VP's Elftal van de week: PSV-duo, koele Frenkie en Feyenoord-debutant Kokcü

VP's Elftal van de week: PSV-duo, koele Frenkie en Feyenoord-debutant Kokcü

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 09:00ma 10-12-2018 om 09:00

Laatste update: maandag 10 december 2018 om 11:43ma 10-12-2018 om 11:43

In speelronde vijftien van de Eredivisie wonnen PSV, Ajax en Feyenoord maar weer eens met overtuigende cijfers. Vijf namen uit ons wekelijkse elftal van de week zijn spelers van de traditionele top-drie. FC Utrecht (3-1 vs. Heracles Almelo) is met één speler vertegenwoordigd. 

Kjell Scherpen (FC Emmen)
Dit seizoen ging Scherpen bij menig tegendoelpunt van Emmen de fout in. Zondag, tijdens het thuisduel met Feyenoord (1-4), viel de jonge doelman niets te verwijten. Dankzij hem bleef Emmen zelfs relatief lang op de been. Scherpen slaagde er na de gemiste strafschop van Steven Berghuis ook bijna in om de penalty van Tonny Vilhena uit z'n doel te ranselen. 

Kik Pierie (sc Heerenveen)
Op bezoek bij Willem II liet Pierie zien dat hij áltijd in het centrum hoort te spelen. In Tilburg gaf de jonge verdediger een masterclass in opbouwen, samen met zijn collega Daniel Hoegh. Heerenveen-trainer Jan Olde Riekerink moet ook gezien hebben dat Pierie een klasse - of zelfs twee klasses - beter is dan bankzitter Dave Bulthuis. 

Frenkie de Jong (Ajax)
Houdt-ie het hoofd koel? Hoe gaat hij om met de druk na een week vol rumoer en speculatie over zijn megatransfer naar Parijs? Het lijkt Frenkie de Jong allemaal niet te deren. Op bezoek bij PEC Zwolle speelde hij groots, met een prachtige 0-2 als kers op de taart. 


Urby Emanuelson (FC Utrecht)
De goal van Gyrano Kerk was fraai, maar die van Emanuelson mocht er ook zijn. De routinier pegelde de bal onhoudbaar binnen en bezorgde Utrecht daarmee al na 20 minuten een 3-0 voorsprong op Heracles Almelo. Trainer Dick Advocaat had genoten van het optreden van Emanuelson, zei hij na afloop. 

Orkun Kokcü (Feyenoord)
Een Eredivisie-debuut om in te lijsten. Kokcü (17) stelde ondanks de torenhoge verwachtingen rondom zijn persoon niet teleur. In zijn eerste 45 minuten op het hoogste niveau was de stilist goed voor een assist en een doelpunt. 

Guus Til (AZ)
Het draait dit seizoen vaak voor geen meter bij AZ en captain Til. Zou speelronde 15 de ommekeer betekenen? Op bezoek bij het prima presterende Fortuna Sittard wonnen de Alkmaarders met ruime cijfers (0-3) en Til schoot alle frustratie van zich af. Zijn doelpunt was fabuleus. 
Erick Gutiérrez (PSV)
Het PSV-publiek moest héél lang wachten op de eerste basisplaats van 'Guti' in de Eredivisie. Thuis tegen Excelsior was het dan zover en de Mexicaanse miljoenenaankoop kroonde zich direct tot beste speler van het veld. Met Gutiérrez als grote regisseur op het middenveld walste PSV over de tegenstander heen: 6-0. 

Mitchell van Bergen (Vitesse) 
Uitgerekend tegen Willem II, de club waar hij ooit in de jeugdopleiding speelde, maakte Van Bergen zijn eerste Eredivisie-doelpunten namens Heerenveen. De jonge vleugelflitser speelde een dijk van een wedstrijd en maakte Willem II-back Diego Palacios het leven zuur. 

Oussama Idrissi (AZ) 
Als Idrissi z'n dag heeft, is het een genot om te kijken naar de pingelaar. De voormalig speler van FC Groningen blíjft maar gaan, maakt actie na actie en heeft ook nog eens een prima schot in huis. Tegen Fortuna tekende Idrissi voor z'n zesde goal van het seizoen. 


Luuk de Jong (PSV)
Er staat dit seizoen haast geen maat op PSV en De Jong. De regerend landskampioen blijft in eigen huis maar grote overwinningen boeken en aanvoerder De Jong blijft maar scoren. Tegen Excelsior was het twee keer raak. De Jong koerst in dit tempo regelrecht af op de topscorerstitel. 

Steven Berghuis (Feyenoord)
Wat was-ie goed tegen FC Emmen! Berghuis wervelde over het hele veld, gaf lekkere passjes, bediende teamgenoten en tekende voor de belangrijke 0-2. In de openingstreffer van Jan-Arie van der Heijden had Berghuis ook een groot aandeel. De gemiste penalty (prima save van Scherpen) was het enige minpuntje van een verder perfecte wedstrijd. 

Poll

Wie vond jij de beste speler van speelronde 15?

(2012 stemmen)

Plaats een reactie

bartjeee +1458
maandag 10 december 2018 om 09:02
Guti heeft bewezen beter te zijn dan gaston
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
maandag 10 december 2018 om 09:04
Dat roepen wij de afgelopen 4 wedstrijden al dat ze hem erin moeten zetten in plaats van Gaston. Hij had weliswaar een geweldige start dit seizoen maar heeft het de laatste wedstrijden geen strijdlust laten zie.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:07
Joh, is ook niet zo lastig. Pereiro heeft de inzet van Messi, maar de toegevoegde waarde in positiespel van Inzaghi. Die 3 ballen in de wedstrijd die die lekker geeft, zijn te verwaarlozen. Guttierez is in alle opzichten bruikbaarder.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:43
Guti is zichtbaar, Pereiro niet. Had voor de eerste keer het gevoel dat we met 11 man speelden.
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
maandag 10 december 2018 om 10:49
Voor PSV te hopen dat Guti net zo goed wordt als de echte Guti, wat kon die soms geniaal zijn.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 09:08
Op één wedstrijd? Laten we niet overdrijven, ze speelden tegen een team als Excelsior.
Vind ik leuk
bartjeee +1458
maandag 10 december 2018 om 09:14
Ik heb guti ook tegen barca gezien geloof mij die kan echt wel beter voetballen!
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 09:20
Ik zeg ook niet dat het geen goede voetballer is, ik vind alleen de conclusie dat ie beter is dan Pereiro wat voorbarig.
Vind ik leuk
bartjeee +1458
maandag 10 december 2018 om 09:33
Ja maar ik zeg dan weer dat ie zeker beter is als gaston :)
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 10:11
Dat mag natuurlijk ;-)
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:06
Gaston is beter in het uitreiken van prijzen!

Goeeeeeiiiiiiiiiiiiiiijeeemorguunnn
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:38
Emanuelson was verreweg de beste van dit weekend. Deed werkelijk alles goed
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
maandag 10 december 2018 om 09:02
mooi man! een hele goede wedstrijd gezien van de doelman van emme. Hopelijjk gaan wij hier nog veel plezier van hebben met het Nederlands elftal. Een goede keeper van 2 meter 4 en kan nog veel groeien (in beide opzichten, zijn talent en hij zelf kan nog groeien).
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:13]
Vind ik leuk
Bdog +7142
maandag 10 december 2018 om 09:18
2.04 m. en dan nog steeds kunnen groeien? Dat wordt wel een probleempje met onder de lat staan.
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
maandag 10 december 2018 om 09:27
Ja eigenlijk is het op een gegeven moment wel iets te groot natuurlijk. Met lagen ballen is hij natuurlijk niet zo snel bij de grond dan bijvoorbeeld een cillesen.
Vind ik leuk
River ice +1818
maandag 10 december 2018 om 09:39
Keerde een penalty, ging op de paal toch??
Vind ik leuk
Tom88Fey +240
maandag 10 december 2018 om 09:47
Inderdaad. Die bal had er waarschijnlijk gewoon ingevlogen als deze enkele centimeters naar rechts was geplaatst.
Vind ik leuk
timm0s +632
maandag 10 december 2018 om 09:04
Mooi dat Vitesse dankzij van Bergen van Willem ll heeft weten te winnen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:05
Logisch dat Orkun Kokcü tot nu toe de meeste stemmen heeft.
Vind ik leuk
Brent23 +32
maandag 10 december 2018 om 15:03
Nee dat doelpunt van frenkie was weergaloos en verder ook een goede wedstrijd gespeeld met zo'n druk is knapper vind ik.
Vind ik leuk
Kaar +3126
maandag 10 december 2018 om 09:06
Kokcu....wat een verademing. Gio, je mag hem zondag gewoon weer laten spelen hoor, basis a.u.b. Van Berghuis met name de 2e helft ook weer genoten.
Vind ik leuk
Korm +39904
maandag 10 december 2018 om 09:18
nou laten we eerst ff kijken hoe hij het een paar wedstrijden doet voordat we hem de hemel in prijzen..
Vind ik leuk
Kaar +3126
maandag 10 december 2018 om 09:22
Daarom vind ik ook dat hij de komende wedstrijden weer moet spelen, pas dan gaan we uiteindelijk zien of de euforie terecht is. Ik heb er wel vertrouwen in, mede gezien zijn spel, doelpunten en assists in Jong Feyenoord. Nu hem even een paar wedstrijden in het 1e laten voetballen zou ik zeggen, maar dat zal wel niet gebeuren.
Vind ik leuk
Korm +39904
maandag 10 december 2018 om 09:27
Zou inderdaad goed zijn, geloof wel dat hij vaker minuten gaat pakken..
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
maandag 10 december 2018 om 10:51
Ik denk oprecht dat hij moeiteloos mee zou draaien, ongeacht zn leeftijd.
Vind ik leuk
Kaar +3126
maandag 10 december 2018 om 11:16
Ik ook hoor, gewoon laten spelen. Ook omdat er al buitenlandse clubs aan hem zitten te trekken.
Vind ik leuk
Brent23 +32
maandag 10 december 2018 om 15:05
Er is geen jong feyenoord
Vind ik leuk
Kaar +3126
maandag 10 december 2018 om 15:49
Ja wel hoor of beloftenelftal wat je wil. Iedereen weet wat ik bedoel.
Vind ik leuk
Brent23 +32
maandag 10 december 2018 om 15:05
Poepoe gwn tegen fc emmen goed gespeeld poh en dan ook nog maar de tweede helft altijd lastig dat emmen
Vind ik leuk
Kaar +3126
maandag 10 december 2018 om 15:50
Ach heb je er zo'n last van joh, dat vele enthousiast over die knul zijn.
Vind ik leuk
Brent23 +32
dinsdag 11 december 2018 om 15:34
Nee maar het hoeft niet zo groot
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 09:07
Guti? Zet dan Bergwijn er in.
Vind ik leuk
bartjeee +1458
maandag 10 december 2018 om 09:15
Ja maar niet voor guti berwijn hoort er natuurlijk wel bij! Wat speelde die een goede wed zeg niet nornaal!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:10
Bergwijn speelt over het algemeen altijd goed, alleen zijn aandeel in de doelpunten vind ik wat magertjes...
Vind ik leuk
bartjeee +1458
maandag 10 december 2018 om 13:00
Klopt maar 7 doelpunten en 7 assists is niet niks!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:05
Is ook zeker prima, maar ten opzichte van Luuk en Chucky... Ook Pereiro zit ongeveer op het aantal van Bergwijn... Maar hij maakt in elk geval een prima ontwikkel door..
Vind ik leuk
bartjeee +1458
maandag 10 december 2018 om 14:25
Klopt die komt er wel stevie
Vind ik leuk
Sphensson +29
maandag 10 december 2018 om 09:09
Penal van Berghuis was op de paal, dat zag Stevie Wonder ook nog wel
Vind ik leuk
Obl93 +2744
maandag 10 december 2018 om 09:09
''Dankzij hem bleef Emmen zelfs relatief lang op de been. Scherpen keerde knap een strafschop van Berghuis ''

Berghuis schoot op de paal?
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 10:00
Is toch ongelofelijk dat iemand bij VP dan gewoon opschrijft dat de keeper 'm eruit haalt??
Het is bij Fox en NOS duidelijk in beeld gebracht en gezegd dat het de paal was en toch doodleuk dit opschrijven....
Vind ik leuk
Obl93 +2744
maandag 10 december 2018 om 14:24
Ik krijg bij VP het idee dat ze bepaalde wedstrijden gewoon niet kijken, want ik zie dat het nu ook aangepast is. Dit gebeurt gewoon te vaak op deze website.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:10
echt, je vraagt je wel eens af wat voor .... dit stukje schrijft. Tot twee keer toe staat er dat de keeper van Emmen (goede pot gespeeld overigens) de pingel van Berghuis keerde. Volgens mij kwam ie toch echt op de paal....
Vind ik leuk
Brent23 +32
maandag 10 december 2018 om 15:07
Dat staat er ook noet er staat berghuis schiet mis en die van vilhen ronselde die ook er bijna uit
Vind ik leuk
Brent23 +32
maandag 10 december 2018 om 15:08
En ook verwijst naar dat het weer geen doelpunt was
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:11
O ja joh?? De gemiste penalty (prima save van Scherpen) was het enige minpuntje van een verder perfecte wedstrijd.
Vind ik leuk
Smithsonian +43336
maandag 10 december 2018 om 09:13
Gutiérrez en kocku er niet meer uit halen naar mijn idee.
Vind ik leuk
Korm +39904
maandag 10 december 2018 om 09:19
die feyenoorder is nog jong en tegen Emmen 45 minuten lang kan nog wel. laten we niet te snel zo'n speler hypen..
Vind ik leuk
Smithsonian +43336
maandag 10 december 2018 om 09:25
Je hebt zeker wel een punt, maar zou hem vanaf nu vaker laten spelen, anders ben je hem zo kwijt.
Vind ik leuk
Korm +39904
maandag 10 december 2018 om 09:26
mag zeker vaker invallen, ben ik helemaal met je eens :)
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:13
Frenkie speelde groots? Hou op man, een paar keer gevaarlijk balverlies. Ja hij scoorde een mooi doelpunt.. We slaan nu wel een beetje door in de Frenkie gekte
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:20
We slaan een beetje door in het afzeiken van Frenkie als hij 1 keer balverlies lijdt.... Frenkie is fantastisch, maar toch zijn er nogsteeds zoveel mensen die hem eigenlijk zonder reden afzeiken. Die jongen kan zo heerlijk voetballen dat is niet normaal! Speelde dit weekend weer werelds! Niet voor niets dat hij zoveel waard is.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:17
Van Bergen en daarna Frenkie.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
maandag 10 december 2018 om 09:23
"Scherpen keerde knap een strafschop van Berghuis"

Die bal ging op de paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal
Scherpen zat daar net zo dichtbij als bij die van Vilhena. Die raakte hij ook niet aan.

https://i.gyazo.com/3bb4123d7353007b873d45d5f5f6e9c5.png

Keepte voor de rest wel goed.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:35]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:41
Kökcü!!!!
Vind ik leuk
Och jeh +2530
maandag 10 december 2018 om 09:47
Lijkt me meer dan duidelijk! ;-)
Kokcu!!!!!
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
maandag 10 december 2018 om 09:54
Wat een dom elftal weer. Kies gewoon per positie de beste speler
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:09
Zal wel weer bankzitter worden onder Gio
Vind ik leuk
Koenbres +2012
maandag 10 december 2018 om 10:27
Huh speelde we nou tegen Heerenveen of tegen Vitesse?
Vind ik leuk
appeltje +3623
maandag 10 december 2018 om 10:37
Waar is Kerk?!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:04
Guus Til speelde een dramatische wedstrijd. Hij maakt daarna een wereldgoal maar los daarvan hoort hij niet in dit rijtje thuis. Vilhena heeft meer recht op die plek in het elftal
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:06
Hij doet me in veel denken aan Ziyech. Zoveel gevoel in elke pass die hij geeft. Zou altijd moeten spelen...
Vind ik leuk
windforce11 +3416
maandag 10 december 2018 om 11:46
Ben ik de enige die heeft gezien dat het tegendoelpunt van Zwolle een fout was van Frenkie?
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 13:03
De corner van het doelpunt kwam voort uit een fout van Frenkie ja, maar of je hem dat direct kan verwijten? Denk eerder De Ligt en Lamprou.
Vind ik leuk
windforce11 +3416
maandag 10 december 2018 om 13:23
Heel dom balverlies....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws