'PSV-huurling Paal vertrekt definitief: Eindhovenaren houden vier ton over'

'PSV-huurling Paal vertrekt definitief: Eindhovenaren houden vier ton over'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 10:08vr 22-03-2019 om 10:08

De sportieve toekomst van Kenneth Paal ligt buiten Eindhoven, schrijft het Eindhovens Dagblad vrijdagochtend. De linksback wordt dit seizoen door PSV aan PEC Zwolle verhuurd en lijkt definitief de overstap naar Zwolle te maken.

In de huurovereenkomst is een koopoptie opgekomen. Wanneer PEC voor 1 april deze optie licht, kan het Paal voor een bedrag van vier ton op permanente basis naar Zwolle halen, weet het ED. De Stentor schreef donderdag al dat de linksback zijn handtekening onder een driejarig contract kan gaan zetten. PSV heeft bovendien een percentage van de transferopbrengst bij een eventuele doorverkoop bedongen.

De nu 21-jarige Paal voegde zich in 2010 bij de jeugdopleiding van PSV en gold lange tijd als een groot talent. Nadat hij enkele seizoenen bij Jong PSV doorbracht, volgde afgelopen seizoen zijn debuut in de Eindhovense hoofdmacht. Paal kon de concurrentiestrijd van Joshua Brenet echter niet winnen en hoefde na de komst van Angelino ook niet op speeltijd te rekenen in Eindhoven.

Plaats een reactie

psv.040 +1246
vrijdag 22 maart 2019 om 10:11
mooi voor die jonge. gewoon niet goed genoeg voor psv 1
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
vrijdag 22 maart 2019 om 11:13
Wij staan niet meer achter Paal maar voor Paal
Vind ik leuk
zwollie +9873
vrijdag 22 maart 2019 om 12:19
Vind 4 ton best wel veel voor Paal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:14
En doorverkoop he alleen dat ataat hier niet vermeld
Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 22 maart 2019 om 13:32
Hij Kenneth weer niet, paal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:11
Was te verwachten, bij PSV hebben we al een middenveld vol.

Succes Kenneth!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:16
Links back toch Hoe kom jij op middenveld??
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:20
Van oorsprong middenvelder, maar werd begin vorig seizoen als linksback door Cocu gebruikt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:20
Heeft zich nog best aardig ontwikkeld als back. Gold als mannetje van 14-15 echt als zeeer groot talent. Heeft helaas de laatste stappen niet kunnen zetten. Afijn, hij profvoetballer geworden en speelt bij een leuke club. Benieuwd wat hij de komende jaren gaat laten zien. Goeie knul dit.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:44
Oké ja kan dat wist ik niet volg psv niet genoeg om dat te weten vandaar mijn vraag
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:24
in de jeugd was hij middenvelder geloof ik

*was al op gereageerd zie ik*
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 10:25]
Vind ik leuk
Daan87 +273
vrijdag 22 maart 2019 om 10:13
ik vind 4 ton toch nog een erg mooi bedrag. als pec zijnde zou ik toch eens overleggen met psv of 2,5 ton ook een optie is..
Vind ik leuk
Always PSV +17364
vrijdag 22 maart 2019 om 11:20
Nee, is geen optie!!!
Vind ik leuk
JoeyC +4426
vrijdag 22 maart 2019 om 10:17
Goede deal voor alle partijen.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1596
vrijdag 22 maart 2019 om 10:22
Goede deal voor alle drie de partijen. PSV houdt een mooie vergoeding over voor gemaakte kosten jeugdopleiding, Zwolle heeft voor een redelijke prijs een speler met potentie en Paal is nu verzekerd van minuten op het hoogste niveau.
Ik denk niet dat deze jongen ooit in aanmerking komt voor PSV 1 dus prima zo, mocht hij nog enorm vooruitgaan dan delen ze mee in de winst.
Vind ik leuk
davidben +6903
vrijdag 22 maart 2019 om 12:50
Paal heeft potentie om Groningen of Heerenveen te halen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:20
En dat is een verbetering ten opzichte van PEC? Gaat weer nergens over!
Vind ik leuk
Tossa +3143
vrijdag 22 maart 2019 om 10:24
De kop: vertrekt definitief.
In de tekst: lijkt, wanneer, eventueel.

Lekker weer, VP!
Vind ik leuk
HanV +5712
vrijdag 22 maart 2019 om 10:37
Het zal wel zo zijn dat de clubs het eens zijn maar dat PEC er nog niet helemaal met de speler uit is.
Vind ik leuk
Arvin +7825
vrijdag 22 maart 2019 om 13:14
Dat stuk stond gister of eergisteren al op VP. Dus dit lijkt de opvolging daarop, maar is gewoon hetzelfde stuk in een ander jasje.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 10:25
Mooie win parij voor iedereen: PSV, Paal en Pec
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:31
Z'n naam Paal is waarschijnlijk wel wat dubbelzinnig.
Vind ik leuk
HardSchot +163
zaterdag 23 maart 2019 om 09:49
Komt omdat hij een grote paal heeft!
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
vrijdag 22 maart 2019 om 10:32
Nog wel eens tegen hem gevoetbald met de gymles op de middelbare. Had toen hele grote praatjes over dat hij een vaste waarde in PSV 1 zou gaan worden, niks is minder waar, alsnog wens ik hem succes met zijn carrière.
Vind ik leuk
Pec010 +2756
vrijdag 22 maart 2019 om 11:20
Jij hebt je naam als Hotboy99 wel waar gemaakt?
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
vrijdag 22 maart 2019 om 11:29
Zeker weten Rotterdamse Zwollenaar van me!
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3991
vrijdag 22 maart 2019 om 10:42
Dat is zeer slecht onderhandeld door PEC
Vind ik leuk
3-0achter +1529
vrijdag 22 maart 2019 om 10:56
Dat staat als een paal boven water.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:11
die staat 3-0 achter
Vind ik leuk
HardSchot +163
zaterdag 23 maart 2019 om 09:50
Zijn eigen paal?
Vind ik leuk
Gerard86 +26
vrijdag 22 maart 2019 om 11:12
Hopen dat deze jongen bij PEC alsnog zijn belofte in kan lossen. Is voor PEC en het Nederlandse voetbal enkel goed.
Vind ik leuk
B3v3r +817
vrijdag 22 maart 2019 om 11:34
Goede back voor PEC
Niet goed genoeg voor de top, maar prima voor PEC.
Vind ik leuk
Isakson +664
vrijdag 22 maart 2019 om 17:44
Ik wens hem heel veel succes. Hij heeft het zelf afgedwongen.⚽️
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4100
zaterdag 23 maart 2019 om 10:25
4 tonnen voor 1 paal... Ruilhandel noemden ze dat vroeger 😂
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:18
Prima speler die zich ook nog verder lijkt te ontwikkelen!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws