Van der Ende luidt noodklok na investering van 5,9 miljoen: 'Wanoptredens'

Van der Ende luidt noodklok na investering van 5,9 miljoen: 'Wanoptredens'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 12:59ma 10-12-2018 om 12:59

Mario van der Ende heeft geen goed woord over voor de toepassing van de VAR in de Eredivisie. Afgelopen weekend was het aantal discutabele beslissingen veel te groot, vindt de oud-topscheidsrechter.

Van der Ende doet zijn beklag op Twitter en haalt momenten met Hirving Lozano en Matthijs de Ligt aan. De PSV-aanvaller werd tegen Excelsior uit balans gebracht in de zestien, maar mocht de penalty uiteindelijk niet nemen. Ajax-aanvoerder De Ligt ontsnapte aan een rode kaart, nadat hij de doorgebroken Kingsley Ehizibue had neergehaald tegen PEC Zwolle.

'VAR-ingrijpen weer eens nutteloos', twittert Van der Ende over het Lozano-incident. En wat betreft de gele kaart voor De Ligt: 'Ik denk dat alleen de dienstdoende scheidsrechter en VAR vanavond hier geel voor hadden getoond, iedere andere gewoon rood.'

Van der Ende vindt het tijd voor maatregelen. 'Zal bondsdirecteur Eric Gudde al spijt hebben van die 5,9 miljoen euro die dit seizoen aan de VAR is besteed? Ongelooflijk wat een treurnis. Deze wekelijkse arbitrale wanoptredens in Eredivisie moeten toch een halt toegeroepen worden.'

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Eens met Van der Ende?

(1229 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 10 december 2018 om 13:05
De Ligt was discutabel, maar het was echt ongelofelijk dat Promes geel kreeg.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:06
de Ligt was gewoon rood :)
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:08
Vond ik ook, maar daar kon ik mij bij geel nog iets voorstellen. Bij Promes niet.
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 10 december 2018 om 13:10
Dat was een regelrechte aanslag wat zomaar een zwaar letsel had kunnen aanbrengen. En dan ook nog de rode kaart terugdraaien. Een grote schande. Alle betrokkken schorsen aankomend weekend
Vind ik leuk
dhrwobo +43655
maandag 10 december 2018 om 13:56
Ja dit was wel echt bizar, die Promes had overduidelijk rood moeten hebben, dat kon een blinde nog zien.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1101
maandag 10 december 2018 om 15:43
Promes ontsnapte ook tegen PSV al met zo'n vliegende tackle. Daar kwam de VAR niet eens aan te pas.
Vind ik leuk
Hall +101
maandag 10 december 2018 om 13:09
Zeker ik heb het idee dat onze arbitrage het nog steeds weten.
Heb je zoveel hulpmiddelen en nog maken ze er een zooitje van.
Gewoon deze scheidsrechters terug zetten naar amateurs.
Vind ik leuk
El Cazador +8902
maandag 10 december 2018 om 13:21
Was en is een vette schwalbe, scheids zag het redelijk goed!!
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:30
hahaha ja hoor :)
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 13:14
Als PEC fan zou ik ook rood willen roepen maar als je de beelden goed bekijkt dan is het gewoon geel.
Rood is alleen bij het ontnemen van een scorings kans. Deze actie van Kingsly was mogelijk wel een kans maar absoluut geen scoringskans.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:17
hoezo geen scorings kans als je 1 op 1 tegen de keeper komt te staan?
Vind ik leuk
El Cazador +8902
maandag 10 december 2018 om 13:23
Hij speelt de bal te ver voor zich uit, dus geen reële scoringskans!!
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:26
met de snelheid die hij heeft weet je nooit of hij erbij kon, die kans is ontnomen door de ligt, dus ik vind het rood :)
Vind ik leuk
El Cazador +8902
maandag 10 december 2018 om 13:28
Dan hebben wij beide een andere kijk op de spelregels!!
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:38
dat kan :)
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1101
maandag 10 december 2018 om 15:46
Hij had de bal gewoon bij zich kunnen houden als die dwaze tackle niet was ingezet dus rood
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 13:29
Inderdaad je weet het nooit en we zullen het nooit weten...maar als je de snelheid er nu bij gaat nemen dan kan ik ook al zijn mislukte voorzetten en doelpogingen wel meenemen....
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:39
bij de "doorgebroken" speler van psv tegen heerenveen werd er ook gekeken naar de situatie, de situatie nu was dat de speler op volle snelheid was en alleen op de doelman kon afstormen..
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 14:42
Ook dat was geen rood.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 15:04
klopt, ze maken hun eigen regels waardoor het niet concequenter van wordt.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
dinsdag 11 december 2018 om 00:40
Precies
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:46
De snelheid kan je bij dit soort beslissingen toch niet eerlijk meenemen. Dan zou het dus zijn dat wanneer er zo'n overtreding op bijvoorbeeld van Persie zou zijn gemaakt het nooit rood kan zijn omdat hij veel langzamer is?
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:48
nou je ziet toch met wat voor soort snelheid die jongen weg is? hij gaat alleen op de keeper af..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:55
Jaa klopt, maar ik heb het er puur over dat je het niet alleen op snelheid kan beoordelen. Als een van Persie is doorgebroken 40 meter voor het doel en bijvoorbeeld Lozano rent er achteraan dan is het nogsteeds een doorgebroken speler ookal kan Lozano hem wel inhalen. Een beetje onduidelijke tekst van mij maar ik hoop dat je het snapt haha.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 14:08
snap je zeker :)
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 13:28
En zo is het. Het was eerder een kansloze actie van de Ligt in meerdere opzichten.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:47
Lozano sprint altijd naar de bal toe, trapt die kilometers ver voor zich uit en zorgt vervolgens dat hij door de net iets latere verdediger aangeraakt wordt om te kunnen vallen en de tegenstander zo een rode kaart aan te smeren. Of ga jij beweren dat dit wel een scoringskans is?
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 13:26
Kans op scoren is iets anders op scoringskans. Kans op scoren is niet anders dan een mogelijkheid. Als al jouw 1 op 1 situaties met de keeper scoringskansen zijn dan had jij hier nu niet via VP gereageerd maar de topspits van de CL geweest.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:27
waarom wordt een doorgebroken speler dan met rood afgestuurd? Hij ging alleen op de keeper af
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 13:29
Huh? Een scoringskans is toch een kans / mogelijkheid om te scoren? Of spreek jij daar pas van nadat het doelpunt al gevallen is 🧐
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
maandag 10 december 2018 om 15:47
Ga effe al die beelden op YouTube bekijken van afgelopen jaren...

Je moet echt een scoringspositie staan anders geen rood.
Vind ik leuk
Aihlre +404
maandag 10 december 2018 om 13:20
Als je alleen op de keeper afgaat is het altijd een scoringskans
Vind ik leuk
Cappie +7765
maandag 10 december 2018 om 13:52
Wel een kans? Maar geen scoringskans?
Waar had hij dan kans op?
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 14:02
Kans om in een mogelijke scoringpositie te komen. Dit is wat anders dan kans op scoren of scoringskans.
En bovendien geldt alleen bij goede spelers dat een scoringskans ook 100% een goal is laat staan dat een kans om tot mogelijke scoringspositie te komen ook daadwerkelijk een score oplevert’ dit behoort alleen toe aan de wereldtop.
Vind ik leuk
Cappie +7765
maandag 10 december 2018 om 14:09
Dus bijna nooit rood?
En wat dacht je dan van het ontnemen van de kans op een kans om een kans te krijgen om een eventuele mogelijke scoringskans te krijgen. Dat moet minimaal een gele kaart zijn voor de aanvaller.

Het grote goedpraten is wel weer lekker bezig. Niet nodig vind ik. De beslissing is genomen, klaar. Het zou alleen dan bepaalde mensen sieren als ze ook durven toe te geven dat dit inderdaad misschien wel gewoon rood had moeten zijn. Dat mis ik wel een beetje. Maar is ook niet iets wat vanuit het verleden gebeurde bij de Ajax fans.
Vind ik leuk
twentepet +320
maandag 10 december 2018 om 14:57
bij iedere andere club hadden ze rood gegeven dus zo onpartijdig is de VAR ook nog niet
Vind ik leuk
Wim Horst +806
maandag 10 december 2018 om 15:58
wat een onzin, dan kun je ook zeggen dat PSV de meeste wedstrijden wint tegen 10 man
Vind ik leuk
Radaje +1506
maandag 10 december 2018 om 19:59
Vond geel ook al zwaar gestraft idd.
Vind ik leuk
G.Kopf +4963
maandag 10 december 2018 om 13:05
Iets wat nieuw is en niet meteen 100% foutloos perfect werkt, lekker zeiken.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:07
Ik ben ook van mening dat je andere mensen achter de VAR moet zetten dan scheidsrechters. Die lui verzinnen hun eigen regels en dat is best hinderlijk.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 13:11
Laatst door Nijhuis ook uitgelegd geloof ik bij Veronica Inside. Er zijn juist veel VAR-scheidsrechters die nu worden opgeleid. Maar die maken nog wel veel fouten.
Maar ze worden alleen beter door er wel te zitten. Hiermee kan je niet lager beginnen dan de eredivisie want de KKD bijv. heeft geen VAR.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:15
zo moeilijk kan dit toch niet zijn?
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 13:18
Die VAR-scheidsrechters zijn ook gewoon random sollicitanten die een basis-opleidinkje in Engeland hebben gedaan ervoor. Meer niet (een Neef van mij heeft het geprobeerd, maar moest vanwege privé omstandigheden afhaken).
Dit zijn dus mensen zonder scheidsrechters ervaring die misschien een paar jaar in een vriendenteampje gevoetbalt hebben en die worden nu bij die wedstrijden neergezet (meestal onder 'hoofd-VAR' wat gewoon een scheidsrechter is)
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:21
maar dan nog, zo moeilijk kan het toch niet zijn??
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 13:26
Sommige dingen wel denk ik, je ziet bij sommige dingen dat het zelfs hier discussies oplevert of iets wel of geen overtreding/penalty/geel/rood is.
Ze moeten dat daar beoordelen maar sommige dingen zijn lastig in te schatten, dat komt ook door hoe de regels geformuleerd worden.
Bijv. bij de situatie van de Ligt. Kan hij bij de bal ja of nee? Ja is rood, nee is geel. Zo zijn de regels.

Maar in dit geval was dat moeilijk te beoordelen, vroeger kwam een scheidsrechter hiermee ook nog wel weg, want het was moeilijk in te schatten. Maar nu moet de beslissing juist zijn met de VAR. Ze kunnen het toch niet goed inschatten en ja dan valt de beslissing de kant van de topclub op.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:29
heb je wel gelijk in maar hoe vaak wordt er een penalty gegeven als een keeper een speler raakt waarbij de bal weggetikt wordt (en nooit binnen gehouden kan worden). Dit gebeurd zo vaak.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 13:31
Ja daar erger ik me ook heel erg aan, zijn ook een aantal spelers die zo'n bal maar weghengsten zodat ze zelf door de inkomende speler geraakt worden.
Maarja ook daar volgen ze wel de regels (zoals bij de Ligt wel een vrije trap was) maar daar irriteer ik me ook mateloos aan omdat overtredingen veel te veel opgezocht worden.
Vind ik leuk
Rodajc +18642
maandag 10 december 2018 om 13:39
Hoe je het ook wendt of keert, de VAR maakt voetbal eerlijker. Desalniettemin blijven beslissingen overgeleverd aan interpretatie en die verschilt nou eenmaal, dat zal altijd zo blijven. Vd Ende benoemt een probleem dat niet op te lossen is en geeft geen fatsoenlijk alternatief, daar kunnen we dus helemaal niks mee.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:05
Ben ook benieuwd wat Van der Ende vind van de rode/gele kaart bij VVV. Ik meende trouwens dat een rode kaart niet terug getrokken kon worden?
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:08
rode kaart kan wel reseponeerd worden
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 13:06
Het blijft ronduit belachelijk dat de scheidsrechter en de VAR hun liefde voor Ajax niet kunnen verbloemen. Zo lang dit soort wanpraktijken doorgaan heeft de VAR geen enkel nut.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:08
Heeft niks met Ajax te maken. Ze zijn net zo inconcequent dan dat ze fluiten. VAR moet een nieuwe beroep zijn!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:10
😂😂🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Rabarber +4153
maandag 10 december 2018 om 13:13
Ruudje het piepkuiken. 🐣
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 13:20
Er is maar een groep mensen in Nederland met het waanidee dat de Ligt geen rood had moeten krijgen en dat zijn Ajacieden.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:36
Lees hier iets boven de reactie van 52N6E even Ruud, en die is echt niet voor Ajax 😉😅
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 13:51
Er is inderdaad ook 1 Zwollenaar die er anders over denkt. Ik moet de eerste Ajacied die wel ziet dat het honderd procent rood was nog tegenkomen.
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 14:20
Zo zijn wij Zwollenaren. Objectief. Niet omdat het moet maar omdat het kan....
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 14:22
De scheidsrechter en de VAR (Higler....) Waren in deze niet objectief, en zo wordt de lijst met wedstrijden tegen Ajax waarin we arbitrair genaaid zijn steeds langer.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:19
Jij kunt je beter zorgen om jullie veld dat is erger dan de var.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 13:21
Beste kunstgrasveld van Nederland, dus dat valt allemaal wel mee.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
maandag 10 december 2018 om 14:07
Het beste kunstgras hebben is toch een beetje hetzelfde als goud winnen bij de paralympics.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 14:11
Dat klopt, maar om nou te stellen dat het een slecht kunstgrasveld is klopt niet.
Als je klachten hebt over kunstgras moet je bij de KNVB gaan klagen, want die staan het toe.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
maandag 10 december 2018 om 14:25
Dat helpt niet, heeft de recente geschiedenis ons laten weten, want daar zit de kunstgrasmaffia inmiddels ook al in het bestuur.
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 14:26
Oef ik ben geen fan van kunstgras maar de paralympische spelers verdienen beter dan dit...
Vind ik leuk
HanV +5455
maandag 10 december 2018 om 13:30
Het onbegrijpelijkste vind ik nog dat de Ajax-fans erover beginnen dat Onana de bal nog had kunnen pakken terwijl je in het filmpje dat er dan bij stond, ziet dat hij stokstijf in zijn strafschopgebied staat.
Bij FOX zie je de overtreding van opzij, en dan zie dat er geen andere speler in de buurt is. En Wiedemeijer wordt dan als oud scheidsrechter gebracht, terwijl hij daar gewoon het woord voert namens de VAR.
https://www.foxsports.nl/video/2995995/var-speelronde-dit-een-100-rode-kaart/
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
maandag 10 december 2018 om 13:36
De bal rolde zo z’n handjes in...
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 14:04
Ruud enige objectiviteit zou juist jou sieren.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 14:07
Er is weinig om objectief over te zijn, al sinds het begin der tijden is het neerschoffelen van een doorgebroken speler rood. Alleen nu in de 6e minuut bij Ajax vervalt deze regel opeens, terwijl jij donders goed weet dat bijv. Lam gewoon rood had gekregen voor zo'n zelfde overtreding.
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 14:15
Een doorgebroken speler is geen officiële term. Maar het op onreglementaire wijze ontnemen van een scoringskans wel. Hier was geen sprake van. Dus geel.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 14:18
Onana stond vastgenageld in het doel en Ehizibue kon op snelheid nog makkelijk de bal spelen, dus is er hem een scoringskans ontnomen. Exact deze situatie had voor een speler van PEC gewoon rood betekent en dat had nu dus ook bij Ligt zo moeten zijn.
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 14:29
Kingsly kreeg de bal niet in de loop aangespeeld en was al voor de overtreding nooit op snelheid om de te ver vooruitgespeelde bal op tijd tot een actie te verwerken die tot een scoringskans had geleid.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 14:44
Piep piep, Calimero! Zowel Ajax als PSV worden vaak bevoordeeld
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:06
Helemaal eens met Mario :)
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 13:07
Wanneer Lozano de maat is, kunnen we sowieso wel stoppen. Die vliegt bij elk tikje als een hert wat met een uzi is neergeschoten. Enge matennaaier.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:09
je heb zelf nooit gevoetbald neem ik aan? Lozano had nooit op zijn benen kunnen blijven staan.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 13:11
Hij niet. Elke speler die er niet op uit is om zijn collega's te naaien wel.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:14
hahaha zelf niet gevoetbald dus :)
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 16:59
Ruim 30 jaar. Op het veld, niet op het internet.. :)
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 11 december 2018 om 08:07
Dan weet je dat het ook moeilijk is om te blijven staan
Vind ik leuk
pietprecies +11697
maandag 10 december 2018 om 13:12
Die kijkt idd te veel filmpjes van Naaimar
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:14
nou met gewoon een duw in je rug is het moeilijk om te blijven staan, maar het gaat om een PSV-speler dus de Ajacieden zijn dan perminent tegen... wordt met de dag triester hierzo
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 13:34
Nou Korm, duw.....hij werd vast aangeraakt. Hij heeft het ook wel een klein beetje aan zichzelf te danken of niet? En dat heeft niks met PSV te maken, gewoon met het menneke. Kan aardig voetballen en is bloedsnel maar verder....wat vond je van de schwalbe van Luuk trouwens??😬. Bijna gelukt..
Overigens zei ik in het geval van de Ligt ook rood in eerste instantie. Maar na het terugzien van de beelden vind ik geel wel plausibel. Maar ik vond dit nog eerder rood dan die van Thorsby van 2 weken geleden, dat sloeg helemaal nergens op!
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:43
De schwalbe van Luuk is mij wel een beetje ontgaan moet ik zeggen, al kan ik mij voorstellen dat als het een fopduik is dat het er lachwekkend uit had gezien :)

Over Lozano, overtreding is overtreding, die arm hoeft de speler helemaal niet te gebruiken om hem een zet te geven dus een penalty is/was gewoon terecht. dat de VAR ingreep sloeg nergens op want je had hem ook gewoon kunnen geven dus grijpen ze dan nooit in. Maar omdat er een aantal mensen een hetze uitvoeren tegen Lozano wordt er ineens wel ingegrepen omdat ze een punt willen maken. ik vind dat gewoon zielig :)

Thorsby vond ik ook overdreven, geel en een vrije bal voor PSV was voldoende geweest
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 14:52
Dat komt maar door één iemand en dat is Lozano zelf. Meneer gaat bij elk lichamelijk contact liggen en schreeuwen, een matennaaier.

100% dat wanneer Bergwijn het was die viel dat er maar weinig Ajacieden er iets van zeiden, omdat Bergwijn niet zo is. Als Bergwijn wordt geraakt probeert hij in eerste instantie het voetballend op te lossen. Pas als hem echt een kans onmogelijk wordt gemaakt zal Bergwijn klagen en/of vallen.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 15:06
Daar ben ik het ook niet mee eens, Kijk naar de overtredingen die op hem gemaakt worden, het zijn allemaal overtredingen he... oomk tegen Excelsior is het gewoon een overtreding doordat de verdediger met zijn arm hem weg duwt, wat doet die arm daar?
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 18:28
Zoals jij elke Ajacied standaard de grond inboort en afzeikt. Poot verwijt de ketel. Je bent zelf de grootste droeftoeter.
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 11 december 2018 om 08:08
Hahahaha ik zeikt elke ajacied af? dan lees jij mij reacties niet. Onder je matties blijk ik 1 van de sympatiekste te zijn ;-)
Vind ik leuk
Fce9091 +2983
maandag 10 december 2018 om 13:11
Waarom zou je een hert met een uzi beschieten??
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:25
Om hem tam te maken🙄
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 13:30
Snelste oplossing voor het hertenprobleem bij de Oostvaardersplassen.
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 10 december 2018 om 13:10
Lozano verdiende ook absoluut geen zekere strafschop, die valt al om als je naar hem kijkt. De kaart voor De Ligt was ook alles behalve een 100% zekere rode kaart.

Twijfelmomenten zullen blijven bestaan, ook met de VAR. Ik vind dat Mariootje hier schromelijk aan het overdrijven is.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:17
Hahaha een ajacied die een ajax-speler goed praat en een PSV-speler afbrand, niks nieuws dus.. NEXT!
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 10 december 2018 om 13:22
Een PSV-supporter die het voor de verandering weer een overtreding vond op Lozano en het uiteraard een duidelijke rode kaart vond voor De Ligt.

Niks nieuws dus... NEXT!
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:23
Zoals je hierboven kan zien neem ik het ook gewoon op voor Ajax dus die vlag gaat niet op vriend. Bovendien heb jij nog nooit positief uitgelaten over PSV of wel?
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 13:24]
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 10 december 2018 om 13:31
Dus omdat je het eenmalig ''opneemt'' voor Ajax gaat dat plotseling niet op? In alle verdere reacties ben je alleen maar bezig met iedereen ervan te overtuigen dat het wel degelijk een strafschop was voor Lozano en De Ligt rood had verdiend.

Ik verdedig PSV hier op VP ook met enige regelmaat, maar daardoor vallen de clubbrillen echt niet opeens helemaal weg. Ook bij jou is dat niet het geval, hoezeer je dat zelf ook mag denken.

Over de VAR, die dient alleen in te grijpen wanneer deze er 100% van overtuigd is dat de gemaakte beslissing fout is. De overtreding van De Ligt was simpelweg teveel discussie en twijfel over. Dan grijpt een VAR dus ook niet in.

Beslissingen zullen altijd subjectief blijven en fouten zullen gemaakt blijven worden, maar het is wel degelijk eerlijker nu en grote fouten worden minder snel gemaakt. Jammer dat zeurpieten als Mario dit soort twijfelachtige situaties misbruiken om de VAR af te branden en ontwikkeling tegen te gaan.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:46
Volgens mij reageer ik altijd zo objectief mogelijk en nee ik neem het niet 1x op voor ajax maar heel vaak omdat ik de reacties tegen ajax gewoon zielig vind...

Oke, over de ligt kan je discussiëren, ik geef ook aan waarom ik het rood vind. Dat er niet wordt ingegrepen omdat er discussie is snap ik ook. Echter bij de situatie Lozano wordt er ook gewoon een overtreding gemaakt dus waarom VAR dan wel ingrijpt snap ik niet (ook weer wel omdat ene derksen een hetze aan het opzetten is)
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 13:48]
Vind ik leuk
Il Gordo +18268
maandag 10 december 2018 om 13:11
Hé, het is maandag en Mario twittert weer eens wat over de beslissingen van de scheidsrechters afgelopen weekend. Zo sneu. Dat je als oud-scheids spuugt in de ruif waar je jarenlang zelf uit gegeten hebt.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:15
Inderdaad! En Mario floot ook nog eens in een tijd waarin het voor scheidsrechters veel makkelijker was. Niet 100 camera's die elke beslissing onder de loep leggen. Niet elke speler ging liggen als hij enig lichaamscontact voelt en er werd simpelweg harder gespeeld. Hypocriet is Mario.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 13:16]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:16
Dat betekend niet dat je geen mening mag hebben van wat je hebt gezien.

Het zelfde op werkvloer, als jou baas iets doet wat onrechtvaardig is mag jij hem daar gewoon mee confronteren. Jou en mijn baas betalen ons van het werk dat wij geleverd hebben,niet omdat hij zijn mouwen heeft opgestroken. Terecht dat van de ende hier zijn mening over geeft. Overigens word hier al weken gezeurd over de VAR,ook op voetbalprimeur,en terecht want je club kan benadeeld worden
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 13:36
Waarom dan niet die teruggetrokken rode kaart van VVV aanhalen?? Dat sloeg echt als kut op Dirk!
Vind ik leuk
Il Gordo +18268
maandag 10 december 2018 om 13:39
Precies. Als mijn baas zit te lutsen of mij onterecht ergens van beschuldigt, dan confronteer ik 'm daar mee. En plaats ik het niet op Twitter.

En ja, er wordt al weken gezeurd over de VAR. En er wordt al tientallen jaren gezeurd op de arbitrage. Maar de VAR heeft ook slechte beslissingen teruggedraaid (zie NAC-Vitesse). Daar hoor ik ze hier niet over. Al met al maakt de VAR de beslissingen niet 100% perfect, maar wel iets minder onrechtvaardig.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
maandag 10 december 2018 om 14:05
Hij doet het regelmatig tijdens de wedstrijden al.
Dat ze dat hier niet altijd oppikken kan je hem niet kwalijk nemen,
Vind ik leuk
Il Gordo +18268
maandag 10 december 2018 om 14:27
Tijdens of na de wedstrijden maakt niet uit. Dat structurele gezanik van 'm op z'n oud-collega's is gewoon sneu.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
maandag 10 december 2018 om 14:37
Dus een voetbalcommentator\analist\wij hier mogen het wel maar een oud-scheids niet?

Ik vind het helemaal prima dat ie het doet. Zo hard en zo vaak mogelijk.
Ze staan met 4 man op het veld, er zit er 1 op wat tv's te gluren in Zeist en het is nog steeds 1 grote inconsequente bende als het om fluiten gaat.

Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:27
2 zelfs bij de tv, en dan kan de scheidsrechter nog kijken ook op het veld. Maar goed, niemand mag een mening geven,behalve wij hier op voetbalprimeur
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
maandag 10 december 2018 om 15:36
Het zo juist zo fijn zijn als een hoop hier ermee zouden stoppen.....
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 10 december 2018 om 13:12
Ga lekker dammen Mario.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 13:22
Omdat?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:13
De ligt wist dat ook wel,hij ging naar die aktie ook gelijk weg zonder te zeuren,beetje jammer dat hij dan zegt : in Zeist kunnen ze niks meer doen want de scheids heeft al een kaart gegeven. Bij promes hoef je niks meer te zeggen
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:13
Van de Ende praat altijd alsof hij als scheidsrechter nooit een fout gemaakt heeft. Hier heeft hij gelijk, maar ik vind zijn betweterigheid zo ongelofelijk irritant. Volgens mij is dat de eerste vereiste bij de sollicatie voor KNVB scheidsrechter. Weet je alles beter? Solliciteer dan bij ons.
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
maandag 10 december 2018 om 13:17
Azijnpisser, pas het eerste seizoen van de var.

Gaat wel goed komen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 13:32
Zolang zelfs de VAR een clubvoorkeur heeft gaat dit niet goedkomen. Misschien tijd om buitenlandse scheidsrechters als VAR te laten acteren?
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
maandag 10 december 2018 om 13:37
Zou een goed idee zijn. Maar geen belgen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 13:50
Nee dat zijn echt waardeloze scheidsrechters. Maar er zijn nog wel meer landen met scheidsrechters, en of de beelden nou naar Zeist of Berlijn worden gestuurd maakt qua tijd niks uit.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
maandag 10 december 2018 om 13:17
Soms zit het mee, soms zit het tegen in het (VAR)leven. Ach, tot nu toe kan ik er wel mee leven. Het is in ieder geval beter dan die 2 jandoedels op de achterlijn.
Vind ik leuk
aartstyle +1787
maandag 10 december 2018 om 13:17
Misschien kan Mario dan zelf komen met een oplossing? Lekker makkelijk van de zijkant.
Vind ik leuk
Crammie +3
maandag 10 december 2018 om 13:21
Elk team heeft zo zijn momenten, of het nu terecht Rood voor de Ligt is, Feyenoord met zn bijzondere vrijspraken met hun advocaat, PSV'er Lozano met zn acties, Neymar met zn theater, keeper van InterMilaan...VVV, NAC, Utrecht, Almere, RodaJC ,Groene Ster en alle andere clubs, terecht Rood geven en de speler accepteer gewoon je straf.....en daarna gewoon weer door :-) En degene die hier commentaar geven op een andere club, kijk eerst eens naar je eigen Club. En ja, ik ben Ajacied....:-)
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 13:35
Hoe vaak zou Ajax een jurist kunnen inschakelen m.b.t. rode kaarten?
Vind ik leuk
Cappie +7765
maandag 10 december 2018 om 13:54
PSV'er Lozano met zijn acties? Welke acties? Dat hij elke keer gezocht wordt door de tegenstanders en die terecht gele en of rode kaarten krijgen?
Vind ik leuk
Koenbres +2012
maandag 10 december 2018 om 13:25
Heeft dit fenomeen 6 miljoen gekost joh, tijd dat er dan mensen achter komen te zitten die snel de juiste beslissingen maken
Vind ik leuk
Roeptoeter +15556
maandag 10 december 2018 om 13:25
Gefrustreerde oud scheidsrechter die nog een oude rekening heeft openstaan.
Je kan de VAR pas over 3-5 jaar beoordelen als er een nieuwe generatie scheidsrechters is.
Vind ik leuk
El Cazador +8902
maandag 10 december 2018 om 13:25
Mario, vergeet ff die € 5,9 mio en de VAR. De KNVB leid al jaren geen echte persoonlijkheden meer op, alleen stront JA knikkers en dat komt door het grote geld wat erin omgaat!!
Vind ik leuk
Blindsy +18712
maandag 10 december 2018 om 13:26
Ik voel een nieuw wekelijks rubriekje opkomen. Het moment van Mario? Of misschien iets samen met Dick Jol gaan doen? 2 Van die pretletters, vol met 'vroeger was alles beter'.
Vind ik leuk
Justin Kees +2476
maandag 10 december 2018 om 13:34
Het probleem zit hem hier niet in de investering, het systeem werkt dan ook uitstekend. Het probleem zit hem in de poppetjes... als je matige scheidsrechters hebt, dan krijg je matige beslissingen en dat is hier het geval.

De KNVB moet een nieuwe manager/directeur aanstellen. Van Egmond is nu de baas en dat was nou niet bepaald een goede scheids. Die heeft middelmatige oud-scheidsrechters aangesteld als coach en zo kweek je zwakke schakels.. alles wordt bedproken in Zeist, maar er wordt niet veel aan gedaan. De heren blunderaars van dit weekend, kunnen niet vrij gesteld worden na hun blunders, ze zijn helaas weer hard nodig komend weekend. Terwijl de VAR uitstekend bemand kan worden door oud-scheidsrechters die niet meer op het veld lopen..
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
maandag 10 december 2018 om 13:58
Doe Feyenoord - VVV er voor het gemak ook maar bij.
Daar waren ze vergeten de monitoren aan te zetten voor de VAR

6 miljoen voor deze waanvertoning.
Doellijntechnologie was voor minder in alle stadions te hangen en dat is tenminste een echt onafhankelijk systeem.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 14:03]
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
maandag 10 december 2018 om 13:59
Zo is het, het is lachwekkend ook nog. Was het gevalletje de Ligt bijvoorbeeld een vd Pavert of Beugelsdijk geweest dan was het direct rood.
Vind ik leuk
Och jeh +2442
maandag 10 december 2018 om 14:14
En bij Vitesse ook zo'n trieste beslissing
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1464
maandag 10 december 2018 om 14:22
Ho ho niet alleen de VAR vond het geen rood! Ook alle ajacieden en die wisten tegen mensen die het wel rood vonden, alleen als argument Calimero aan te dragen
Vind ik leuk
soccer02 +703
maandag 10 december 2018 om 14:27
Ik vind dat ajax het meest profiteert vd Var en daar kan ajax zelf niks aandoen, maar scheidsrechters durven minder snel in te grijpen. Bang dat ze iets fout doen. Dus daarom wordt er vaak in het voordeel van ajax gefloten. De telegraaf zal er dan toch niet over schrijven en praatprogrammas zullen er ook niet veel aandacht aanbesteden. Neem nu alleen die slaande beweging van tagliafico. Ik heb niemand hierover gehoord in de media, maar de slaande beweging van lozano die niemand raakte. Werd in elke programma besproken. Het ging zelfs zo ver. Dat de club lozano zelf moest straffen.
Vind ik leuk
Farmer +14271
maandag 10 december 2018 om 14:29
5.9 Mil voor die VAR???

Hoe verantwoordt de KNVB dát bedrag tov de al járenlange discussie(lees: eenmalige investering) om het Kunstgras uit te bannen?

Voor die 5.9Mil had elke BVO in Nederland gewoon een spiksplinternieuwe Queen's Grass-mat gehad, wellicht inclusief nieuw aangelegde veldverwarming! En dat bevorderd de kwaliteit van de hele competitie!

Maar daar kan de KNVB geen geld aan uitgeven, dat is te duur...

In een paar maand tijd, bijna 6 Mil verdampen aan een nieuw speelprojectje van een FIFA-bobo, dat kan wel?

KNVB mag wel weer opnieuw reorganiseren, de stropdassen die dr nu zitten maken er een nog grotere puinhoop van, zo blijkt wel..

Half jaartje bezig, 5,9Mil weg... Resultaat: Het is nog altijd k*t!

Waar is die 5,9 mil voor uitgegeven?
Vind ik leuk
Drobtine +2613
maandag 10 december 2018 om 15:22
Stop eens met azijnpissen. Geef de VAR de kans om zich te ontwikkelen. Het aantal goede beslissingen is 90% hoger dan het aantal dubieuze. Bekijk het aan het einde van het seizoen. En trouwens jou bijnaam was niet voor niets Mario Ellende ouwe scheeffluiter
Vind ik leuk
Cookee +12637
maandag 10 december 2018 om 15:39
Ik erger me er meer aan dat je steeds een andere uitleg hoort.

Doorgebroken is dat ineens niet als het om AJax gaat?
Die tackle van die jongen van VVV was veel te hoog, die van de Ligt was laag, maar voor een kleine club was het gewoon rood geweest, vraag iemand van NAC of Groningen maar, die durven zulke tackles niet eens meer te doen.
Maak de regels duidelijk, dan is er geen discussie meer.
Ik hoorde laatst, hij is doorgebroken maar hij moet nog zo ver?
Of hij kon toch niet bij de bal meer.
De regel zegt toch doorgebroken... nou dan handel volgens de regels.
Dan hoor je niemand meer klagen.

Die VI-scheids zei, het is geen buitenspel als er sprake is van een nieuwe aanval... eerder was de regel, hij heeft voordeel bij zijn buitenspel... dit is idioot zo.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 15:41]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
maandag 10 december 2018 om 17:02
De regel stelt niet dat het rood is bij een doorgebroken speler. De regel stelt dat het rood is als door een overtreding een duidelijke scoringskans wordt ontnomen. De regel gaat verder met de stelling dat hierbij in acht moet worden genomen de plaats van de verdedigers, de richting waarin de bal zich beweegt, de afstand tot het doel en de waarschijnlijkheid dat de aanvaller in balbezit zou zijn gekomen. Aangezien dat laatste op zijn minst twijfelachtig was, was er dus geen sprake van een duidelijke scoringskans en dus een terechte gele kaart.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:48
Sinds de var is er alleen maar meer frustratie en dubieuze beslissingen dan ervoor...
Vind ik leuk
DeNeutrale +215
maandag 10 december 2018 om 15:58
Er moet een sanctie komen, die de KNVB dan maar ook moet opleggen als de scheidsrechter en de VAR zo'n overduidelijke blunder begaan. Eigenlijk kan je het ook geen blunder noemen, omdat ze openlijk - met een Ajax' hart - voor geel hebben gekozen voor de Ligt. Sanctie: komende 36 maanden geen enkele functie meer vervullen voor de KNVB. Dat raakt ze behoorlijk in de portemonnee (uitgezonderd de Jumbo-boer), waardoor ze geen clubs meer zullen bevoordelen.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
maandag 10 december 2018 om 16:59
Kom Haagse Mariootje weer met De Ligt. Ik lees weinig van de moord aanslag die Promes pleegde tijden VVV-Groningen.
Vind ik leuk
wil +1322
maandag 10 december 2018 om 22:50
Mulder eerst in de fout als scheidsrechter en nu weer bij de VAR. Inpakken en wegwezen met dit soort figuren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws