Bosz met stomheid geslagen in Duitsland: 'Hij kwam gewoon iedere dag te laat'

Bosz met stomheid geslagen in Duitsland: 'Hij kwam gewoon iedere dag te laat'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 08:07wo 20-03-2019 om 08:07

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 08:51wo 20-03-2019 om 08:51

Peter Bosz noemt Pierre-Emerick Aubayemang 'een lieve jongen met een gebruiksaanwijzing'. De Gabonese spits maakte het bij Borussia Dortmund te bont door een vertrek te forceren. Bosz moest daarmee om zien te gaan.

"Het is helemaal geen vervelende jongen. Ik vond het een lieve jongen die altijd z'n ploeggenoten wilde helpen", vertelt Bosz bij Bij Andy in de Auto. "Het is wel iemand met een gebruiksaanwijzing. Een transfer naar China ging niet door, waardoor hij ontzettend veel geld heeft laten liggen. Dat heeft hij geaccepteerd. Toen Dembélé een paar weken later wél naar FC Barcelona ging, had hij zoiets van: wacht even. Dembélé kwam gewoon niet meer opdagen."

"Vanaf dat moment kwam hij gewoon iedere dag te laat", vervolgt Bosz over Aubameyang. "Dat was gewoon een statement. De spelers zijn altijd half 10 in de kleedkamer. Terwijl ik met m'n praatje bezig was, kwam hij weer binnen. Ik riep hem daarna bij me en zei: Auba, kom op man. Dan kwam hij één dag op tijd en was hij de rest van de week weer te laat. Hij wilde het echt forceren."

Bosz vertelt dat Aubameyang op een vrijdag, rond de persconferentie, een grote cameraploeg verwelkomde op het trainingsveld. Daar kreeg Bosz niets van mee, omdat hij op dat moment de pers toesprak op een andere locatie. "Hij liet ze binnen. Dat waren Franse YouTubers die naar Duitsland waren gekomen om met hem challenges te doen. Dribbelen, schieten etc.. Vier uur lang, twee dagen voor een wedstrijd."

Vanaf dat moment was de maat vol voor Bosz. "De volgende ochtend kreeg ik dat te horen. Toen heb ik hem bij me geroepen en hem voor de wedstrijd tegen VfB Stuttgart geschorst. Hij accepteerde het, maar kreeg waarschijnlijk van mensen te horen dat dat ideaal was om nóg meer druk te zetten. In de avond had hij iets gepost op Instagram, waar hij zijn medespelers afbrandde."

Aubameyang speelt inmiddels voor Arsenal.

Plaats een reactie

Bixente +481
woensdag 20 maart 2019 om 08:10
Lastig zulke jongens. Gelukkig zijn ze nu allebei happy elders...😀
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:35
Het is best leuk om te lezen wat er achter de schermen bij n club speelt.
Zolang ik het maar zelf niet in het programma van die mongool hoef te zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:35]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:48
En toch is t leuke TV. Veel leuker als weer zo'n kleurloze journalist de vragen stelt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:08
Ik weet het. Maar ik vind die gozer zo'n dom element.. tenenkrommend. En dat we dan zo'n loser weer n podium geven ..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
woensdag 20 maart 2019 om 09:15
Je begrijpt er niks van ;)
( past naadloos aan bij de doelgroep 😒)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:23
Ik vind de autoritjes van James Corbin in zijn Tonight Show of de autoritjes met kop koffie van Gary Seinfeld veel leuker.
Kijk, ik kan in het dagelijks leven met iedereen communiceren maar mbt media heb ik wel enige eisen. En sinds ik dat hinnikend paard met dat ordinaire mokkel van hem geld heb zien verdienen met dom en lui zijn, weet ik dat daar de grens ligt mbt wat ik aan kan.
Ik heb geen trek in n kaalkoppige tattoo-boy die zijn domheid op tv cultiveert. Sorry.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:27]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
woensdag 20 maart 2019 om 09:43
He....lekker dat lucht op....!
Maar, "dat is het em", ze willen dat dan goedkoop "na doen" in Nederland, en dan krijg je dit dus....
Als je "Nederlandse" sterren goed beschouwd is het toch 1 pot nat ha ha, plaats vervangende schaamte overvalt mij als ik naar Jolink moet kijken, Patty Brard en dat soort types beluister.....
Maar ja, dat "willen de mensu".
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:49
Ja klopt. Overigens moet ik om Geer en Goor wel lachen. Die zijn ook niet dom, maar redelijk intelligent en lekker adrem (ben ik zelf ook enorm, dus dat waardeer ik) en schaamteloos, wat ik best kan waarderen. Wellicht ben ik niet consequent, haha. Mijn vrouw heeft dat met types als Ricky Gervais in The Office, Alan Partridge, Borat, etc. Zeg maar reality-comedy. Ik vind dat juist geweldig.

Ach, er zit n knop op. Ik ben gek op docus en detectives, dat trekken een hoop anderen weer niet.
Andy hoeft voor mij niet. Brard ook niet, al vind ik van haar wel leuk dat ze donders goed weet dat ze n mediah##r is, n vrouwelijke Geer. Verder heb ik liever haar neef.
Ik hoef nooit te weten wie de mol is, BNers op eilanden trek ik ook niet. En 2 domme mensen op mijn belastinggeld hun domheid te laten tonen in China hoeft voor mij zéker niet. Reuze aardige vent, die Bauer, maar samen met z'n'Maris', niks begrijpend en vol ongeloof als 2 domme touristen door China te laten banjeren, daar krijg ik nou plaatsvervangende schaamte van.

Heh, dat lucht best op!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:57]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:26
En toch krijgt Andy t voor elkaar om een andere kant van een voetballer/trainer te laten zien. Gasten bij hem in de auto zijnmet df ontspannender als dat er een journalist vragen stelt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:40
Zeker. En dat is ook de kracht van dat soort programma's. Maar dan nog zie ik liever een redelijk intelligente comedian of voetballiefhebber zoals die Evenblij, dan zo'n dom hinnikend paard.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:34
Gelukkig is er keus zat voor iedereen tegenwoordig.kan me nog wel herinneren vroeger op de camping NL 1,2,3 en daar hield t wel mee op:)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:36
Waren eigenlijk best mooie tijden niet? Ik heb al sinds 4 dagen geen Netflix en ik ga daarom vanavond maar de verkiezingen volgen. Dat was vroeger vrij normaal.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:39
En leukere shows ook. Met de familie naar Ron's honeymoon quiz kijken. Geweldig man!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:45
Haha ja. Met natte haartjes want we moesten natuurlijk alvast onder de douche, dan kon je na afloop meteen je bed in.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:56
Juist haha, je keek er de hele week naar uit!
Vind ik leuk
afca34 +487
woensdag 20 maart 2019 om 12:27
Probeer eens een stand-up voorstelling van ricky gervais, staan er aardig wat op Netflix, Desnoods je vrouw hahah.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:38
Ik heb er genoeg gezien. En nu weer die nieuwe serie op Netflix, zal hem in de avonduren gaan bekijken, hihi.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:36
Ik ben niet zo van het promoten van series aan mensen. Maar voor deze maak ik een uitzondering. Gomorra! Wat een serie is dit zeg!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:37
👍
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:21
Die openen VP om alleen maar te trollen. Voetbal interesseren ze niks want als je vraagt om hun mening te onderbouwen zijn ze gevlogen.En dan zie je ze 3 min.later weer in een andere topic precies t zelfde zeggen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:22
Dat is beslist waar 👍.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 08:39
Volgend seizoen is Eric de loser weg en kan de echte baas terug komen bij Ajax.
Vind ik leuk
Humberto01 +962
woensdag 20 maart 2019 om 08:42
Als het om geld gaat zijn mensen tot alles toe in staat, en dan met name voetballers. Om de zaak te laten escaleren worden ze dan gesoufleerd door hun zaakwaarnemer die ook maar een belang heeft. Je bent als trainer en clubbestuur machteloos. Ik kijk niet van deze praktijken op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:43]
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Aubameyang is 29, dan ben je wel heel erg kinderachtig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:43]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:18
Het ging dan waarschijnlijk ook niet over een kinderachtig bedrag dat misgelopen werd. Terwijl de ander gewoon weg kon (omdat het daar Barca betrof).

Bij nader inzien, heb je gelijk. Ik zie ook een hoop kinderachtigheid.
😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:07
Verwend kutventje
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 09:27
Dus Bosz trapte er met open ogen in. Hij had gewoon de training een half uur later moeten starten en het met iedereen communiceren, behalve Auba... terugpakken met dezelfde truukjes. Voetbalhumor..
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 23:11
Dan bende als trainer toch een watje of een vent ohne Ballen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws