Keizer belt collega voor hulp: Zou belachelijk zijn om hem weg te sturen

    Keizer belt collega voor hulp: "Zou belachelijk zijn om hem weg te sturen"

    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:24

    Ajax-trainer Marcel Keizer heeft na het drama met Abdelhak Nouri contact opgenomen met Foeke Booy. Booy was in 2005 trainer van FC Utrecht toen David Di Tommaso in zijn slaap overleed door een hartstilstand.

    "Marcel had vele vragen, ook bij mij kwamen pijnlijke herinneringen naar boven. Heel goed dat Marcel zich kwetsbaar durfde op te stellen, want dit leer je niet op de trainerscursus", zegt Booy in de Volkskrant. "Op zo'n drama kan geen enkele trainer zich voorbereiden. Ik ben op mijn gevoel afgegaan. Je moet spelers vrijlaten om hun emoties te uiten en tegelijkertijd moet die knop eens om, want er moet toch weer worden gespeeld."

    "Ook bij Ajax gaat het nu weer over voetbal, Nouri zou niet anders hebben gewild", vervolgt Booy. "Zo was het ook bij FC Utrecht, ik weet nog steeds niet hoe we de eerste wedstrijd zonder David tegen FC Groningen zijn doorgekomen. Het was zo onwerkelijk om zonder hem verder te moeten. Wij hebben nog afscheid kunnen nemen van David. Appie leeft nog en toch voelt het alsof hij er niet meer is."

    Booy vindt dat Keizer door het Nouri-drama meer krediet verdient. De hele voorbereiding is door het verdriet in duigen gevallen. "Het zou belachelijk zijn om Keizer weg te sturen. Natuurlijk heeft Ajax een dip gekend. Maar laat hem zijn werk doen."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:45
    Mooi van Marcel! Nou zet hem op zondag! 0 1 in de 34e minuut door Donny!

    Doe het voor Appie!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:49
    Nouri was zo lang ik hem kende mijn grootste fan.
    Hij had alles in huis om een grote speler te worden.
    Er was er maar 1 zoals Nouri, die technisch de begaafste is/was van Ajax 1.
    Alleen krijg ik het idee dat Ajax zich verschuilt achter dit grote obstakel, terwijl ze wel bijna Nice uitschakelde in de voorbereiding.
    Dit Ajax ontbreekt het aan kwaliteit, te veel jongens die nog los moeten komen.
    Dolberg, Kluivert, de Ligt, Neres, Cerny, Frenkie, Donny hebben hun beste voetbal nog lang niet gespeeld.
    Ajax heeft één hele grote fout gemaakt door het kampioenschap te verkopen en met 200miloen op de bank op de zure blaren te zetten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:57
    Denk dat je idool bedoelt ipv fan...
    Vind ik leuk
    Sanuk +2034
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:13
    Was hij fan van jou?
    Vind ik leuk
    Maxidi +3423
    zaterdag 21 oktober 2017 om 17:10
    LOL
    Vind ik leuk
    Strijp +7322
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:57
    Zolang er een kans is blijven we hopen, heeft er iemand zicht op de actuele situatie?
    Vind ik leuk
    Bizzy +15966
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:28
    Het zou belachelijk zijn om Keizer weg te sturen ? Dus Nouri wordt min of meer als baan garantie gebruikt. Onzin natuurlijk.
    Het is vreselijk wat die jongen is overkomen maar het mag niet keer op keer als excuus worden gebruikt. Niemand wordt daar wijzer van.
    Vind ik leuk
    Kremmidt +89
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:35
    Volgens mij wordt het juist door nagenoeg iedereen binnen Ajax expliciet NIET als excuus gebruikt. De enigen die het in de context van de matige seizoensstart plaatsen zijn buitenstaanders en daar hebben ze best een punt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:42
    Klopt. Binnen Ajax - en dan vooral in de media - wordt het drama-Nouri expliciet NIET als excuus gebruikt.

    Elke dag weer een keer of tien.
    Vind ik leuk
    3Bier +5521
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:53
    Binnen Ajax en dan vooral in de media? Ik neem aan dat je weet dat dit 2 verschillende partijen zijn?
    Vind ik leuk
    piemelbrie +951
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:00
    die lijn is wel heel vaag dan... als je als directeur van ajax een column mag schrijven wat 8/10 keer over je bedrijf gaat,.. waar ligt dan de lijn??
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7671
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:59
    Is toch makkelijk verschuilen ! Morgen komt het weer aan als een mokerslag
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5278
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:31
    Nouri was een geweldig talent en zeer zeker een begaafde speler. Maar er wordt net gedaan of er een speler weggevallen is die al 5 jaar in de basis stond. Ik vind dat Keizer hier als beginnend coach goed mee is om gegaan maar hij mist gewoon ervaring. Dit was al bekend dus ze moeten in Amsterdam gewoon een paar jaar geduld hebben en dat vinden wij in Eindhoven niet erg hoor!!!
    Vind ik leuk
    Vlietje +292
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:58
    Dit had ik niet beter kunnen verwoorden!!!! 100% mee eens
    Vind ik leuk
    John M. +4021
    zaterdag 21 oktober 2017 om 10:07
    Geef hem dan een duim als je het zo goed verwoord vindt,
    Vind ik leuk
    Vlietje +292
    zaterdag 21 oktober 2017 om 13:05
    Speciaal voor jou gedaan... moet ik er ook nog 1 aan jou geven?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7671
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:02
    Precies , speelde nooit ! Ja in de Jupiler , had er al lang moeten staan. Dat gezever van hij had de grootste geworden is natuurlijk bullshit.
    Ach Henk dan kopen ze toch wat , ze doen niet anders -:)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3202
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:17
    De enige die hier zevert dat ben jij weer eens voor de zoveelste keer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:47
    Jij bent echt een zieltje, ga even even een rondje stokkenbos lopen. Naar ventje.
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3202
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:16
    Het gaat niet im het wegvallen van een basisspeler Henk, het gaat om het wegvallen van iemand die goed meedraaide in de groep. Voor velen is het een vriend en dat is een klap waar wij niet eens over kunnen oordelen of weten hoe wij ermee om zouden gaan.
    Vind ik leuk
    Quareck +5920
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:40
    Ik vind nu toch wel dat het er te vaak wordt bijgehaald. Als elke speler die een bekende verliest een half jaar slecht gaat spelen is het eind zoek. Het wordt nu allemaal erg uitvergroot omdat hij toevallig lekker kon voetballen. Let wel: ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar ik vind dat mensen ook hun bedenkingen mogen hebben
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3202
    zaterdag 21 oktober 2017 om 10:22
    Ik snap je punt:) maar het kutte voor hem is dat de media er constant naar vraagt, in dit geval niet eens aan Keizer zelf. Je kunt dan moeilijk gaan zeggen “geen commentaar” want dan krijg je dat gezeik weer.

    We verliezen allemaal mensen maar zij worden er constant mee geconfronteerd.
    Vind ik leuk
    Quareck +5920
    zaterdag 21 oktober 2017 om 10:37
    Ja daar heb je zeker gelijk in.. het is natuurlijk dentaal van de media om elk half nieuwtje uit te melken tot een verhaal.. zo kom je idd vast te zitten in een cirkel van ellende!! Goed punt
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:19
    Dus de voetbalkwaliteiten van een speler bepalen de impact van dit drama. Hoe beter de speler hoe erger het is of zo ?
    Vind ik leuk
    Cookee +8893
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:39
    Zo vindt Ajax het ook prima dat Cocu bij jullie en Gio bij Feijenoord af ten toe geen idee hebben wat er zou moeten gebeuren.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4398
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:11
    Als speler en als trainer ben ik nooit zo'n hele grote fan van Foeke Booy geweest. Toch zegt hij hier hele zinnige dingen. O.a. dat de voorbereiding heel erg belangrijk is voor het aankomende seizoen, dat de voorbereiding in duigen is gevallen lijkt mij logisch, maar een hoop secessionisme viert hier hoog tij.
    Vind ik leuk
    Molby +857
    zaterdag 21 oktober 2017 om 17:52
    Ik zou Kluivert opstellen Marcel, die heeft belooft dat Ajax nooit meer gaat verliezen als hij meespeelt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Keizer belt collega voor hulp: "Zou belachelijk zijn om hem weg te sturen"