'Arsenal denkt aan Spaans trainersduo: topfavoriet in Londen voor gesprekken'

'Arsenal denkt aan Spaans trainersduo: topfavoriet in Londen voor gesprekken'

Gepubliceerd: maandag 21 mei 2018 om 17:22ma 21-05-2018 om 17:22

Unai Emery lijkt een belangrijke kandidaat te zijn om Arsène Wenger op te volgen bij Arsenal. Volgens diverse Britse media gaat de 46-jarige Bask op korte termijn met The Gunners om de tafel.

Emery won als trainer van Sevilla drie keer op rij de Europa Leagues en verdiende daarmee een transfer naar Paris Saint-Germain. In twee seizoenen tijd kon Emery één Franse landstitel, twee Franse bekers, twee supercups en één Coupe de la Ligue op zijn palmares bijschrijven. De Champions League kon hij PSG echter niet bezorgen, waardoor de Bask inmiddels is vervangen door Thomas Tuchel.

Volgens onder meer Sky Sports verblijft Emery in Londen om oriënterende gesprekken met Arsenal te voeren. Mikel Arteta lijkt hierdoor een pas op de plaats te moeten maken: de 36-jarige assistent-manager van Manchester City was enige tijd in beeld om Wenger op te volgen, maar wordt mogelijk benaderd voor een rol als assistent van Emery.

Plaats een reactie

Kopstootje +9639
maandag 21 mei 2018 om 17:32
Niks voor Seedorf?
Vind ik leuk
DrDeef +2360
maandag 21 mei 2018 om 17:54
Inderdaad, niks voor Seedorf.
Vind ik leuk
Twente +191
maandag 21 mei 2018 om 17:38
Dat lijkt mij de beste optie. Ik denk dat emery arsenal weer mee laatbdoen om de prijzen
Vind ik leuk
Smithsonian +38216
maandag 21 mei 2018 om 17:41
Betere optie dan arteta.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93868
maandag 21 mei 2018 om 17:58
Dat lijkt mij een verstandige keus van Arsenal.
Vind ik leuk
Kuip +9136
maandag 21 mei 2018 om 18:30
In Engeland weten ze al jaren dat hun eigen trainers er niets van kunnen. Bijna alle ploegen hebben een buitenlandse trainer.
Wanneer dringt het besef door in ons land? Als onze topclubs ook buitenlandse trainers hadden, dan was ons voetbal niet zo afgegleden.
Wij rommelen liever door met de van Bronckhorstjes, Cocuutjes, de Boertjes en Keizertjes. Tactisch, didactisch en psychologische onbenullen.
Vind ik leuk
COYG +7620
maandag 21 mei 2018 om 19:20
Klopt wel inderdaad. Weinig successen met landgenoten in Nederland. Voornamelijk zijn ze goed in het buitenland. Kijk maar naar Barca. De meeste successen zijn behaald door de buitenlanders. Wel gaan we dan terug naar de tijd dat Oostenrijk en Hongarije de beste landen ter wereld waren. Jaren 70 dus.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 19:03
Ik vermoed dat ze Arteta nog te onervaren vinden. Dat ze een beetje hetzelfde idee hebben als Ajax eerst met keizer. Dus dat Emery de eerste paar jaar hoofdtrainer is en arteta hem daarna moet opvolgen
Vind ik leuk
Marco S +6555