Buijs schaamde zich: 'Was bang om sponsors of supporters tegen het lijf te lopen'

Buijs schaamde zich: 'Was bang om sponsors of supporters tegen het lijf te lopen'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 11:14za 23-03-2019 om 11:14

Danny Buijs schaamde zich voor de matige seizoensstart die hij bij FC Groningen beleefde. De trainer van de noorderlingen was een tijd lang bang om door sponsors en supporters geconfronteerd te worden met de slechte resultaten.

Na tien wedstrijden had FC Groningen slechts vier punten verzameld en leek een lange degradatiestrijd onafwendbaar. "Zelf denk je op zeker moment: nog twee keer verliezen, dan kan ik mijn koffers pakken", zegt Buijs eerlijk tegenover het Dagblad van het Noorden. "Ik schaamde me gewoon, voelde me heel klein, wilde niet eens naar buiten."

"Als ik naar de Ikea liep of boodschapjes deed bij de Lidl of de Albert Heijn was ik bang om supporters en sponsors tegen het lijf te lopen", gaat Buijs verder. "Dat ze zouden zeggen, donderstraal jij even een eind op. Dat is nooit gebeurd. Juist het tegenovergestelde, maar ik geneerde me wel, voelde me verantwoordelijk."

Toch geeft Buijs ook toe dat hij gehoopt had op een betere selectie. "De selectie had inderdaad beter samengesteld kunnen zijn als je bij de eerste acht clubs van Nederland wilt horen. Ter verdediging van de club en Ron Jans moet ik wel zeggen dat je niet altijd alles in eigen hand hebt. De insteek was bijvoorbeeld om spelers als Ruben Jenssen en Jesper Drost eerder te verkopen, maar als er dan niemand komt... Jans is ook gebonden aan een budget."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 11:17
Groningen heeft het goed gedaan met de winterse transfers, gelukkig ook voor Buijs.
Vind ik leuk
komoanFC +2959
zaterdag 23 maart 2019 om 11:36
Buijs had als speler al behoorlijk wat credits opgebouwd. En hoe hij zich de eerste periode heeft gemanifesteerd in Groningen heeft ook bijgedragen. Hij is een bescheiden en warm persoon.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:38
Mooi voor jullie dat het stukken beter gaat !
Vind ik leuk
PSV JWZ +63
zaterdag 23 maart 2019 om 12:49
Blij voor Groningen dat het al een stuk beter gaat. Als Doan het nou ook weer een paar wedstrijden op zn heupen krijgt zie ik Groningen deze lijn wel vasthouden
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:18
Danny Buijs heeft zeker nog nooit gehoord van dat je tegenwoordig alles online kan kopen......;-)
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:34
Behalve goede voetballers, dat moet nog op een ouderwetse manier: handjeklap, nadat je eerst in de bek hebt gekeken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:43
Als we naar de Feyenoord selectie kijken en waar dat vandaan komt.....
Vind ik leuk
pietprecies +12429
zaterdag 23 maart 2019 om 11:23
Maar inmiddels weer keurig in het linkerrijtje en nog kans op playoffs :-)
Vind ik leuk
Leodinho +727
zaterdag 23 maart 2019 om 11:23
Doet het redelijk goed met de beschikbare middelen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:51
Vind die Buijs wel aardig en sympathiek overkomen, lijkt me ook een prima trainer wel, doet het niet slecht, na een ietwat stroeve start met de Fc Groningen..
Vind ik leuk
Koeien +4212
zaterdag 23 maart 2019 om 12:24
Er zullen ook weinig Groningenliefhebbers zijn die de matige start aan hem toeschrijven. Teveel incidenten vooraf die hem niet aan te rekenen vallen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:15
Danny heeft een streepje voor met het verleden bij FC Groningen. Dat is een voordeel. Voor de winterstop waren het angsthazen die ophet veld stonden en daar kan hij niks aan doen. Het zou onterecht zijn geweest als hij toen zijn biezen moest pakken. Nu na de winterstop heeft hij met nieuwe spelers punten weten te pakken. Ik zeg geef hem een eerlijke kans.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:41
GTPV moet terug in de euroborg! En daar is Buijs goed mee bezig!
Vind ik leuk
nulzeven2 +598
zaterdag 23 maart 2019 om 16:01
Pisbuis heeft het goed voor elkaar, zeker geen prettig moment om groningen te treffen nu
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
Pecunia +41
zaterdag 23 maart 2019 om 18:26
Met jaloerse blik heb ik gezien welke spelers allemaal in de winterstop zijn gehaald. Een half eredivisiewaardig elftal. Maar terecht dat FCG weer in het linkerrijtje staat. Die club hoort niet in degradatiegevaar te verkeren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws