Ambitieus Ajax verpulvert salarisplafond: Daar is pittig geïnvesteerd

Ambitieus Ajax verpulvert salarisplafond: "Daar is pittig geïnvesteerd"

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 09:24wo 12-12-2018 om 09:24

Jeroen Slop, financieel directeur van Ajax, erkent dat de club afgelopen zomer op salarisvlak 'pittig heeft geïnvesteerd' om de komst van onder meer Dusan Tadic en Daley Blind mogelijk te maken. Van een salarisplafond van circa één miljoen euro is in Amsterdam allang geen sprake meer. 

"Wij zijn met een roeibootje gaan vissen, we hebben geen oceaanstomer, zoals Engelse clubs. Als je dan toch vissen in de Premier League vangt, doe je dat niet met lullig aas. Daar is pittig geïnvesteerd", vertelt Slop in gesprek met NRC

Grofweg een kwart van de begroting van Ajax gaat op aan salarissen. Dat is zuinig, erkent hij. "Grof gesteld: ja. Je moet weten waar je vandaan komt, hoe je je geld besteedt. Het salarisplafond loslaten om Europees aan te haken? Ja. Maar het hele kostenniveau rücksichtslos verhogen slaat nergens op. We kunnen niet tippen aan wat in de Premier League betaald wordt. Tegelijkertijd zijn we wel bezig die spelers te halen. Die komen niet voor niets. Er zijn grote stappen gemaakt."

Uitschieters
Het gerucht gaat dat Tadic zelfs een slordige drie miljoen verdient in de Johan Cruijff Arena. Daar gaat Slop niet op in. Op de opmerking dat er nu 'individuele uitschieters' rondlopen bij Ajax, reageert hij: "Nou, kijk. Individueel bestaat eigenlijk niet. Want als de een wat krijgt, zegt de ander niet: oh het is al wel mooi wat ik nu heb, daar hoeft niets bij. Als je het niveau Premier League in huis haalt, heeft dat een opwaartse tendens in alle salarissen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Maan88 +5712
woensdag 12 december 2018 om 09:27
Prima speler, wat ze miste qua doorzettingskracht en ervaring. Maar 3 miljoen aan salaris?? Het gaat ze een keer opbreken denk ik. Succes vanavond iig ajax ‘vrienden’.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:31
Ajax betaalt die bedragen nu pas, en niet al sinds 5 jaar. Ongetwijfeld dat er is gewacht tot het moment dat het qua begroting ook echt mogelijk was om de salarissen omhoog te gooien.
Vind ik leuk
Snapje? +7903
woensdag 12 december 2018 om 09:37
Juist, kan heel Nederland wat van leren, eerst centjes creëren en dan pas uitgeven!
Vind ik leuk
HanV +4850
woensdag 12 december 2018 om 09:45
De norm van de KNVB is dat een club toch 60 of 70% van de begroting aan salarissen mag betalen. Hebben ze dan zoveel andere kosten?
Vind ik leuk
Gearry +1283
woensdag 12 december 2018 om 10:26
Hoe denk je dat ze aan die 200M op de bank komen? :-P
Vind ik leuk
Spiegel +10297
woensdag 12 december 2018 om 10:37
Ja en nee.

Veel clubs die wel rond die 60% zitten, halen bijvoorbeeld transfervrije spelers of huren veel spelers. Hierdoor hebben ze geen kosten voor transfersommen die Ajax wel heeft.
Hierdoor wordt verhoudingsgewijs het percentage salarissen lager.

30% aan salarissen voor Ajax staat gelijk aan bijvoorbeeld 8x de gehele begroting van (ik noem maar iets) Heracles.

Je moet het wel in het perspectief zien natuurlijk.
Vind ik leuk
Frevol54 +176
woensdag 12 december 2018 om 12:47
Dus de transfersommen zitten in de salarispost? En de transfer inkomsten?
Vind ik leuk
Spiegel +10297
woensdag 12 december 2018 om 13:15
Nee, de transfersommen zitten juist NIET in de salarispost.

De transfer inkomsten zitten in je begroting (tot op zekere hoogte natuurlijk.).

Stel:
Ajax heeft een begroting van 100 miljoen.
Daarvan geeft men uit:
30 miljoen aan salarissen (30%)
40 miljoen aan transfersommen (40%)
30 miljoen aan overige operationele kosten (stadion, toekomst, basicly je overhead kosten). (30%)

Door het percentage van 30 lijkt het alsof er tov andere clubs nog niet maximaal geïnvesteerd word, daar de regelgeving max 70% voorschrijft.

Echter, neem bijv Excelsior als voorbeeld, zij doen namelijk niet aan uitgaande transfersommen. Als je dezelfde verhoudingen als bij Ajax neerlegt, zou het zijn:
3 miljoen salaris, 4 miljoen spelers, 3 miljoen overheadkosten.
Echter omdat Excelsior dus niet aan transfersommen doet, hebben zij in hun begroting dus 4 miljoen over om te besteden naar wens.
Bijvoorbeeld door te investeren in het vastleggen van kwaliteit met langere en dus duurdere contracten, waardoor van de 10 miljoen begroting, bijvoorbeeld 5 miljoen naar salaris gaat, en zo stijgt dat percentage dus.

Heel simpel gezegd: als Ajax 70% van de begroting uitgeeft aan salaris (voor de a selectie a 25 man) zou iedere speler gemiddeld op 3 miljoen uitkomen.
Indien Ajax zo blijft groeien qua omzet en spelersverkoop, kan de post inkomsten (transferinkomsten) structureel omhoog, en als de verhoudingen in de uitgaven hetzelfde blijven, zou een algemene salarisverhoging van het plafond bij Ajax dus een logisch gevolg zijn.
Vind ik leuk
14forever +8871
woensdag 12 december 2018 om 13:43
Die hebben ze dus wel anders hadden ze wel meee winst gedraaid.
Vind ik leuk
Guust +5841
woensdag 12 december 2018 om 11:11
Hij zegt ook heel realistisch, we weten waar we vandaan komen, dat dus nooit meer.
Vind ik leuk
Ruud40 +12815
woensdag 12 december 2018 om 11:18
Voor Tadic kan ik dat prima begrijpen.

Voor Blind blijft het bij mij een raadsel waarom Ajax daarvoor door het salarisplafond is gegaan.
We gaan hem vanavond weer zien, meters achter zijn tegenstander rennend terwijl de Ligt of Onana het probleem voor hem op moeten lossen.

En dan gaan we hier weer eindeloze reacties van zijn fans lezen die hem "op een positie willen waar hij beter tot zijn recht komt als in de verdediging"

Nou die positie is er niet want ook op het middenveld is hij een drama, dus blijft over de reservebank of de tribune. Maar ja het is wel de duurste speler ooit voor Ajax qua transfersom en salaris dus dat is een moeiljke keuze.
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 09:32
Eens. Je krijgt er ook niets meer terug als zijn contract afloopt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:36
Nee, maar wel 60 miljoen voor de CL. Ik kan je vertellen. Zonder Blind en Tadic weet ik niet of wij überhaupt CL hadden gespeeld, laat staan overwinteren. Zijn salaris van de komende 3 jaar is al terugverdiend.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 09:37]
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 10:04
Blind en Tadic kosten aan afschrijving en salaris al bijna 60 miljoen voor vier jaar en leveren niets op na hun contract. Daarbij zorgt hun salaris ervoor dat ook de andere spelers meer salaris krijgen, zoals bijvoorbeeld een Ziyech. Als ze geen kampioen worden dit jaar is het een slechte investering geweest omdat er volgend jaar een heel "ander Ajax"zal staan en het is maar de vraag of die een voorronde dan zullen overleven
Vind ik leuk
thierryer +1866
woensdag 12 december 2018 om 10:09
Blind is 28 En heeft gezegd dat Ajax niet perse zijn laatste club hoeft te zijn.
Vind ik leuk
Sanuk +3412
woensdag 12 december 2018 om 12:44
Sparta misschien? De omgekeerde carriere van scholletje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:45]
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 12:44
Denk je dat je daar nog voor krijgt wat Ajax heeft betaald Manu?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:10
Dat speelt zich op alle vlakken door. De Ligt en De Jong zijn nu zichtbaar in de CL. Daar zijn Blind en Tadic mede verantwoordelijk voor. Als Ajax geen CL had gespeeld, was De Jong waarschijnlijk voor 40 de deur uit gegaan. Als jou verhaal zou kloppen, zou Ajax never nooit zulke investeringen doen.

Daarnaast, jij zegt dat ze niks opleveren, maar waarom zou Blind geen transfer meer kunnen maken?
Vind ik leuk
Lekkerjoh +697
woensdag 12 december 2018 om 10:11
Spelers worden ook meer waard na goede Champions-League wedstrijden hè. Waarde van de ligt en de jong is daardoor aanzienlijk gestegen dus dat pak je ook mee.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13407
woensdag 12 december 2018 om 10:14
Oh ja?

Reken is voor dan? Ben benieuwd of je de 60 miljoen echt aantikt ...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:31
Jij zou het moeten weten Mino. Maar ik ga niet voorrekenen, dat heeft VP een paar weken terug al voor je gedaan.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13407
woensdag 12 december 2018 om 10:43
Waarom zou ik dat moeten weten? Vind het vrij hoog maar als het zo is dan wil ik het graag zien.

Maar je hebt geen specificatie van jouw berekening?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:46
Dat heeft VP hier letterlijk een paar weken terug nog voorgerekend hier. Zoek ff op ofzo. Het stijgt eerder boven de 60 uit dan dat het minder wordt.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13407
woensdag 12 december 2018 om 15:31
Ok -> ik zal eens kijken of ik het kan vinden! 👍🏻
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
woensdag 12 december 2018 om 10:46
11,4 miljoen voor Tadic en 16 miljoen voor Blind (Bron: transfermarkt.nl) dat is samen 27,4 miljoen.

Stel ze verdienen allebei 3 miljoen per jaar.
Dan is dat 6 miljoen per jaar, over 4 jaar is dat 24 miljoen.
27,4+ 24= 51,4 miljoen.
Hou je 9,6 miljoen over.

als je Ziyech een salarisverhoging hebt gegeven van 2 miljoen per jaar, is dat 8 miljoen over 4 jaar.

Heb je nog 1,6 miljoen over.

Maar daar staat tegenover dat veel spelers van Ajax nu in de mooiste etalage ter wereld staan. de Ligt en de Jong hebben zich nu ook op CL niveau kunnen bewijzen en daardoor zijn hun prijzen gestegen.

Je word hiermee ook weer aantrekkelijker voor sponsors, en misschien zitten er aan sommige sponsor contracten wel bonussen voor CL voetbal en overwinteren in de CL.

Niet te vergeten dat het goed is voor de Uefa Ranking. Als je hoger staat krijg je aankomende seizoenen weer meer uit het CL/EL potje als je je kwalificeerd.

Ook goed voor het gehele Nederlands voetbal. Want je behoud plekken in de CL/EL waardoor de eredivisie interresanter blijft voor het buitenland en sponsors.

Daarbij is Ajax bezig om wereldwijdt te gaan en daarvoor zijn goede Europese prestaties ook heel erg belangrijk.

Kortom, zelfs als je direct er geen winst op maakt ben je gewoon hiermee gegroeid als club, en de investering daarvoor heb je er al uit.
Vind ik leuk
Wilex +2105
woensdag 12 december 2018 om 10:24
Voor Blind is teveel betaald, is ook toegegeven maar was noodzakelijk om een keer een extra stap te kunnen maken.
Waar andere jaren de selectie niet compleet of ervaren genoeg was wat standaard leide tot uitschakeling in de voorronde staan we nu tussen de beste 16 clubs van Europa.
Gegokt en gewonnen zullen we maar zeggen.
Ajax heeft bijna 10 jaar lang een kruideniersmentaliteit beleid gevoerd om in de positie te komen waar het nu is, heel erg veel eigen vermogen.
Nu kunnen ze met een deel van dat geld risico's nemen zonder dat dit de club in problemen brengt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:30
Je kan het ook zo zien:

Ajax verkocht Blind voor 17,5 miljoen en kocht hem voor 16.

1,5 miljoen winst...
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 11:30
Blind kreeg toen hij wegging bij Ajax nog geen miljoen p.j., nu bijna 4...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:32
Het wordt steeds meer. Als jij zo doorgaat, verdiend Blind aan het einde van de middag meer dan Messi. Maar om jouw voorbeelden te volgen:

Messi kreeg een startsalaris van 1,5 miljoen na zijn debuut bij Barca. Hij zit nu op een kleine 40 miljoen... Inflatie, ontwikkeling van een speler, veranderingen in de transfermarkt. Allemaal factoren die jouw losse flodders kunnen ontkrachten. Je roept maar wat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:33]
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 11:33
Het zijn de feiten, kan er ook niets aan veranderen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:25
Ja, maar je vind het niet erg om te vergeten te melden dat in de tussentijd de transfermarkt ontploft is, spelerssalarissen vele malen hoger liggen en de speler gewoon beter is geworden in de tussentijd. Er zit 0 nuance in jouw opmerkingen en daar valt dus geen waarde aan te hechten.
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 11:29
Dat kruidenieren viel wel mee hoor. Ben je de 16 miljoen voor Sulejmani vergeten? Van de tien duurste aankopen in de Eredivisie heeft Ajax er 7 gekocht en PSV 3
Vind ik leuk
Wilex +2105
woensdag 12 december 2018 om 15:34
Dat was voor die 10 jaar waar ik het over heb.
In 2010 had Ajax nog een eigen vermogen van 6 miljoen, Suárez moest in de winterstop verkocht worden anders hadden ze geld moeten gaan lenen de salarissen te betalen.
Vanaf dat moment is het roer omgegooid.
De duurste aankoop van 2010 tot zomer 2018 is waarschijnlijk Ziyech
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 15:37
Blind 16 miljoen, Neres 12 miljoen, Tadic 11,4 miljoen, Ziyech 11 miljoen
Vind ik leuk
abraksas +1643
woensdag 12 december 2018 om 10:28
Tis wel leuk dat je naar het financiele kijkt maar we hebben het hier over voetbal en dus moet je niet alleen naar het financiele kijken maar ook naar het sportieve. Mede dankzij die 2 staan we nu daar waar we staan. De CL is niet alleen goed voor de bankrekening maar ook voor het sportieve gedeelte van Ajax en laat Ajax nou net een voetbalclub zijn en dus om sport draaien.
En daarnaast, we zullen idd veel spelers verliezen maar als die 2 blijven zijn ze waarschijnlijk ook gelijk nog belangrijker dan ze nu al zijn. Hoe kun je dan spreken van een slechte investering?
Ervan afgezien dat door CL te spelen alle spelers in waarde stijgen. Zoals al door anderen vermeld, spelers als de Ligt en de Jong zijn behoorlijk in waarde gestegen door in de CL te presteren. En dat allemaal mede dankzij Tadic en Blind.
Nog steeds overtuigt dat het een slechte investering was?
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 11:34
Voetbal is geld, niets meer en niet minder. Het geld bepaald het voetbal en dat hoesten wij op met zijn allen.
Vind ik leuk
abraksas +1643
woensdag 12 december 2018 om 15:44
Niets meer niets minder? Grapjas. Waarom kijk jij voetbal? Om financiele redenen?
Natuurlijk draait voetbal veel om geld maar het is toch echt nog gewoon een sport hoor. Hoe je het ook wendt of keert, als je spelers koopt die je succes brengen is het geen slechte investering geweest. Tenzij je natuurlijk 100 miljoen investeert en alles wat je daarvoor terugkrijgt een landskampioenschap is. Nee, dan is het geen goeie investering. Maar 2 spelers die je helpen ver in de CL te komen is en blijft gewoon een goeie investering en minimaal hun onkosten daardoor terug verdienen is en blijft gewoon een goeie investering.
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 15:54
Dat was zonder Blind ook wel gelukt
Vind ik leuk
Spiegel +10297
woensdag 12 december 2018 om 10:42
Kort door de bocht wat je zegt dat dankzij hun Ziyech zijn salaris omhoog gaat..

Ziyech zijn uitstekende prestaties en de financiële armslag die Ajax heeft, zorgen ervoor dat zijn salaris omhoog gaan.

Bij Leicester city zijn al die spelers nu toch ook multimiljonair omdat er meer geld binnenkomt etc. Of denk jij dat Mahrez en Vardy hetzelfde verdiend zouden hebben als Leicester niet zon opmars had gemaakt en ze nog in een of twee divisies lager hadden gespeeld.


Als je club groeit, groeien de inkomsten maar ook de kosten/salarissen mee. Om het niveau aan te houden.

Bij bijvoorbeeld een Zwolle gebeurd dat niet en die zie je dan ook na een zeer succesvol jaar, waarna ze belangrijke spelers moeten verkopen, weer terugvallen op spelers in een lagere categorie. Niks mis mee, Zwolle speelt in de regel stabiel, met soms een uitschieter, maar als je als club met je inkomsten niet met je prestaties meegroeit, zal het steeds bij een uitschieter hier en daar blijven.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:48
Nee, totaal niet waar wat je zegt. Als Tadic en Blind niet waren gekomen, had Ziyech niet meer dan een miljoen verdiend of was hij weg geweest. Ajax had dan gewoon tegen Ziyech gezegd: Sorry maar we hebben een salarisplafond.

Doordat dat doorbroken wordt met de komst van Tadic en Blind, moest Ajax Ziyech wel opwaarderen. Kort door de bocht klopt het inderdaad dat Ziyech meer verdiend door de komst van Blind en Tadic.
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 11:25
Leicester krijgt 150 miljoen alleen al aan tv gelden. Ga dat er nu niet bij halen
Vind ik leuk
MR - +166
woensdag 12 december 2018 om 12:42
Zonder Tadic en blind had Ajax de voorrondes niet overleefd, dus zélfs als als ze geen transfersommen meer opleveren, dan nog is het een goede investering geweest (en lijkt me stug dat ze niets meer opleveren, ze zijn nog geen 35
Vind ik leuk
Richard78 +12
woensdag 12 december 2018 om 14:32
Daar staat dan weer tegenover dat die andere spelers door t behalen van CL, mede door toedoen van Blind en Tadic, veel meer waard zijn geworden! Frenkie, de ligt, maar vooral n Nico en Neres gaan nu veel meer opleveren
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 14:44
En de spelers die op de bank of tribune terecht komen en minder waard worden. Van de Beek, Kristensen, Orejuela, Wober, Veltman, Schuurs, Casierra, Labyad, Cerny, Sinkgraven
Vind ik leuk
Meneer Smith +3333
woensdag 12 december 2018 om 09:34
'bedankt ',😉👍🏾
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:35
Zolang je elk jaar 60 miljoen aan CL-inkomsten en gemiddeld 60 miljoen aan transfergelden binnen harkt, kan je je complete selectie 3 miljoen per jaar betalen. En dan houd je nog een slordige 50 miljoen over. Uitstekende investering. Ziyech en Blind zullen niet veel minder verdienen.
Vind ik leuk
Laliga +2473
woensdag 12 december 2018 om 09:39
Indd wel cruciaaal is dan het blijven halen van cl voetbal. Plus je kan er niet op gokken dat je jaarlijks 60 mil transferinkomsgen krijgt he en dat geld moet ook gebruikt worden voor het kopen van kwalitatief gelijkwaardige spelers
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:43
Bij Ajax is dat geen gok. Ajax kan minimaal 40 miljoen aan transfergelden incalculeren jaarlijks. Als Frenkie en Matthijs straks weg zijn, staan de volgende goudmijntjes al weer klaar. Het is inmiddels een trend bij Ajax.
Vind ik leuk
Metal +2736
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Dat is ook het gevaar, die trend. Want wat je vaak ziet dat er een trendbreuk komt en dan zit je in de problemen. Zeker als dat langere tijd duurt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:07
Dat is waar, maar er zijn 2 dingen zeker in het leven. De zon komt elke ochtend in het oosten op en Ajax levert structureel jeugdspelers die veel geld opleveren.
Vind ik leuk
thierryer +1866
woensdag 12 december 2018 om 10:11
Ondernemen is risico nemen!
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 10:06
Om over het geld wat uit is gegeven aan miskopen maar te zwijgen, bijvoorbeeld Cassiera en Orejuela
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:19
Van de drie colombiaanse aankopen heeft er 1 (Sanchez) al 35 miljoen winst opgeleverd t.o.v. de 8,5 miljoen die bovenstaande 2 kosten. Er zitten bij iedere club missers tussen, maar Ajax scout structureel goed waardoor er ieder jaar spelers voor meer geld verkocht worden dan de totale aankoopbedragen van datzelfde jaar.

En dat bied op lange termijn steeds meer mogelijkheden om dergelijke talenten in hogere prijssegmenten aan te trekken. Dit huidige beleid blijkt vanuit financieel opzicht dus prima te werken.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:38
Hahaha jij benoemd echt alleen wat er in jou straatje past he? Voor dit moment Sanchez maar even vergeten?
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 12:42
Ik heb het toch over de miskopen...
Vind ik leuk
Tismewat +162
woensdag 12 december 2018 om 09:53
Er bestaat ook nog zoiets als aandeelhouders, die denken er vast ook zo over...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:56
Haha ja dat snap ik ook wel, maar het gaat er meer om dat Ajax jarenlang CL is misgelopen. Dan loop je inkomsten mis. Ajax heeft als doel om bijv. 60 miljoen via CL binnen te harken. Als het middel 3 miljoen salaris voor Tadic en 3 miljoen voor Blind is (en je kwalificeert je), hoor je geen aandeelhouder. Kwalificeer je je vervolgens niet, hoor je ze wel. Dat is het leuke aan aandeelhouders. Je hoort ze alleen als het slecht gaat.
Vind ik leuk
Youri99 +9851
woensdag 12 december 2018 om 09:39
Zolang je balans bewaard levert dit geen problemen op.
Kijk, dat Dusan Tadic en Daley Blind goedbetaald krijgen heeft natuurlijk te maken met hun staat van dienst.
Een zelf opgeleide speler van 21 kan dan wel hetzelfde salaris gaan eisen maar zal evengoed (moeten) beseffen dat ze net komen kijken.
Die balans moet je bewaren en zorgen dat die niet verstoord word, dan kan je prima dikke salarissen betalen wanneer je een keer een buitenkansje in de Premier League kan oppikken.
Vind ik leuk
Gerro +7932
woensdag 12 december 2018 om 09:44
Als.ze er voor zorgen dat ze standaard in de CL spelen dan zie ik geen enkel probleem ontstaan dat levert als je een beetje presteer zomaar 60 miljoen per jaar op als.dat deelt door 15 spelers die in aanmerking komen voor de basis betalen zelfs zuinig. Als jongens als de ligt en de Jong 4 miljoen per jaar konden verdienen bij Ajax dan gaan ze ook niet zo snel weg en die jongens zorgen er wel mede voor dat er Europees gepresteerd word.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
woensdag 12 december 2018 om 23:59
Als je bedragen als 75 miljoen voor spelers als De Jong blijft krijgen kan je nog lang doorgaan. En voor de rest staat er ook nog voor 200-250 miljoen op het veld.
Vind ik leuk
Kevinm +1878
woensdag 12 december 2018 om 09:29
Je zult moeten als je aan wilt haken bij de top. Goede strategische zet van Ajax. Zonder deze investeringen hadden ze nooit kans gemaakt op overwintering op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
Harrie82 +3804
woensdag 12 december 2018 om 09:36
Dit is op dit moment ook het grote verschil met de rest van NL. Door de aankomende verkopen die gaan komen, kunnen ze dit nu vast gaan houden. Waardoor ze spelers vanuit de PL kunnen halen. Of spelers die naar de subtop van de top 4 landen zouden kunnen. Bij Ajax spelen ze dan CL ipv EL. Wat weer interessanter. Goede investeringen komende jaren kan Ajax ver brengen, maar men moet oppassen dat het niet uit de hand loopt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:30
Eindelijk word er weer flink geinvesteerd! Zo kunnen we iig weer aansluiting vinden. Vanavond weer even laten zien waarom,😉
Vind ik leuk
DaanH +93
woensdag 12 december 2018 om 09:33
Ewa ja geef iedereen 5 mil salaris toch, toch genoeg geld... Rustig aan NL heeft nogsteeds niet de rijkste clubs
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
woensdag 12 december 2018 om 09:45
Ik vind juist dat Ajax het geweldig opbouwt. Eerst een flinke reserve opgebouwd en nu de salarissen structureel omhoog brengen. Ziet er solide uit wat mij betreft.
Vind ik leuk
DaanH +93
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Ja geleidelijk moet het gaan idd,.
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 09:34
Gezonde ambitie gekoppeld aan verstandig beleid.

Het heeft even geduurd maar na zo’n 20 jaar lijkt t toch echt ergens op bij Ajax.

Mooi ook om te lezen dat de slariskosten nog steeds relatief laag zijn en dat de verhogingen in de breedte worden meegenomen.
Voorkomt scheve gezichten in de kleedkamer.

Top.
Vind ik leuk
MojoRisin +13501
woensdag 12 december 2018 om 09:37
Daar komen komende zomer nog wel wat spelers met salarissen in die richting van bij na de exodus van bijna al onze topspelers..
Maar goed, je moet wel, anders is het weer (Europees) afhaken..
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 12 december 2018 om 09:38
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:09]
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 09:44
En waar maak jij uit de tekst op dat Blind drie miljoen wordt betaald?

Ik zie t iig niet.
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 12 december 2018 om 09:52
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:09]
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 09:55
Fijne inhoudelijke reactie. Top.
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 12 december 2018 om 09:59
Dacht met zo een reactie geef ik jou wel voldoening
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 10:03
Voldoening haal ik uit mezelf maar dankjewel voor de belangstelling.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:46
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:10]
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 12 december 2018 om 09:52
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:10]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:06
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:10]
Vind ik leuk
Iggy +4093
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Aldus een clown pur sang die de klok heeft horen luiden....
Vind ik leuk
stratumseind +185301
woensdag 12 december 2018 om 09:44
Door het enorme gunstige belastingsstelsel in Nederland zal de echte top nooit in de eredivisie komen spelen al heb je een oceaanstormer vol met euriekes.

Tel de exposure voor een speler uit de eredivisie op tesamen met het voetballen op durex velden en je hebt het recept voor derde vierde keus .

Dan brengt een pakhuis met geld je ook niet dichterbij city psg real juve barca en bayern liverpool atleti chelsea
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 09:53]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
woensdag 12 december 2018 om 09:48
Aanhaken bij de Europese top kan het doel ook niet zijn. Europese subtop wel. Structureel CL halen en overwinteren. Ik denk dat je daarmee genoeg subtoppers en toptalenten kunt blijven aantrekken.
Vind ik leuk
stratumseind +185301
woensdag 12 december 2018 om 09:55
in principe wel maar de eredivisie wordt steeds onaantrekkelijker
Vind ik leuk
ErikAjax +874
woensdag 12 december 2018 om 10:43
ongunstig bedoel je denk ik.
Vind ik leuk
stratumseind +185301
woensdag 12 december 2018 om 11:55
sarcastisch bedoelde ik het
Vind ik leuk
Muscles +1052
woensdag 12 december 2018 om 09:46
Goede visie en nodig want diezelfde oceaanstomers schuimen nog steeds clubs als Ajax af. Een goede crisis is niet te versmaden. Harde Brexit?
Vind ik leuk
Budazonen +426
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Ze hebben bewust denk ik gewacht op deze actie. Stel dat ze dit 10 jaar terughadden gedaan. Heb je nu een heel ander plaatje. Destijds met Bosmanarest zijn de verhoudingen al scheef. Veel spelers lopen kosteloos of voor een prikkie de deur uit destijds. En die slag is nooit teruggekomen in in kwaliteit van spelers
Vind ik leuk
rexxo +5498
woensdag 12 december 2018 om 10:02
Ze moeten sterker groeien in de Chinese en VS markt, daar zit het grote geld.
Met hogere steady inkomsten zijn zulke salarissen eerder regel dan uitzondering.
Vind ik leuk
pico323 +7015
woensdag 12 december 2018 om 10:04
Ajax is prima bezig. Pakken nu punten en hebben succes in de CL. Dat willen we toch allemaal. Succes in Europa wat invloed heeft op het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
repeP +1506
woensdag 12 december 2018 om 10:08
Dacht dat bij Ajax niet zozeer de salarissen van de spelers maar meer de salarissen van het overige personeel de laatste seizoenen stevig aan het stijgen zijn.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 10:10
Daar ging het fout bij het eerste (werk)woord.
Vind ik leuk
repeP +1506
woensdag 12 december 2018 om 10:11
Lees je de jaarverslagen wel eens van o.a. Ajax?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:24
Dat zijn de mensen verantwoordelijk voor het beleid waarmee Ajax een gezonde club is geworden met veel eigen vermogen, en de mogelijkheid om dergelijke salarissen aan spelers te kunnen bieden. Dan mogen deze mensen mee participeren in de verhoging van salaris. Lijkt me niet meer dan normaal.
Vind ik leuk
repeP +1506
woensdag 12 december 2018 om 14:27
Gun iedereen een goed salaris. Wat ik van Ajax-vrienden mee krijg is dat zij het opmerkelijk vinden dat de verhouding tussen de salarissen voor direct voetbal-zaken en niet direct voetbal-zaken aan het verschuiven is ten gunste van de laatstgenoemde.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 10:09
Kwaliteit wat Ajax omhoog helpt en het niveau hoger tilt, mag een goed salaris verdienen. Prima dat Ajax dat eindelijk inziet. Wanneer je zoveel spek op de botten hebt, kun je je dat veroorloven.
Vind ik leuk
pietprecies +9403
woensdag 12 december 2018 om 10:18
Ja maargoed, ze hebben Tadic eigenlijk voor een koopje gehaald, stel dat hij 3 jaar blijft, ipv 3 mil salaris is het dan 9mil.. zo’n ramp is dat niet.

Je moet het ook breder zien, doordat de selectie van Ajax beter in balans is overwinteren we in de CL, dat levert al 60mil in totaal op en vergeet niet dat spelers als Frenkie en De Ligt daardoor ook beter kunnen presteren en in de picture komen waardoor er straks 120mil + aan transfergelden binnen gaat komen, dan is die 6mil extra salaris voor Tadic natuurlijk om te gieren.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:22
Het is een spelletje geworden, waar men vooral niet wil verliezen. En dan creëer je dus een situatie waarin de tweede doelman een held wordt. Van een koopclubje. Dat is de status: armoe troef.
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 10:28
Ajax heeft de middelen om dit te kunnen doen, Prima beleid wat er gevoerd wordt :)
Vind ik leuk
ErikAjax +874
woensdag 12 december 2018 om 10:42
Verstandige keuze, je moet toch proberen een beetje mee te gaan.
Vind ik leuk
ritje +384
vrijdag 14 december 2018 om 09:12
hallo De lampjes uit Lampenhol hebben altijd het hoogste woord (suporters) Maar als de ZGN grote kampioen van NED Halen ze een 2 armoedige puntjes in de CH Leque en voor de Coofficent lijst ? Het moet altid van AJAX komen! En Als 2e van NED 60 miljoen binnengehaald! wie is hier de echte kampioen? mvg ritje