'Ajax heeft Magallan nu echt binnen, transfersom kan flink oplopen door bonussen'

'Ajax heeft Magallan nu echt binnen, transfersom kan flink oplopen door bonussen'

Gepubliceerd: maandag 21 mei 2018 om 09:15ma 21-05-2018 om 09:15

Ook in Argentinië wordt gemeld dat Ajax en Boca Juniors een akkoord hebben bereikt over de transfer van Lisandro Magallan (24). Volgens het radiostation Cross Continental valt de transfersom echter hoger uit dan eerder werd geschreven. 

Eind vorige week wist De Telegraaf al te melden dat Ajax en Boca tot een akkoord zijn gekomen wat betreft de overgang van de verdediger. Het medium schreef over een transfersom van acht miljoen euro, die door bonussen nog kon oplopen. Cross Continental meldt nu dat het gaat om een transfersom van 9,5 miljoen euro. Volgens De Telegraaf wordt dat bedrag alleen bereikt wanneer alle opgenomen bonussen ook geactiveerd worden. 

Dat beide clubs tot een akkoord zouden komen, was al langer duidelijk. Vorige week werd de bekendmaking van de transfer al in Nederland én Argentinië aangekondigd door media. De verwachting is dat dinsdag of woensdag de deal officieel beklonken zal worden. Volgens De Telegraaf gaat de Argentijnse centrale verdediger een contract voor vijf jaar tekenen in Amsterdam. 

Eerder wist Ajax al Zakaria Labyad, Perr Schuurs en Hassane Bandé te strikken als aankopen voor het komende seizoen. 

Plaats een reactie

maandag 21 mei 2018 om 09:19
Je betaald gewoon voor een goede speler punt uit
Vind ik leuk
slechtekont +4838
maandag 21 mei 2018 om 09:28
Stuk zelf gaat het over dollars, weer lekker stukje journalistiek dit...
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 09:30
Lekker belangrijk, Ajax heeft er een leuke speler bij. Precies de leeftijd wat ze graag willen rond de 25 jaar.
Vind ik leuk
Ad Godloos +289
maandag 21 mei 2018 om 09:36
ja en nu nog 2 van zulke verdedigers en Ajax is klaar!!
Vind ik leuk
5697956 +3702
maandag 21 mei 2018 om 09:39
Eigen jeugd?
Vind ik leuk
luccerd +3058
maandag 21 mei 2018 om 09:41
De eredivisie is geen speeltuin voor jonge gastjes;)
Vind ik leuk
5697956 +3702
maandag 21 mei 2018 om 09:43
Ik bedoel te zeggen dat Ajax pronkt met eigen jeugd maar uiteindelijk toch altijd spelers van buitenaf haalt.
Vind ik leuk
Champ +202
maandag 21 mei 2018 om 09:46
Maar toch ook goede spelers uit de eigen jeugd door laat stromen. En dir brengen weer een bak geld op.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 09:48
En speel je met eigen jeugd,dan ben je weer te gierig omdat je dan geen aankopen doet.Rare mensen hier.
Vind ik leuk
Sigma +2846
maandag 21 mei 2018 om 09:52
En pronken doen ze zeker....ook omdat ze het gewoon hebben...in Ajax 1 speelt veel eigen jeugd...echter je kan niet op alle posities dit invullen...En ook niet elke jeugd breekt door op hoog niveau....Elke keer dat gezeur over eigen jeugd ben er klaar mee...
Vind ik leuk
5697956 +3702
maandag 21 mei 2018 om 10:12
Ok, dan moeten ze misschien stoppen met pronken.
Vind ik leuk
GaoYao +5305
maandag 21 mei 2018 om 10:26
Of stoppen met zeuren omdat de afgunst te groot is.. Ajax laat genoeg eigen jeugd spelen.
Hulde aan AZ dat ze prachtig voetbal laten zien met talenten. Alleen jammer dat ze in topwedstrijden door het ijs zakken..
Vind ik leuk
baboushka +1437
maandag 21 mei 2018 om 10:39
Klopt maar met talenten wordt je geen kampioen. Vandaar dat ze die wedstrijden ook regelmatig verliezen.
Vind ik leuk
YB +231
maandag 21 mei 2018 om 10:54
Waarom zou Ajax moeten stoppen met pronken, is het je ontgaan hoeveel eigen jeugd er dit seizoen in de basis stond?
Vind ik leuk
mcmodd +25177
maandag 21 mei 2018 om 09:55
Rijtje cijfers, wat bedoel je met ‘pronken met eigen jeugd?’ Wat valt er te pronken dan?
Vind ik leuk
Morris +23324
maandag 21 mei 2018 om 10:04
Haha.. Applaus..
Vind ik leuk
5697956 +3702
maandag 21 mei 2018 om 10:13
Ajax vreest Emmen.
Vind ik leuk
Morris +23324
maandag 21 mei 2018 om 10:43
Echt wel.. Dunne shit
Vind ik leuk
the hague +274
maandag 21 mei 2018 om 10:22
HIj is 24 jaar hoor
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14383
maandag 21 mei 2018 om 10:30
Ajax “pronkt” over de eigen jeugdopleiding vanwege het feit dat veel van deze jongens het profvoetbal halen.
Dat betekent niet dat ze allemaal in Ajax 1 terecht komen, maar ook bij andere ED clubs en in buitenlandse competities spelen er veel jongens uit de jeugdopleiding van Ajax.
Vorig jaar was er nog een artikel over dat er in de 31 Europese competities maar liefst 71 voetballers rondliepen die bij Ajax zijn opgeleid, Ajax staat daarmee eerste als het gaat over het leveren van profvoetballers.
Alleen de betere spelers zoals op het moment De Ligt, vd Beek en Kluivert zullen meedoen bij Ajax 1.
Een mix van eigen jeugd en spelers van buitenaf is voor Ajax het beste, met alleen eigen jeugd ga je het sowieso niet redden.
Vind ik leuk
Bo3007 +351
maandag 21 mei 2018 om 10:35
Je moet wat als ze de talenten onder de 20 jaar die een beetje goed spelen ieder jaar weghalen.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6076
maandag 21 mei 2018 om 11:12
als de eigen jeugd al op 18 jarige leeftijd vertrekt, dan moet je wel eens spelers kopen om aan kwaliteit te winnen

en ik denk dat het ook goed is voor jonge spelers om met oudere spelers te spelen. het zou bv goed zijn als Daley blind terug zou keren. en dan nog jaren in het eerste zou spelen

een mix van (eigen) jeugd en oudere spelers is gewoon een goede mix.










Vind ik leuk
Voebtal +7511
maandag 21 mei 2018 om 11:13
De enige die steeds over de eigen jeugd van ajax praten zijn mensen buiten ajax.
Vind ik leuk
pietprecies +9560
maandag 21 mei 2018 om 11:26
Het probleem is juist dat de jeugdopleiding te lijden heeft onder het succes.

Klaassen is een van de weinigen rond zn 24e bleef maar meestal worden ze al weggeplukt voor ze goed en wel haar op hun piel hebben.

Kluivert zal wel vertrekken op voorspraak van Riool en de Ligt is ook nauwelijks te houden en die is nog een tiener (wel volwassen voor zn leeftijd).

Als je een beetje leeftijdsbalans wilt dan kan je niet op je opleiding leunen. Dat is nu eenmaal zo.
Vind ik leuk
wypy +495
maandag 21 mei 2018 om 11:30
Heb je ooit een team gezien volledig uit eigen jeugd bestaat?
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 11:45
Want er breekt al jaaaaaaaren geen eigen jeugd door?
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:25
En terecht, die eigen jeugd levert elk jaar weer bakken vol jally's op. Het elftale moet eengoed mix zijn van eigen talent en ervaring van buiten af.
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
maandag 21 mei 2018 om 12:31
Naast alle eigen jeugd spelers haalt Ajax ook spelers van buitenaf ja. Is er iets mis met je?
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:32
De ligt, kluivert , vd beek, veltman,mazraoui waren afgelopen jaar basisspeler. Ook dit jaar komen er weer nieuwe talenten door. Alleen oudere voetballers (met ervaring)kan je niet opleiden!
Vind ik leuk
Kwikwek +2829
maandag 21 mei 2018 om 16:19
De bedoeling van Ajax is om zoveel mogelijk zelf op te leiden, maar op plekken die niet opgevuld kan worden door eigen jeugd, worden nieuwe spelers voor gehaald.
Vind ik leuk
HupHolland +3261
maandag 21 mei 2018 om 19:39
Zoals Kluivert en De Ligt bijvoorbeeld?

Jij bent een vrolijke oliebol en natuurlijk doet Ajax aankopen!
Vind ik leuk
HupHolland +3261
maandag 21 mei 2018 om 19:44
Zoals De Ligt en Kluivert bijvoorbeeld?

Een aardige oliebol ben je, natuurlik koopt Ajax spelers!
Vind ik leuk
Luiehond +2262
maandag 21 mei 2018 om 10:10
Kan niet alleen met eigen jeugd!
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:23
Ajax moet voor veranger dukhi gebruiken goeie sterke verdediger

Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:07
De ligt kluivert vd beek veltman mazzroui eiting en nog meer dus stil geen 1 club meer jeugd als Ajax
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 23:04
Ben jij een oud wijf?
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
maandag 21 mei 2018 om 10:09
Hoe kunnen jullie Ajaxcieden weten of het een goede speler is 90% heeft hem nooit zien voetballen,alleen van een YouTube zender .
Vind ik leuk
Luiehond +2262
maandag 21 mei 2018 om 10:12
Ze hebben veel vertrouwen in hun scouts denk ik! Want die gaan namelijk die jongens live bekijken.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
maandag 21 mei 2018 om 10:16
Ik zeg altijd eerst zien dan geloven,en bij Ajax is het net andersom.
Vind ik leuk
Jozef +40968
maandag 21 mei 2018 om 10:27
Ben ik je eens.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
maandag 21 mei 2018 om 10:32
Misschien is het wel een Maradona wie weet ,eerst een paar wedstrijdjes int. in de beentjes en we weten meer .
Vind ik leuk
MagicFeeling +4048
maandag 21 mei 2018 om 10:46
Nou Kees, ik volg het voetbal al heel wat jaren, maar ik heb nog nooit een verdedigende Maradona gezien.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
maandag 21 mei 2018 om 11:09
Bij wijze van spreken.
Vind ik leuk
Pilsje +144
dinsdag 22 mei 2018 om 12:39
Het is nou eenmaal niet het slimste volk van nederland:) laten we hun dit niet kwalijk nemen haha
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14383
maandag 21 mei 2018 om 10:52
Hahah ja dat vraag ik me ook altijd af, persoonlijk heb ik hem nog nooit zien spelen en wacht ik het rustig af.
Zag vorig jaar ook heel veel PSV’ers het over die Romero hebben en dat hij zo geweldig was, toen reageerde ik net zoals jij nu doet haha.
Misschien is het een beetje bluffen richting de rest, opscheppen dat je club een geweldige voetballer heeft binnengehaald die ze bij de andere clubs niet hebben of kunnen betalen, geen idee eigenlijk.
Vind ik leuk
Bullet +3261
maandag 21 mei 2018 om 14:18
Goh, je hebt nou eens gelijk. Ik stel die vraag ook altijd bij aankopen van Brands. En dan hebben ze ook nog geen 5 min gevoetbald. Die Braziliaan van PSV is een topaankoop volgens velen. Snap je dat nou!? Ik heb er ook een hekel aan, dat gelul, maar het schijnt supporterspraat te zijn onder de tieners.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:20
Als de Ligt blijft, heb je een ijzersterke defensie. Mazroui, de Ligt, Magallan en Tafliafico.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
maandag 21 mei 2018 om 10:33
Tagliafico is te licht.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:35
Haha hij is de beste linksback van de eredivisie en zeker niet te licht.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 10:35]
Vind ik leuk
Pilsje +144
dinsdag 22 mei 2018 om 12:41
Hoe kom je daar nou bij?? Hahah maja van iemand met neres als foto kan ik zon domme opmerking wel van hebben
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 13:32
Gelukkig maar, kan ik vanavond in ieder geval weer rustig slapen.
Neem er nog 1 zou ik zeggen, iemand met zo'n naam heeft een duidelijk probleem
Vind ik leuk
Bo3007 +351
maandag 21 mei 2018 om 10:37
Dan is de hele psv verdediging dat ook.
Vind ik leuk
Jozef +40968
maandag 21 mei 2018 om 10:39
Daar ben ik ook bang voor. Eee ieder die goed kijkt ziet hem telkens dezelfde fouten maken. Het hosanna geroep om elke 'aanwinst' van vijf miljoen hangt me de keel uit. Op Sanchez na zijn dat nooit directe versterkingen gebleken. Kan ook gewoon niet als die gasten al richting 25 zijn.
Heb altijd gepleit voor minder nieuwe spelers, maar wel betere dus duurdere.
Vind ik leuk
Maxidi +3806
maandag 21 mei 2018 om 10:41
Argentijns International, te licht... LOL
Vind ik leuk
Jozef +40968
maandag 21 mei 2018 om 11:34
Probeer hem gewoon op zijn presteren te beoordelen. Ook ik zag wel leuke dingen van Tagliafico, maar in onze zeer matige competitie heb ik bij diverse wedstrijden gezien dat hij positioneel verkeerd stond en zich een vrij groot aantal keren kinderlijk eenvoudig liet voorbij spelen...

Hij is een vechtertje en gaat lekker mee naar voren, maar hij komt op veel facetten ernstig tekort voor een kerel van zijn leeftijd. Snap niet dat onze fans niet wat kritischer zijn en dit niet zien...
Vind ik leuk
Pilsje +144
dinsdag 22 mei 2018 om 12:42
Die gaat mee om de schoentjes van messi en aguero te poetsen :) laat je niks wijsmaken joh
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:49
Gaat gewoon een WK spelen.....
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
maandag 21 mei 2018 om 10:34
Hoop dat Kristensen zich nog weet te ontwikkelen en een vaste basisspeler kan worden. Vind Mazraoui ook niet bijzonder namelijk, hoewel hij het wel prima heeft gedaan op de rechtsback
Vind ik leuk
Voebtal +7511
maandag 21 mei 2018 om 11:11
Voor de redactie staat een dollar gelijk aan een euro. Stakkers.
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
maandag 21 mei 2018 om 11:45
Straks verkoop je hem gewoon voor het dubbele en heb je goed geboerd...
Vind ik leuk
Sil95 +11673
maandag 21 mei 2018 om 09:31
Exact , dat ben ik volkomen met je eens.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 09:32
Gelukkig dat je het eens bent met mij :)
Vind ik leuk
Sil95 +11673
maandag 21 mei 2018 om 09:37
Haha eensgezindheid op deze website tussen supporters van rivaliserende clubs mag ook wel eens.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:16
Helemaal met je eens
Vind ik leuk
Ad Godloos +289
maandag 21 mei 2018 om 09:34
ja en PSV niet!!!!
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 09:36
Doe eens aardig dat ben ik toch ook naar Ajax toe! Haat is niet nodig en iedereen heeft zijn eigen clubke toch....
Vind ik leuk
Ad Godloos +289
maandag 21 mei 2018 om 09:38
is toch geen haat maar een fijt!
Vind ik leuk
035 +6798
maandag 21 mei 2018 om 09:48
Een fijt kan pijnlijk zijn hoor, dat is een feit.:-)
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 09:48]
Vind ik leuk
stratumseind +187376
maandag 21 mei 2018 om 09:50
“Fijt”.... serieus?
Vind ik leuk
Hagenees +316
maandag 21 mei 2018 om 10:00
Ff serieus dat jullie reageren omdat iemand een type fout maakt...pfff zielige mensen verder niks bijzonders te melden.
Vind ik leuk
stratumseind +187376
maandag 21 mei 2018 om 10:02
Dad mach tog ov nie ?
Vind ik leuk
Hagenees +316
maandag 21 mei 2018 om 10:04
Whahaha
Vind ik leuk
035 +6798
maandag 21 mei 2018 om 14:31
Was een woordgrapje. Smiley niet gezien? Dolletje moet kunnen.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 11:44
Is een feit dat fijt das pijnlijk is.
Vind ik leuk
Pilsje +144
dinsdag 22 mei 2018 om 12:44
Hahahah het is een fijt godverrrr!!!
Vind ik leuk
Pilsje +144
dinsdag 22 mei 2018 om 12:46
Gemiddelde niveau ajax aanhang... het is gewoon één fijt
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:03
Ja vind ik ook Mario maar je bent wel 1 van de weinige moet ik eerlijk zeggen hoor. Goed laten we hopen dat zowel Ajax als Psv het goed gaat doen in Europa want dat word wel een keertje tijd.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28886
maandag 21 mei 2018 om 09:38
Ajax is in elk geval wel flink aan het inkopen. Benieuwd wat het waard is, maar niet verkeerd. Eigenlijk bizar...nog geen 1,5 jaar geleden onder Bos. Toen dacht ik :" Als ze dit team en deze coach bijelkaar houden, is er geen kruid tegen gewassen. Zo goed, zo mooi voetbal. En kijk nu...niets meer van over en opnieuw beginnen met zelfs Viergever naar ons. T kan verkeren.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 09:51
Bizar eigenlijk hè.Hoe snel dat verdwenen is,nog sneller dan een dief in de nacht.Daarom is in voetbal niks te voorspellen.Vandaag heb je iets goed,morgen is t verdwenen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28886
maandag 21 mei 2018 om 09:53
en zo is t
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 11:48
@ Jarinr10,
Er zijn best wel dingen in het voetbal te voorspellen.
Een voor de hand liggende:
"Helemaal niets in Amsterdam"
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 12:22
We zullen zien.voorlopig komt vandaag al aanwinst nr 4.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28472
maandag 21 mei 2018 om 10:31
Een team bouwen in de ED kan geen enkele club meer. Spelers die net met hun kop boven het maaiveld uitsteken worden snel opgehaald. Binnen 2 jaar kan je zo goed als opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28886
maandag 21 mei 2018 om 10:32
PSV laatste drie jaar goed intact
Vind ik leuk
Come on Utreg +28472
maandag 21 mei 2018 om 10:39
Maar daar gaat wellicht deze zomer flink verandering in komen, vrees ik
Vind ik leuk
Plattekar bv +28886
maandag 21 mei 2018 om 11:07
Daar komen goede voor terug. Er is geld
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 14:05
Oh is dat zo? Romero moest op de balans voor dit jaar. Arias, luuk, ginkel, zoet weg voor zo’n max 25 miljoen. Probeer maar 4 toppers terug te halen die er gelijk staan. Dumfries is aanvallend leuk maar heeft het moeilijk tegen een echte linksbuiten. V ginkel zou te duur zijn. Een goede keeper moet wel lukken, die kosten ook niet veel. Luuk vervangen is niet makkelijk.
Vind ik leuk
J Kiprich +17861
maandag 21 mei 2018 om 11:01
Dat is niet bizar maar werd ook "gewoon" door velen al gemeld. De titelstrijd tussen Feyenoord en Ajax was nog volop bezig maar Ajax was bij voorbaat al de gedoodverfde kampioen van 2017-2018. Laten we de transferperiode maar eerst rustig afwachten voordat we dat soort voorspellingen gaan doen.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 11:57
Jozef,
Was vanaf de verloren wedstrijd tegen PSV.
Het kampioenschap van Feijenoord deed zeer en met "De competitie is net 1 speelronde te kort" en "volgend seizoen worden we zeker kampioen" moest de pijn wat verzacht worden.
Vind ik leuk
5697956 +3702
maandag 21 mei 2018 om 09:39
* betaalt (stam + t)

Basisschool. "Punt uit"? Bij jou ontbreekt er een punt aan het eind van je zin.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 09:42
Lekker belangrijk
Vind ik leuk
5697956 +3702
maandag 21 mei 2018 om 09:43
Is het ook.
Vind ik leuk
Maxidi +3806
maandag 21 mei 2018 om 09:44
Goeie praat...
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 21 mei 2018 om 11:18
En dan is 10 miljoen nog weinig over 2 jaar betalen de grote clubs 65 miljoen voor magallan
Vind ik leuk
Pilsje +144
dinsdag 22 mei 2018 om 12:48
Neejoh... die gozerd kan er niks van
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 15:54
even tussen door heeft hij een bonus kaart van AH , dat vragen ze mij ook heeft u een bonuskaart ?? Dus de transfer kan flink op lopen door bonussen ,dus AH is aandeel houder van die club !!!!! Mario_PSV-2018
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 15:56
Dat is alleen maar mooi rood wit blauw ,
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2774
maandag 21 mei 2018 om 09:21
Nu nog nieuwe kluivert en nieuwe zyek
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:04
Die lopen nog wel in de Jupiler, dus dat komt nog wel goed.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2774
maandag 21 mei 2018 om 10:10
Aan wiezat je te denken? Holla ? Jensen ? Avdicai
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:21
Nieuwe Ziyech= F. de Jong.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2774
maandag 21 mei 2018 om 10:29
Vind f de jong ander type vind ziyech meer aanvallend sterk en frenkie verdedigend meer
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:48
Frenkie gaat op 10 spelen
Vind ik leuk
danny117869 +2312
maandag 21 mei 2018 om 09:22
Goede aankoop denk ik maar ik vraag me toch af waarom een speler die bij een grote club als BOCA speelt naar de eredivisie wilt komen.
Vind ik leuk
The Iceman +12951
maandag 21 mei 2018 om 09:24
Sanchez kwam naar Ajax direct nadat hij de Copa Libertadores had gewonnen, en dat heeft hem geen windeieren gelegd.
Vind ik leuk
Hagenees +316
maandag 21 mei 2018 om 10:03
Om zo door te stromen naar een grote europese club....€€€€€€€€€€€
Ajax is een springplank...!!!!
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 21 mei 2018 om 11:21
Vraag sanchez ibrahimovic suares civu kanu trabelsi maxwell litmanen lerby jesper olsen Arnesen maar
Vind ik leuk
base +2357
maandag 21 mei 2018 om 11:32
Hij heeft ook gezien dat Ajax een snelle gateway naar Engeland, Duitsland,spanje kan zijn zoals bij Sanchez is gebeurt.
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
maandag 21 mei 2018 om 09:23
Tot gauw op de vijverberg:)
Vind ik leuk
Sil95 +11673
maandag 21 mei 2018 om 09:34
Ik heb er zin in. Vind het tof als Ajacied zijnde dat jullie weer zijn teruggekeerd. Sympathieke club dat De Graafschap met een hondstrouwe achterban. Ik koester totaal geen wrok of racune tegenover de Graafschap , wij hebben het destijds zelf laten liggen.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
maandag 21 mei 2018 om 10:14
Een van de weinigen. Ik vraag me af of Sjaak zwart het ermee eens is?
Vind ik leuk
Sil95 +11673
maandag 21 mei 2018 om 10:21
Hehe ach Sjaak bedoelt het allemaal zo kwaad niet.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
maandag 21 mei 2018 om 10:25
Ik vind een beetje meer respect naar de tegenstanders wel op zijn plaats,maar dat vind hij niet.
Vind ik leuk
Sil95 +11673
maandag 21 mei 2018 om 10:27
Dat ben ik met je eens. Sjaak laat zich dan leiden door emoties.
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
maandag 21 mei 2018 om 10:30
Valt dit onder emotie ik dacht meer niet tegen verlies kunnen en dan hatelijk en gemeen worden,afgunst.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 10:21
Helemaal mee eens,niks mis mee met de Graafschap, een uitstekende aanwinst voor de Eredivisie.
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 21 mei 2018 om 11:22
Dat is natuurlijk ook helemaal waar.
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
maandag 21 mei 2018 om 14:14
Thanx Sil!!!
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 09:24
Is dit een goede aanwinst voor ons (Ajax)?
Vind ik leuk
Blindsy +15906
maandag 21 mei 2018 om 09:28
Tja, dit zijn de bedragen die een Ajax zal moeten neertellen voor een aardige Argentijn. Maar als hij goed blijkt te zijn, kun je hem over 1-2jr met winst verkopen. En met de transfersom van De Ligt hoef je ook niet op een miljoentje te kijken, Marc.
Ben best benieuwd.
Vind ik leuk
Spiegel +10327
maandag 21 mei 2018 om 09:39
Dit zijn ook bedragen waarvoor je spelers, ook als ze niet geheel slagen, gewoon voor doorsluist.

Kijk naar bijv. PSV met Matavz: kostte destijds 6 mil ofzo, kwam niet helemaal uit de verf, mislukte ook niet, ging weer weg voor 6 mil.

Denk dat er maar een hele kleine kans is dat dit niet (financieel dan) goed zal uitpakken voor Ajax. Maar dat is dan weer gezien de bankrekening, prima op te vangen.
Vind ik leuk
Blindsy +15906
maandag 21 mei 2018 om 09:44
Nou, het moet Ajax in ieder geval lukken. Want hoewel Ajax altijd meer lijkt te moeten betalen, lijken ze ook meer te krijgen als ze een gewone speler verkopen. Met de bedragen die men tegenwoordig moet betalen, ga je alleen geld verliezen op zo'n Argentijn, als hij helemaal flopt. Dat zie ik niet snel gebeuren. Verantwoorde investering derhalve.
Vind ik leuk
Spiegel +10327
maandag 21 mei 2018 om 09:47
Je zegt letterlijk wat ik bedoelde ;)
Vind ik leuk
Blindsy +15906
maandag 21 mei 2018 om 09:56
Ik bedoelde letterlijk wat jij zei. ;-). Een paar jaar terug zou ik er anders over denken maar de markt is zo op hol geslagen, als Ajax een degelijke Argentijn kan halen voor 8-12 miljoen euro, ga ik er van uit dat het een jongen is die wat gaat laten zien, en zijn waarde zal verhogen.
Younes is nu gratis vertrokken, maar zou obv een paar aardige maanden onder Bosz ook ineens 10-12 miljoen waard zijn, kostte Ajax slechts 1,5 miljoen, dacht ik. En wat te denken van Milik? Was geen topspits in zijn Ajax-tijd, maar ging voor ruim 30 miljoen weg, terwijl hij volgens mij Ajax maar 2-3 miljoen had gekost.
De voetbalwereld draait door, laten we hier in Nederland ook van profiteren, zou ik zeggen ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 09:56]
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 09:33
Nu Tadic nog ff binnen hengelen
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 09:44
Waar is de handtekening, is die gespot door iemand????
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 21 mei 2018 om 11:30
Ja heeft hij net aan mij gegeven.
Wat dacht je zelf?maak je niet druk komt allemaal goed.
Vind ik leuk
Radaje +1117
maandag 21 mei 2018 om 09:47
Als je overtuigd bent van zijn kwaliteiten, dan doet die 1,5 miljoen er niet toe. Die verdien je dan wel weer terug.
Vind ik leuk
Smithsonian +38149
maandag 21 mei 2018 om 09:55
Boeiend. Geld zat.

Het moet een aanwinst voor ze zijn.
Vind ik leuk
ajajaxaj +14
maandag 21 mei 2018 om 09:59
ik vind het maar een dure aankoop, inc. bonussen, een kleine 10 mln?! sinds het seizoen 12/13 spelend voor boca vervolgens in 13/14 verhuurd, in het seizoen 16/17 opnieuw verhuurd en heeft pas dit jaar op 25 jarige leeftijd een vasta plek in de achterhoede, als international ook vrij onbekend (arg -20 4 wed. os team 1 wed.) als ik zo naar zijn statistieken kijkt, lijkt het me toch een enorme gok voor dat geld, het zelfse gels voor bande en labyad. maaaar wie weet dat er weer een parel tussen zit...
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:11
Op je 25e nog bij Boca spelen en geen vaste waarde zijn lijkt me geen schande. Als jij bij Boca tegen de basis aanzit ben je nog top voor de top vd eredivisie.
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 21 mei 2018 om 11:33
Ronald de boer was ook verhuurt keerde terug en ajax won CL
Vind ik leuk
Bizzy +22494
maandag 21 mei 2018 om 10:04
Verstandige aankoop. Ajax en supporters gefeliciteerd !
Vind ik leuk
Come on Utreg +28472
maandag 21 mei 2018 om 10:10
Kost wat, heb je ook wat. Zeker een jongen in de leeftijdscategorie van rond 25.
Vind ik leuk
Erik7494 +1303
maandag 21 mei 2018 om 10:14
9,5 miljoen en dan sta je volgend seizoen in guur weer te voetballen op een kunstgrasveldje in fucking Emmen.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:53
Ik zie nog graag een rechtsback. Ik vind dat Rasmus Nissen Kristensen nog aardig wat stappen te maken heeft. Veltman is geblesseerd... Ik vond hem voor zijn blessure niet sterk spelen. Zeefuik blijft langer bij Groningen. Deze positie moet echt nog aangevuld worden. Wat vinden jullie?
Vind ik leuk
MN223 +1307
maandag 21 mei 2018 om 13:15
Ik vind dat als je Veltman en Zeefuik hebt, Orejuela en Kristensen koopt, Mazraoui daar neerzet en dan nog steeds geen fatsoenlijke rechtsback hebt, er iets mis is met het technische beleid.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:54
Anderhalf miljoen duurder das veul geld als je niks op de bank hebt staan maar een schijntje als je 200 miljoen op de bank hebt.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 10:55
Ik ben het er allemaal niet mee eens maar ach wie ben ik.
Dat Schöne nu zijn plekkie kwijt is vindt ik goed, maar dit gaat weer ten koste van carel eiting. Ajax is lekker bezig om zijn eigen filosofie te vernietigen.
Zoveel speler gaan er weg omdat ze geen kans krijgen. Denk aan tete riedewald bazoer. Talenten waarin veel (tijd) is geïnvesteerd. Echt zonde.
Nog zo'n speler is Kaj Sierhuis als ze niet oppassen. Die jonge is zo ontzettend goed, maar heeft zoveel spitsen voor zich. En dan verlengen ze met Klaas jan Huntelaar ik was altijd groot fan van hem maar laten we eerlijk zijn tegenwoordig is ie een stuk minder goed van de 5 kansen schiet hij er (misschien) 1 in. Dit komt naar mijn mening ook doordat de vleugelspitsen op recht een linkspoot en op links een rechtspoot staan, en zodoende gaan ze naar binnen en komen er aanzienlijk minder voorzetten. En dat is dodelijk voor je spits positie. Maar goed over Kaj die gaat zeker weg als hij niet optijd zijn kans krijgt. En zo zijn er nog veel meer goeie talenten verdwenen. Ik blijf zeggen we hebben het vroeger ook gekunt met eigen talenten 17 jarige die een champions league wedstrijd beslissen. En laten we eerlijk zijn heel veel mensen zeggen je moet ook ervaring in de ploeg hebben. Nou ik zal je wel zeggen dat het juist meestal de jonkies zijn met talent die het laten zien. En de ervaren mannen (schöne b.v.) die het laten afweten. De ligt Kluivert Neres Mazaroui die zijn de betere van ajax dit seizoen Schöne Veldman Huntelaar niet.
Vind ik leuk
Pilsje +144
maandag 21 mei 2018 om 11:03
Geweldige jeugdopleiding
Vind ik leuk
Shelbourne +5425
maandag 21 mei 2018 om 11:08
Veel geld voor een verdediger, is dit dan de duurste verdediger in Nederland ooit?
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 11:18
Portemonnee trekken voor een goede speler is prima.ervaring kwaliteit met een mix van jeugd.prima zo.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
maandag 21 mei 2018 om 11:22
Zo zou ik t ook doen met 5% kans op een prijs de komende jaren. Blijft de prijs hetzelfde haha
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
maandag 21 mei 2018 om 11:22
Hoe kan het zijn dat, naar eigen zeggen, Ajax de beste jeugdopleiding heeft van Nederland en deze spelers ook door laat stromen. Dan met een mix met aangekochte spelers (het overgrote deel) geen kampioen is geworden?
Volgens mij gaat het dan toch ergens fout.
Vind ik leuk
JanTa48 +6795
maandag 21 mei 2018 om 11:23
Slaagt hij bij Ajax dan is elk dubbeltje in het kwadraat terug verdiend. Ik knipper niet meer als ik zulke bedragen hoor of lees, Ziyech koste 11 miljoen.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 11:31
De beste links back van de eredivisie is Angelino
Vind ik leuk
aimdam +712
maandag 21 mei 2018 om 11:36
Heel veel commentaar hier op Ajax.
Het is waar dat we weinig prijzen hebben gewonnen de de laatste tijd, maar toch doet Ajax iets wel goed als je ziet dat het financieel erg voor de wind gaat.
Tuurlijk is het belangrijk dat de prestaties moeten volgen.
Maar iets doen we schijnbaar HEEL goed '-)
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:38
aimdam,
Iedereen mee eens Ajax doet het perfect.
Houden zo niets meer veranderen.
Vind ik leuk
Guust +5889
maandag 21 mei 2018 om 11:44
Nu nog een spits die alles er in knalt.
Vind ik leuk
Budazonen +429
maandag 21 mei 2018 om 12:00
Echt een zeurvolk hier. Spelen we met eigenjeugd noemen ze Ajax gierig. Kopen ze een goede verdediger die 10m kost is het een koopclub. Mensen wees blij dat Ajax kan kopen en opleiden. Hierdoor is Ajax recordmeister hehe.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:41
Budazonen,
Samengevat: Ajax is een gierige koopclub
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 14:06
Nee,als je 175 plus hebt, hoe kan je dan spreken van een koopclub? Leg me dat maar uit!
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 14:49
Koopclub is een door Ajax-volgers gelanceerde kreet, met een negative lading, gebruikt wanneer een betaalde voetbalclub bij een andere betaalde voetbalclub, de nog lopende verbintenis afkocht van een werknemer.

Je kreet 175 plus kan ik daarbij niet goed plaatsen.
A. Kan Ajax geen 175 miljoen euro aan middelen vrij maken om te investeren in spelers.
B. Hoe meer geld een voetbalclub zou hebben hoe meer ze zich kunnen gedragen als koopclub.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 14:57
Hoe kan een club als koopclub bestempelt worden als de opbrengsten van verkoop hoger liggen dan de uitgavens dmv kopen? Een City, PSG dat zijn koopclubs,die kopen meer dan dat ze verkopen.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 15:03
Jarinr10,
Niet de spelregels onder de wedstrijd veranderen.
PSV was/is een koopclub ongeacht de verkopen.
Verkoop is nooit een parameter geweest bij de term koopclub.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 15:05
Dus als je voor 300 miljoen verkoopt en je investeert voor 200 miljoen,dan ben je een koopclub? Rare beredenering zeg!
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 15:45
Niet mijn redenering.
Dit is conform het jaren lange geblèr van die beursbengels.

Jou redenering Ajax koopt een speler van 5 miljoen en verkoopt hem weer voor 10 miljoen is dus geen koopclub.
Een voetbalclub koopt dezelfde speler voor 10 miljoen en gaat voor voetbal en laat de speler uit zijn verbintenis lopen en is dus een koopclub.

Overigens is het afkopen van een verbintenis door een betaald voetbalclub gangbaar (en buiten Nederland dan) heel normaal. De bankboekjes hebben hier een negative lading aangegeven en natuurlijk gaat het gezegde "wie de bal kaatst ...." ook hier op.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 15:54
Nee,een koopclub ben je voor mij als je een sjeik of een Rus nodig hebt om een hogere positie op de ranglijst te krijgen.Extern geld gebruiken buiten de begroting om.Als je spelers door topclubs weggekocht worden voor grote bedragen,dan heb je geen andere keus om te kopen.Feitelijk gezien hebben we in NL geen koopclubs, misschien Vitesse, met die Russische eigenaren die elk jaar wat bijleggen,maar dat is nog niet zo exorbitant.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 16:13
Ik ben die term hier wel 1000+ keer tegengekomen Jari (Jari was genieten) in het overgrote gedeelte gebruikt door een Ajacied, en bijna altijd gericht tegen Twente of PSV.

Volgens mij lopen daar geen Sjeik of Russen rond. Het is simpel Jari, wie met slijk gooit krijgt vieze vingers.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 21 mei 2018 om 17:02
Haha dat is zeker waar! We zitten gewoon in een opleidingscompetitie en ja was een enorme fan van Jari,bijna de perfecte nr 10.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 13:21
Recordmeister true.. maar Europees heeft t nu niks te zoeken ... elke euro middenmoot is angstgegner
Vind ik leuk
Setovitch +1422
maandag 21 mei 2018 om 13:10
Godzijdank iemand 23+ lijkt me dat er ook nog tadic bij moet komen en nog een ervaren rechtsback zou mooi zijn ook voor leeftijd gemiddelde...
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 13:10]
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 13:17
Eerst zien dan geloven ...niet lullen maar poetsen ...gouden bergen beloven...
Vind ik leuk
RBDK +155
maandag 21 mei 2018 om 16:04
Wat is de startopstelling van Ajax tijdens de eerste wedstrijd van volgend seizoen? Ik denk:

Keeper: Van Leer
Verdediging: Kristensen - Magallan - Wober - Tagliafico
Mid: Van de Beek - De Jong - Schone
Aanval: Labyad - Dolberg - Neres
Vind ik leuk
FACT +2324
maandag 21 mei 2018 om 21:01
Drie Nederlanders!

Gaaf!
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 16:09
vreemdelingen legioen 3
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:40
Toch wel lekker dat overmars zonder een stem van bergkamp gewoon geld kan uitgeven en voor het begin van het seizoen de selectie compleet heeft.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:45
.