus. Seizoen is inderdaad nog lang maar als PSV dit jan blijven doen zijn ze de belangrijkste titelkanidaat. Hoop dat ze dit in de CL a.s. dinsdag ook kunnen laten zien Spurs kunnen verslaan.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 07:45
    Dat ziet Theo heel goed. Denk dat de meesten het ook zo zien
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26484
    maandag 22 oktober 2018 om 07:52
    Het is te hopen voor PSV dat Zoet geen slippertjes gaat maken. Dit weekend ook weer bijna een blunder. Qua keeper heeft Ajax een voorsprong op PSV.
    Vind ik leuk
    BRAM046 +281
    maandag 22 oktober 2018 om 07:55
    Wat een onzin.... Zoet is en blijft de beste keeper in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 07:58
    Hebben ze je het brilletje vast in je kop geslagen? Als je zoet echt de beste vindt gaan we vanmiddag wel samen even naar de psychiater. Die zal je wel een paar pammetjes voorschrijven.
    Vind ik leuk
    BRAM046 +281
    maandag 22 oktober 2018 om 08:05
    Wie is dat volgens jou dan wel?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3898
    maandag 22 oktober 2018 om 08:07
    Welke keeper is er in de Eredivisie beter dan?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    maandag 22 oktober 2018 om 08:49
    Jullie keeper die bij VVV speelt bijvoorbeeld
    Vind ik leuk
    Polly11 +3898
    maandag 22 oktober 2018 om 11:36
    Bij VVV krijg je natuurlijk veel ballen te verwerken, heeft op topniveau geen ervaring. Ik heb nog steeds de Zoet in gedachten die uitblonk in de CL.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    maandag 22 oktober 2018 om 11:37
    Nou, tegen Inter anders niet
    Vind ik leuk
    Polly11 +3898
    maandag 22 oktober 2018 om 11:38
    Nee, dit jaar is het echt minder, tegen Atletico was hij echt fantastisch
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    maandag 22 oktober 2018 om 11:57
    Wisselt goede dingen af met hele slechte dingen. Ik vind hem nu wat onbetrouwbaar
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:17
    Niet veel, Onana is denk ik beter. Unnerstall is denk ik ook beter en Eduardo is ook een heel goede keeper. Niet voor niets al heel veel wedstrijden gespeeld op Eindtoernooien met Portugal. Zoet is in Nederland een goede keeper, maar krijgt ook niet heel veel te doen. In de CL en ook de wedstrijden in het Ned elftal waren matig. Op een hoger niveau wordt het niks, kan beter bij PSV afsluiten.
    Vind ik leuk
    Korm +36639
    maandag 22 oktober 2018 om 09:39
    Onana nog gezien in een interland: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/839321/seedorf-en-kluivert-beleven-valse-start-remise-tegen-ministaatje-na-blunder-onana.html

    Zoet ik gewoon een prima keeper die zeker vorige jaar de punten pakte voor PSV.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26484
    maandag 22 oktober 2018 om 13:48
    Zoet is een goede keeper hoor. Alleen zonde dat in de CL de foutjes harde worden afgestraft.

    Onana heerst meer in het sreafschopgebied. Tegen Bayern was dat goed te zien. Tuurlijk maakt ook hij weleens een foutje.

    Blijft ook een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk Onana beter.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 07:56
    PSV moet wel de moeilijkste uitwedstrijden nog krijgen! Ik durf er nog geen geld op te zetten.

    Ik hoop natuurlijk Ajax, maar dat de beste maar kampioen mag worden!
    Vind ik leuk
    Pvm9 +827
    maandag 22 oktober 2018 om 08:02
    Wat een Eindhovense arrogantie al in oktober ;)
    Vind ik leuk
    BRAM046 +281
    maandag 22 oktober 2018 om 08:04
    Dus omdat ik MIJN mening geef en deze uit ben ik arrogant?
    Wat een flauwekul... Nederland is een vrij land waar ik mijn mening mag geven , en ja ik vind Zoet beter dan Onana , dat mag toch?
    Vind ik leuk
    Pvm9 +827
    maandag 22 oktober 2018 om 08:15
    Brammetje doe rustig. Volgens mij reageerde ik niet op jou
    Vind ik leuk
    BRAM046 +281
    maandag 22 oktober 2018 om 08:27
    Bij deze mijn excuses, dacht dat je op mij reageerde :) haha
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +65
    maandag 22 oktober 2018 om 08:12
    Wacht maar tot ze in Almelo komen.Niemand is de baas in Almelo.
    Vind ik leuk
    Echt? +3543
    maandag 22 oktober 2018 om 08:25
    Word gewoon weer een heel jaar Ajax blablablabla, totdat duidelijk is dat ze weer helemaal niks hebben. Dan gaan ze schuld geven aan alles en iedereen, om volgende seizoen weer vrolijk te beginnen met blablablabla
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1857
    maandag 22 oktober 2018 om 09:29
    Dan zingen wij allemaal in koor. Helemaal niets in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    psv1996psv +145
    maandag 22 oktober 2018 om 08:36
    Ja Vitesse/Heerenveen/Az/Feyenoord moeten hun opstelling aanpassen aan de 2 topclubs ipv aan de eigen tactiek houden!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:52
    Mensen verliezen iedere realiteitszin mbt alles wat met voetbal in NL te maken heeft. Of het nou over het ongeslagen kampioenschap van NL gaat, de CL overwinning van Ajax of de wereldtitel van het NL's elftal. We spelen een paar goede potjes en de hele wereld denkt weer aan prijzen. Wat een dom Nederlands gelul weer zeg.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:13
    PSV gaat in de december punten laten liggen. Tot nu toe hebben ze alleen Ajax gehad. Dat hebben ze met verve gewonnen. Al streep ik die 2 tegen elkaar af aangezien ik PSV zie verliezen in Amsterdam in maart. Dus wat dat betreft is het 1 gelijkspelletje en een hoop doelpunten meer van PSV ten opzichten van Ajax. Ben alleen benieuwd of PSV ook met zo'n ruimen cijfers Vitesse AZ Heerenveen gaat winnen. En dat idee heb ik dus niet. Echter zal het de tijd ons gaan leren.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:09
    Ja, er waren ook mensen die PSV zagen verliezen in Eindhoven tegen Ajax. Laten we gewoon wachten op de echte uitslag want mocht het een gelijkspel worden in A'dam dan gaat je hele verhaal niet op
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1857
    maandag 22 oktober 2018 om 09:26
    Tot de winterstop zal er geen verandering komen en blijft Ajax 5 punten achter op PSV staan. Na de winterstop gaan we zien wie van deze twee als eerste door de mand valt.
    Vind ik leuk
    Korm +36639
    maandag 22 oktober 2018 om 09:29
    Tuurlijk zal PSV ook eens onnodig gelijk spelen maar dat zal ajax ook doen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:36
    Psv wordt kampioen en terrecht
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:45
    Ze gaan beiden nog wel punten verspelen. De vraag is alleen hoeveel en wat gaat de druk dan doen op een gegeven moment. Ondanks dat we 5 punten voorstaan en dat dit erg lekker is, moeten we gewoon nog 25 eredivisiewedstrijden spelen. Ook gaan er nog blessures en schorsingen komen. Oftewel: er is weinig zinnigs te zeggen over wie er kampioen wordt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:20
    Er gaan nog wel schorsingen komen denk je?? Zullen ze toch eerst eens kaarten moeten gaan geven.....
    Hendrix, Rosario en Lozano zijn al gespaard!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:12
    Ik als ras echte Ajax supporter, en dat al meer dan 50 jaar.Moet toegeven dat op dit moment Psv het beste team heeft. Zit veel karakter in dit team. We zullen het mee maken wie erop het eind bovenaan staat!
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:18
    Zolang er geen spelers geblesseerd raken en er spelers gespaard worden voor kaarten en dus schorsingen.... daarbij heeft PSV nog geen serieuze tegenstander uit gehad.
    Ze gaan vast nog ergens punten verspelen....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 22 oktober 2018 om 10:48
    Nou, Als Ajax de enige is die nog van PSV gaat winnen is het inmiddels beslist. PSV eindigt dan 2 punten voor Ajax. maar ik zie beide ook geen punten meer verspelen alleen tegen elkaar.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +191
    maandag 22 oktober 2018 om 10:49
    Het lijkt in ieder geval duidelijk dat PSV en AJAX dusdanig veel sterker zijn de de overige teams dat het verschil aan het eind van de rit wel eens enorm kan zijn. Ik denk en vind dat Europese wedstrijden met dit verschil in kwaliteit niet van invloed zou mogen zijn op het verdere verloop van de competitie. Uiteraard zullen beide ploegen nog wel tegen puntverlies aanlopen. Het blijft voor het Nederlands voetbal jammer dat PSV qua loting niet veel punten gaat halen. Qua team en spelbeeld denk ik dat hier met een iets gunstigere loting, meer in had gezeten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 10:50]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:55
    Ook PSV kan in de ED nog tegen alle ploegen punten verspelen.

    Op de dag dat er een man of vier, vijf een off-day hebben en de tegenstander boven zichzelf uitstijgt. Zolang Van Bommel die gasten elke wedstrijd weet duidelijk te maken dat je geen enkele wedstrijd slapend wint, zie ik geen probleem.

    Verliezen van Ajax in Amsterdam behoort zeker tot de mogelijkheden, maar dan is er nog steeds twee punten voorsprong over.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:11
    Ook Ajax kan in de ED nog tegen alle ploegen punten verspelen, dus...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws