Mazraoui helpt Ajax in minuut 93 aan cruciale Champions League-zege

Mazraoui helpt Ajax in minuut 93 aan cruciale Champions League-zege

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 22:51di 23-10-2018 om 22:51

Ajax heeft in extremis een cruciale Champions League-zege geboekt. De Amsterdammers leken thuis tegen Benfica op een 0-0 af te koersen, maar Noussair Mazraoui zorgde met een van richting veranderd afstandsschot voor een late 1-0 zege.

De wedstrijd golfde vanaf de eerste minuut heen en weer. Beide ploegen kregen voldoende kansen om de score te openen. Noussair Mazraoui deed Benfica na vier minuten spelen al een levensgrote kans cadeau. Matthijs de Ligt kon het slippertje echter goedmaken en haalde de inzet van Haris Seferovic voor de lijn weg.

Na een half uur spelen leek Kasper Dolberg voor de 1-0 te kunnen zorgen, maar de Deen kwam niet voorbij doelman Odysseas Vlachodimos. Nicolas Tagliafico kreeg op slag van rust de grootste kans van de wedstrijd. De Argentijn wist Vlachodimos te passeren met een halve omhaal, maar de bal werd op de doellijn weggehaald. Doellijntechnologie wees uit dat de bal niet in zijn geheel over de lijn was gegaan.

Na de rust bleef het onverminderd spannend: Ajax probeerde het met schoten van grote afstand, maar de Grieks-Duitse doelman van Benfica liet zich niet verrassen. Donny van de Beek had een kwartier voor tijd de 1-0 op zijn schoen, maar vond Vlachodimos op zijn weg. Benfica leek in de blessuretijd nog naar 0-1 te kunnen counteren, maar Mazraoui voorkwam dat met een gedurfde tackle.

De rechtsback groeide zelfs uit tot de held van Amsterdam. Nadat een voorzet van invaller David Neres werd afgeslagen, schoot Mazraoui de bal via een Portugees been tegen de touwen. Ajax zet Benfica op vier punten achterstand en koerst rechtstreeks af op Europese overwintering.

Plaats een reactie

imho +2009
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:52
Feest! Open wedstrijd. Maar wat was het moeizaam. Ik miste creativiteit. Complimenten ook voor Benfica
Vind ik leuk
The Iceman +16248
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:54
Niet de wedstrijd van Tadic, Ziyech en De Jong. Blind en De Ligt moesten teveel opbouwen. De Ligt wel weer een beest trouwens.
Vind ik leuk
imho +2009
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:56
Bij Ziyech mislukte echt te veel. Toen ging hij werken, terwijl het op intuïtie moet gebeuren bij hem. De jong vond ik zo slecht nog niet. Tadic te weinig idd
Vind ik leuk
slechtekont +4870
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:56
Vooral Ziyech, de Jong ging af en toe nog door de as er langs en zocht Dolberg vaker (2e helft). Tadic veel werklust en balvast, maar niet beslissend. Ziyech heel veel balverlies op de verkeerde momenten. Zo speelde hij Benfica de eerste helft in de wedstrijd.
Vind ik leuk
fier&koen +2712
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
Ziyech had wel een aantal heerlijke paasjes over weet ik veel hoeveel meter. Moeizaam was het zeker des te lekkerder dat we hem op de valreep toch pakken, een kampioen moet wat geluk hebben 😁💪
Vind ik leuk
Hyena +30511
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
Hele stugge ploeg en een ongekend lastige pot. Wat is deze verschrikkelijk lekker!

Onbegrijpelijk wel dat Neres niet eerder werd gebracht. Donny en Tadic waren beide allang rijp voor een wissel, profiteer dan van je sterke bank. Complimenten ook voor Dolberg, hield zich bijna alleen behoorlijk staande tegen de sterke Portugese verdedigers. Ook Onana weer zeer belangrijk vandaag.

GENIETEN!
Vind ik leuk
imho +2009
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:57
Ik had inderdaad ook verwacht dat neres eerder zou komen. Dolberg er dan af en dan tadic weer in ‘de spits’. Om iets meer aansluiting met het middenveld te krijgen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58]
Vind ik leuk
Old Star +8231
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Idd. Er had wat eerder gewisseld mogen worden.
Ten Hag heeft t geluk aan zijn kon t hangen op dit moment.
Mooi voor t Nederlandse voetbal en dik verdiend ook. Dat irritante tijdrekken is zo mooi afgestraft!
Vind ik leuk
fier&koen +2712
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:02
Ja zeker dit is heel goed voor het 'proces'
Vond Dolberg goed net terug van een lange blessure dit is goed voor die jongen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:08]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:52
Geweldig! Gefeliciteerd Ajacieden!
Vind ik leuk
Ajax.nl +917
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:52
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lekker super verdient verdommeeee!!!! Heerijk dit man heerlijk. Mazraoui gelijk shirt bestellen!!! Jaaaaaaaaaaaa lekker dit man Hahahah Yes!!!!! Verdiende overwinning !!!! Aub ten hag zet blind op het middenveld en wober centraal en dan klaar!!!
Vind ik leuk
Spiegel +11082
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
In plaats van wie dan?
Vind ik leuk
imho +2009
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:54
Schone?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
Schone. Die is te traag.
Vind ik leuk
Spiegel +11082
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Blind is alleen niet veel sneller.

Ben wel van mening dat blind (of de Jong) alleen op CV kan spelen op het moment dat De Ligt er ook in staat.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:58
Schøne, dat kan echt niet meer....helaas...
Vind ik leuk
imho +2009
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:54
Was toch ook niet de beste wedstrijd van mazraoui. Maar deze is wel echt lekker hoor
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:57
Als dit z'n slechtste wedstrijd was wordt het alleen maar mooier. Hij is topscoorder.👍
Vind ik leuk
imho +2009
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
Klopt. Belangrijk. In herhaling leek de bal ook mooi op weg naar de hoek, maar keeper dook wel. Zo was hij precies goed. Maar het leek wel weer of hij even erin moest komen.
Vind ik leuk
Mistered +590
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:54
Vergeet neres niet
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Zeker. Lekker actie van Neres!!!!
Vind ik leuk
Herendivisie +1949
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:52
Lucky ajax ! Gefeliciteerd
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Wow hoe lucky kan je winnen.
Vind ik leuk
Spiegel +11082
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Jaaaaaaa op zijn PSV’s ;).

Gefeliciteerd Ajacieden.
Nu wij als psv dit voorbeeld volgen morgen!
Vind ik leuk
Guust +6391
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Thanks, succes morgen voor de drie punten.
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Lekkerrrrr heurrrrrrr!!!!!!
Vind ik leuk
Hupfean +5315
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Gefeliciteerd Ajax, hele mooie en dure punten.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Yes!!! Wat een belangrijke goal!
Vind ik leuk
Arie Haan +1411
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Hoe lekker.. :-)
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Wat een fokking thriller!! Fantastic game!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Lucky ajax
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:54
Hahhahhahahahahaha
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:56
Gewonnen op z'n Psv's
Vind ik leuk
Jozef +44202
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Ik hou er van als deze term gebruikt wordt!!!

Dan gaat het goed met ons.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:03
Huh juist niet toch. Maat kijk dat doelpunt hutsekluts via via zit ie in de 90+2 (!!!) minuut erin. Sneu voor die Portugezen zeg.
Vind ik leuk
Jozef +44202
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:16
Lucky duidt op geluk.

Beweer jij maar dat het slecht gaat dan...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Flikker op met je onzin.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
Jij mag wat mij betreft het land uit.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59]
Vind ik leuk
The Iceman +16248
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
Haha Mazraoui heb t toch zo zwaar gehad.
Vind ik leuk
Mistered +590
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:19]
Vind ik leuk
Persie007 +140
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:56
Als je dan iets wilt typen, zorg er dan tenminste voor dat je "Marokkanen" goed schrijft. Verder klasse reactie Soufian123, jij weet echt voetballiefhebbers te verbinden.....
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Hardwerkende als Mazraoui mogen blijven. Jij mag gaan!
Vind ik leuk
Guust +6391
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
Jij begint er weer over, hoe hypocriet.
Vind ik leuk
Spiegel +11082
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
Kom op man.

Ga lekker op een ander moment die rascismekaart trekken.

Er is geen enkele Ajax supporter die hierover Marokkanen of wat dan ook begint...

+ er zijn legio buitenlandse contractspelers in Nederland, moeten die ook allemaal maar terug naar hun eigen land?

Mensen zoals jij moeten het land uit, altijd maar de makkelijkste weg (rascismekaart) trekken om vervolgens jezelf op geen enkele positieve manier te profileren in de maatschappij.

Niemand heeft een probleem met Marokkanen, ik ook niet.

Ik heb een probleem met mensen die de wetgeving niet zo nauw nemen en zich misdragen.
In het geval van een allochtoon (welke etniciteit dan ook): terug naar het eigen land.
Voor autochtonen ligt dat helaas wat lastiger natuurlijk.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Terechte overwinning. Proost
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1731
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Nu weet Ajax hoe alle Duitsers en PSV fans zich altijd voelen ;)
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Heerlijk
Vind ik leuk
Buck Worrier +1471
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
Yesssssss
Vind ik leuk
MCG +714
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:53
!! HEERLIJK DIT!!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:54
Joepie
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:54
Kon alle kanten op vandaag mannen. Gefeliciteerd iedereen die Ajax een warm hart toedraagt! Chapeau.

Vind ik leuk
DEWEE +2759
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:54
Zo doen we dat in Amsterdam. 7 punten.

En scheids mag nog steeds kapot vallen.
Vind ik leuk
VanGoal +1079
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
Lekkerrrrrr hoor!!! Als die Ten Hag die Neres eens wat meer tijd gunt.... Tegen Bayern 1 van de beste op het veld. En in die 2 minuten vandaag zag ik meer klasse dan bij Schöne en Dolberg bij elkaar.

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:20]
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
Wat een pot. Maar ff serieus, de wissels moeten gebeuren als het al slecht gaat.
Vind ik leuk
410hhw +1728
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Vind ik leuk
pos +9685
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
Hartstikke leuk hoor. Gefeliciteerd Ajacieden.
Vind ik leuk
rakelings +68
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:55
En wat was die rechtsback van ajax slecht hé?
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1731
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:57
Veltman en Kristensen zijn idd dramatisch
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:56
Toch mis ik Huntelaar in de spits.... Gefeliciteerd mede Ajacieden
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:08
Een fitte Dolberg zou ik altijd de voorkeur geven. Huntelaar heeft z’n waarde als pinchhitter.
Vind ik leuk
410hhw +1728
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:10
Dolberg speelde slecht Huntelaar had die kans gemaakt.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
woensdag 24 oktober 2018 om 00:04
Viel wel mee met Dolberg hoor. Huntelaar heeft er een hoop gemaakt maar een teringhoop gemist ook.....gefeliciteerd pik!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:56
Zeer leuk voor Ajax. Nu komt de Champions League overwintering wel heel dichtbij. Maar voor iedereen die Mazraoui bejubelt: Hij schiet hem niet geweldig in en heeft geluk dat de bal van richting wordt veranderd. Ik vond hem zelfs een van de mindere spelers aan de zijde van Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
Helemaal mee eens. Maar wel blijven strijden tot het einde en dat siert hem. Schone had eerder vervangen mogen worden! Blind op zijn plek en Wober achterin.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Klopt! Ik zie liever Kristensen.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:10
Kristensen speelde prima tegen Heerenveen, geen idee hoe hij het vanavond ervan af had gebracht. CL is niet te vergelijken
Vind ik leuk
Guust +6391
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Inzaghi deed nooit wat maar scoorde altijd de belangrijkste, dus dan kun je heel belangrijk zijn.
Vind ik leuk
Manutd... +35
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:56
Haha D. Neres mocht van mij wel eerder invallen hoor pff.
Vind ik leuk
Garinsha +5072
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:57
MAZRAOUI!!!!

Dat maakt deze overwinning nog heerlijker Laatste Minuut!! Das Mooi meegenomen💪👌
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:57
Denk je 360 euro te hebben gewonnen dankzij ajax, spelen die kut Duitsers alsnog gelijk in de laatste minuut.
Vind ik leuk
mcmodd +26907
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:57
Ajacieden, van harte gefeliciteerd. Geweldige pot, groe klasse!!!
Alle fans: welnu, hier is het Ajax dat je je wensen kan. Oppermachtig? Nee, maar wel beter!
Vind ik leuk
tikkietoe +6110
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:57
Op zijn Duits, maar het zal me rotzorg zijn.
Het is al zo lang geleden dat een Nederlandse club in de CL overwinterde.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Nee hoor PSV nog toen tegen Atletico met strafschoppen verloren
Vind ik leuk
Buck Worrier +1471
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:57
Kan dat gelul dat Psv de laatste club was die kon winnen van Benfica ook weer de kast in!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
Ja ja, pingels...Van Breukelen... Bla Bla bla
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Lekker hoor, mooie overwinning!
Vind ik leuk
Verratti +2298
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Dit heet mazzel. Via een via-via-via bal winnen in een wedstrijd waarin je je met moeite staande kon houden in blessure-tijd is echt mazzel. Conditioneel zijn de spelers van Ajax er nog lang niet. Als Ziyech niet in de wedstrijd zit moet er veel harder gewerkt worden. Bijna naar de volgende ronde.
Vind ik leuk
De Haan +587
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Heerlijk! Gelijkspel was gezien het wedstrijdbeeld meest verdiend, maar o wat lekker. Overwintering zo goed als in de pocket
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:58
Nog 1 overwinning voor Bayern en Ajax 😊
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
YES YES YES!!!!! meer dan dat kan ik er niet van maken.
Ik weet niet of ik nog kan poepen zo ver samengeknepen zijn mijn billen.

en nu, voor morgen: Kom op psv!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:04
Ja ja , omdat jullie nu met godsgruwelijk veel mazzel winnen, gunnen jullie het ineens PSV ook. Hypocriet.
Vind ik leuk
Bergwag +1108
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:43
Och meisje toch...
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 10:42
Waarom nou zo'n reactie? Ik ben blij dat Ajax gewonnen heeft (lijkt me logisch).
Ik gun het PSV om te winnen (aangezien Europees alle punten welkom zijn en ik dan altijd voor de nl club ben).
Het maakt mij echt niet uit hoe Ajax gewonnen heeft of hoe PSV mogelijk zou winnen.
Kan het niet zijn dat iemand gewoon iets oprecht meent? beetje jammer dit....
Vind ik leuk
Psv1989 +2450
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:00
Gefeliciteerd Ajax leuke wedstrijd lekker open overwinteren komt heel dicht bij
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:00
Daar zijn zelfs de Duitsers jaloers op! Prima inzet, mooie passie en een prachtig resultaat.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2688
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:00
Ajax heeft echt geluk gehad en een gelijkspel was terecht geweest! Ik zie Ajax niet zo gauw winnen bij Benfica...
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6773
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:02
Hahaha je traantjes smaken zo zoet!!
Vind ik leuk
Jozef +44202
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:12
Hahahaha.

We waren weer eens de beste.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2688
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:17
De beste niet, maar wel de gelukigste
Vind ik leuk
Jozef +44202
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:19
Hahaha, heerlijk.

Wat moet jij een kutavond hebben.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
woensdag 24 oktober 2018 om 00:07
Zeg dat wel! Iemand Stratum nog gezien met felicitaties?
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2688
woensdag 24 oktober 2018 om 09:13
Neehoor ik ben juist voor de Nederlands clubs in europees verband! Dat is beter voor het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
Jozef +44202
woensdag 24 oktober 2018 om 12:12
Mooi.
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 09:20
Zeker heerlijk, maar gelijkspel was inderdaad verdiend. Ik juich er niet minder hard om :)
Vind ik leuk
rexxo +11470
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Die Ten Hag spoort echt niet wat een mafkees, Neres beste man tegen Bayern uit zit op de bank hoe dan?
Komt erin, dreigend en meteen een assist, is binnen 2 minuten veel gevaarlijker dan vd Beek.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:40]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Ben super blij dat we gewonnen hebben met een gelukje, maar wat hebben wij een kut trainer , wat een kut trainer, wat een kut trainer, echt een kut trainer, wat een kut trainer
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Gadverdamme, wat een lucky. Al die Ajaxieden die zeikten over geluk bij PSV en Feyenoord mogen nu even stil zijn. Ajax had geen punt verdiend.
Vind ik leuk
rexxo +11470
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:11
Triest figuur, ga lekker ergens anders zeiken sukkeltje.
Vind ik leuk
Tfoe +3858
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:24
Azijn pissen, altijd lastig ....
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6773
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:46
Hoop dat je mammie je nog even troost als ze je in bed legt.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Moeizame overwinning op dit stugge Benfica. Het was geen goede wedstrijd maar wel leuk om Nasr te kijken. En die overwinning smaakt altijd goed🎉🎉❌❌❌💪🏻
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01
Overwinning te danken aan Neres! Ten Hag volgend seizoen ergens anders heen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:08]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:22
Echt wel, snap ook niet dat er niemand wat over zegt, en dan weer Donny er uit nemen vreselijk , maar dit geluk blijf je niet houden, wat een kut trainer
Vind ik leuk
Kayzer +3244
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:02
Zeer verdiend omdat Benfica dacht genoegen te kunnen nemen met een gelijkspel. Ajax bleef er voor gaan en kreeg wat het verdiende!

Hopelijk kunnen we dat morgen ook doen!
Proficiat Ajax!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:02
Mazzelaoui 🔥🔥
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:02
Wat een heerlijk slot, een duel waar Benfica toch wel een punt had verdiend.maar 3 punten erbij. Top! Maar waarom Neres niet eerder brengen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:04]
Vind ik leuk
Jc 74 +295
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:02
Verdiend? Hmmm had ook met een gelijkspel vrede gehad maar deze zijn het lekkerst.
Mazzelpik die ten hag want die wissel sloeg nergens op ,Donny speelde goed en was gevaarlijk met zijn diepgang ,Dolberg eraf en Tadic naar het centrum had een logishe keuze geweest.
De Jong eerste helft geweldig ,tweede helft iets minder kwam ook doordat hij eerder werd vastgezet en Lasse daar geen gebruik van maakte .
Lasse had het spel naar zich toe moeten trekken en van daaruit zorgen dat De Jong of Donny in balbezit kwamen.
Goed resultaat en dat is heilig in Europa
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:04
Wat is dit ongelooflijk lekker zeg!
Vind ik leuk
NvC +8483
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:05
Hoppa!! Gefeliciteerd Ajax! Wat een pot, niet altijd goed maar oh zo spannend om naar te kijken. Goed voor het NLs voetbal!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:06
Thanks a lot!!! Absoluut goed voor NLs voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:05
Ik ben érg opgelucht. Ik had hier geen rekening mee gehouden, niet meer na al de niet afgemaakte kansen en toch... hij moest maar één keer goed vallen. Dit heeft me zeker een paar jaar van mijn leven gekost. Maar wat ís het het waard geweest.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:06
Yes geweldig. Zo goed als zeker van de volgende ronde en ondertussen is het helemaal niets voor die lampen in de CL!
Vind ik leuk
2-1 +1440
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:08
En maar zeggen dat PSV'ers zich alleen maar met Ajax bezig houden...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:51
Ben je jaloers jochie?
Vind ik leuk
2-1 +1440
woensdag 24 oktober 2018 om 09:43
Jaloers ? Mwah een beetje. Maar zag tijdens de loting al dat jullie kansen vele malen groter waren dan die van ons dus komt niet echt als een verrassing. Daarnaast, hoe zwaarder het programma van Ajax, des te beter voor PSV in de race om het kampioenschap. Dus ik gun jullie wel een overwintering in Europa...
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 12:09
Ik kom liever verbinding de CL dan kampioen worden van de Mickey Mouse League! Championsleague is vele malen belangrijker!!
Vind ik leuk
2-1 +1440
donderdag 25 oktober 2018 om 08:56
Ver komen in de CL is leuk maar levert uiteindelijk (waarschijnlijk) geen prijs op. Sterker nog, ik ben nog steeds ziek van onze uitschakeling in de halve finale tegen AC Milan......
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 10:27
Ik vond dat heel mooi!!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:07
Twee woorden zeggen alles weer; Lucky Ajax!
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2183
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:26
die bal met niet over de goallijn was lucky voor benfica ja
Vind ik leuk
De Haan +587
woensdag 24 oktober 2018 om 00:18
Ah deze heb ik een tijd niet gezien. Wordt maar weer eens ontstoft , en erin gegooid. Tja als we met overmacht gewonnen hadden was het zeker arrogant? Humor dit.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:08
Gefeliciteerd
Vind ik leuk
eMVee89 +22
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:08
Geweldig voor het Nederlands voetbal. Ziet er goed uit voor de Amsterdammers. Gefeliciteerd vanuit het mooie Eindhoven! Geniet ervan. En vergeet niet; derin da telt! Maakt niet uit of het de 1e of 95ste minuut is! Geen gemauw meer dus ;p
Vind ik leuk
Het Brein +4766
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:09
Heerlijk zo winnen! Was normaal altijd een gelijkspel geworden...beiden van gelijk niveau...

Vind ik leuk
Het Brein +4766
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:11
90+3 = Mazraoui: wie kent de orginele tekst nog?
Vind ik leuk
Bocajuun +893
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:12
Gefeliciteerd Ajacieden!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:14
Mooi voor Ajax! Ook mooi voor het Nederlands voetbal!

Het is nu weer aan PSV!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:15
Prima resultaat voor Lucky Ajax. Als je wint in Lissabon ben je door naar de volgende ronde. Succes alvast
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:17
Ten Hag blijft een tactische onbenul ondanks dit mooie resultaat voor Ajax.
Vind ik leuk
SimonSays +7381
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:19
Leuke pot, ging redelijk gelijk op. Goed gestreden tot het einde, en dan gaat die er door wilskracht en wat geluk verdiend in. Goed gedaan Ajax!
Vind ik leuk
Aliassmits +321
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:19
Lekker, op zijn psv's
Vind ik leuk
abraksas +2477
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:20
Keeper van Benfica was vandaag wel echt goed bezig, mag ook wel even gezegd worden.
Vind ik leuk
Lubje +781
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:22
De zwakste speler op het veld scoort en zorgt voor de overwinning.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3885
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:24
Stratumseind moest zeker werken vanavond? Jammer dat hij niet kan genieten van dit mooie resultaat.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2183
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:24
heeeeeerlijk gewoon
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:27
Ben ik de enige die het onbegrijpelijk vindt dat Ten Hag Ziyech nog steeds van rechts laat starten? Hij komt geen een keer zijn man voorbij, Neres op rechts zorgt voor veel meer diepgang en dreiging. Vanaf 10 kan Ziyech dan de ballen eroverheen geven op hem en Dolberg. De eerste wedstrijden van het seizoen begon Ten hag wel op die manier en dat pakte toen geweldig uit.
Vind ik leuk
Tebannet +196
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:29
Boh wat was het spannend.
Vind ik leuk
FACT +2307
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:30
Goed voor m'n Toto!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:30
Op z'n PSV gewonnen,.lekkaaa
Vind ik leuk
Tjeentje +237
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:31
Gefeliciteerd , verdiende overwinning, goal had eerder mogen vallen :-)
Vind ik leuk
Finaltouch +192
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:34
Heerlijk, in de laatste minuut. Moment supreme wat een adrenaline kick :).
Vind ik leuk
wil +1323
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:39
Jammer dat Zyech te zelfzuchtig was.
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:40
Valt me trouwens op dat vd beek weeer na bayern uit zo’n kans mist... op dit niveau moeten die ballen er gewoon in. Zoveel kansen krijg je namelijk niet
Vind ik leuk
rinirat +3520
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:57
spannende wedstrijd die 2 kanten op kon.
In de 2e helft was Ajax beter georganiseerd...
Die goal in extremis was heerlijk en meegenomen.

Laat PSV het morgen ook maar zo doen.. maar dat wordt lastig ben ik bang.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:58]
Vind ik leuk
Mark Debee +260
woensdag 24 oktober 2018 om 00:43
Netjes toch. Congrats. En dat van een Utrecht’s jochie
Vind ik leuk
JoeyC +3974
woensdag 24 oktober 2018 om 00:49
Goed resultaat. Leuk voetbalgevecht. Overwinteren in de CL komt zo wel dichtbij.
Wat een beetje investeren in de selectie al niet kan doen. Ok, dan moet de loting ook wel wat mee zitten en dat die ballen er zo invliegen, maar het geeft toch wel aan dat Ajax veel te laat deze weg is ingeslagen met investeren in gerichte aankopen.
Gefeliciteerd Ajax.
Vind ik leuk
renemar +795
woensdag 24 oktober 2018 om 08:34
Leuk dat hij scoort maar was verder wel veruit de slechtste. Alleen al de eerste 5 minuten gaat hij twee keer enorm in de fout waardoor Benfica twee prima kansen kreeg. Is een betere voetballer dan Veltman maar als verdediger heel matig. Als Veltman fit is verwacht ik hem weer als RB.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws