FC Emmen-speler Bijl: 'Ajax en PSV kunnen hun borst natmaken'

FC Emmen-speler Bijl: 'Ajax en PSV kunnen hun borst natmaken'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 22:25zo 09-12-2018 om 22:25

Laatste update: dinsdag 11 december 2018 om 09:43di 11-12-2018 om 09:43

Glenn Bijl is van alle topploegen uit de Eredivisie het meeste onder de indruk van Ajax. De middenvelder van FC Emmen heeft met zijn ploeg tegen zowel Ajax, Feyenoord als PSV gespeeld. Zondag kreeg Emmen met 1-4 klop van Feyenoord, maar er had volgens Bijl meer ingezeten.

Bennett van Fessem
EMMEN

"Tegen Ajax en PSV zijn we echt weggespeeld. Ik denk dat Ajax de beste ploeg is qua voetballend vermogen en de spelers die ze hebben", zegt Bijl tegen VoetbalPrimeur. "Natuurlijk heeft PSV een goede serie neergezet, maar qua voetbal heeft Ajax ons het meeste weggespeeld."

Voor Ajax en PSV staat er nog een uitwedstrijd bij Emmen op het programma. Bijl: "Ze kunnen hun borst natmaken. Tegen Feyenoord hebben we laten zien dat we zeker meekunnen. We moeten alleen nog leren van de momenten waarop het bij ons niet goed gaat. Wellicht kunnen we het hen dan ook moeilijk maken."

Bekijk hieronder het hele interview met Glenn Bijl!

Poll

Gaan Ajax en PSV punten verspelen bij Emmen?

(20 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 9 december 2018 om 22:27
Wat schattig...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:46
Glenn waarschuwt voor bijltjesdag in Emmen.

Wat een gek zeg...
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
maandag 10 december 2018 om 01:57
Bijl gaat gewoon voor de bijl tegen Ajax.
Vind ik leuk
benny-boys +2027
maandag 10 december 2018 om 08:12
Misschien krijgt Emmen wel van deze 2 Clubs samen een Telraam.
Wat een hoge dunk van deze Club.
En toen werd hij wakker.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:28
Tuurlijk kon je met Feyenoord mee, maar natuurlijk kunstgras jochie.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zondag 9 december 2018 om 22:52
Hij is gek jo die jongen, zelfs Barca zou enorm veel moeite hebben om met dit Feyenoord mee te kunnen....
Vind ik leuk
orion73 +1532
maandag 10 december 2018 om 08:29
Precies.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 06:48
Houd hier nou mee op, we weten wat je van kunstgras vind. Ik ben er ooo geen voorstander van, maar als je dan op kunstgras moet voetballen, is de mat van emmen wel een vrij strak matje.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:17
Schrijf je dat ook aan je vriendje Ten Hag om 06.55 uur?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:26
Als ik zijn nummer zou hebben wel ja.
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
zondag 9 december 2018 om 22:28
"Zeker meekunnen".

En door.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 22:28]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:30
Ze konden mee komen maar kregen toch 1-4 op hun klote, dat ze maar snel terug naar huis gaan, de KKD!
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
zondag 9 december 2018 om 22:31
Ja, ze speelden echt leuk mee.

Feyenoord vond het verder wel best voor een 3e potje in 1 week, nota bene op dat schijt kunst gras. Als 1 ploeg vandaag zeker niet mee kon doen, dan was het Emmen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:37
Klopt haha, daarom zeg ik toch ze konden meedoen maar kregen met 1-4 op hun klote xD
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
zondag 9 december 2018 om 22:40
Lekker laten gaan dat Emmen. Geef mij maar Twente, NEC of Go Ahead volgend jaar.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 06:49
Dat snap ik dus niet he. Ik ben misschcien wat gekleurd als emmenaar, maar emmen laat veelal prima voetbal zien. Hebben zichzelf wat te kort gedaan in de wedstrijden tegen fortuna, de graafschap, excelsior en pec, andres sta je gewoon linkerrijtje. En dan gaan er mensen zeiken dat ze clubjes als nec of go ahead terug willen. Nee die voegen wat toen de afgelopen 10 jaar.
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
maandag 10 december 2018 om 09:49
Gaat me niet om het veldspel om zo zeer niveau. Dat is van NEC etc. ook niet best. Maar dat kunstgras...
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:54
Daar wil emmen best vanaf. Dat is meer geboren uit nood destijds toen ze net van de ondergang gered waren. Mocht emmen er in blijven bestaat er een grote kans dat er een echt grasveld komt.
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
maandag 10 december 2018 om 10:03
In dat geval mogen ze best blijven ;-)
Old skool stadion i.p.v. zo'n gelikt ding. Ik hou er wel van.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:56
Ik verwacht dat ze daar ook wel wat aan gaan doen. Eerdte stap zal zijn de hoeken dicht te maken. Er was zon run aan seizoenskaarten dat ze makkelijk het dubbele hadden kwijt gekunt. Maar goed, de club laat zich niet van dr wijs brengen. Mochten we weer degraderen, dan hebben we geen geld uitgegeven wat er niet is en kunnen we het verdiende geld dit jaar hopelijk gebruiken voor het structureel bovenin meedoen in de KKD.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11895
zondag 9 december 2018 om 22:51
😂😂😂😂
Vind ik leuk
JCJWZ +14815
maandag 10 december 2018 om 01:38
Dat zei vBommel ook nadat hij was afgedroogd door Barca...
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zondag 9 december 2018 om 22:28
Ja we kijken met argusogen uit naar dat fantastische veld van Emmen...
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3687
zondag 9 december 2018 om 22:30
Emmen uit altijd lastiggg
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:31
Ik neem het niet graag op voor Feyenoord of PSV maar Emmen had vandaag ook niks in te brengen.
Die 1-2 kwam letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen waardoor het even spannend leek.
Feyenoord is eigenlijk niet in de problemen geweest MAARRRR Emmen speelde nu niet slecht ondanks de 1-4 uitslag.
Overigens had het nog wel hoger kunnen uitvallen, vooral op het laatst vond Emmen het wel prima en lag het helemaal open.
De keeper van Emmen heeft ze gered van een grote afstraffing, speelde een prima wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 06:23
Jij hebt duidelijk de wedstrijd bekeken vanaf de bank. Dat emmen een lastig seizoen zal krijgen is duidelijk. Maar als emmen in de eerste helft wat slagvaardiger was geweest hadden ze gewoon met een voorsprong de rust in kunnen gaan. Op basis vam de 2e helft heeft feyenoord verdiend gewonnen. De eerste helft was zeker voor emmen. Ik zat in jet stadion en dan heb je toch net een wat beter beeld dan vamaf je bankje naar een wedstrijd kijken.
Vind ik leuk
Copr +304
maandag 10 december 2018 om 08:54
Onzin om te stellen dat je het in het stadion beter ziet dan op de bank. Wellicht zat je achter het doel van Bijlow de eerste helft waardoor je wat kansen hebt gemist maar behoudens 2 counters en een mislukte voorzet op de lat is Emmen niet gevaarlijk geweest. Uiteraard hadden ze kunnen scoren net zoals ze ook met 0_3 achter hadden kunnen staan.
Vind ik leuk
fedor2501 +6292
maandag 10 december 2018 om 08:56
Ja want thuis op het bankje zie je uiteraard niet alles en hebben we ook geen herhalingen.
Vind ik leuk
Gerro +8864
zondag 9 december 2018 om 22:31
Met Ajax In goede doen word emmen op eigen veld ook gedeklasseerd
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zondag 9 december 2018 om 22:35
Bijltje bijltje bijltje.
Denk niet dat Ajax en PSV wakker gaan liggen omdat ze naar Emmen moeten
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
maandag 10 december 2018 om 00:01
Nou... het blijft een teringeind rijden.
Je zal maar wagenziek worden.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
maandag 10 december 2018 om 00:03
Voor psv is het een heel eind. Dat zeker.
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
zondag 9 december 2018 om 22:35
🤣🤣🤣
Vind ik leuk
poklane +5406
zondag 9 december 2018 om 22:35
Ik heb denk een andere wedstrijd gekeken vandaag, waar heeft FC Emmen vandaag laten zien mee te kunnen? Mogen blij zijn dat onze teller op 4 bleef steken en hun goal was gewoon een kutgoal die op puur geluk erin valt.
En het enige waar PSV en Ajax tegenop zullen kijken is het kunstgras, de kwaliteiten van FC Emmen zullen ze zich geen zorgen over maken.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 22:36]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:35
Hopelijk blijven ze erin, maar ben bang van niet.
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
maandag 10 december 2018 om 04:01
Van mij mogen ze eruit vliegen met dat anti voetbal van hun.
Vind ik leuk
Tafkaz +4781
maandag 10 december 2018 om 08:24
Anti-voetbal?
Je kunt veel zeggen van Emmen, maar zeproberen wel echt mee te voetballen (net als Fortuna trouwens).

Vergelijk t eens met De Graafschap of VVV, die parkeren de bus en proberen via een counter gevaarlijk te worden.
Dat vind ik pas anti-voetbal.
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
maandag 10 december 2018 om 08:28
Heb hier in Arnhem anders wel gezien dat ze met vijf verdedigers speelden, het liefst met z'n allen op eigen helft. Het was niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:43
Dan kijk je dus nooit voetbal van Emmen. Die proberen altijd leuk mee te voetballen waardoor ze er vaak kansloos af gaan.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:47
Hahaha, hij zegt het ook nog serieus. Emmen heeft nooit een kans gehad. Maak je borst maar nat voor een terugkeer
Vind ik leuk
Clutchy +1259
zondag 9 december 2018 om 22:58
Is hij serieus?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:23
Dream on stumpie
Vind ik leuk
Hertogtwan +527
zondag 9 december 2018 om 23:26
Emmen heeft de eerste helft echt wel wat kansjes gehad. Feyenoord was sterker, Scherpen stond goed te keepen! Emmen heeft tot de 0-1 redelijk meegedaan. Alleen ze missen kwaliteit achterin, dat is behalve tegen NAC, wel duidelijk. Voorin geen spits die dodelijk is. Emmen pakt zn puntjes wel , vanaf plaats 10 is alles nog open. Ajax , PSV worden leuke affiches om een keer te ontvangen, maar zal ook incasseren worden!!
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 00:47]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
maandag 10 december 2018 om 00:02
Adviesjes?

Affiches misschien?
Vind ik leuk
Hertogtwan +527
maandag 10 december 2018 om 00:49
Waar lees jij adviesjes? Advies? Neem een bril!!
Vind ik leuk
pico323 +7535
zondag 9 december 2018 om 23:26
Degradeer maar met dat ...voetbal
Vind ik leuk
Sunil010 +295
zondag 9 december 2018 om 23:32
Deze gast lult dom uit zijn nek.
Tegen de top 3 heeft emmen geen kans, hij begrijpt nog steeds niet waarom na 90 minuten 1-4 op de scorebord stond. 🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:49
Drie keer voor de bijl gaan is drie keer voor de bijl gaan, meneer Bijl!
Vind ik leuk
Patje41 +1137
maandag 10 december 2018 om 00:46
geloof je nog in de sint?
Vind ik leuk
repeP +2189
maandag 10 december 2018 om 01:25
Emmen mag blij zijn dat Feyenoord slordig in de afwerking was of de uitslag had veel groter in het voordeel van Feyenoord kunnen uitpakken.
Vind ik leuk
FcG4Ever +1232
maandag 10 december 2018 om 01:57
Het was vandaag wel duidelijk dat Scherpen een beter keeper is dan die jongen van Feyenoord. Als Feyenoord met 2-12 had gewonnen, was er ook niemand geweest die er iets van had kunnen zeggen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43145
maandag 10 december 2018 om 06:29
Goeie.

Het zou beter zijn voor de eredivisie als ze er gelijk uit vliegen.
Vind ik leuk
soksa +1761
maandag 10 december 2018 om 07:08
Is Bijl even vergeten hoeveel kansen ze tegen kregen en dat ze het aan de slordigheid ban Feyenoord te danken hebben dat ze maar 4 doelpunten tegen kregen ipv 6 of 7?
Vind ik leuk
Mo +12865
maandag 10 december 2018 om 07:30
Nee Bijl fout, ook uit winnen Ajax en PSV met 0-4/5 op 70%.
Vind ik leuk
BenikBen +117
maandag 10 december 2018 om 07:31
Straks in de Kuip praat je anders
Vind ik leuk
orion73 +1532
maandag 10 december 2018 om 08:30
Er waren een paar verschillen met de potjes tegen Ajax en psv. Ten eerste hield Emmen deze keer geen open huis en ten tweede speelden ze thuis op kunstgras. In Rotterdam wordt het straks ook gewoon 6-0.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws