Higler en VAR in de fout: 'Hij zal na afloop wel weer met een mea culpa komen'

    Higler en VAR in de fout: 'Hij zal na afloop wel weer met een mea culpa komen'

    zondag 20 mei 2018 om 17:15

    Dennis Higler heeft zondag geen goede beurt gemaakt op Het Kasteel. De scheidsrechter zag volgens Mario van der Ende een glaszuivere penalty over het hoofd bij Sparta - FC Emmen.

    In de tweede helft ging |Sparta-spits Fred Friday naar het gras in de zestien, maar Higler weigerde ook na raadpleging van de videoscheisrechter een penalty te geven. Van der Ende vrat zichzelf op voor de televisie. 'Wederom hopeloze uitvoering van VAR. Moet je soms iemand drie keer vasthouden om een strafschop te geven?', vraagt de voormalige topscheidsrechter zich af op Twitter. 'Higler zal na afloop wel weer met een mea culpa komen.'

    Van der Ende voelt mee met Sparta, dat degradeert naar de Jupiler League. Ook in de heenwedstrijd tegen Emmen werd de Rotterdamse club een penalty onthouden. 'Als een ding in deze nacompetitie wel duidelijk is geworden is dat je als trainer bent overgeleverd aan de grillen van je spelers en dienstdoende arbitrage en dat het prestigieuze KNVB-VAR-project (op deze amateuristische manier gebruikt) de kliko in kan.'

    Poll

    Stelling: de VAR moet opgeheven worden

    (992 stemmen)

    Plaats een reactie

    Marco S +4386
    zondag 20 mei 2018 om 17:18
    Die scheidsrechters zijn stuk voor stuk drama...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    zondag 20 mei 2018 om 17:21
    Inderdaad, dat is en blijft het grote probleem. Zonder VAR zagen ze ook al niets, die lijn trekken ze gewoon door.
    We moeten kundige mensen hebben. Zet er standaard een voetballer bij naast de man die de VAR doet.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23387
    zondag 20 mei 2018 om 20:24
    De VAR voert zijn werk goed uit! Het zijn die uilskuikens die zelfs dán nog geen strafschop geven. Bij Emmen uit was het nog erger. We kunnen gerust stellen dat Sparta de Jupiler ingaat door scheidsrechterlijke dwalingen. Dieptriest.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:40
    Een beetje overdreven joh want sparta had toch wel verloren.
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    zondag 20 mei 2018 om 17:18
    Die Higler kan ook echt niet fluiten.. past zich aan aan het niveau in Nederland
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3537
    zondag 20 mei 2018 om 17:18
    Vond het te licht voor een penalty hoor.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:24
    Vamos7 leg eens uit hoe hard het dan wel moet zijn.
    Een beetje vasthouden is ook vasthouden.
    Als je een beetje zwanger bent krijg je ook een kindje.

    Weg met die VAR.
    Vind ik leuk
    BrandjeXL +458
    zondag 20 mei 2018 om 17:35
    Ik vond het ook een twijfelgeval hoor
    Vind ik leuk
    Jozef +36979
    zondag 20 mei 2018 om 18:24
    Van een beetje zwanger krijg je ook een kind. Ik vond hem wel aardig.

    Er wordt speciaal getraind op een beetje vasthouden en lichte schopjes verkopen. Met de Higler en de Naaihuizen van deze wereld zijn de regels namelijk volledig veranderd. Die idioten moeten weer eens leren fluiten voor overtredingen en kleine tellen ook. Regels zijn regels.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 18:25]
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    zondag 20 mei 2018 om 17:19
    Helemaal mee eens, de kliko in met het plan. Het huidige korps arbiters erbij.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1671
    zondag 20 mei 2018 om 17:19
    2x in een week genaaid door die kutbond! Je had als Sparta zijnde een veel betere uitgangspositie kunnen halen in Emmen en vandaag weer een strafschop moeten hebben bij een 1-1 stand. Buiten dat stond er alleen maar brandhout op het veld van Sparta zijde. Een groot drama is het. Higler ook voor 6 maanden schorsen graag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164769
    zondag 20 mei 2018 om 17:21
    Geen video ref aub . Tis helemaal niks
    doellijn technologie is zat
    Vind ik leuk
    Jozef +36979
    zondag 20 mei 2018 om 18:27
    Roep ik al vanaf het begin. Het gezeik wordt er alleen maar erger door.
    Vind ik leuk
    tremere +670
    zondag 20 mei 2018 om 17:25
    VAR moet opgeheven worden? Wat een onzin, VAR wordt op deze manier onderuit gehaald terwijl het gewoon nodig is. Onbegrijpelijk hoe blind de scheidsrechters waren maar dat is dan eerder kwaliteitsarme scheids dan het principe van de VAR die faalt.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +203
    maandag 21 mei 2018 om 07:00
    Het is gewoon goed dat er een mogelijkheid tot correctie is. Maar dat betekent niet dat dan alle discussie weg is. Daarom ook noemen we keuzes waarover verschillend gedacht wordt "arbitrair". Als bijvoorbeeld twee spelers elkaar beide vasthouden kun je op de video meestal niet zien wie het hardste trok.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5357
    zondag 20 mei 2018 om 17:26
    Niet de VAR, maar de incompetente scheidsrechters die er tegenin gaan moeten uit hun functie gezet.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2264
    zondag 20 mei 2018 om 17:27
    Ben het wel eens met de stelling zoals het op dit moment gaat met het gebruik van de VAR.. Dit soort fouten kunnen gewoon echt niet..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:27
    Friday had zijn linkerarm om veldmate heen. Juiste beslissing van de scheids👍👍👏👏
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    zondag 20 mei 2018 om 17:28
    Toedeledokie Sparta

    Bagger club
    Vind ik leuk
    poklane +4843
    zondag 20 mei 2018 om 17:29
    Als de gemiddelde Nederlander op hun kut baantje zo rond loopt te klote krijgen ze de volgende ochtend nog de ontslagbrief op de mat.
    Misschien word het maar is tijd dat de KNVB scheidsrechters uit het buitenland gaat halen, je zult toch wat moeten als je eigen scheidsrechters er zelfs met behulp van de videoscheids niks van kunnen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    Jozef +36979
    zondag 20 mei 2018 om 18:30
    Gastarbeiders eigenlijk?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:32
    Nu Almere city nog en dan is het feestje compleet..
    Vind ik leuk
    BrandjeXL +458
    zondag 20 mei 2018 om 17:36
    Voor de kenners hier! Hoeveel man zitten er achter die VAR. Is dat een scheidsrechter of zijn dat er meer? En als het er meer zijn heeft er dan de beslissende stem of is het dat er drie zitten en meeste stemmen gelden?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1921
    zondag 20 mei 2018 om 17:53
    Volgens mij gewoon één videoref. Nu zat onze grote vriend Blom in die Ford Transit bus. Misschien moet de hele scheidsrechterskorps er bij gaan zitten. En dan met een kastje onder de stoel allemaal lekker stemmen.
    Vind ik leuk
    BrandjeXL +458
    zondag 20 mei 2018 om 17:56
    ja dat busje is verleden tijd heb ik gelezen. Ze gaan het nu vanuit zeist bekijken zeg maar
    Vind ik leuk
    DrDeef +1942
    zondag 20 mei 2018 om 17:37
    Ik wilde zeggen laat hem maar lekker in de Jupiler League fluiten, maar daar zal Sparta niet zo blij mee zijn.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4413
    zondag 20 mei 2018 om 17:39
    Ik vond het ook geen penalty, het was een discutabel moment. Maar ds VAR is geen instrument om discussies over bepaalde momenten tegen te gaan. Wel kan de scheidsrechter meer gewogen beslissing maken bij cruciale fases en dat lijkt mij een goede zaak
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:41
    En net wanneer ik zeg dat Almere city nog voorstaat en dat het feestje compleet is scoort de graafschap. Ik ben zo gelukkig! Boeren
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1921
    zondag 20 mei 2018 om 17:49
    Die stelling slaat nergens op. Verbaast me dan ook des te meer dat de meerderheid er eens mee is.

    Kees Kwakman zei het na de wedstrijd ook al. Dit ligt niet aan de systeem, maar op de scheidsrechters die ermee werken en dingen op hun manier interpreteren. Daar moet blijkbaar nog aan gewerkt worden. Met het systeem op zich is er weinig mis mee.

    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1551
    zondag 20 mei 2018 om 17:56
    Ik ben het in dit geval totaal eens met de scheids het was echt te licht.. In emmen was wel een strafschop... Maar dan nog was sparta te zelf ook te licht over deze 2 wedstrijden want anders was het 0-1 en 1-3 geweest waren ze nog gedegradeerd
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:59
    Ja echt te bizar voor woorden. Als scheidsrechters zelfs al discussie krijgen over ieder moment, dan kan je de VAR idd beter opdoeken. Maar dit lijkt me toch niet moeilijk?
    Vind ik leuk
    plein19 +2023
    zondag 20 mei 2018 om 18:01
    Hele pijnlijke systemen. Maar een nieuw systeem heeft tijd nodig. Geen ondersteuning werkte niet meer met het snelle spel. Hopelijk gaat het steeds beter met de VAR. Mensen met lef nodig
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:15
    Het Nederlandse voetbal gaat ten gronde aan het foutenfestival van de onkundige schijtsrechters.
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    zondag 20 mei 2018 om 18:25
    Ach het is weer Van der Ende, steeds weer kritiek op hetgeen volgens hem fout ging, daarbij vergetende dat hij in het grijze verleden ook vele foute beslissingen nam. Hij is net als Higler ook maar een mens!
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6142
    zondag 20 mei 2018 om 18:36
    de regels moeten gewoon veel strakker

    vasthouden hoe ligt dan ook is een penalty

    bal tegen de hand is gewoon hands als je er voordeel van hebt bewust of onbewust

    en zo kan je nog meer van dit soort regels veel strakker maken.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    zondag 20 mei 2018 om 18:44
    De videoref moet niet opgeheven worden, de mensen die de beelden bekijken moeten van hogere kwaliteit worden.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    zondag 20 mei 2018 om 18:46
    Hij vond het geen penalty... Blablabla mannelijk voetbal blabla
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:22
    Tja, Higler op het veld en Blom als videoref.....dan ben je ook weer genaaid als Sparta zijnde!!! Net als in de uitwedstrijd. De KNVB bepaalt wie er kampioen wordt, wie de beker wint en wie er degradeerd !!! De zoveelste discutabele beslissing van Blom iig, maar Dick mag daar waarschijnlijk niks over zeggen....
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:44
    Wat een ramp die hitler
    Vind ik leuk
    harryheck +1439
    zondag 20 mei 2018 om 19:46
    Eindelijk heeft Sparta een keer NIET geprofiteerd van arbitrage.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    zondag 20 mei 2018 om 20:34
    Scheidsrechters moeten ook degraderen.
    Vind ik leuk
    Smit +2
    maandag 21 mei 2018 om 00:23
    Ze zijn denk ik, zolang het nog kan, moedwillig de var om zeep aan het helpen .om de wedstrijden te kunnen blijven beïnvloeden.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    maandag 21 mei 2018 om 16:54
    De VAR moet goed toegepast worden, ze dekken nu hun collega om die niet voor lul te zetten. Dat de scheidsrechters zo vaak ten nadele van 1 club blunderen is wel klote voor onze Spartavrienden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Higler en VAR in de fout: 'Hij zal na afloop wel weer met een mea culpa komen'