Feyenoord-fans krijgen excuses van bureau: "We hebben de oorzaak ontdekt"

10 september 2016 om 09:28

Het Duitse ticketbureau Eventim Sports heeft openlijk haar excuses aangeboden aan de aanhang van Feyenoord. Dit vanwege de totale chaos die vorige week zaterdag ontstond toen de verkoop voor de groepsduels in de Europa League van start ging.

"We willen alle Feyenoord-supporters onze verontschuldigingen aanbieden voor het ongemak dat zij hebben ondervonden bij het boeken van passe-partouts", vertelt directeur Julian de Grahl tegenover het Algemeen Dagblad. "Deze kaartverkoop heeft op geen enkele manier voldaan aan onze hoge kwaliteitseisen.'' Volgens De Grahl zijn de ongemakken inmiddels de wereld uit geholpen.

"We hebben de technische oorzaak ontdekt en het probleem verholpen. Als Feyenoord opnieuw online kaarten moet verkopen, zorgen wij voor een stabiel systeem'', vervolgt hij stellig. Mark Koevermans, commercieel directeur van de Rotterdammers, wil volgens het dagblad na het openingsduel met Manchester United (donderdag 15 september) met het bureau om de tafel gaan om de situatie te bespreken.

Naast de Engelse grootmacht zit Feyenoord ook in de groep met het Turkse Fenerbahçe van Dick Advocaat en het minder bekende Zorja Loegansk uit Oekraïne. Er zijn in totaal nog zevenduizend kaarten beschikbaar voor supporters die lid zijn van Het Legioen. Seizoenskaarthouders hadden tot vrijdagavond de tijd om hun passe-partout voor de drie groepsduels te bemachtigen mét korting.