'Laffe' Dolberg kop van jut: 'Met die wetenschap al helemaal onverantwoord'

'Laffe' Dolberg kop van jut: 'Met die wetenschap al helemaal onverantwoord'

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 19:15za 17-11-2018 om 19:15

Kasper Dolberg heeft zich de woede op de hals gehaald van heel Wales. Na Ashley Williams hekelt ook bondscoach Ryan Giggs de actie van de Deense spits, die in het Nations League-duel een beuk uitdeelde aan Ethan Ampadu.

"Ik weet ook heus wel dat we geen Tiddlywinks (een Brits gezelschapsspel, red.) aan het spelen zijn. Tackles horen bij voetbal - en dat vind ik mooi - maar dit was een laffe actie", wordt Giggs geciteerd door Voetbal International. "We hebben het hier over een jochie van achttien, iemand die een jaar geleden nog zijn been heeft gebroken. Met dat in je achterhoofd is dit al helemáál een te late en onverantwoorde overtreding."

Het incident leidde tot een wraakactie van Ampadu. Direct na de actie van Dolberg was er bovendien al een opstootje tussen de spelers. "Daar ben ik trots op", laat Giggs weten. "Zo hoort het, ik vond het mooi om te zien dat mijn spelers een jonge ploeggenoot te hulp schieten. Dat wil ik zien, zo lang het maar binnen de perken blijft. Het laat zien dat ze niet met zich laten sollen, dat ze karakter hebben."

Williams haalde eerder al uit naar Dolberg, terwijl de Deense bondscoach Age Hareide het juist voor de Ajacied opnam.

Lees meer over:WalesDenemarkenAjax

Plaats een reactie

Lurton +2276
zaterdag 17 november 2018 om 19:28
Keurig duwtje!
Vind ik leuk
Magni Ajax +246
zaterdag 17 november 2018 om 20:05
Ach, het is een overtreding van Kasper. Maar niet meer dan een te laat ingezette schouderduw, terecht geel gegeven en daarmee is de kous af. Dat geleuter eerder van Williams was al lachwekkend (zeker van hem) maar Giggs gaat nog een niveau'tje hoger op de schaal van triestheid door te stellen dat je bij het inzetten van een tackle rekening moet houden met de blessuregeschiedenis van een individu. Klap van de molen gehad.

Als hij zich nou net zo druk zou maken over het temperament van zijn 18-jarige pupil, die meent voor eigen rechter te moeten spelen en gewoon rood had moeten krijgen voor een elleboogstoot, dan zou die jongen misschien ook leren dat je sommige zaken aan de scheidsrechter moet laten. Maar meneer Giggs vindt het schijnbaar belangrijker om alles goed te praten dan een talent in de toekomst te beschermen voor domme kaarten.
Vind ik leuk
Mosquito +20248
zaterdag 17 november 2018 om 20:47
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
Tyson89 +3325
zondag 18 november 2018 om 00:16
Joh dat van Dolberg is een gele kaart, zoals je zegt. Maar dat van die knul van Wales ook. Gewoon lekker een beuk teruggeven als je er één krijgt, heerlijk.

Dat gezeik daarna van Wales is dan idd wel triest. Zijn gewoon mannelijke duels. En dat een speler als eens geblesseerd is geweest, tja daar kun je geen rekening mee houden.
Vind ik leuk
The Iceman +14682
zaterdag 17 november 2018 om 19:29
1-2 Giggsy, maar wees jij maar trots.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:30]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:29
Zo'n Giggs zal zich ook wel geregeld afvragen waar hij in godsnaam naar zit te kijken.
Vind ik leuk
dijkie87 +1312
zaterdag 17 november 2018 om 19:31
eindelijk beetje pit bij die jongen heerlijk
Vind ik leuk
ronniever +260
zaterdag 17 november 2018 om 19:45
Dat dacht ik nu ook gelijk want Dolberg loopt er vaak bij alsof het een lastige verplichting is dat voetballen , misschien heeft hij net zoveel plezier in het spelletje als bv Frenkie maar dat weet hij dan goed te verbergen
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:32
Kom op zeg wat overdreven.
Netjes is anders maar om nou zo je eigen uit te laten.
Vind ik leuk
-40 +1065
zaterdag 17 november 2018 om 19:34
Want een gejank zeg van die Wales watjes.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:35
Wat ben je dol berg
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zaterdag 17 november 2018 om 19:37
Hoe vaak gaat dit nog herhaald worden vandaag?

Hij deelt een keek uit en krijgt er 1 terug , so be it
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14977
zaterdag 17 november 2018 om 20:56
Vind ik ook, slechte verliezers die gasten uit Wales. En vinden ze die wraakactie van hun eigen speler wel normaal dan? Om met zo’n snelheid en je elleboog naar voren bij je tegenstander in zn rug te springen is toch ook gewoon een laffe overtreding?
Uiteindelijk viel het allemaal wel mee met die jongen en kon hij gewoon makkelijk door, daarna pakte hij zelfs Dolberg nog hard terug maar ook die stond op en ging rustig weer verder.
Goed van Dolberg dat hij er verder geen drama van maakte omdat hij op zo’n manier werd teruggepakt, uitdelen en incasseren.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21115
zaterdag 17 november 2018 om 19:37
Vind het wel mee vallen
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 19:40
Slechte voetballer die zijn slechte talent denkt te camoufleren met gedrag van onmacht.
Vind ik leuk
markie +2367
zaterdag 17 november 2018 om 19:43
Dolberg is absoluut geen smerige speler. Is ook de enige speler die nog nooit 1 woord tegen een scheidsrechter heeft gezegd. Ook hier zie je hem niet verhaal halen. Zouden meer spelers een voorbeeld aan kunnen nemen
Vind ik leuk
Werner1913 +10270
zaterdag 17 november 2018 om 19:51
Ik heb hem nog nooit zien praten.

Maar goed. Hij deelt een beuk uit, krijgt er één terug en het gaat gewoon verder.
Vind ik leuk
The Iceman +14682
zaterdag 17 november 2018 om 19:52
En veel tijdwinst voor Denemarken.
Vind ik leuk
jari11 +2361
zaterdag 17 november 2018 om 19:44
Dollie doet de laatste tijd een beetje raar.. terwijl hij toch aardig terug komt na die blessure. Snap ik niet zo goed, gewoon normaal blijven doen!
Vind ik leuk
JoeyC +3653
zaterdag 17 november 2018 om 19:49
Onbesuisde actie van Dolberg en domme wraakactie Ampadu. Beiden kwamen goed weg met geel.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
zaterdag 17 november 2018 om 19:56
Heeft hij zeker van Ajax geleerd
Vind ik leuk
Florian87 +11774
zaterdag 17 november 2018 om 19:58
Tja niet te hopen dat ie straks ook nog een groot talent een gebroken been cadeau geeft als beloning bij een overtreding, we moeten geen Moreno ( PSV ) praktijken krijgen in Amsterdam!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:07
Aldus Ryan Giggs, de brave Hendrik die zelf ook niet zo braaf bleek te zijn. Ik vind het allemaal wel meevallen. Het komt hem vast goed uit dat het nu over Dolberg gaat, hoeft hij het niet over voetbal te hebben. Al met al is dat Wales een hele matige ploeg, met een hele matige, overschatte coach. Misschien moet meneer Giggs zichdaar eens druk om maken.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:37
Dolberg gaat er vanuit dat er bij interlands de regels van hier in Nederland ook gelden. Sorry alleen in ajax shirt wordt je door de Stasi uh ik bedoel de knvb in bescherming genomen als ajax speler in de rest van de wereld gelden dit soort vrijbrieven niet.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 09:48
Oh, vandaar die eclatante nederlaag tegen ons aller jong ajax, nu snap ik het, komt door de arbitrage
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 11:15
nee dat komt door het armoedige voetbal van NEC op dit moment, was een meer dan terechte overwinning voor jong ajax
Vind ik leuk
Strijp +13989
zaterdag 17 november 2018 om 21:09
Donkerrode kaart voor de ‚Äúwraak actie‚ÄĚ op dolberg, wat een schande voor het voetbal dit.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23532
zaterdag 17 november 2018 om 21:19
Niet zeiken Giggs of heb je Roy Keane ook vaker zo toegesproken.
Vind ik leuk
Ari as +437
zaterdag 17 november 2018 om 21:44
Nou kesper ook maar weer voor 2 jaar de ziekenboeg in schoppen.
Vind ik leuk
Mari +11734
zaterdag 17 november 2018 om 21:46
Ik dacht dat Dolberg een smerige overtreding had gemaakt.
Waar gaat dit over?
Vind ik leuk
orion73 +1540
zaterdag 17 november 2018 om 22:49
Oog om oog tand om tand. Dolberg moet niet zeuren. Nu was er toevallig geen Kuipers die een oogje dichtknijpt.
Vind ik leuk
TNG +47
zondag 18 november 2018 om 02:02
Nou ik had een heuse niet-Dolberg beuk over de boarding verwacht.. stelt niet veel voor vind ik. Prima dat die knul hem "terug pakt" maar Wales doen alsof ze grote kerels zijn.. ik zie er alleen een paar huilen om een te late schouderduw. Wel mooi dat dolberg zich echt nergens wat van aantrekt haha
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 14:05
keurig op het veld opgelost. Dus hoeven ze daarna geen olie meer op het vuur te gooien. Zo ging dat zelfs bij amateurvoetbal. Niks mis mee. Koekie krijgen, opstaan en koekie teruggeven.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 14:07]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws