PSV'er wil belangrijk zijn bij Jong Oranje: 'Denk dat ik leidende rol kan pakken'

    PSV'er wil belangrijk zijn bij Jong Oranje: 'Denk dat ik leidende rol kan pakken'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 12:42wo 14-11-2018 om 12:42

    Donyell Malen begint deze week met Jong Oranje aan de voorbereiding voor de kwalificatiereeks voor het EK van 2021 in Italië en San Marino. Toch hoopt hij stiekem op meer en werkt hij hard om bij het 'grote' Oranje te komen.

    "Ik denk wel dat ik een leidende rol kan pakken bij Jong Oranje", aldus Malen in gesprek met Omroep Brabant. "Het is een nieuw team, we moeten een beetje aan elkaar wennen en ik moet zelf ook nog even aan alles wennen. Met deze jongens heb ik al vaak gespeeld, ik ken ze goed. Ik heb er wel vertrouwen in."

    Toch hoopt Malen stiekem op het 'grote' Oranje. "Je gaat altijd voor het grootste, het Nederlands elftal. Daar werk je naartoe. De tijd zal het leren. Ik ben nog jong, maar werk hard voor het grote Oranje."

    Jong Oranje speelt vrijdag om 20:00 uur een oefenwedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van Duitsland.

    Poll

    Maakt Malen al aanspraak op een plek in het 'grote' Oranje?

    (317 stemmen)

    Plaats een reactie

    heur es +781
    woensdag 14 november 2018 om 12:44
    Ik zou met hem spelen bij PSV. Hendrix eruit, Rosario met punt naar achteren, Pereiro en Malen aanvallende middenvelders.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:46
    Hoe verloopt je FIFA carrière?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1167
    woensdag 14 november 2018 om 12:46
    Niet zo goed als ik dit zo lees, of hij moet op amateur spelen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    woensdag 14 november 2018 om 14:11
    Of na iedere wedstrijd de wedstrijd overnieuw mogen kunnen spelen
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1167
    woensdag 14 november 2018 om 14:17
    hahah dat kan ook nog, zal hij al door de voorbereiding van z'n 1e seizoen heen zijn dan?
    Vind ik leuk
    Kevindo +1562
    woensdag 14 november 2018 om 12:53
    Haha, heerlijke reactie.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:12
    Met de punt naar achter met Rosario? Denk dan eerder Hendrix. Die is verdedigend wel beter. Rosario valt in positieve zin op doordat Hendrix het meeste vuile werk verricht. Daarvoor zou ik dan met Guti en Rosario/Mauro spelen. Dan speelt Guti ook meer in een rol zoals ie bij Mexico speelde. Als CM bij psv is ie verdedigend best wel zwak vind ik.
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 12:44
    Dacht ff dat onze notoire clubhopper t over PSV had...
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 12:51
    Notoire clubhopper? Omdat Ajax te gierig was om hem te contracteren en hij bij Arsenal werd tegengewerkt door bepaalde jeugdcoaches? Of bedoel je dat hij al 2 verenigingen had gehad voordat Ajax hem binnenhaalde?
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 12:54
    Raar dat de echte toppers nooit door hun trainers worden tegengewerkt.

    Maar inderdaad, 5 clubs voordat je ergens maar n basisplek hebt weten te veroveren is waar ik op doelde.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 12:59
    Raar dat die 2 coaches door Arsenal op non actief zijn gezet omdat veel toptalenten om die rede de club hebben verlaten. Als hij bij z'n eerste amateurvereniging was gebleven had hij nu zeker een basisplaats gehad hahaha. Je conclusie is weer lekker simpel.
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 13:02
    Dus jij vind 5 clubs allemaal dikke prima?

    Was telkens de schuld van anderen dat hij wel moest vertrekken?

    Mino als zaakwaarnemer?

    Thnx, ik lach veel en graag in t leven 😂
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 13:10
    Schuld? Hoe ga je over schuld spreken wanneer een kind van een amateurvereniging naar een BVO gaat? Niemand is schuldig aan wat dan ook. Maar een speler is vrij om z'n eigen keuzes te maken wanneer hij ontevreden is. Voordat hij naar Arsenal vertrok had hij Barça, United en Chelsea al afgewezen. Malen is iemand die niet gevoelig is voor de deuren die Mino voor hem kan openen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 13:16
    Laat hem nou eerst maar n basisplek veroveren voordat je zo hoog van de toren toetert.

    En als iets duidelijk is, is t wel dat deze jongen vooral niet gevoelig is voor clubliefde en louter voor zichzelf kiest.

    Niets mis mee overigens maar denk niet dat hij PSV niet verlaat bij de eerste de beste gelegenheid.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 13:19
    Als dat zo is had hij al weggeweest. Of dacht je dat PSV de enige was die interesse in hem had toen hij Arsenal wilde verlaten? Malen speelt de aankomende jaren nog gewoon voor PSV
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 13:22
    Natuurlijk had hij andere opties maar nadat hij zelf bij Ajax de deur had dichtgegooid, bij Arsenal ook niet uit de verf kwam, was t tijd voor n stapje terug.

    Hij geeft zelf aan altijd voor t hoogste te willen gaan dus als jij gelooft dat t zijn ambitie is om nog jaren bij PSV te spelen, zou ik zeggen, dream on.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 13:27
    Dat klopt. Z'n keuzes zijn altijd gebaseerd geweest op de sportieve ontwikkeling die hem werd voorgeschoteld. Daarom ook de keuze voor PSV inplaats van andere clubs die op een hoger niveau spelen. Brands legde hem destijds een ontwikkelingsplan voor waardoor hij Malen wist te overtuigen. Zolang hij merkt dat hij zich blijft ontwikkelen is PSV de ideale plek voor hem
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 13:40
    Hij ging bij Ajax weg voor t geld, gaf je zelf al aan.

    PSV is voor hem niet meer dan n tussenstap, de enige reden die ik kan bedenken waarom hij over n paar jaar nog bij PSV speelt, is dat-ie t niet laat zien.

    Laat hem eerst maar bijtekenen, dat is met Mino altijd leuk.

    Contract tot eind volgend seizoen, ik geeft je op n briefje dat als Malen in februari nog niet heeft bijgetekend, je n tete/kluivert-scenario te wachten staat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:41]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 13:50
    Hij ging bij Ajax weg omdat hij geen contract kreeg terwijl vlak daarvoor net Dolberg was aangekocht. Deze combinatie sprak niet veel vertrouwen uit in hem. Een geldkwestie is het nooit geweest. Als hij zo dol op veel geld was zou hij nu al wel een kledingsponsor hebben gehad. Dat briefje zal niet nodig zijn. Mino is al in onderhandelingen met PSV over Malen en Rosario
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 14:01
    Mino is, naar ik meen, al maanden in onderhandeling met PSV.

    Net wat ik zeg, n scenario tete/kluivert ligt op de loer.

    Laat onverlet dat t n zeer groot talent is en hopelijk op termijn de spits van Oranje.
    Daarbij ben ik ook,van mening dat t voor hem, PSV en oranje beter zou zijn als hij bijtekent en ‘gewoon’ nog minimaal 2.5 jaar blijft, ik heb er echter n hard hoofd in.

    Zijn CV en zijn zaakwaarnemer spreken wat dat betreft niet in zijn voordeel, ongeacht welke slinger jij er aan probeert te geven.

    Ik zie hem De Jong niet zomaar uit de basis spelen onder Van Bommel dus die basisplaats kan wel eens langer op zich gaan laten wachten dan Malen wenselijk acht voor zijn sportieve ontwikkeling.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 14:11
    Malen hoeft de Jong helemaal niet uit de basis te spelen. Er zijn 4 posities waar hij prima uit de voeten kan. Voor nu lijkt het erop dat hij zich op de 10 positie moet gaan richten ten koste van Pereiro. Deze positie in wisselwerking met Luuk kan hij uitstekend invullen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 14:20
    Dat zou idd n mooie optie zijn.

    Weet niet of dat gaat gebeuren, Bommel lijkt n onverstoorbaar vertrouwen te hebben in z’n basis elf.

    Is me ook n raadsel waarom b.v Guti (zo goed als) geen speeltijd krijgt.

    Hebben we t nog niet eens over Romero gehad, als die eindelijk wedstrijdfit is, waar staat Malen dan in de hiërarchie?
    Durft Bommel Malen boven n aankoop van dik €10m te zetten?

    Vooralsnog n hoop vraagtekens.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 14:25
    Malen staat bovenaan in de hierarchie als het gaat om invallen. Het liefst wilt van Bommel hem op een van de flanken hebben vanwege z'n snelheid. Dus Malen en Maxi zijn geen concurrenten van elkaar. Omdat de flankspelers van PSV zover naar binnen staan komt Malen z'n dreiging uitstekend van pas (Hij is immers opgeleid als spits door Ajax) Het is erg waarschijnlijk dat Lozano en of Bergwijn na dit seizoen vertrekt. Dus die basisplaats komt er zeker aan voor Malen
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 14:39
    Maxi is nog geen moment wedsttijdfit geweest dus enige uitspraak over hiërarchie op dit moment is niets dan speculatie, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al.

    Ook de keus van Van Bommel om hem op de flank in te laten vallen kan zomaar gebaseerd zijn op zijn rotsvast vertrouwen in de Jong.

    En nogmaals, denk jij dat Malen bijtekent als hij geen uitzicht heeft op n basisplek dit seizoen, dat hij gaat wachten tot volgend jaar en dan maar hopen dat PSV niets bijkoopt voor Bergwijn/Lozano die hem vervolgens wellicht uit de basis houdt?

    Ik gun t jou (PSV) best, en zoals eerder gezegd lijkt t mij de beste keus, gaat t me totaal niet om.

    Er zitten echter wel n hele hoop aannames aan en alle negatieve opties wil je niet eens belichten.

    PSV is al sinds minimaal begin dit seizoen aan het onderhandelen over n nieuw contract, dit zou volgens velen hier binnen n paar weken rond zijn.
    Ik zei toen al, als hij in december nog niet bijgetekend heeft, is t game over.
    We zijn nu 1/3 van de competitie verder, hij komt weinig aan spelen toe zonder direct uitzicht op meer.
    Als hij dit seizoen niet bijtekent, moet PSV hem eigenlijk wel verkopen, anders loopt hij t jaar daarna gratis de deur uit.

    Ik hoop dat ik ongelijk krijg maar ik ben bang dat Malen volgend jaar ergens in de Italiaanse subtop speelt.
    Inter misschien?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 12:52
    Die leidende rol zal maar kort gaan duren. Deze jongen zit binnen een jaar bij het grote Oranje
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:11
    Binnen een jaar nog niet denk ik, maar tegen het EK van 21 zeker wel..
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 13:14
    Zodra hij z'n basisplek bij PSV heeft zal het hard gaan. Dit is een type speler dat zich makkelijk kan optrekken aan het niveau om zich heen. Enige dat nu nog ontbreekt is wedstrijdritme en ervaring. PSV fans hebben nog niet de helft gezien van waar hij tot toe in staat is
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:18
    Dat is zeker waar. Maar is ook niet erg dat hij niet al 90 minuten speelt is goed om hem zo langzaam te kunnen in passen met het oog op volgend seizoen. En zo toch wel 20 tot 30 min per week kan meespelen
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    woensdag 14 november 2018 om 14:07
    En precies wanneer gaat hij onder Van Bommel De Jong uit de basis spelen dan?
    Vind ik leuk
    Kevindo +1562
    woensdag 14 november 2018 om 12:52
    Ik vermoed dat Malen tegen die tijd al wel uitkomt voor het grote Oranje en geen deel meer uit maakt van Jong Oranje.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7512
    woensdag 14 november 2018 om 13:12
    Wat is dat toch onder de rivieren!!! Brabantse hoogmoed!!!
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 13:15
    Komt Frank de Boer ook van onder de rivieren?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7512
    woensdag 14 november 2018 om 13:17
    100% noord-hollander, why?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 13:23
    Frank is nog steeds pissig dat Malen destijds Ajax heeft verlaten. Ik denk niet dat Frank zo pissig zou zijn geweest wanneer een speler van het kaliber Boilesen z'n geluk ergens anders ging beproeven
    Vind ik leuk
    El Cazador +7512
    woensdag 14 november 2018 om 13:32
    Ach, anders om is het ook gebeurt, Bazoer toch
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 14 november 2018 om 13:36
    Dat heeft toch niets met jouw opmerking over Brabantse hoogmoed te maken. Iedereen die Malen al langer volgt weet dat PSV met hem goud in handen heeft. Ditzelfde zei ik toen Bazoer naar Ajax vertrok.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:48
    Heeft het wat hoog in zijn bolleke en een erg grote mond precies zijn trainer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws