BILD: Robben denkt aan terugkeer naar PSV of FC Groningen

    BILD: Robben denkt aan terugkeer naar PSV of FC Groningen

    Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 12:12ma 03-12-2018 om 12:12

    Laatste update: maandag 3 december 2018 om 12:24ma 03-12-2018 om 12:24

    PSV en FC Groningen maken een goede kans op de komst van Arjen Robben. Dat meldt BILD maandag. De aanvaller (34) maakte zondag bekend dat hij aan het einde van het seizoen vertrekt bij Bayern München.

    Robben staat voor een lastige keuze: kiest hij voor een terugkeer naar Nederland, een nieuw buitenlands avontuur óf zet hij een punt achter zijn loopbaan. De eerste optie ligt volgens BILD het meest voor de hand. De invloedrijke krant stelt dat Robben 'een terugkeer naar zijn Heimat in gedachten heeft'.

    De opties: PSV en Groningen. Robben komt uit Bedum, doorliep de jeugdopleiding van Groningen en maakte eind 2000 zijn debuut in de hoofdmacht. Na twee volledige seizoenen maakte Robben de overstap naar PSV. Hij kwam vervolgens uit voor Chelsea, Real Madrid en Bayern München.

    Robben schermt met meerdere aanbiedingen, maar heeft nog geen aanbod gekregen uit Nederland. "Ik kan alleen maar verliezen", zei Robben zondag tegen de NOS over een eventuele Eredivisie-rentree. "Als je goed speelt, is het normaal en als het minder gaat, kan ik het niet meer. Daar moet ik me dan op instellen."

    Poll

    Wat moet Robben doen, mits hij terugkeert naar de Eredivisie?

    (6581 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jackpot +2318
    maandag 3 december 2018 om 12:18
    Dat zou wel een stunt wezen, als Groningen hem kon halen. Denk het alleen niet. Qua salaris enzovoort. Of robben is bereid om wat in te leveren.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1496
    maandag 3 december 2018 om 12:19
    Wat in te leveren? Die verdiend momenteel meer dan de hele selectie van Groningen bij elkaar :)
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:29
    Het zal ook zeker niet voor het geld zijn. Dan kan hij beter richting China, Amerika of de zandbak gaan.
    Ik zeg, eerst 2 jaar PSV, daarna nog 2 jaar Groningen.

    Lijkt mij een genot om hem terug te zien op de Nederlandse velden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 12:30]
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1179
    maandag 3 december 2018 om 12:33
    Dat haalt hij nooit meer, man. Ajax moet toeslaan
    Zyech en Neres weg....
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:37
    Hij heeft al vaker aangegeven dat hij maar voor 2 clubs zou willen spelen in Nederland. Robben mag volgend seizoen Lozano aflossen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:56
    Als Lozano zoals gister blijft spelen, gaat hij helemaal nergens heen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:04
    Lozano speelde slecht zodat ze zouden verliezen en volgende week zijn maatje Guti eindelijk in de basis zal gaan starten voor die prutser Hendrix... ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:09
    Dan probeert Chucky dat al weken voor elkaar te krijgen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:12
    Moet je nagaan hoe slecht de rest in de Eredivisie is..
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:52
    Gister gewoon verloren dus dat valt wel mee.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:55
    Staan ze weer met beide benen op de grond allemaal....
    Vind ik leuk
    RebelVox +8279
    maandag 3 december 2018 om 13:58
    Gewoon lekker halen naar Amsterdam. Laat Veltmate maar eens babbelen met Robben als Groningers onder elkaar.

    Bij Psv heeft hij niks meer te zoeken, dan beter voor de beste club van NL kiezen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:39
    hij in inderdaad ook welkom bij ons in de kuip
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:28
    En welke club moet dat dan zijn volgens jou , en waar baseer jij dit dan op ??
    Niet op de stand en ook niet op basis van de laatste onderlinge confrontatie .
    En volgens mij is ook al een tijd geleden dat Ajax bovenaan stond in de ED .
    Dus je domme poging om weer PSV supporters te provoceren is weer mislukt .
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2939
    maandag 3 december 2018 om 17:42
    Arjan heeft een sterke eigen eigen mening. Dat gaat Veldmate niet veranderen. Robben maakt zijn keuze als familieman met zijn vrouw. Mijn verwachting is Amerika.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:05
    Dat doet Robben never.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6497
    maandag 3 december 2018 om 19:42
    Psv is de laatste jaren de beste club van Nederland. Als hij gejank en gezeik wil ja dan moet hij naar Ajax gaan maar kan mij niet voorstellen dat hij naar dat zooitje toe wil. Hij heeft daar niks te zoeken
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:31
    Dan nog liever voor pierrootje ,Hendrix werkt iig nog
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:24
    Als je voortaan iemand op 1 wedstrijd gaat afrekenen ben je of niet helemaal goed , of je komt hier alleen om te provoceren .
    Frenkie wordt ( gelukkig) toch ook niet afgerekend op 1 slechte wedstrijd tegen PSV , want dan zou Frenkie ook nergens naar toe kunnen volgend jaar .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:27
    Jou reactie bevestigd eens te meer dat PSV supporters geen humor hebben en nergens iets van sarcasme in zien.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:30
    Jouw reactie bevestigd eens te meer dat sommige Ajacieden nooit verder kijken dan hun neus lang is , en denken dat elke reactie tegen Ajax van een PSV supporter is .
    Ik ben namelijk helemaal niet voor PSV....
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:40
    En hoe had ik dan verder moeten kijken dan mijn neus lang is wijsneus? Je hebt niet in je profiel staan voor wie je bent. Had ik in mijn glazen bol moeten kijken?

    Uit jou gefrustreerde en serieuze reactie kon ik opmaken dat je voor PSV was. Maar blijkbaar ben je een anti-ajax supporter die niet voor PSV is.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:51
    De enige hier die gefrustreerd is hier dat ben jij .
    Want wat is er anti Ajax in mijn reactie dan kneus ???
    Ik zeg alleen dat de Jong ( gelukkig ) niet op 1 slechte wedstrijd wordt afgerekend , en als jij dit dan anti Ajax vind , ben je gewoon een jankbal
    Succes verder met de zielepoot uithangen hier .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:07
    Nu weet ik nog steeds niet hoe ik verder dan mijn neus lang is, had moeten kijken?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:11
    Ik heb hier al vaak genoeg aangegeven dat ik niet voor Ajax en PSV ben .
    Want ik vind jullie maar een stel pannekoeken ( niet persoonlijk bedoeld ) . met dat geruzie en geprovoceer naar elkaar toe .
    En verder is niet iedereen die anti Ajax is in jouw ogen , ook meteen voor PSV
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:14
    Oh sorry, ik zal voortaan eerst alle artikelen hier afgaan in de hoop een reactie van jou te vinden waaruit ik op kan maken voor welke club je bent.

    Jullie zijn pannekoeken roepen. Zelf provoceren, maar jezelf niet als pannekoek zien. Knap hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:21
    En waar provoceer ik jou dan mijnheer de Ajacied .
    Ben ik niet positief genoeg over je club ???
    Had ik moeten zeggen dat Frenkie groter is dan god ???
    Vind ik leuk
    Metal +2713
    maandag 3 december 2018 om 12:56
    Robben heeft aangegeven dat hij in NL alleen nog voor Groningen uit gaat komen. Maar ik denk dat hij stopt.
    Sterker nog...Nijland heeft aangekondigd te stoppen. En nu komt Robben met de mededeling dat hij stopt bij Bayern en dat hij dit al een tijdje weet. Dit is geen toeval!
    Robben wordt de nieuwe directeur van FC Groningen.
    Tel daarbij op dat zijn kasteel in Haren straks klaar is, dat laat je toch ook niet bouwen als vakantiewoning.

    Enige wat bovenstaande tegen zal houden is dat Robben nog in alles een topsporter is. Hij voelt zich denk ik nog te fit om te stoppen. Dus mss jaartje (of 2) ballen bij Groningen en intussen de kneepjes leren van directeur? Zou de perfecte invulling kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26468
    maandag 3 december 2018 om 13:02
    Dus jij denkt dat een goede rechtsbuiten, ook een goede directeur is ? Robben wil helemaal geen directeur zijn, joh. Die wil eerst nog spelen en dan van zijn familie genieten.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:07
    Ha ha. Helemaal waar. Want Robben heeft bestuurlijke capaciteiten en ervaring. Mensen zeggen gekke dingen.
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    maandag 3 december 2018 om 15:28
    Een keeper en een linksbuiten hebben in ieder geval aangetoond slechte bestuurders te zijn.....
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:55
    In het begin is er wel wat fout gegaan daar inderdaad , maar ik heb het idee dat ze nu goed bezig zijn in Amsterdam .
    Tuurlijk gaat er ooit nog wel eens iets fout , maar dat is bij elke club zo .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:02
    Geloof me maar, Robben gaat zeker te weten nog 1 jaartje door..
    Vind ik leuk
    aartstyle +1496
    maandag 3 december 2018 om 13:03
    Hmm. Denk dat het directeurschap wat te hoog gegrepen is, maar alles bij elkaar opgeteld denk ik ook dat hij gewoon stopt met voetballen en wat voor Groningen gaat doen. Robben verdiend wat mij betreft nog een groots afscheid al wil hij dat zelf misschien niet. Wat mij betreft de beste NL voetballer van de afgelopen 15 a 20 jaar. Vergelijkbaar met Bergkamp.
    Vind ik leuk
    Wood86 +17
    maandag 3 december 2018 om 13:42
    Veel bereikt en altijd goed gespeeld, maar toch vaak ook herinnerd om zijn duikelingen. Geweldige actie in huis, maar ondanks dat deze bizar effectief is gebleken was het doorgaans wel dezelfde. Het geniale van Bergkamp waarbij voetbalintelligentie en en uitzonderlijk balgevoel samenkwamen is voor mij toch wel een aantal tredes hoger. Desondanks is Robben echter wel een van dé gezichten van een generatie en zijn carrière is natuurlijk super geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:05
    Robben de directeur van Fc Groningen? Heeft hij bestuurlijke capaciteiten dan. Heeft hij bestuurlijke ervaring?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:11
    Besturen leer je met vallen en opstaan.. genoeg ervaring dus!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:47
    Interessante gedachte. Maar weet iemand van ons eigenlijk welke competenties Robben heeft buiten het voetbalveld?

    Het vak van directeur leer je niet als je daar niet de juiste skills voor in huis hebt. Je naam alleen is dan niet voldoende.
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    maandag 3 december 2018 om 14:00
    Het draait wel voornamelijk om je netwerk en dat zal Robben wel hebben. Matthijssen is er ook redelijk snel ingerold. Persoonlijk hoop ik dat hij nog één of twee jaar bij Van Bommel komt voetballen. Parel van een speler die ik graag nog eens in de eredivisie wil zien.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:28
    Als directeur draag je ook de verantwoordelijkheid over het personeel, de (financiële) administratie, veiligheidsaspecten, juridische zaken etc.

    Natuurlijk verzamel je goede experts om je heen in een (voetbal)bedrijf, maar jij bent wel degene waar mensen naar kijken voor operationele en beleidsmatige keuzes.
    Vind ik leuk
    HanV +4584
    maandag 3 december 2018 om 15:21
    Misschien als TD, dat is Matthijssen toch ook. Of op het commerciële vlak.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:49
    Ik deel jouw mening, met uitzondering van het opvolgen van Hans. Robben heeft al vaker aangegeven richting 't trainersvak te willen. En FCG (Hans) ging daar gretig op in om hem daar niets in de weg te liggen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:48
    Klopt niet wat je zegt, hij heeft altijd gezegd alleen voor PSV of Grunn te willen spelen, maar sowieso afsluiten in het Noorden
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 21:35
    Je wordt echt niet zomaar directeur van een BVO. Daar zijn wel een paar jaartjes ervaring voor nodig. Aldus directie lid van FC.

    Hoop dat ie een verstandige keuze maakt, waar hij zelf zich het beste bij voelt
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2939
    maandag 3 december 2018 om 17:41
    Waar haal jij dat vandaan. Ik heb Robben nooit de uitspraak horen doen dat hij nog weer voor PSV zou willen spelen, het zijn slechts de PSV fans die dat roepen.
    Vind ik leuk
    chicken +11751
    maandag 3 december 2018 om 12:40
    Neres gaat niet weg..2e seizoen wat minder presteren is normaal. Volgend seizoen is die los ;)
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    maandag 3 december 2018 om 12:41
    wat moet ajax met hem ? heeft geen rest waarde en band met de club
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:55
    En is niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    ficusje +2383
    maandag 3 december 2018 om 13:04
    En de helft van de tijd geblesseerd.net als v persie .
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:09
    Wat moet Robben met Ajax?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26468
    maandag 3 december 2018 om 13:01
    ha ha ha, jullie hadden gisteren al een mooie dag...nu weer de beurt aan PSV, he.
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    maandag 3 december 2018 om 13:21
    Hmm, ik zou niet weten waarom eigenlijk...😁
    Vind ik leuk
    Mo +11769
    maandag 3 december 2018 om 13:57
    Ajax gaat echt niet veel betalen voor een speler van 34 jaar.
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +114
    maandag 3 december 2018 om 14:20
    Dat zal een grotere stunt zijn dan dat hij naar PSV zal gaan.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1179
    dinsdag 4 december 2018 om 11:16
    Ik herinner me nog dat Stam naar Ajax ging, had niemand verwacht. Was toen ook een hele potentiële groep met Sneijder, Davids etc.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1179
    dinsdag 4 december 2018 om 11:18
    Of later, mindere goden zoals Rommedahl en Ooijer, wat uiteindelijk redelijk uitpakte
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    WillemF +5
    maandag 3 december 2018 om 12:36
    Ja en dan nog 2 jaar naar de Graafschap grapjas
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:39
    En jij denkt dat de meest blessuregevoelige speler in de geschiedenis van het voetbal tot zijn 38e doorkan? Ik denk als hij nog 1 jaar meekan dat je de handjes dicht mag knijpen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:57
    Ik zie iemand, die nu nog gewoon bij één van beste clubs ter wereld speelt, nog wel een poosje meekunnen. Hij is in ieder geval volgend jaar voor PSV een toegevoegde waarde. Al helemaal wanneer Lozano verkocht wordt.
    Bij Groningen kan hij ook over twee jaar nog makkelijk mee lijkt mij.
    Een oude Robben is nog lang beter dan wat er nu bij Groningen op het veld staat.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +902
    maandag 3 december 2018 om 13:32
    Ik zou er nog 2 jaar bovenop gooien. Hij heeft de leeftijd ervoor...
    Vind ik leuk
    Wim Horst +91
    maandag 3 december 2018 om 15:19
    en waar betaald PSV zijn salaris van, PSV zit financieel niet zo sterk op het moment
    Vind ik leuk
    HansG +28
    maandag 3 december 2018 om 13:24
    Gaan wij nog medelijden hebben met meneer Robben??!! Zijn zakken scheuren uit vanwege het vele geld wat er in zit.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3374
    maandag 3 december 2018 om 12:19
    Ik denk dat hij vooral tegenop ziet om bijvoorbeeld met een Te Wierik te spelen enz, denk je niet?
    Vind ik leuk
    JWK +472
    maandag 3 december 2018 om 12:22
    Ja, of met Padt!😝
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:59
    Die is tegen die tijd al lang en breed conducteur.
    Vind ik leuk
    HansG +28
    maandag 3 december 2018 om 13:25
    Goede keeper toch voor de 3e klas amateurs😃🤣
    Vind ik leuk
    Jackpot +2318
    maandag 3 december 2018 om 12:23
    Of je gaat met de intensie heen om zulke jongens beter te maken.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 12:46
    Stel je voor.. volgend jaar... Robben als leermeester voor Bergwijn en Malen. Dat zou echt een investering van Robben in het toekomstig Oranje zijn voor deze twee talenten.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8939
    maandag 3 december 2018 om 12:55
    Ben bang dat Bergwijn in de zomer vertrekt.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 12:57
    Ik denk het niet. Die heeft bij Memphis gezien hoe snel het vervolgens weer niks kan worden (United). Ik denk dat hij nog wel een jaar blijft om zich verder te ontwikkelen en evt topscorer te willen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:19
    Leermeester? Van rechts naar binnen en dan schieten?
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    maandag 3 december 2018 om 13:22
    Het moet te leren zijn, want Robben kon het op bestelling en een ieder die het na probeert te doen faalt.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2187
    maandag 3 december 2018 om 13:58
    Precies, dan heeft hij meerwaarde als ze hem toevoegen aan de staf.
    Als psv hem als speler haalt, geloof ik niet dat hij nog veel gaat brengen, aangezien hij ook een hele blessure gevoelige voetballer is.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4726
    maandag 3 december 2018 om 12:27
    Tja... maar ook geen enkele speler van PSV haalt het niveau van Robben... hij moet zich per definitie aanpassen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 12:47
    Dat is bij Ajax en zeker Feyenoord niet anders. Robben is van buitencategorie, hij zou meteen de beste speler in de eredivisie zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:25
    Dat zal helaas niet gaan, aangezien Frenkie volgend jaar nog gewoon bij Ajax speelt.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 14:16
    Hahaha, Frenkie is het grootste talent (samen met De Ligt) in de eredivisie, zeker waar. Maar Robben is qua stabiliteit en beslissend zijn toch nog wel iets bepalender mocht hij volgend jaar in de eredivisie spelen.

    Ik ben zo bang dat iedereen torenhoge verwachtingen op Frenkie's schouders legt, dat die jongen het op een gegeven moment niet meer waar kan maken. Laat die jongen zich nou lekker nog even 1,5 seizoen bij Ajax doorontwikkelen en dan kijken of hij klaar is voor de absolute top. Hij komt net kijken...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:24
    Was gelukkig ook sarcastisch, maar toch bedankt voor je verhaal.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:29
    Ja, of je gaat naar PSV om die Pereiro te vervangen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 12:46
    Ja want Robben gaat op 10 spelen.. koekenbakker...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:08
    Ja, wrm niet?! Volgend jaar heb je bergwijn en malen al op de flanken staan. Dus dan belemmert die alleen maar de ontwikkeling van die 2 als Robben in de basis start. Koekenbakker...
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +902
    maandag 3 december 2018 om 13:34
    Robben is geen 10. Als je dat niet ziet.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:41
    klopt! Hij is ook 34...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:47
    Zeg maar niks meer..
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:54
    Oke, zal ik doen👍
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1005
    maandag 3 december 2018 om 12:30
    Maakt dat nou uit, Hoe heerlijk is het om na zoveel jaar onder grote druk te voetballen, je nu eens meer te kunnen richten op je familie, en daarbij op een lager niveau nog lekker te voetballen, en daarbij je meer te kunnen richten op een leven na het voetbal, en dan in de technische staf van Groningen. Denk dat hij weer verhuizen nu ook wel een beetje zat is, en de kinderen ook wel een beetje een sociaal leven te willen bieden met leeftijdsgenootjes zonder weer te moeten verhuizen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    Always PSV +12501
    maandag 3 december 2018 om 12:32
    Je bent meer dan welkom , Arjen!
    Vind ik leuk
    Guntherr +1373
    maandag 3 december 2018 om 12:20
    Hij gaat sowieso salaris inleveren als die naar Groningen gaat, dat is puur voor de liefde van de club.
    Vind ik leuk
    Gearry +986
    maandag 3 december 2018 om 12:23
    Als hij naar groningen gaat zal hij het niet voor het geld doen. Best kans dat hij dan voor een 'onkostenvergoeding' komt spelen.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1342
    maandag 3 december 2018 om 12:26
    Robben heeft al genoeg bij elkaar gesprokkeld.
    Bij PSV gaat hij ook geen miljoenen verdienen.
    Als hij het om geld doet, dan een jaar zandbak of usa of China
    Vind ik leuk
    ELD070 +920
    maandag 3 december 2018 om 12:34
    Ik denk dat Robben uit liefde voor de club terug zal keren en niet voor de financiën. Lijkt me niet dat hij dus een monster salaris zal verlangen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:53
    Wordt PSV. 10 wedstrijden knallen, de rest lekke band (ook in de eredivisie). Maar Groningen zou natuurlijk fantastisch zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:04
    En dan tegen degradatie knokken. Dan kan je beter stoppen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:47
    Ik weet niet of het 'een stunt' is.
    Hij is een jongen van de club, komt uit de regio, (schoon-)familie woont in de regio, bezoekt als het kan wedstrijden van de club én is een huis aan het bouwen aan de Verlengde Hereweg in Groningen.
    En geld zal geen rol spelen, want dan ga je ook niet naar PSV. Het niveau zal dan eerder de doorslag geven.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1487
    maandag 3 december 2018 om 16:19
    Hij is toch zgn "mister Groningen " dus ben benieuwd
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 21:04
    Jij denkt dat Robben voor het geld terug naar Groningen zou gaan? Hij is geen Sneijder die verwacht dat een Utrecht nog ff 1.000.000+ op tafel voor hem neer legt. Als Robben terugkeert bij Groningen dan is dat 100% uit liefde voor de club. Geld zal dan slechts een bijzaak zijn.

    Het zou wel mooi zijn als die bij Groningen afsluit, Doan aan het eind van het seizoen voor veel geld weg en Arjan als vervanger aantrekken
    Vind ik leuk
    Guntherr +1373
    maandag 3 december 2018 om 12:19
    1 jaar PSV en 1 jaar Groningen.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2773
    maandag 3 december 2018 om 12:19
    Hij gaat naar Amerika. Beetje sightseeing. Wat moet hij nu in Nederland. Met al die kunstgrasvelden ligt hij het hele jaar in de lappenmand.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11423
    maandag 3 december 2018 om 12:24
    In de MLS hebben ook een hoop clubs kunstgras, dus dat maakt geen verschil.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    maandag 3 december 2018 om 12:30
    En op modern kunstgras krijgt hij waarschijnlijk minder snel blessures dan op een grasveld.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11423
    maandag 3 december 2018 om 12:31
    Een stuk minder kuilen in het veld iig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    maandag 3 december 2018 om 12:32
    Arjen breekt zijn benen al als hij een polletje ziet.
    Vind ik leuk
    3Bier +10629
    maandag 3 december 2018 om 12:20
    Zou een enorme boost voor Groningen zijn.
    Met Robben zit het stadion meteen weer vol.
    Vind ik leuk
    2cents +57835
    maandag 3 december 2018 om 12:25
    Dan is dat direct een mooie manier om zijn salaris op te bouwen. Een deel van de recette geven.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1005
    maandag 3 december 2018 om 12:51
    Ah joh, dat will hij niet eens, een modaal Eredivisie salaris is prima. En dan een andere functie bij de club.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2262
    maandag 3 december 2018 om 12:20
    Die gaat niet naar PSV! Wie het wespennest daar eenmaal heeft verlaten weet wat voor een zooi het daar is
    Vind ik leuk
    3Bier +10629
    maandag 3 december 2018 om 12:23
    Kap eens met deze onzin kerel.
    Waarom houdt PSV jou zo bezig?
    Is misschien een generatie dingetje maar ''vroegah'' maakte we ons nooit druk om de Phillips Sport Vereniging.
    Zij maakten zich vooral druk om Ajax.
    Vind ik leuk
    zwollie +8370
    maandag 3 december 2018 om 12:27
    Nu nog steeds maken ze zich drukker om Ajax.
    Vind ik leuk
    3Bier +10629
    maandag 3 december 2018 om 12:33
    Dat is ook zo en dat zullen ze er nooit uitkrijgen daar.
    Maar ik heb het idee dat steeds meer ''Ajacieden'' ook die kant op gaan. Moet er niet aan denken dat er straks van die sneue gasten met 110% anti-PSV gaan rondlopen, of helemaal niets in Eindhoven gaan roepen. Dan kan je net zo goed meteen een eierdop op je hoofd doen.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1335
    maandag 3 december 2018 om 13:02
    Ajax vs PSV: Battle der Calimeros. Mei 2019 in de bioscoop
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:23
    Droeftoeter het is geen ajax.
    Vind ik leuk
    appeltje +1404
    maandag 3 december 2018 om 12:55
    En jij bent nu net zo droeftoeter. 👍
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    maandag 3 december 2018 om 12:25
    Daarom komt er inderdaad ook nooit een speler terug naar Eindhoven. Ze zouden er als ze al terug wilden komen ook nul perspectief hebben voor een carrière na die als voetballer. Je hebt er kijk op, dat kun je wel zien!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:36
    Cocu van Bommel zijn terug gekomen en maakte PSV meteen kampioen nu is het de beurt aan Robben😉
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:48
    Wat klets jij, Van Bommel kwam terug en die werd geen kampioen dat jaar met PSV, Ajax werd dat seizoen kampioen en de bekerfinale verloor PSV tegen AZ!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:52
    Cocu maakte PSV 3 keer kampioen toen ie terug kwam.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:55
    Je had het over Cocu en Van Bommel, en Van Bommel werd geen kampioen met PSV bij zijn terugkomst!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:43
    Domme reactie van een aanhanger van een bedrijf waar continue door 3 stromingen aan alle stoelpoten wordt gezaagd
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:20
    Als hij naar Nederland gaat moet hij naar PSV gaan vind ik. Natuurlijk is Groningen mooier (zo'n grote speler bij een middenmoter in de eredivisie), maar daar is hij nog echt te goed voor.

    Als ik hem was zal ik nog een seizoen als god leven in Amerika ofzo en dan daarna zijn clubje (Groningen) helpen en zijn geweldige carriere afsluiten en een nieuwe opbouwen.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +665
    maandag 3 december 2018 om 12:20
    Die gaat echt niet in Nederland voetballen.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    maandag 3 december 2018 om 12:21
    Met Groningen in de KKD of met PSV spelen om de titel.
    Nou ik zou het wel weten.
    Al hoop ik dat Groningen wel weer gaat stijgen in de stand.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2262
    maandag 3 december 2018 om 12:52
    De tijd dat PSV om titels gaat spelen is haast verleden tijd...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    maandag 3 december 2018 om 13:25
    Je hebt wel een erg grote bek voor een supporter van een club die al jaren niks wint.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:27
    Mijn gedachte ook!
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    maandag 3 december 2018 om 19:26
    Dat zal nooit over gaan. Op dot moment Ajax beste selectie met geweldige talenten. Maar diezelfde talenten lopen er nu niet rond. Dus Ajax zal niet het Bayern van NL worden.
    Vind ik leuk
    Andre As +3017
    maandag 3 december 2018 om 12:21
    Hij past niet in Groningen. Daar is hij te veel topsporter voor. Denk dat in Nederland alleen Ajax en PSV een optie zouden kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    3Bier +10629
    maandag 3 december 2018 om 12:26
    Wel joh. Schijnt dat Suarez, Tadic en Van Dijk ook aan een terugkeer denken.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:27
    Onderbouw eens waarom hij daar te veel topsporter voor is? Hij is immers dan al 35.
    Vind ik leuk
    Andre As +3017
    maandag 3 december 2018 om 12:32
    Hij is gewend om in de top te werken. Eist van zichzelf en anderen het maximale. Is te veel winnaar voor machteloze wedstrijden. Met alle respect voor FC Groningen, waar ik wel degelijk sympathie voor heb, lijkt mij niet dat hij daar heengaat. Afbreukrisico is te groot en de kans om gefrustreerd zijn schoenen in de wilgen te hangen moet hij niet willen nemen. De spelers die hij om zich heen zou moeten hebben spelen, uitgezonderd Doan, niet bij FC Groningen.
    Uiteraard begrijp ik dat de FC en haar fans hem graag zien komen.
    Vind ik leuk
    Metal +2713
    maandag 3 december 2018 om 13:08
    Je kunt het ook anders bekijken. Robben kan met zijn ervaring en mentaliteit de jonge spelers ook helpen om meer van zichzelf te eisen. Er loopt een jong team met veel potentie. Komt daar een speler van het niveau Robben dan kan het ook heel positief werken.
    Met zijn mentaliteit en ervaring zou hij ook de perfecte aanjager kunnen zijn voor het Topsportcentrum. Ook daarin kan hij een rol krijgen waardoor de jeugd het talent ook daadwerkelijk weet om te zetten naar een topniveau.
    Genoeg uitdagingen voor Robben. Hoe mooi zou het zijn als jouw inbreng het team naar grote hoogte doet stijgen en er mss een verrassing in kan zitten. AZ, Twente maar ook een Leicester City hebben laten zien dat het mogelijk is als alles een jaar goed valt.
    En als het allemaal tegenvalt, tsja ook dat is (top)sport. In het verleden heeft hij ook jaren meegemaakt bij topclubs waarin hij geen prijzen pakte. Bij Groningen is dat makkelijker te verteren lijkt me.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:38
    wat een onzin reactie zeg . hij gaat naar Groningen let maar op hij is daar een huis aan het bouwen
    Vind ik leuk
    Chinto +95
    maandag 3 december 2018 om 12:25
    PSV moet daar niet aan beginnen.
    Vind ik leuk
    zwollie +8370
    maandag 3 december 2018 om 12:25
    Lekker nog een paar jaar naar Groningen.
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    maandag 3 december 2018 om 12:25
    PSV lijkt me beter speel je nog ergens om, volgend seizoen speelt Groningen in de keuken..
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:28
    Europees gezien maakt t niet uit of die voor PSV of Groningen speelt.
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    maandag 3 december 2018 om 12:34
    Jawel voorrondes bij psv
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    maandag 3 december 2018 om 13:28
    Ach, in de KKDivisie kan Groningen tenminste om een kampioenschap spelen...😁
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    maandag 3 december 2018 om 17:04
    Kunnen ze ook zingen kampioene kampioene hahha
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    maandag 3 december 2018 om 12:27
    Als hij voor PSV kiest zal dat in combinatie zijn met een plan op de langere termijn. Ik weet niet of hij een carrière als (specialisten)trainer ambieert na zijn profloopbaan maar dat zou wel een motivator kunnen zijn denk ik.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:27
    nog 2 jaartjes lekker vlammen in eindje
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    maandag 3 december 2018 om 12:29
    Robben is een echte winnaar en kan absoluut niet tegen verliezen. Die gaat op dit moment never nooit niet naar Groningen.

    Daar vreet hij zich iedere week op over het niveau.

    Ook al zit Groningen in zijn hart.

    Hij gaat naar Psv. Hier kan hij nog op niveau spelen, en heel belangrijk zijn internationale wedstrijden nog spelen
    Vind ik leuk
    Toon N +175
    maandag 3 december 2018 om 12:39
    Internationale wedstrijden spelen met PSV. En eerst zeg je dat hij een winnaar is. Dan ga je toch niet naar PSV?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    maandag 3 december 2018 om 13:05
    Kijk even naar de laatste kampioenschappen .

    Internationaal een hele zware poule gehad. In de poule van Ajax ook gewoon overwinterd.

    Niet zo zielig provoceren
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:31
    Dat zullen we nooit weten of ze dan ook overwinterd zouden hebben. Is wel een hele makkelijke aanname.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:38
    Aanname natuurlijk, Europees was PSV simpelweg erg zwak en Ajax erg sterk. Ajax heeft het betere team en dan blijkt nu ook steeds meer nationaal.

    Robben gaat niet naar PSV.
    Vind ik leuk
    Toon N +175
    maandag 3 december 2018 om 13:48
    Provoceren: afgelopen 5 jaar heeft Psv bijna niets gepresteert in Europa. Ken je feiten. Je mogen CL spelen omdat Ajax de punten gehaald heeft. Als het aan Psv had gelegen was er uberhaupt geen Cl plaats geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:58
    Hij is een echte winnaar en dan gaat ie internationale wedstrijden voor PSV spelen... 6 wedstrijden voor schut staan voor heel Europa, dat gaat ie niet doen natuurlijk.

    Robben gaat liever naar FC Groningen (heeft ie ook al eerder aangegeven), kan ie daar de grote ster zijn en ver boven de rest uitsteken.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    maandag 3 december 2018 om 13:08
    Zielige opmerking.

    Moeilijke poule en met iets meer geluk gewoon meegekomen in deze poule

    In de poule van ajax gewoon overwinterd.

    Er is geen een club in de champions league die tegen barcelona zoveel kansen krijgt

    Gewoon weer aan het provoceren
    Vind ik leuk
    Iggy +3993
    maandag 3 december 2018 om 13:43
    Over zielig gesproken....
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:43
    Nogmaals: aanname. Elke wedstrijd meer dan 20 doelpogingen tegen gekregen tegen clubs uit vorm (Barca en Spurs) of clubs die vergane glorie zijn (Inter).

    Europees presteert Ajax simpelweg veel beter en ook nationaal ogen ze al weken beter. Geen JC-schaal, geen beker, geen CL-overwintering, geen EL-overwintering en het kampioenschap lijkt ook uit de handen te glippen... Exit Van Bommel aan het einde van het seizoen?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:29
    Niet naar PSV, gun het van Bommel, Gerbrands en John de John niet. 75% van doelstellingen niet gehaald en wellicht het kampioenschap ook niet maar van Bommel is de top trainer die aan het handje wordr gehouden door kwalzalver van Marwijk die zijn geld heeft verdiend in duistere landen. Niet doen Arjen, lekker terug naar je roots.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    maandag 3 december 2018 om 12:29
    Ik zou als ik Robben was voor FC Groningen kiezen want daar is nog heel veel te winnen en bij PSV heel veel te verliezen omdat daar de lat hoger ligt.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:30
    Bij Groningen gaat die never nooit niet terug komen. Geen enkele topspeler van dat niveau is ooit teruggekeerd naar zijn roots. Zie Sneijder, van Persie (Excelsior),
    Vind ik leuk
    The Iceman +11423
    maandag 3 december 2018 om 12:37
    Alleen Overmars.
    Vind ik leuk
    Andre As +3017
    maandag 3 december 2018 om 12:59
    Als voetballer nadat hij 4 jaar met professioneel voetbvoetbal gestopt was ja.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11423
    maandag 3 december 2018 om 13:04
    Daar ging het toch om, als voetballer? Sneijder en Van Persie voetballen immers ook nog.
    Vind ik leuk
    Andre As +3017
    maandag 3 december 2018 om 13:05
    Bedoel ik.

    Hoop voor FC Groningen dan niet dat Robben eerst vier jaar met pensioen gaat en dan pas gaat spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:32
    “Na zijn hierboven omschreven pensioen, keert Overmars op 10 augustus 2008 terug in de voetballerij, waar hij zijn rentree in het profvoetbal zou gaan maken bij Go Ahead Eagles. De coach van Go Ahead Eagles vond dat Overmars in de afscheidswedstrijd van Jaap Stam een zeer goede indruk had achtergelaten. Op de vraag die Overmars gesteld werd ("wil je weer gaan voetballen?") werd vervolgens bevestigend ja geknikt. Uiteindelijk speelde hij voor het laatst in het profvoetbal op 1 mei 2009, hij kreeg tegen TOP Oss een invalbeurt in de laatste minuut. Maar het werd een afscheid in mineur, want na 2 zware tackles moest Overmars direct het veld hinkend verlaten met een zware enkelblessure[1].

    Overmars ging in 2009/10 weer spelen bij SV Epe.””


    Goede vergelijking 😂
    Vind ik leuk
    The Iceman +11423
    maandag 3 december 2018 om 13:35
    Haha, gaat om de intentie toch? Toch nog ruim 20 wedstrijden gespeeld op het oude nest.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:40
    Let maar op . hij is niet voor niets een huis aan het bouwen in Groningen
    Vind ik leuk
    thierryer +1780
    maandag 3 december 2018 om 12:31
    Ajax koopt Lozano voor 25 miljoen( opvolger Neres) en dan kan Psv Robben nog even laten ballen!
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2262
    maandag 3 december 2018 om 12:54
    Ajax gaat niet jankende middelmaat
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:33
    Dat mag ik toch hopen van niet.!!!
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    maandag 3 december 2018 om 16:41
    Die rollende taco vreter komt er in A'dam niet in, wij streven een ander niveau na.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:31
    Overmars ging ook na de Eagles
    Robben is veel te veel liefhebber dus geld maakt vast niet uit
    Mooi afscheid van Nijland robben weer thuis brengen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:33
    Zou natuurlijk geweldig zijn voor Groningen, maar Robben heeft sinds zijn overstap op jonge leeftijd van Groningen naar PSV altijd voor een van de topclubs gespeeld en om de prijzen gespeeld. Dus eerlijk gezegd zie ik de voetballer Robben niet voor een middenmoter spelen, met alle respect voor Groningen.

    PSV zie ik als Ajacied natuurlijk ook liever niet, Robben is mits fit nog steeds van een uitzonderlijk hoog niveau. Maar ach van de andere kant geweldig voor de ED en het niveau van de ED. dus laat hem maar terugkomen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    maandag 3 december 2018 om 12:33
    Waarschijnlijk komt hij niet naar Nederland want hij weet ook wel dat elke duikeling door de VAR wordt beoordeeld.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:34
    Allemaal goed en wel maar ik denk dat Hans Nijland bij z'n afscheid op 30 juni aanstaande de club een cadeau gaat geven in de vorm van het bekend maken dat Arjan Robben terugkeert bij zijn "oude liefde" de FC-Groningen. Alle andere suggesties kunnen hierbij dus de prullenbak in.
    Vind ik leuk
    Cantona +1094
    maandag 3 december 2018 om 12:45
    1+1=2.......toch?
    Vind ik leuk
    1+1= +19
    maandag 3 december 2018 om 12:35
    Op welke plek moet hij dan komen te spelen in Eindhoven?
    Gaat altijd ten kosten van jongere speler ik zou het PSV niet aanraden
    Vind ik leuk
    Toon N +175
    maandag 3 december 2018 om 12:37
    Ik hoop PSV, hebben ze zowel links als rechts in de voorhoede een “stervende zwaan”. Met opper janker Luuk in het midden. Krijgen de scheidsrechters het druk mee.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:37
    Laat m maar naar PSV gaan ipv naar een directe concurrent
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:41
    Concurrent? Is geen binnenlandse transfer🙈 het zou mooi zijn dat een speler van zijn grote weer op de Nederlandse velden rondloopt. Hoop dat hij een keuze met zijn hart gaat maken.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:48
    Groningen is een directe concurrent van ADO. Vandaar dat ik m liever bij PSV zie daar pakken we nooit punten tegen. De afgelopen jaren had Bayern sowieso niet echt een directe concurrent in de BL
    Vind ik leuk
    ELD070 +920
    maandag 3 december 2018 om 12:37
    Zou heel mooi zijn als Arjen terugkeert naar de Eredivisie. Fc Groningen is natuurlijk mooi, maar zie hem (voor het Nederlandse voetbal) toch liever naar PSV zien gaan. Hebben die Europees gezien weer meer kans.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2164
    maandag 3 december 2018 om 12:37
    Al dat gezeik over Groningen hier. Zou toch prachtig zijn als zo´n grote speler als Robben besluit om daar zijn carrière af te sluiten. Veel te groot en goed voor de club Groningen en daarom getuigt dat van veel meer lef, afbreukrisico is dan veel groter. Bovendien, nog een stukje romantiek in de voetbalwereld die stuk is gemaakt door geld en waar clubliefde bij spelers nauwelijks meer bestaat, dat vind ik wel mooi.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:37
    Wat zou het mooi zijn om Robben terug te zien bij een club als Groningen. Ik denk hoop dat hij naar zijn hart luistert en gewoon terugkomt waar alles is begonnen. Spelers om hem heen beter maakt, en zijn drive overbrengt naar de andere jonge talentvolle spelers.
    Vind ik leuk
    Almaniak +104
    maandag 3 december 2018 om 12:40
    Robben gaat na zijn actieve carrière een functie bij fc gro krijgen. Wordt al genoemd als opvolger van Nijland. Zou voor zijn eigen werk ideaal zijn als er hij eerst nog een jaar speelt. Daar win je al een hoop verloren seizoenskaarthouders mee terug. Sportief gezien win je er niets mee natuurlijk, dan zou PSV de enige optie zijn
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:40
    Gewoon voor Ajax kiezen. 2x zoveel salaris bieden als PSV.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    maandag 3 december 2018 om 13:12
    Ik zie het al: helmaal gestrekt ;-)
    Vind ik leuk
    normaal72 +559
    maandag 3 december 2018 om 12:42
    Nijland stopt bij Groningen ....robben stopt bij bayern ...... de vader van Arjan loopt ook al veel bij groningen ...... hij is een huis aan het bouwen in groningen tja ........ ik ben benieuwd !!!!!!
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    maandag 3 december 2018 om 12:42
    Een speler die bij PSV nog wel een jaartje mee zou kunnen. Ik denk dat de deur voor Arjen altijd open moet staan, of hij voor PSV kiest of Groningen is volledig aan hem, voor beide valt wat te zeggen.
    Vind ik leuk
    5by5 +1310
    maandag 3 december 2018 om 12:44
    Hij moet naar Fc Groningen gaan kan die die club ook een beetje overeind helpen.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1273
    maandag 3 december 2018 om 12:48
    naar psv gaan lijkt mij het beste
    Vind ik leuk
    Wazedde? +71
    maandag 3 december 2018 om 12:49
    Denk dat Groningen hem meer nodig heeft dan PSV met alle respect, maar zou niet misstaan bij beiden.
    Zou een geweldige leider zijn in beide kleedkamers, en een orakel om van te leren voor zowel spelers als staf.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:49
    Als ik zie wat voor huis Robben laat bouwen in Haren, zal de keus Fc. Groningen voor de hand liggen.

    Robben heeft de persoonlijkheid om voetballers beter te maken.
    Bij Groningen ligt er een enorme uitdaging. Geld maakt hem niets uit.

    Echte nuchtere Grunninger.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:35
    Kleine nuance aanbrengen!!!!!! Er wordt een villa in Helpman voor Robben gebouwd en niet in Haren...……..en...….hij bouwt niet zelf....er wordt voor hem gebouwd op de plek waar Roggen vroeger een villa had staan. Dit voor de duidelijkheid.
    Vind ik leuk
    Cantona +1094
    maandag 3 december 2018 om 12:49
    Als voetballer kan hij in Nederland alleen maar verliezen en hij heeft al aangegeven niet naar de zandbak of China te willen.
    Ik hoop dat hij Nijland opvolgt en met zijn netwerk FC Groningen een handje kan helpen om weer een beetje op niveau te komen...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:52

    Maakt me niet uit bij wie, als we hem maar op de Nederlandse velden kunnen bewonderen.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 13:07
    Als willem II supporter zou ik het geweldig vinden om hem nog een keer in ons stadion te zien spelen. Ik vind het mooi om spelers als robben maar ook v persie nog eens live te kunnen aanschouwen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:10
    dat zou inderdaad geweldig zijn......
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:08
    Als robben verstandig is rustig afbouwen op het vertrouwde bodem en wat ervaring opdoen in de staf, en zeker niet naar psv, daar praten ze dom en eten alleen maar mais met taco's
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    maandag 3 december 2018 om 13:08
    Ik zou het wel mooi vinden als hij naar Groningen zou gaan. Maar hij mag van mij ook naar Vitesse komen hoor ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    maandag 3 december 2018 om 13:09
    Natuurlijk moet hij dan naar Groningen. Daar kunnen ze hem goed gebruiken en bij PSV zou hij toch maar, al was het maar uit voorzorg, op de bank gehouden worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    maandag 3 december 2018 om 13:15
    Ik denk dat hij twijfeld om door te gaan met voetballen.
    Gaat hij door dan zal het PSV worden en als hij stopt zal hij naar Groningen gaan, vermoed ik :)
    Vind ik leuk
    BS +1174
    maandag 3 december 2018 om 13:15
    Ik denk dat Robben nog een jaartje bij PSV gaat ballen, hij wil toch voor de prijzen. Als hij toch voor het geld gaat is een jaartje China natuurlijk ook niet uitgesloten, even snel 10 miljoen bijschrijven op je bankrekening zwichten heel veel voetballers voor.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    maandag 3 december 2018 om 13:18
    Sowieso groningen kiezen.

    Mooiere club.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:19
    Zijn huis in Groningen is in het voorjaar klaar... Zijn nu aan het bouwen. Lijkt me toch niet voor niets.. Gaat naar fc groningen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:19
    Kom op mark geef die man 5 miljoen voor een jaartje je kan hem transfervrij overnemen
    Vind ik leuk
    HansG +28
    maandag 3 december 2018 om 13:20
    Het zou wel netjes zijn als hij uit beloning, zijn goede carrière zou afsluiten bij fc Groningen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:23
    Hij is een groniniger in hart en nieren en heeft veel aan de FC te danken. Heeft het ook wel vaker laten doorschemeren dat hij terug keert bij Groningen. Hij gaat er in ieder geval wonen, da's wel duidelijk
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    Renelas +212
    maandag 3 december 2018 om 13:27
    Ik hoop Groningen, maar denk niet dat het heel reëel is. Tenzij hij voor zijn maatstaven voor liefdadigheid gaat voetballen. Het zou Robben opzich wel staan maar PSV zou sportief gewoon beter passen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    maandag 3 december 2018 om 13:27
    Psv zou logisch zijn, maar Groningen heeft ie niet zo lang in de hoofdmacht gespeeld dus dat zou mooi zijn voor hun.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 13:43
    Groningen zou de beste keus zijn, maar hij zal ook voor de prijzen willen spelen en dan is het dus PSV.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    maandag 3 december 2018 om 13:58
    Groningen wat verder er bovenop helpen is op zich al een goede prijs, is het niet voor hemzelf, dan wel voor FC Groningen. Voor het geld hoeft hij niet persé naar PSV, dat heeft hij inmiddels wel genoeg, vermoed ik.
    Vind ik leuk
    Danski +10
    maandag 3 december 2018 om 13:47
    Heel Twenthe smacht naar dit soort spelers.. Toch mooi om te zie spelen in de Veste :)
    Vind ik leuk
    NikoS +5
    maandag 3 december 2018 om 13:47
    Vraag me af of Robben iemand is die graag salaris inlevert. Ik hoop dat hij echt terug gaat naar het begin, Groningen dus. Maar ik verwacht dat hij naar de top-3 gaat. Dat is ook het meest logisch want bij Groningen hoort hij echt niet thuis.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    maandag 3 december 2018 om 14:01
    Als hij naar de topdrie zou willen, dan wordt het PSV, daarvan ben ik wel overtuigd. Hij lijkt me niet bepaald een speler die trainer wil worden, dan is hij in een directiefunctie mogelijk beter op zijn plek. Misschien instromen als hoofd scouting, dan directeur spelerszaken, zoiets.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +395
    maandag 3 december 2018 om 13:48
    Ik geloof nooit dat hij naar Groningen zal gaan...Dat is hetzelfde als dat v Persie bij Excelsior zou afsluiten.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:02
    Zou fantastisch zijn dat zo'n speler terug naar Nederland komt. Als ik PSV was zou ik hier ook zeker alles aan proberen te doen. Robben heeft zelf ook al aangegeven dat hij nog op niveau wil mee spelen en om de prijzen.

    Helaas dus voor Groningen want die vallen in dat geval af. Tenzij die degraderen en Robben ook een keer wil ervaren hoe het in een tweede divisie voetballen is 😅, dat zou wel echt goud zijn als hij dat zou doen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173727
    maandag 3 december 2018 om 14:03
    Mooi naar Grunn gaan
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    maandag 3 december 2018 om 14:19
    Niet eens zo'n moeilijke keuze.
    Wil je nog een beetje iets betekenen in europe voor een nederlandse club, kies je voor PSV
    Boeit dat jouw niet en wil je gewoon lekker ballen vanuit nostalagie, dan kies je voor groningen

    Wil je allebei, nou 1 jaartje psv en de rest groningen.

    Niet zo moeilijk toch?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:35
    2 jaartjes PSV op sportief vlak gezien dan .
    Kampioenschap mee pikken en daar je carrière afsluiten hoe mooi is dat .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:35
    Ik weet niet wat de ambities zijn van Robben

    Als hij rustig af wil bouwen zou hij het het best bij Groningen kunnen doen, daar is de ambitie niet te hoog, en zou hij op alle vlakken een inspiratiebron kunnen zijn

    Maar mocht Groningen afzakken naar de KKD dan denk ik niet dat hij daar veel trek in heeft

    Bij PSV ligt het toch wat lastiger: daar zijn de ambities hoog

    Daar is geen ruimte om af te bouwen, en de plek op rechtsbuiten wordt dan vastgehouden voor talentvolle spelers (Bergwijn)

    Alleen als Robben nog een jaar vol gas wil (en kan) geven is dat interessant voor PSV

    Anders krijg je een van Persie scenario, en de vraag is of PSV daarop zit te wachten

    Begrijp me wel goed: een Robben op zijn top is nog steeds de beste voetballer van Nederland, kijk maar naar de 2 prachtige goals laatst

    De vraag is alleen: hoe hoog legt hij de lat zelf, en in hoeverre is hij daar nog toe in staat

    Over geld hoeven we het niet te hebben denk ik

    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:51
    PSV verkoopt Lozano en haalt Robben.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:49
    Doan verkopen voor 14 miljoen dan 1,5/2 miljoen uittrekken voor Robben. Gaat zichzelf wel terug verdienen door alle positieve aandacht en aantrekkingskracht.
    Vind ik leuk
    wil +1148
    maandag 3 december 2018 om 17:31
    Die gaat gewoon in China nog cashen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:47
    Als ie voor Feyenoord kiest, geef ik m éen week ...
    Vind ik leuk
    Pancev +148
    maandag 3 december 2018 om 19:59
    Wie zegt dat die twee clubs hem überhaupt willen hebben?
    Vind ik leuk
    meloen87 +804
    maandag 3 december 2018 om 21:32
    FC Groningen wordt kampioen als Robben volgend seizoen daarnaar toe gaat. Het zou echt een enorme stunt zijn, maar ik denk dat Groningen hem niet kan betalen. Mits hij heel veel salaris inlevert, natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15278
    maandag 3 december 2018 om 22:08
    Eerst nog even naar de JC Arena voor de CL, Ajax - Bayern.
    Hoop echt dat hij dan rechtsbuiten staat. Wat gaat hij het zwaar krijgen tegen Nicolás Tagliafico. De kleine pibull tegen de man van glas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 04:20
    Wat zou dat mooi zijn robben naast doan en mahi....moet wel wat moois opleveren zijn laatste 2 jaar het moment om groningen weer erbovenop te helpen denk ik zo en hij mooi kan overvloeien in trainerschap bij de fc .....maar ja zo zou ik het wel zien maar ben maar een leek ....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws