'Boost voor Feyenoord City-plannen na uitkomst gemeenteraadsverkiezingen'

'Boost voor Feyenoord City-plannen na uitkomst gemeenteraadsverkiezingen'

donderdag 22 maart 2018 om 10:45

Voorstanders van het plan Feyenoord City mogen tevreden zijn met de uitslag van de Rotterdamse gemeenteraadsverkiezingen. De partijen die kritisch zijn op de plannen voor een nieuw Feyenoord-stadion hebben geen grote overwinningen geboekt in de gemeente.

De SP, Partij voor de Dieren, PVV en GroenLinks waren eerder overwegend negatief over Feyenoord City. Die vier partijen hebben in de nieuwe gemeenteraad slechts 10 van de 45 zetels weten te bemachtigen. Dat meldt RTV Rijnmond. De lokale partij Stadsinitiatief Rotterdam is ook fel tegenstander van Feyenoord City, maar die partij wist geen enkele zetel binnen te hengelen tijdens de verkiezingen van woensdag.

Het overgrote deel van de nieuwe Rotterdamse raad heeft wel oren naar de Feyenoord City-plannen. Volgens verschillende partijen kan het project de stad een boost opleveren, maar de partijen stellen wel voorwaarden voor de plannen. In 2017 kreeg het project voorlopige steun van de gemeenteraad. Het nieuwe stadion van Feyenoord, dat onderdeel is van Feyenoord City, moet zo'n 400 miljoen euro kosten. Het gehele project (met onder meer een winkelcentrum) moet 1,4 miljard euro kosten. 

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Ben jij voor of tegen Feyenoord City?

(5231 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 22 maart 2018 om 10:50
Nou, zet de schep maar vast in de grond.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:37
En het favoriete liedje van onze kameraden: 'en wie niet springt is een Jood...' Kunnen ze gelijk mee stoppen, want ze zullen springen in een Joods stadion gefinancieerd door Goldman Sachs :-)

Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 11:44
Ach daar is tie weer. Valt niet mee hé. Objectieve reactie zonder sneren. Hoe oud ben je eigenlijk ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:45
Nog een follower erbij
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 11:46
Het zegt alles over jou. Dat je voor Ajax bent, oké. maar dat je bij elke gelegenheid een club uit je eigen stad afzeikt is echt zielig
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 11:49]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:50
Jij mag mijn mening gezeik vinden en mij zielig vinden. Ik respecteer dat.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 12:06
Hebben je Feyenoord-klasgenootjes je zo gepest vroeger dat je nu bij elke gelegenheid je gram moet halen ? Ik vind het echt rot voor je, die stouterds. Die hebben vast niet geweten dat het zo aan zou komen bij je
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 12:10]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:47
Hahaha jij doet je geboorte jaar ook geen eer aan hoor.
Hij zegt nog netjes je mening te respecteren en toch nog even verder trappen..
Voel jejezelf daar nou beter door?
Vind ik leuk
J Kiprich +11317
donderdag 22 maart 2018 om 12:55
Dat zegt hij inderdaad maar daar meent deze troll geen zak van. Je valselijk beschuldigen en dan weglopen, dat kan hij wel heel goed. Scheurt meer Feyenoord topics langs dan die van Ajax. Zal stiekem toch wel voor Feyenoord zijn.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:24
Zielepiet zit je nou te roddelen over mij? Zozo ik hou jou wel bezig he. Je hebt zeker weer een rustige dagje vanuit huis werken..................
Vind ik leuk
J Kiprich +11317
donderdag 22 maart 2018 om 13:36
Dat klopt, ik heb wel werk! Leugenaar!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:57
Nou ben heel trots op je jongen. Welkom bij de club!
Vind ik leuk
J Kiprich +11317
donderdag 22 maart 2018 om 14:04
Welke club, die van leugenaars? Nee dank je!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:06
Nee van de mensen die keihard werken, zoals ik.
Vind ik leuk
J Kiprich +11317
donderdag 22 maart 2018 om 14:28
Ik zie het ja!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:30
Ik ben blij voor je, follower.
Vind ik leuk
J Kiprich +11317
donderdag 22 maart 2018 om 14:35
En weer een leugen, het zit in je natuur hè!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:38
Wat jij wilt Joker. Ik ken jouw beperkingen
Vind ik leuk
J Kiprich +11317
donderdag 22 maart 2018 om 14:47
Normale mensen noemen dat een spiegel!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:48
Waar jij nooit naar kijkt. Zou je eens moeten doen ;-)
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 12:57
Mijn geboortejaar ? Ja, jij snapt het
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:02]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:27
Jammer dat je door moet gaan. En voor de record, bij mij op de basisschool waren de Ajacieden in de meerderheid!!!

Toen Ajax tegen Gremio moest mochten wij dat live bekijken op school...en dat in Rotterdam Zuid!!!!!!!!

Weet waarover je praat als je niks zinnigs hebt in te brengen, bewaar het voor vanavond aan de eettafel ipv hier.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 14:05]
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:36
Jij roept dingen alleen maar om te stangen. Je denkt toch niet echt dat ik jouw onzin geloof
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:49]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:56
Nou ik lig er vannacht wel wakker van hoor als je mij niet gelooft....

Ahummm
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 15:15
Nee ? Waarom probeerde je me dan te overtuigen ? Gewoon voor de grap :)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:18
Jij doet een uitspraak en ik reageerde daar op. Zoals ik in mijn eerdere reacties zei: het maakt mij niet uit of je mij gelooft?! Dat is jouw zaak.
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:17
Jij maakte een aanname en die stelde ik bij.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
vrijdag 23 maart 2018 om 07:26
Weet je: ik hoop dat je gelukkig wordt van het constante zeuren in Feyenoordtopics. Ik hoop dat je je beter voelt van het constante opruien.
Het is duidelijk belangrijk voor je want je kunt dit ook niet loslaten terwijl je zegt dat het je allemaal niks uitmaakt wat mensen vinden en denken. Succes verder, ik ben er klaar mee
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:29
Nogmaals ik respecteer jouw mening. Maar wat jij eigenlijk vraagt is of ik mijn mening niet meer wil uitten. Dat vind ik een kwalijke zaak.

Ik ben niet bezig met provocaties. Jij was gisteren gefrustreerd en dan blijf je maar doorgaan. Ik heb nog netjes gezegd dat ik jouw mening respecteer, maar gisteren was niet echt je sterkste optreden om het zo maar even te zeggen.

Jij ook veel succes verder
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:53
Grote jongen, jij!

Jou neem ik het ook niet kwalijk maar je ouders daarintegen hadden meer hun best mogen doen!

[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:54]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:02
Laten we het respectvol houden.
Vind ik leuk
Decimius +2381
donderdag 22 maart 2018 om 15:02
Lok het dan niet uit. Dat is het enigste wat je continue doet.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:11
Ik lok het naar mijn mening niet uit.

Het zegt wat meer over de mensen die hun frustraties niet in bedwang kunnen houden.
Vind ik leuk
Decimius +2381
donderdag 22 maart 2018 om 15:13
Ook dat idd. Maar niet doen alsof het geen uitlokken is, weet je zelf ook wel ;).
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:16
Ieder zo zijn visie, zal ik maar zeggen.
Vind ik leuk
Zultkop +2504
donderdag 22 maart 2018 om 20:43
En dan schrijf je ajacied ook nog eens verkeerd. Vinden je mede supporters vast niet fijn .
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:25
Spellingbitch nr 485
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:56
Hij schijnt ook voornamelijke bruine overhemden te dragen, onze Rotterdamse Ajaxcied :P
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 12:58]
Vind ik leuk
Bhj +468
donderdag 22 maart 2018 om 13:01
Grappig dat je hier commentaar op levert, maar die 1000en kamaraden van je niet.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:03
En ? Wat zegt dat ? Dat ze het opgegeven hebben ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:04]
Vind ik leuk
Bhj +468
vrijdag 23 maart 2018 om 12:39
Je begrijpt me niet goed, verbaasd me overigens niet.

1000en Feyenoorders beginnen op elk Ajax topic over Ajax. Hebben commentaar op alles wat Ajax is en raken blind van woede.

Nu doet een Rotterdamse Ajacied dat constant bij Feyenoord en dan lever je er commentaar op.

Geeft verder niet hoor, past bij je kameraad. Typisch. Altijd alles maar vanuit 1 oogpunt kunnen bekijken, verre van objectief kunnen zijn. Geeft niet hoor, zijn we gewend. Vinden de meeste nog wel leuk ook.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
maandag 26 maart 2018 om 09:03
Misschien moet je eens kijken wat ik over Ajax zeg voordat je zo uit de hoogte doet. En als je daar de moeite voor had genomen dan had je gezien dat ik één van de gematigde Feyenoorders ben. Een Feyenoorder met respect voor Ajax. En dat zal ik altijd voor ze hebben maar dat is niet dankzij supporters als jij maar ondanks supporters als jij. Daarbij komt dan nog dat je het over 1000en kameraden hebt maar de meeste waar jullie mee bakkeleien zijn psv-ers. Dus beter opletten, eerst denken en dan praten
[Reactie gewijzigd op maandag 26 maart 2018 om 09:39]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:52
Kom op, ondanks dat hij vaak in herhaling valt was deze best grappig. Wel eens van ironie gehoord? (Nou dan!) Maar wees gerust, voorlopig kunnen jullie weer 1 jaar vooruit met helemaal niets..
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 11:53
Wie ? Wij ?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:56
Degene die zich aangesproken voelde nadat er geschreven werd dat er een lievelingsliedje niet meer gezongen kan worden zonder bijsmaak. (Maar je kreeg er van mij wel gelijk weer een ander voor terug ;-)
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 11:59
Nee , je zei dat we weer een jaar door moesten met niks en daardoor was ik in de war want ik dacht dat wij de KNVB-beker nog konden winnen en dat lijkt me stuk reëler als 7 punten goed maken op PSV, maar oke goeie grap van je :) Verder gaat het me niet om deze opmerking in het bijzonder maar om de tendens van zijn reacties
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 12:08]
Vind ik leuk
Ruud1987 +3650
donderdag 22 maart 2018 om 12:55
Hét gaat erom dat jullie dat liedje elke keer zingen.

Maat je moet wat minder gefrustreerd zijn.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:04
Jullie noemen jezelf toch joden ? Wat wil je nou?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:29
(VP) Feyenoorders en frustraties zijn hand in hand kameraden joh...
Vind ik leuk
Bhj +468
donderdag 22 maart 2018 om 13:06
Wij zien de beker als niks. Als wij alleen een beker winnen, dan is het seizoen mislukt. Nu ook. Dus is om het even.

De beker is een leuke prijs voor de subtoppers, dat snap ik dan weer wel.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:18
Met zo'n begroting als Ajax jarenlang niks winnen is niet leuk, dat snap ik. En dat je laatdunkend over de beker wil doen moet jij weten maar het blijft een prijs, een tastbaar iets. Dat is beter als niks, en dan maakt het niks uit wat jij jezelf wijs probeert te maken
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:12
Dat begroting deel ben ik niet met je eens aangezien dan alleen vorig jaar " raar" was toen Feyenoord de titel won. PSV zit namelijk op een vergelijkbare begroting (vorig jaar zelfs hoger en toen werden ze derde!) en er is er maar 1 die kan winnen. De beker is echter wel degelijk een prijs die ook bij ons in Amsterdam gevierd zou worden. Ik kan me nog goed herinneren dat Jantje een liedje zong bij de laatste huldiging.. Bij tweede plaatsen huldigen wij niet.. ;) (Zelfs niet als dat een redelijk unieke UEFA cup betreft.)
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 14:46
Ik zeg dat alleen dat ik snap dat het niet leuk is. Ik zeg niet dat het slecht of onbegrijpelijk is. Ik heb respect voor alle clubs in de ED, ook voor Ajax. Ik zal ze nooit Joden of 020 noemen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:58
Dat is er dan alweer 1, maakt het plagen leuker want zonder respect is daar niets aan. (Net als zelfspot, in mijn opinie onmisbaar)
En nee, impliceer niet dat er maar 1 Feyenoorder is die zo denkt, jaren in Rotterdam gewerkt en ken er veel die normaal kunnen doen.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 16:24
Plagen mag best maar je moet ook wel zo eerlijk zijn om te kunnen zeggen dat je een voetballer van een ander zijn club een goede voetballer vindt. Kritisch kijken naar een andere club is helemaal niet erg. Maar wees dan wel zo eerlijk om dat ook naar je eigen club te doen. Mensen die alleen maar bezig zijn met opruien heb ik gewoon een hekel aan
Vind ik leuk
Ruud1987 +3650
donderdag 22 maart 2018 om 17:11
Dat je na 18 jaar überhaupt wat over anderen durft te zeggen, zegt alleen maar wat over jou.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 17:38
Ik snap niet wat je bedoelt. Wil je het toelichten ?

Iemand zegt dat wij door moeten met helemaal niets en ik reageer door te zeggen dat wij de knvb-beker nog kunnen winnen en dat dat een stuk reëler lijkt als PSV inhalen. Wat zegt dat over mij ? Alsjeblieft, vertel
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 17:44]
Vind ik leuk
Bhj +468
vrijdag 23 maart 2018 om 10:04
Ik vind het dus net zoveel als niks. Dat is misschien arrogant of laatdunkend, maar dat is hoe ik er al 20 jaar over denk.

De beker is alleen mooi, als je een schotel heb om hem op te zetten. Voor de rest is het een volstrekt onnodige en overbodige competitie. Maar nogmaals, dat vind ik. Dat hoef jij niet te vinden.

Ik probeer mezelf verder niks wijs te maken. Als ik beleidsbepaler was bij Ajax, dan had ik of niet mee gedaan aan de beker of alleen maar jonge talenten die in de competitie niet spelen opgesteld.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
vrijdag 23 maart 2018 om 10:11
Jij zegt in je eerste reactie: Wij zien de beker als niks maar nu blijkt dat dat een persoonlijke mening is. Dan zeg je toch: Ik vind de beker niks want dan praat je tenminste niet voor iedereen. Klein verschilletje :)
Vind ik leuk
Bhj +468
vrijdag 23 maart 2018 om 12:28
Misschien is wij wel de gabber waarmee ik zat en ik. Waar zeg ik wie wij zijn dan ?
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
maandag 26 maart 2018 om 09:06
Ach jee, het klassieke goedpratertje.
Misschien moet je naar je tweede post kijken, daar zeg je "IK vind het zoveel als niks"
Daar heb je het al aangepast van wij naar ik, echt komisch :)
Nou geweldig hoor dat het niks is voor jou en je maat.
Voor normale mensen telt hij wel
[Reactie gewijzigd op maandag 26 maart 2018 om 09:42]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 21:17
Veel achterlijker kun je niet reageren. Je bent dus geen Jood, want dat zijn over het algemeen slimme mensen. Maar zo’n doorsnee Ajax-supporter die nooit in een stadion komen, maar in zo’n shirtje met dat logo van die kabouter rondlopen als er wat wordt gewonnen. Dat is wel 4 jaar geleden, hè. Doet pijn toch?
Vind ik leuk
Bhj +468
vrijdag 23 maart 2018 om 12:36
Dude serieus, zeggen veel achterlijker kun je niet reageren en vervolgens scheer je doorsnee Ajax supporters die nooit in een stadion komen over 1 kam en ook nog vrijwel alle joden.

Dan ben je zelf degene die achterlijk is in mijn optiek.

Van voetbal heb ik geen pijn, nooit niet. Als jij dat wel heb, dan raad ik je echt aan om een leven te zoeken, want de resultaten van je club heb je toch niet in de hand.

Neemt niet weg dat ik (in het stadion, jawel) regelmatig loop te vloeken en tieren. Maar ook dat vind ik gewoon lekker.
Vind ik leuk
soplul +1476
donderdag 22 maart 2018 om 12:05
Hoe oud...goede vraag....in ieder geval mentaal niet oud genoeg om ajacied goed te schrijven! :)))
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 12:16
Ja en dan maar roepen: Dat heb ik expres zo geschreven. Yeah right
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:32
Nee net zoals 100 anderen hier betrap jij mij op een spelfout....Wauwwww goed bezig jij!! Je mag jezelf vandaag een schouderklopje geven.

Ik heb het destijds express zo geschreven. Ik weet echt wel hoe ik Ajacied moet schrijven ;-)

Maar blijf maar over mijn naam lullen...geeft aan dat je verder nix hebt in te brengen
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:34
Daar ga je weer: expres, expres, expres. Dat gelooft toch niemand.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:37
Als jij mij niet gelooft en jij denkt dat ik onbewust een spelfout heb gemaakt en dat ik als Ajacied zijnde niet weet hoe ik dat moet spellen, is dat toch jouw zaak? Wat heeft dat hiermee te maken? We hebben het over Feyenoord city en jij gaat voor de 1000ste keer op mijn naam letten?!?!

Nogmaals ik ben trots op je!! Je hebt voor de zoveelste keer dezelfde spelfout in mijn naam 'ontdekt'! Krijg je nog een schouderklopje van me...sjonge jonge
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:38
Tuurlijk heb je dat gewoon per ongeluk fout gedaan. maar wees niet bang ik ga je er aan herinneren want ik weet nu hoe gek jij bent op stangen
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:39]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:58
Doe waar je zin in hebt jongen. Jij bent eigen baas over je tijd
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 14:02
komt voor elkaar hoor, Rotterdamse AjaCied
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 14:02]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:03
Goed zo! Luisteren kan je dus wel
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:40
Behoorlijke goede inhoudelijke reactie hoor, kakkerlakken in een Joden stadion eten een Amsterdams broodje Kroket!
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:14
Weet je, ik denk dat ik iemand ben die Ajax altijd objectief probeer te behandelen. Zonder op ze te schelden of ze belachelijk te maken. Zonder ze Joden te noemen of 020, gewoon Ajax.De clubs hebben elkaar nodig om een competitie te vormen of beter te worden. Dus er mag enig respect zijn. Maar het zijn altijd dezelfden die erop uit zijn om anderen te tergen belachelijk te maken. En dat jij over kakkerlakken en joden wil praten zegt wat over jou. Gefeliciteerd, goed gedaan
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:20
Beetje stangen en slappe humor vind ik inderdaad gewoon bij voetbal horen. Het woord Jood of neus dat doet me niks zolang het gesist word door een kakkerlak. Het leven is al zo serieus gun ons mannen een domme uitlaatklep. Respect dat krijgen we liever omdat we van jullie winnen, tot die tijd is het gewoon oorlog! Met de aantekening dat geweld, dreigen en persoonlijk worden naar personeel van je eigen of andere club uit den boze is
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:24
Stangen en humor is niks mis mee maar dat continue afbranden van elkaar en van elkaars club vind ik verschrikkelijk( het zijn allemaal mooie clubs maar je eigen club is altijd het mooiste). ik wil dat Feyenoord kampioen wordt maar ik gun Ajax verder het beste. Heb geen behoefte om ze joden te noemen of al die onzin
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:39
Ach Joden, Kakkerlakken etc vind ik gewoon kunnen, zolang ziektes en oorlogen er buiten worden gehouden vind ik het prima om een Jood te zijn!
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 15:44
Ik respecteer je mening maar ik vind het echt naar klinken. Respectloos. Dat sissen wat ze soms op de tribune doen is toch stijlloos of liedjes over bommen op Rotterdam, Wie niet springt die is een jood. Niks voor mij
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:33
Je scheldt mij uit en noem maar op! Ik zeg nog dat ik jouw mening respecteer. Vervolgens vindt je het nodig om door te gaan. Jammer, ben ik niet van jouw gewend. Nogmaals je mag me zielig vinden en alles...het doet mij vrij weinig. Maar dat heb je denk ik al door
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 13:34
Nee hoor, anders bleef je niet reageren en noem eens een scheldwoord wat ik gezegd heb ? ik ben je aan het stangen, dat doe jij toch graag bij anderen. maar zelf kan je er niet tegen he ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:46]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:54
Het gaat erom dat jij gefrustreerd overkomt als ik mijn mening geef.

Jij mag stangen wat je wilt, ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw reacties niet in de gaten hou. Ik reageer puur en alleen omdat je op mij reageert.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 14:00
Nee, noem eens een scheldwoord dan ? En wie is er nou gefrustreerd als je in elk Feyenoord-topic loopt te zeiken, jij of ik ?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:03
Het viel niet alleen mij op maar ook andere VP members...

Succes met je frustratie. Sex schijnt ook te werken...probeer het eens een keer uit ;-)
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 14:04
Net zoals jij troll genoemd wordt door anderen ? Noem eens een scheldwoord dan ? Je weet het niet he ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 14:04]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:08
Toevallig alleen door de Feyenoorders die kennelijk dezelfde frustraties als jij hebben...
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 14:49
En de mensen die het met jou eens waren, waren geen AjaCieden ?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:52
I don't care wie of wat mensen zijn en of ze het me eens zijn of niet.

Ik ventileer mijn mening en daarmee klaar. Dat het frustraties bij jou opwekt...is jouw zaak verder :-)
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 14:55
Jij begon toch zelf over de andere VP-members die het met jou eens waren? En nu zeg je dat je ze niet nodig hebt. Vreemd. Maar noem eens een scheldwoord dan wat ik je genoemd heb ? Daar waren we gebleven, toch ? En dan begin je over mijn frustraties maar ik ben niet degene die in elk topic van een andere voetbalclub vervelende dingen roep
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:09]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:09
Nee ik zei dat andere VP members jou ook behoorlijk gefrustreerd vinden overkomen. Goed lezen
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 15:12
Klopt , dus blijkbaar zoek je daar je bevestiging anders begon je er niet over, Meneer de AjaCied.
En jij leest zelf niet heel goed: Noem eens een scheldwoord dan ?
Heb ik pas zes keer gevraagd
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:15
Ik zoek geen bevestiging. Ik haalde alleen de indruk aan die je opwekte bij de mede VP members.

Je bent wel iemand van de ander de woorden in de mond te leggen he? Moet je niet doen joh, heb jij niet nodig ;-)
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 15:24
Het enige wat jij doet is dat je nu de discussie probeert te manipuleren door een deel van de VP-members aan te halen. Een deel van de VP-members (toevallig ajaCieden?) En dan de rest diskwalificeren als gefrustreerde Feyenoorders. Dat is een beetje je eigen waarheid creëren, he. En dan zeggen dat je ze niet nodig hebt.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:26
Nee blijkbaar doet het je veel? Want je komt er steeds op terug. Gaf alleen dat je gefrustreerde indruk door meerdere wordt bevestigd. Ik weet niet of ze allemaal Ajacieden zijn, dat schijn jij beter te weten dan ik.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 15:41
Nou je wist anders wel feilloos te vertellen dat degenen die het met mij eens waren gefrustreerde Feyenoorders waren. Je moet teruglezen wat je typt anders klopt het niet. Je haalt zelf anderen aan om je argument te versterken en dan heb je ze later niet meer nodig ??? Je weet niet of het allemaal AjaCieden zijn maar je weet wel dat de rest gefrustreerde Feyenoorders zijn. Je zegt dat ik je uitscheld maar je kan geen scheldwoord noemen. Raar allemaal :)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:57
Ik had het over de gefrustreerde members waarvan ik weet dat ze Feyenoorder zijn. Ik ben niet op de hoogte van elke club voorkeur van elk individu hier op VP.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 16:13
Nee nu komt het niet meer uit in je verhaal en gooi je het overboord
Zo zeg je ook dat het je allemaal niet uitmaakt wat mensen denken maar blijf je wel reageren. Ook raar.
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:24
Ja als ik reageer maakt het me niet meer uit? Ik reageer omdat je een reactie geeft op mij post. Als jij denkt dat ik ermee zit...be my guest :-)
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 15:17
@DeanJayden Gefeliciteerd met jouw inhoudelijke reactie dan maar, de klasse druipt ervan af.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:34]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:45
Welkom dan
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:51
Ik doe liever een drankje op de witte de withstraat ;-)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:05
Jij had goeie NSB,er geweest denk ik
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:22
Net alsof doen of hij een Jood is maar ondertussen?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:21
Walgelijke uitspraak.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:36
Gewoon weglachen of in meegaan hebben ze er nooit wat aan
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:01
Je kan t beter uitspreken dan je anders voordoen ... Komt ie over?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:05
En zo is het maar net ! maar ach wij weten toch wel hoe hypocriet men is ?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:10
Ik kan wel een lijstje maken van de meest hypocrieten hier.
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 15:21
Ik ook, jij staat op de 2e plaats. Bluf heeft de eer de nummer 1 te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:23
Boeiend wat jouw lijstje is...hang em boven je bed en geniet ervan...
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 15:33
Boven mijn bed is geen plaats voor hypocriete provocateurs. In mijn bed ook niet.
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:20
Ik heb ook helemaal niet de behoefte om met jou in bed te liggen? Hou es op zeg

Beetje rare opmerking dit
Vind ik leuk
13 +9097
vrijdag 23 maart 2018 om 07:21
Haha, zijn we het voor de verandering met elkaar eens!
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:22
Dat je van de rare opmerkingen bent? Idd, duurde wel lang voordat je dat inzag zeg
Vind ik leuk
13 +9097
vrijdag 23 maart 2018 om 07:27
Zat er al op te wachten dat je deze zou inkoppen. We zijn het met elkaar eens dat we het bed niet willen delen en daarnaast is de enige manier om met jou om te gaan op dit forum om jouw gezuig af en toe met een ludieke grap te pareren. Wederom Ajaxcied, zo kan ie wel weer, ga je eventuele antwoord hierop net als gister niet meer lezen, lekker puh.
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:32
Nee maar vervolgens lees je wel andere reacties van me en ga je daar op reageren, follower ;-)

Ik zou niet weten waarom ik het bed met je zou willen delen en dat je zoiets ter sprake brengt..kijk ik kan ook nu op de man (vrouw) spelen en zeggen dat zo een opmerking niet past van een moeder met kids op een voetbalforum, maar dat doe ik niet. Ik respecteer hoe jij bent, dus ook je gebreken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 23 maart 2018 om 07:33]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:46
Als je Bientje niet op plek 1 tot 10 hebt is je lijstje een waardeloos vodje
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 15:52
Ieder zijn mening. Ik zeg toch ook niet dat mijn lijstje het jouwe moet zijn? Veelzeggend is overigens wel dat mijn nummer 1 steeds een nieuw account moet aanmaken. Dat is niet voor niets. Maar mijn nummer 1 mag best jouw knuffelVP’er zijn hoor.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:52]
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 09:22
Doe het maar niet want dat lijstje zal er wel toch nooit komen :-)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:09
Het is toch ook een joodse club Feyenoord?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:11
Ze gaan een lening aan bij Goldman Sachs dus in principe is straks heel Feyenoord City Joods :-)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:13
Doe eens wat onderzoek Feyenoord is opgericht door joodse zakenlieden. Dus hoe joodser kan het dan nog?
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 14:14]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:20
Dat maakt het liedje en wie niet springt is een jood des te triester...
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:29
Ach maak je niet zo druk Feyenoord-Ajax is het mooiste wat er is in Nederland. En Feyenoord draait op eigen kracht met een leuke jeugd opleiding. Als je clubs wil afzeiken kies dan voor een zielloze PSV of FCT die hebben het meer verdiend. Waar FCT gewoon Ajax een kampioenschap heeft gekost en PSV een idiote leen constructie kreeg waar ook jij aan mee betaald hebt.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:32
Ik maak me sowieso niet druk. Daarom kan ik de frustraties van enkelen hier ook niet begrijpen...
Vind ik leuk
Decimius +2381
donderdag 22 maart 2018 om 15:10
Doe zelf onderzoek, Feyenoord is opgericht door 5 arbeiders. Leuk om interessant over te komen zeker.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:12
https://staantribune.nl/de-geschiedenis-van-de-feyenoord-joden/

Ken je historie ken je club
Vind ik leuk
Decimius +2381
donderdag 22 maart 2018 om 15:14
Hahaha, zoek dan de juiste geschiedenis op. Heb je dat artikel überhaupt zelf wel gelezen? Ben jij dom zeg..
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:18]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:27
Verkeerde link sorry te snel geplaatst... hier de sport historicus..

sporthistoricus Jurryt van de Vooren slaat dit nergens op.

Er is volgens hem sprake van ernstige vormen van falsificaties en mythevormingen. Feyenoord zou bijvoorbeeld een havenarbeidersclub waar men door werkvoetbal tot grote hoogtes steeg en Ajax zou een joodse club zijn waar men het juist van de techniek moest hebben. 'Als je in de geschiedenis duikt, blijkt dat allemaal niet waar te zijn', legt Van de Vooren uit in De Groene Amsterdammer.

Niet alleen is Feyenoord in 1908 opgericht door een stel kantoorlieden, tien jaar later werd de club gered door nota bene een joodse ondernemer. De Rotterdamse club had ook meer joodse leden dan Ajax, dat volgens Van de Vooren nauwelijks joodse leden heeft gehad. 'In het eerste elftal van Ajax hebben tot nu toe maar vier en een halve joodse voetballers gespeeld. Die halve is Sjaak Swart, want die had alleen een joodse vader.'

Alstublieft kan iedereen het lezen... je geloofd in een mythe haha
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:27]
Vind ik leuk
Decimius +2381
donderdag 22 maart 2018 om 17:11
Als dit stuk al zou kloppen (wat maar gedeeltelijk zo is), dan nog klopt het niet met wat jij zegt. Jij zei dat Feyenoord opgericht was door Joodse zakenlieden, ook hieruit blijkt van niet. Doe niet zo interessant met je zogenaamde kennis terwijl je enigste doel is om te stoken. 'per ongeluk' een verkeerde link gepost.. Maar natuurlijk.. Best sneu om zo door de mand te vallen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:35
Beter dan landverrader
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:21
Walgelijke reactie
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:30
Dat lied heeft niets met joden als geloof of etniciteit te maken, maar met ajacieden.

Ik begrijp dat jij je daarachter probeert te verschuilen maar gelukkig weet de rest van Nederland wel hoe het zit.

Wel zielig natuurlijk dat je de racistische/antisemitische kaart probeert te spelen.
Vind ik leuk
Nuance +5680
donderdag 22 maart 2018 om 17:39
Ja grappig, goed gevonden ook.
Mooi is dat het stadion wordt ontworpen door de wereldberoemde Rotterdamse architect Rem Koolhaas. En zal, gelijk het Colosseum, een blikvanger, tempel en boegbeeld van Rotterdam worden. Ondertussen ben jij hopelijk verhuisd naar een groezelige drie hoog achter op het Mercatorplein Bos en Lommer, bij je vriendjes.
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 07:35
Waarom verhuis je zelf niet? Misschien kan jij straks in Feyenoord City gaan wonen?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:28
Probeer maar eens een bank te vinden zonder Joodse roots..
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:56
Juist kom op gewoon die paal de grond in stampen en bouwen die handel!!!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:16
Ja gelijk doen man en de rest is bijzaak (-:
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 12:16]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:31
Is ook niet meer te stoppen of de gemeente moet Feyenoord en Goldman schadeloos stellen. Mensen zijn al druk bezig het bouwen zelf is maar 40% van zo een project.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:50
Jaa precies ik sta hier ook volledig achter wil echt die dag erbij zijn als ze die eerste paal de grond in slaan ;)
Vind ik leuk
040-077 +769
donderdag 22 maart 2018 om 10:52
Lenen bij Goldman Sachs. Heel gevaarlijk.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:58
Want? Jij hebt ervaring met een lening bij deze partij?
Vind ik leuk
040-077 +769
donderdag 22 maart 2018 om 11:12
Lees maar eens over het verleden en de schandalen waar deze Amerikaanse bank bij betrokken is/ is geweest.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:16
Heerlijk zo'n typische reactie van iemand die zich nooit verdiept in een onderwerp en/of totaal geen benul heeft van een onderwerp maar wel lekker zijn/haar onwetende mening wilt geven.
Vind ik leuk
040-077 +769
donderdag 22 maart 2018 om 11:20
Lekker he, ik heb me genoeg erin verdiept om het vreemd te vinden dat ze bij de Amerikaanse bank Goldman Sachs gaan lenen.
Als het goed gaat en er zijn geen problemen is er niks aan de hand en had ik het fout. Feit blijft wel dat het een risico is.

Dat het jouw Feyenoord betreft maakt het wellicht wat moeilijker voor jou om objectief te zijn.

Begrijp me niet verkeerd ik gun het Feyenoord en Rotterdam van harte.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:25
Als je je genoeg zou hebben ingelezen, zou je weten dat deze twee takken van sport, hetgeen ze enorme boetes voor hebben gekregen en stadionfinancieringen, weinig met elkaar te maken hebben. Feit blijft dat stadionfinanciering een complex iets is, er weinig partijen zijn die hier ervaring mee hebben en de positie hebben zulke leningen tegen een bepaald risico aan te gaan. Hoe dan ook kom je bij zakenbanken uit.....en dan kan je maar beter bij de beste partij zitten.
Vind ik leuk
Ruud40 +9601
donderdag 22 maart 2018 om 11:42
Als je je een beetje inleest in de geschetste verwachtingen aan de onrealistische inkomsten die men voor het stadion begroot dan zou je beseffen dat Feyenoord hetzelfde traject inslaat als Twente een paar jaar geleden: Enorme uitgaven doen in de hoop dat de inkomsten daardoor nog harder gaan stijgen.

GS huur je in om iedereen om de tuin te leiden, nergens anders voor. Het is de bank die er verantwoordelijk voor is dat Griekenland volledig de vernieling in is gegaan. Alle constructies om schulden en uitgaven te verbergen en inkomsten veel te optimistisch in te schatten komen uit de koker van GS. Die daar inderdaad schaamteloos vele miljarden (betaald door griekenland) mee heeft verdiend.

Het enige wat je hoeft te doen om te weten dat Feyenoord met het nieuwe stadion failliet gaat is naar de verwachte inkomsten in het rapport door het stadion te kijken.
Vind ik leuk
Jozef +29718
donderdag 22 maart 2018 om 11:50
Zozo, de Griekenland malaise vond dus eigenlijk zijn oorsprong bij deze Amerikaanse zakenbank?

Ik leer iedere dag bij.
Vind ik leuk
Ruud40 +9601
donderdag 22 maart 2018 om 11:58
Als je denkt dat dat onzin is, wat houdt je tegen om er eens een het nodige op te googlen? Volgens mij ga je dan dingen tegenkomen die je gaan verrassen. Kon wel eens een zeer leerzaam halfuurtje voor je worden :-)

Vind ik leuk
Jozef +29718
donderdag 22 maart 2018 om 12:12
Ik vind het zeer cru gesteld en op zijn minst voor enige discussie vatbaar...

Misschien loop ik best al een poosje rond in een bepaalde wereld... maar het lijkt me beter om maatschappelijke thema's niet hier te bespreken. GS als kredietverstrekker is een van de velen en als zodanig niet per se meer of minder te vertrouwen dan een concullega bedrijf...
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:08
De crisis is zeker niet alleen te wijten aan goldman sachs. Maar ze hebben er zeker een groot aandeel in. Dus ik denk zeker dat je met recht kan zeggen dat je minder vertrouwen in dit bedrijf kan hebben dan de concullegas
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:11]
Vind ik leuk
Jozef +29718
donderdag 22 maart 2018 om 13:15
Dat laatste kan ik niet beoordelen.

Over het eerste kun je op zijn minst redetwisten, maar daar is VP het platform niet voor lijkt me.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:20
Ik snap dat dit niet het forum is voor dergelijke discussie. Maar wel een rede tot argwaan als men bij Feyenoord met deze partij in zee wilt gaan. Als ik feyenoord was zou ik wel beducht zijn op kleine lettertjes in ieder geval.
Vind ik leuk
Jozef +29718
donderdag 22 maart 2018 om 13:25
Gelukkig zijn de reuzen van deze wereld in het algemeen niet zo...

En op zich wil ik best over GS praten hier, maar dan in relatie tot hun plannen in Rotterdam.

De Griekse tragedie bespreken vind ik een minder goed idee hier. Naar wat ik er nu al van lees gaat het een slechte inhoudelijke discussie worden. Laten we die op een platform met bewezen insiders elders bespreken. Lijkt me beter dan holle kretologie hier.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:29
Lol, dat ben ik allemaal zeker met je eens. Zal ook zeker niet zeggen dat ik een zakenwereld insider ben.
Gs in relatie tot feyenoord City, Tsja hoe bedenkelijke reputatie gs heeft, zolang er een dichtgetimmerd contract is waar feyenoord beter van wordt maakt het geen hol uit met wie ze zaken doen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:43
Alles afschuiven op GS is ook wat kort door de bocht. Maar het blijft wel een feit dat mede door de inbreng van GS Griekenland ernstige problemen heeft gekregen.
Vind ik leuk
Pagan1964 +2556
donderdag 22 maart 2018 om 12:19
Ja daar hadden de leningen van Duitsland niks mee te maken :)
Vind ik leuk
Grijs +1158
donderdag 22 maart 2018 om 12:49
Die onrealistische inkomsten die men voor het stadion begroot (en dan heb je het over bijv. die stadionrondleidingen), komen namelijk uit de best-case-scenario. 1 van de 4 geschetste scenario's.

Als je beweert dat je je hebt ingelezen, doe dat dan ook echt a.u.b. in plaats van slecht geïnformeerde clubwatchers en columnisten na te praten.
Vind ik leuk
J Kiprich +11317
donderdag 22 maart 2018 om 12:50
Godsamme krake, dus GS heeft de begroting namens de Grieken opgesteld? #mindblown......
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:44
Goldman en andere partijen die geld gaan lenen aan Feyenoord City hebben er echt geen baat bij om de inkomsten zo rooskleurig mogelijk voor te doen dan dat ze daadwerkelijk zijn. Als de inkomsten namelijk tegenvallen (op lange termijn)...wie denk je dat daar onder lijden? Precies de banken aangezien zij hun geld niet terug zullen zien. Vandaar ook dat Goldman het gehele inkomstenmodel van Feyenoord City laat toetsen door een externe partij, naast de interne toetsing. Zoals ik al eerder heb opgemerkt, het mes snijdt aan twee kanten!
Vind ik leuk
Decimius +2381
donderdag 22 maart 2018 om 15:12
Heb je je aluminium hoedje opgezet?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:25
Joh elke bank belazert de boel en geen enkele bank heeft het beste voor met zijn cliënten, het gaat om verdienen en meer niet.
Vind ik leuk
Spiegel +6231
donderdag 22 maart 2018 om 11:47
Dat is toch normaal?

Ik stuur mijn personeel toch ook op pad om me meer op te leveren dan te kosten?

Een groenteboer verkoopt zijn andijvie toch ook voor meer dan hij hem inkoopt?

Heeft niks met belazeren te maken.

Zij leveren een dienst (liquiditeit) en verwachten daar een bepaald iets voor terug.

Als jouw baas belt om savonds op te komen draven vraag je toch ook gewoon loon (+toeslag)?

Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:13
Als je een groenteboer met een bank gaat vergelijken dan houdt alles op. Ik zou 6 a 4 viertjes kunnen schrijven waarom banken en verzekeringsbedrijven de boel oplichten,enkele voorbeelden de ING die jou betalingsgegevens ongevraagd verhandeld, de belachelijke boete rentes die hypotheek verstrekkers in rekening brengen, zorgverzekeraars die een leger juristen in dienst hebben om alleen maar onder claims uit te komen. Nee elk bedrijf mag van mij winst maken , maar het moet redelijk en transparant blijven. Zeker omdat wij geen keuze hebben en niet onder banken en verzekeringsmaatschappijen uit kunnen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:53
Maak t wat uit waar je leent? Waarschijnlijk hebben zij de beste voorwaarden, lenen is altijd slecht.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:11
Goldmansachs kent iedereen heel goed. Die bank laat Feyenoord zo vallen als ze daar meer winst mee kunnen verdienen. Maar dat geld voor de meeste banken ABN had liever Twente ook failliet zien gaan.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:32
Je snapt het niet he....als Feyenoord haar lening niet af kan lossen (17.5 mln) met een looptijd van x jaar, wie heeft er dan naast Feyenoord ook een probleem. Precies Goldman. Denk je dus dat Goldman geld gaat stoppen in een bodemloze put....ik denk het niet!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:38
Denk dat jij niet snapt dat het voor een bank soms ook faliesement winstgevender kan zijn... stel Feyenoord heeft wat betaald en kan dan niet meer betalen. Goldman heeft dan al geld en mag daarna ook nog eens beslag leggen op de failliete inboedel. Kan daar door vaak meer verdienen dan gewoon afbetalingen.

De slechte hypotheken waren bijna niet afgelost. Afgelosten hypotheken vinden ze leuk.. maar wat als die Amerikaan nou al 60% betaald heeft en dan zijn huis aan de bank kwijt raakt. Dan heeft de bank 160% winst inplaats van 100% dat is waarom iedereen boos was op de DSB die probeerde het zelfde in Nederland te doen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:55
Weet je wat het een bank kost om via een executieveiling de failliete inboedel te slijten? Miljoenen, zeker voor zulke projecten. En dan is nog maar de vraag of je de waarde (jij gaat uit van 100%) er nog voor terugkrijgt. Verder ben ik het wel met je eens dat er een omslagpunt is, waardoor bij een eventueel faillissement de bank zijn geld heeft terugverdiend. Alleen is dit pas op ongeveer 2/3e van de looptijd van de lening, afhankelijk van hoe er wordt afgelost en hoogte vd rente. Stel Feyenoord city gaat een lening met een 20-jarige looptijd aan...dan hebben ze pas in het 15 jaar (ongeveer) hun geld terugverdiend. Inmiddels is het onderpand ook veel minder waard geworden (afschrijvingen). Kortom, Goldman (en andere banken) hebben echt wel baat bij houdbare inkomsten op langere termijn. Ik snap de achterdocht en die is zeker ook wel (gedeeltelijk) terecht....alleen snijdt het mes echt aan twee kanten. Zowel qua reputatie voor stadionfinancieringen in Europa en qua verdienmodel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 14:55]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:23
Ze maken dr winst mee ga hier geen hele discussie houden. Heb zat boeken gelezen van insiders begin maar met de boek van Joris luyendijk je weet half niet hoe ver ze gaan. Dit is een private bank.. in handen van een duistere familie. Deze families heeft iedere land en bank schulden bij hun bepalen in grote maten sinds napoleon de markten. Het is niet de ABN met open markt investeerders vergeet dat niet.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:31
Waarvan akte.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:23
Gaan we maar weer lenen bij ome Dirk, dat is niet gevaarlijk haha
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:23
Wat willen ze doen dan het stadion mee terug nemen?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:02
Wat maakt jou het uit?
Vind ik leuk
Nistel +2269
donderdag 22 maart 2018 om 10:55
Komen nu wel minaretten op.
Vind ik leuk
Teo Smith +18198
donderdag 22 maart 2018 om 10:57
Ik ben voor. Gaan met die banaan.
Vind ik leuk
soplul +1476
donderdag 22 maart 2018 om 10:59
onnozele poll op een algemene voetbalsite.
Alsof die door allen objectief wordt ingevuld.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:00
Onnozel account op een algemene voetbalsite. Alsof die door allen objectief word genomen.
Vind ik leuk
soplul +1476
donderdag 22 maart 2018 om 11:01
Alsof ik onnozele kindjes als mionel lessi serieus moet nemen....
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:12
Zegt diegene die zichzelf soplul noemt.
Vind ik leuk
soplul +1476
donderdag 22 maart 2018 om 11:17
Boehoe...huilie huilie
Vind ik leuk
Arvin +639
donderdag 22 maart 2018 om 13:01
Zegt iemand die soplul heet? :')
Vind ik leuk
soplul +1476
donderdag 22 maart 2018 om 14:49
Zegt iemand die arvin heet :') :')
Vind ik leuk
Arvin +639
donderdag 22 maart 2018 om 18:07
Haha ohja? Wat is er mis met Arvin dan?
Vind ik leuk
Nvd88 +469
donderdag 22 maart 2018 om 11:08
Ik gun Feyenoord en Rotterdam dat stadion wel.
Vraag is alleen moet je met Goldman in zee gaan om het zo ver te laten komen.Ik kijk dan ook niet raar op dat het overgrote deel van de raad het wel ziet zitten.Die geven niks om voetbal maar willen maar al te graag Goldman Sachs te vriend houden.
Vind ik leuk
3Bier +4664
donderdag 22 maart 2018 om 11:16
Waarom dan?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:20
Goldman heeft de meeste ervaring met stadionfinancieringen van alle bancaire partijen. Vooral in Amerika hebben ze hier enorm veel ervaring mee opgedaan. Nu willen ze ook marktleider in Europa worden. Voor detotale lening zelf zullen zij bancaire partijen erbij gaan zoeken, waaronder Nederlandse (ING bijv). Tevens snijdt het mes aan twee kanten he....ze willen een vergoeding voor het risico dat zijn lopen (logisch), maar kunnen ook geen gortige vergoeding vragen anders prijzen ze zichzelf uit de markt en loopt hun tegenpartij meer risico om niet aan de lening te kunnen voldoen. Verder staat hun eigen naam (marktleider) ook op het spel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 12:22]
Vind ik leuk
Gustavo +1295
donderdag 22 maart 2018 om 11:10
Lekker bouwen, joh. De Kuip moet toch een keer vervangen worden. Kredietje afsluiten, sponsortje voor de naam, beetje steekpenningen naar de gemeente en rocken met die handel.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:13
Bouwen die hap! Rotterdam heeft binnen 5 jaar een Champions League finale te pakken. En als ze het snel doen komt ook Bono met z'n maatjes op rollators nog een keer langs.
Vind ik leuk
Nistel +2269
donderdag 22 maart 2018 om 11:43
Ik begreep juist dat het nieuwe stadion helemaal niet geschikt was voor concerten?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:09
Heb het net even opgezocht omdat ik ook twijfelde, maar volgens feyenoord-city.nl is het geschikt voor popconcerten en festival.

Groen licht voor 70000 soppende Justin Bieber en One Direction fans.
Vind ik leuk
Nistel +2269
donderdag 22 maart 2018 om 12:12
Ik meen te hebben gelezen dat er geen akoestisch dak voorzien was. Dat zou betekenen dat de grote muziekevenementen eerder de voorkeur aan een beter onderkomen zouden geven.

Even gezocht, inderdaad:
https://www.defeijenoorder.nl/2017/02/18/feyenoord-city-orkest-klinkt-vals/
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:49
Ah, thanks! Dat verbaast me dan wel een beetje. Zo lijkt het alsof die Feyenoord City site de boel belazert. Begin dan gelijk te twijfelen aan de rest...
Vind ik leuk
Nistel +2269
donderdag 22 maart 2018 om 13:39
Of zonder fatsoenlijke kennis van zaken maar wat roepen. Ruimtetechnisch zal het best functioneel zijn voor concerten, maar als de akoestiek drama is, ga je echt geen topartiesten trekken. Die blijven weg en zoeken een andere locatie.
Vind ik leuk
mcmodd +17836
donderdag 22 maart 2018 om 11:40
Ik ben voor een wat heel grotesk wordt genoemd, Feyenoord City. Maar ik heb gigantische bedenkingen. Niemand is zo zeker dat het ook financieel slaagt. Maar: De wens is de vader van de gedachte. Je kunt ook zeggen: Moeders wens is de vader van de gedachte. Moeders besluiten zijn vaak alleen gebaseerd op het gevoel, daar is niks mis mee. Maar moeders houden zich ook niet zoveel bezig met de financien over dit zo grote project. Daar liggen precies mijn bedenkingen.
Vind ik leuk
Jozef +29718
donderdag 22 maart 2018 om 12:40
Alles goed en wel, maar de naam Feyenoord City vind ik nu al verschrikkelijk. Kunnen ze echt geen mooiere naam op dit project plakken?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:48
Ole ole! Bouwen dat nieuwe stadion, dan tellen we weer een x mee in Europ!!!a
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:54
Feyenoord- City is een geweldig project, voor iedereen die er werk en woont in Rotterdam-Zuid.
Vind ik leuk
Nistel +2269
donderdag 22 maart 2018 om 12:13
En de rekening komt later.....
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:56
Dat zijn nog eens goede berichten omtrent Feijenoord-City!!
Vind ik leuk
Lipu +382
donderdag 22 maart 2018 om 12:37
Er lijkt me weinig voedingsbodem voor zo'n prestigieus plan.
Zo groot is Feyenoord helaas niet meer.
Het roer zal daar echt om moeten op technisch voetbalvlak. Daar win je echte prijzen mee en niet alleen maar bekertjes en bij toeval eens eenkampioenschap.
Je ziet wat er van komt.
Technisch en verzorgd voetbal erin, geld verdienen, structureel meedoen en dan facilitair vernieuwen en uitbreiden.
Dat zou de volgorde moeten zijn.
Want wat je niet hebt....
Hoop dit nog eens mee te maken.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:56
volgens mij is Feyenoord wel degelijk zo groot, of in ieder geval de aanhang van Feyenoord, dit jaar valt de opkomst volgens mij tegen omdat veel successupporters na vorig jaar dachten dat het weer zou gaan gebeuren maar Feyenoord heeft over de afgelopen jaren bewezen de (grootste en) trouwste achterban te hebben (hoewel Twente dat nu misschien heeft), ik denk dat het nieuwe stadion echt wel een verbetering zal zijn, als je nu naar de supportersaantallen kijkt zal het met een nieuw stadion denk ik ook redelijk vol zitten, daarnaast zal in een nieuw stadion ook alle voorzieningen verbeterd worden en ik neem aan dat ze ook uitbreiding in de toekomst meenemen in het project, de kuip hoe prachtig ook is denk ik inmiddels verouderd en die ouderdom is gewoon lastig als je hem wil verbeteren.

je moet het zien als een stad, als een stad van zichzelf groeit heb je in het begin niet de infrastructuur van de binnenstad geoptimaliseerd voor een grote stad zo zal er geen rekening zijn gehouden met het vele verkeer, dat moet je dus later verbeteren en moet je dus dingen aanpassen en zullen er hele blokken voor moeten sneuvelen, als je in een keer die grote stad bouwt kan je direct al bedenken waar het druk zal worden en hoe je dat dus goed aan kan pakken, in de kuip lopen ze nu tegen het probleem aan dat het stadion na 80 jaar gewoon niet meer voldoet aan de wensen van het publiek van tegenwoordig, dus is de vraag ga je de infrastructuur elke keer dat er verbeteringen moeten komen veranderen (metafoor van de stad) of bouw je gewoon een nieuwe stad waarbij je rekening houd met de toekomst waardoor je nog 80 jaar plezier hebt aan het stadion...

daarnaast moet je rekening houden met de nieuwe mogelijkheden van een nieuw stadion, je kan er misschien een CL/EL finale mee binnenhalen, oranje zal weer vaker bij Feyenoord spelen (als ze het slim aanpakken), daarnaast kan je de inkomsten van consumpties verhogen (is al jaren een probleem in de kuip) dus een nieuw stadion is een gigantische verbetering voor het publiek als het financieel door Feyenoord zo geregeld is dat het spelerbudget etc. er niet op achteruitgaat en het publiek de verandering accepteert, dat is misschien nog het grootste gevaar, een deel van de supporters wil dit niet dus als zij besluiten weg te blijven moet je nog maar zien of je dat op kan vangen met andere supporters om het stadion vol te krijgen al denk ik dat ze zich erbij zullen neerleggen en achter de club blijven staan.
Vind ik leuk
Lipu +382
donderdag 22 maart 2018 om 14:16
Dank voor je goed gemotiveerde reactie.
Ik bedoel te zeggen dat Feyenoord een andere visie op voetbal moet zien te bewerkstelligen. Mouwen opstropen ,inzet en een hoop fysiek en zelfs intimidatievoetbal brengt je niet veel.
Ik ging vroeger trouw kijken maar merkte helaas dat het bleef bij dat " mannetjesputterige " voetbal.
En met de fanatieke 12e man levert dat nog vaak winst op in de wedstrijd maar niet veel succes op lange termijn .
Maar, dit is slechts wat ik ervaar.
Groet
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:53
ik ben met je eens dat Feyenoord misschien af en toe op een andere manier moet voetballen en het niet alleen van het fysiek moet hebben, echter is het fysiek wel degelijk heel belangrijk, ik heb gezocht naar een artikel dat ik een tijdje geleden las waarin een analyse was geschreven over het probleem van het Nederlandse voetbal en dat op dat moment enkel Feyenoord en FC Utrecht teams hebben die fysiek sterk genoeg zijn voor Europa, daarin werd aangegeven dat alle andere clubs in de eredivisie simpelweg gewoon te weinig fysiek hebben en daardoor niet goed mee kunnen met de rest van Europa...

tuurlijk moet feyenoord behalve fysiek ook andere vaardigheden meer zoeken in spelers, maar het punt is hem nu net dat dat fysiek het belangrijkste leerpunt is voor veel clubs in de eredivisie...

waarbij ik van tevoren al wil aangeven dat FC Utrecht en Feyenoord gewoon financieel en sportief achterlopen op ajax en psv, zwaardere lotingen en minder dure spelers waardoor ajax en psv simpelweg betere spelers kunnen kopen wat in Europees verband net zo goed een gigantische rol speelt maar het punt is dat dat fysiek wat je nu afkraakt een van de redenen is dat we zakken in Europa, we moeten juist meer op fysiek gaan focussen...
Vind ik leuk
Lipu +382
donderdag 22 maart 2018 om 16:18
Nou, Feyenoord komt gewoon tekort DOOR al dat fysieke gedoe.
Vind ik leuk
zaterdag 7 april 2018 om 15:01
tuurlijk, daarom werden ze vorig jaar kampioen, wonnen ze de JC-schaal wonnen ze in 2016 de beker en winnen ze dit jaar wss weer de beker...

feyenoord is financieel gewoon minder sterk en loopt DOOR gebrek aan geld achter op ajax en psv...

ze zijn op de goeie weg terug en tuurlijk zijn andere aspecten ook belangrijk maar in NL mag echt wel wat meer focus gelegd worden op het fysieke aspect.

of geloven we nog altijd in die Hollandse school die duidelijk niet meer werkt.
Vind ik leuk
Lipu +382
zaterdag 7 april 2018 om 15:38
Nou, die beker winnen ze met name door erg gunstige lotingen. Veel thuis spelen, maar dat is een troostprijs voor een club die zo graag echt mee wil doen.
Blijf je geloven dat dit een hoofdprijs is dan wordt het niet veel meer.
Fysiek zit het met Feyenoord al tig jaar wel goed, de visie moet om.
Technisch voetbal , 1x raken dat soort dingen.
De 12e man mag bij Feyenoord iets minder belangrijk worden.
Ik heb in de jaren 80 en 90 seizoenkaarten gehad bij Feyenoord maar was het werkvoetbal en de daarmee samenhangende stilstand t.a.v. Ajax en PSV meer dan beu.
Op de tribunes voelde en ervoer ik de frustratie hierover.
Kleine successen werden te groots gevierd zonder visie op " hoe verder? " Maar goed, als mensen daar genoegen mee willen nemen, prima.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 7 april 2018 om 15:39]
Vind ik leuk
zaterdag 7 april 2018 om 15:54
gunstige lotingen? oke, veel thuis maar in 2016 hadden we geloof ik ook iedereen van de top 5 op psv na uitgeschakeld, we loten praktisch alleen maar eredivisieclubs... kan je blindstaren op de thuisloting maar echt geluk noem ik het niet als je tegen eredivisieclubs moet terwijl ajax en psv lekker rustig aan kunnen doen tegen een of ander amateur of jupiler league clubje...

daarnaast, nee het is niet de hoofdprijs maar het is wel een hoofdprijs, dat denigrerende gepraat over de beker is omdat ajax en psv hem niet winnen en dan liever doen alsof het toch geen prijs is dan dat ze moeten erkennen dat ze gefaald hebben, het is gewoon een prijs en elke prijs is het strijden waard... liever een prijs dan geen prijs lijkt mij.

daarnaast zeg ik niet dat fysiek alles is, ik zeg dat het een belangrijk aspect is dat in Nederland wel wat meer mag worden getraint en waar wat meer focus op moet komen technisch voetbal is zwaar overrated maar ook daarmee zeg ik niet dat je helemaal geen techniek hoeft te hebben.

dat jij seizoenskaarten had moet jij weten, van zo iemand als jij ben ik blij dat je niet meer in de kuip zit, feyenoorders zijn trots op hun club, hun legioen (waar jij duidelijk geen enkele waarde aan hecht kijkend naar je tekst hierboven) feyenoord heeft wanbeleid gevoerd, loopt daardoor nu achter op ajax en psv en toch kunnen ze zich met ajax en psv meten (kijkend naar het kampioenschap vorig jaar) ik ben trots op die club, ik zeg niet dat ik genoegen neem met kleine succesjes alleen ik ben wel realistisch, feyenoord heeft nog altijd een inhaalslag te maken maar ze zijn op de goeie weg terug en dat allemaal met dat fysieke voetbal, financieel lopen ze achter en toch kunnen ze concurreren dan moet je wel een prima beleid voeren...
Vind ik leuk
Lipu +382
zaterdag 7 april 2018 om 15:58
Ben en blijf maar blij met Feyenoord.
Dat geld van die seizoenkaarten besteed ik aan echt voetbal kijken bij wedstrijden in de Bundesliga en af en toe naar Liverpool.
Daar is wel visie en valt er leuk voetbal te zien.
Niet dat opgeklopte en opgefokte gedoe wat bij Feyenoord zo vaak te " beleven " valt. Veel " plezier " nog daar in R'dam -zuid.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:45
Een winkelcentrum voor 1 miljard extra. En dat met de steeds toenemende leegstand vanwege de internetaankopen....
Vind ik leuk
Gid010 +530
donderdag 22 maart 2018 om 12:49
Ik ben wel voor het project, zolang het wel betaalbaar is. De hardwerkende Feyenoordsupporters hoeven ook weer niet het dubbele bedrag te betalen, ten aanzien wat ze nu doen. Ook voor seizoenkaarthouders, wanneer je straks van de ongeveer vaste 35000 seizoenskaarthouder naar 40,45 of 50000 gaat, krijg je daar ook al flink meer inkomsten door binnen. Een stadion voor 63000 kan Feyenoord aan, jaar in jaar uit bewijzen ze al wat voor trouwe aanhang ze hebben.
Ik vind dat supporters inspraak mogen hebben over het behouden van sfeer, denk aan bepaalde vakken die je achter een doel bij elkaar wilt hebben.

Voor Feyenoord is een nieuw stadion goed, nieuwe uitstraling voor de club. Meer inkomsten die binnenkomen, dus meer en vaker meedoen om de titel.
Qua jeugdopleiding gaat het goed,spelers kunnen doorstomen.

Als Feyenoord erdoor naar de klote kan gaan financieel gezien, dan hoeft het niet!!
Vind ik leuk
FSCeara +6809
donderdag 22 maart 2018 om 12:51
Zo ziet ook de politiek dat Rotterdam achter Feyenoord staat. Mooi voor de club.
Ben benieuwd of het daar alsnog van de grond komt of dat het uiteindelijk toch afketst.
Vind ik leuk
HanV +2986
donderdag 22 maart 2018 om 13:57
Geen idee of je dat zo kunt stellen. Was er dan een oproep om op een van deze vier te stemmen als je tegen Feyenoord City bent en juist niet als je voor bent?
Overigens hadden die vier er tot nu toe 8, dus 2 minder. Beetje alsof we zeggen dat een kampioenschap van PSV dichter bijkomt als die gelijkspelen en Ajax wint. Wat een onzin artikel. Ik denk niet dat iemand bij het stemmen in Rotterdam gedacht heeft aan of die partij voor of tegen dat stadionvoorstel is.
Vind ik leuk
FSCeara +6809
donderdag 22 maart 2018 om 14:15
Maakte ook maar een grapje. Denk dat dat hele stadion nog wel wat discussie doet opwerpen in Rotjeknor. Maar ik denk dat kuip renoveren en uitbreiden ook geen slecht plan is.
Vind ik leuk
Jarinr10 +2084
donderdag 22 maart 2018 om 13:02
Poeh wat een geld, maar een prachtig stadion. Goed voor 't Nederlands voetbal ook!!
Vind ik leuk
Jarinr10 +2084
donderdag 22 maart 2018 om 13:04
Poeh wat een geld, maar een prachtig stadion! Goed voor 't Nederlands voetbal!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:13
Gewoon lekker de ouwe kuip verbouwen.
Vind ik leuk
GetRekt +1405
donderdag 22 maart 2018 om 13:47
Heeeeerlijk!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 13:54
Ze zullen er niet beter van gaan voetballen. Nieuw stadion is doorgaans geen garantie voor klim op de ranglijst.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 14:00
Hier gaan politieke partijen punten mee scoren. Net zoals bestuurders van Feyenoord.
Allemaal passanten dus.

Straks zijn er miljoenen uitgegeven. Club in nood. Gemeente in rep en roer want waar is ons geld?
Bestuurders al lang en breed weg. Politieke kopstukken ingewisseld. En lekker wijzen naar elkaar.

Dit wordt één groot drama. En dat gunnen we Feyenoord niet. Hoeveel financiele shit hebben die al gehad...
Toen waren het de absurd dure spelers. Iets wat ze helemaal niet aankonden. Maja. Misschien CL.... Nu kunnen ze dit natuurlijk ook niet aan. Maja. Misschien CL....

Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.
Een ezelin echter...
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:03
goed nieuws
Vind ik leuk
Rodajc +6967
donderdag 22 maart 2018 om 17:12
Tjezus eerst een halfuur scrollen voor je voorbij dat gezeik van en over Rotterdamse Ajacied bent, en daarna nog een halfuur terugscrollen om dit bericht te plaatsen.
Ontopic heb ik niet veel te zeggen, wel leuk voor Feyenoord en een mooi stadion erbij in Nederland is altijd leuk.
Vind ik leuk
13 +9097
vrijdag 23 maart 2018 om 07:39