Eredivisie gaat mogelijk al in juli starten: 'Hopelijk snel een nieuwe opzet'

    Eredivisie gaat mogelijk al in juli starten: 'Hopelijk snel een nieuwe opzet'

    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:10

    De Eredivisie CV overweegt sterkt om voortaan eerder aan het nieuwe voetbalseizoen te beginnen. De afgelopen jaren vond de eerste Eredivisie-speelronde steeds plaats in augustus, op het moment dat de voorrondes van de Europese competities al in volle gang zijn.

    Dit seizoen werden AZ, Vitesse en Feyenoord vroegtijdig uitgeschakeld in de Europa League. Hierdoor werd er links en rechts gepleit om de Eredivisie al in juli te laten beginnen, waardoor de Nederlandse clubs fitter en beter voorbereid aan de Europese wedstrijden kunnen beginnen. "Het is goed om dit mee te nemen in de discussie over het volgende seizoen nadat we hopelijk in november een nieuwe competitieopzet kunnen presenteren en invoeren", vertelt Eredivisie CV-directeur Jacco Swart aan De Telegraaf.

    Of het ook daadwerkelijk zo ver gaat komen, is echter nog maar de vraag. De Eredivisie-clubs hebben in het verleden al gesproken over een vroegere start van de competitie, maar gaven destijds een negatief advies af. "De meerderheid van de clubs zag dat niet zitten vanwege de vakanties en omdat het sluiten van de transferwindow dan nog langer op zich laat wachten", herinnert Swart zich.

    Lees meer over:Eredivisie

    Poll

    Eredivisie-voetbal in juli: zie jij het zitten?

    (1648 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ale +4321
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:15
    Prima aktie. Meteen een transferverbod na de start vd competitie en klaar is kees.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:25
    Da's wel heel onhandig als de rest van Europa dat niet doet.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5568
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:11
    Simpel, uitgaand transferverbod per 1 juli.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1895
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:13
    Je bent echt een heel speciaal kind.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:57
    Je kunt toch gewoon de spelers korter vakantie geven, of eerder laten gaan? Als je eerder begint ben je ook eerder klaar met de competitie.
    Vind ik leuk
    13 +11327
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:04
    Al in juli beginnen, zal bezoekersaantallen geen goed doen i.v.m. vakantie. Europees gezien, lijkt het echter wel een goede zet te zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:53
    Schaf de Play-offs af. Kunnen ze eerder op vakantie en dus eerder starten met voorbereiding. Dan speelt ook het beste team van dat jaar EL.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:06
    Inderdaad. Wellicht de domste regel ooit verzonnen.. eindstand is eindstand.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2519
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:55
    Waarom een pauze..
    Je kunt het best direct doorgaan zonder pauze.
    Vind ik leuk
    Sanji +935
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:18
    Simpel, dat mag niet volgens de Nederlandse wetgeving.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5568
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:20
    Welke wet bepaalt dat? Ik ben niet zo thuis in onze wetgeving.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:00
    Omdat het gelul van hem is... er is geen wet die dat verbied.
    Vind ik leuk
    Arbee +2059
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:28
    Het is geen gelul, het mag gewoonweg niet. Nederland is een Schengenland, wat inhoudt dat wij ons aan het Schengenverdrag te houden hebben. In dat verdrag is onder andere vrij verkeer van personen en goederen tussen Schengenlanden opgenomen.

    Als jij clubs verbiedt hun spelers na datum X of Y te verkopen, vraag je ze in principe om dat Europees verdrag te negeren en dat mag niet. Sterker nog, wettelijk gezien kun je op elk moment spelers kopen en verkopen.

    De transferwindows zoals wij die kennen zijn heel strikt genomen dan ook geen transferwindows, maar windows waarin je nieuwe spelers kunt inschrijven bij de voetbalbond.
    Vind ik leuk
    davidben +4608
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:43
    Dit heeft niks te maken met een vroege start van de competitie. Transferwindows blijven gewoon op dezelfde manier gehandhaafd. Inschrijven bij de KNVB wordt slechts aangepast.
    Het is dus wel degelijk mogelijk. Het probleem is dat Ajax en PSV met een halve selectie aan de competitie moeten starten wanneer er een groot toernooi wordt gespeeld. De stem van de grote clubs, clubs die Europees spelen, zal zwaar wegen. Dit is gewoon populair geneuzel van Jacco Swart. Onnozel zelfs.
    Vind ik leuk
    Arbee +2059
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:04
    Ik reageerde enkel op de stelling van Verschrikkelijke Ikke die stelt dat het gelul is dat een uitgaand transferverbod tegen de wet is. Dat heeft verder inderdaad ook niks met een eventuele vervroegde competitiestart te maken. Ik kan me overigens prima vinden in de bezwaren die je maakt en kan mij ook niet voorstellen dat de topclubs hier zomaar mee akkoord gaan
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 23:06
    Je kunt alleen perk stellen aan inkomende transfers qua deadline inschrijven. Zo zie je ook altijd dat als onze transferdeadline is geweest, dat ze de niet-verkochte spelers nog in Rusland of Turkije proberen te slijten. (Die vaak 1 of 2 dagen later de boel dicht zetten).

    Schengen heeft niks te maken met datum stransferdeadline, wel met aantal buitenlanders regel. Schengen verbiedt restricties omtrent inperken aantal EU spelers tov NL spelers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:40
    In Engeland is de transferwindow.. toch ook vervroegd?
    Vind ik leuk
    Sanji +935
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:53
    Hij stelde het verbieden van vertrekkende spelers na een bepaalde datum voor. Dit mag niet.
    De transferwindow is in Engeland vervroegd, wat inhoudt dat een club geen spelers meer mag kopen, maar dat betekent niet dat spelers niet mogen vertrekken.

    Een speler is vrij om ten alle tijden te vertrekken mits er een vergoeding tegenover staat die proportioneel is met de duur van zijn contract.
    Vind ik leuk
    Arbee +2059
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:43
    Heel strikt gezien is zelfs dat niet helemaal juist. Spelers mogen op elk moment aangekocht en verkocht worden. De beperking die de voetbalbonden opleggen zitten hem in een inschrijfperiode. In theorie kun je dus in november of maart een speler kopen, maar kun je hem pas speelgerechtigd krijgen in de eerstvolgende inschrijvingsperiode.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 23:09
    Ook dat is niet helemaal waar. Het is niet inschrijven maar overschrijven. Een transfervrije speler mag wel in november komen en meteen spelen.
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:53
    Dat kan de knvb best instellen.. alleen zijn er wel wetten omtrent iemand aan het contract houden. Spelers kunnen 3, 4, 5 keer zoveel verdienen in het buitenland. Als er dan een zaak wordt aangespannen dan moet je de speler laten gaan..
    Vind ik leuk
    Sanji +935
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:47
    Nee dat kan dus niet, dus tegen de Nederlandse en Europese wetgeving. Een werknemer moet vrij zijn om te gaan en staan buiten zijn contract om.
    Als dus zijn contract wordt afgekocht of er in zijn contract staat dat hij voor bepaald bedrag mag vertrekken en een club dat een speler mag aantrekken hem koopt. Moet hij vrij zijn om te gaan.

    De rechterlijke macht heeft al meermaals aangegeven dat de vrijheid van werknemers erg hoog staat.

    Dus zover ik weet kan je wel de werkgever limieteren maar niet de werknemer.
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:15
    Dus je zegt hetzelfde als ik? Met als verschil dat ik denk dat de knvb de transfermarkt wel dicht kan gooien zoals de fa.. of dat verstandig is weer wat anders..
    Vind ik leuk
    Sanji +935
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:04
    Nee wat jij zegt: 'dat kan de knvb' best instellen.
    En aangezien mijn onderwerp was dat de knvb uitgaande transfers niet kan verbieden volgens de wet. Wat iemand hierboven opperde.

    Betekende jou reactie dat jij aangaf dat dit inderdaad zou kunnen. Wat dus niet kan. Dus we zeggen niet hetzelfde.
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    zaterdag 18 augustus 2018 om 18:33
    Uitgaand niet idd.. dat zeg ik ook.. ik doelde op inkomend net als engeland..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:41
    Dat kan niet
    Vind ik leuk
    tannat +12170
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:54
    Ik ben voor een scandinavische/russiche opzet: Het seizoen van half maart t/m oktober. Voor de supporters ook veel beter.
    Beter weer. Je zou zelfs een korte zomerstop kunnen ingelasten
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:02
    en dan tussen de seizoenen in europees spelen...?
    Vind ik leuk
    tannat +12170
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:10
    Het liefst zou ik dit geharmoniseerd zien binnen de Uefa
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:14
    zitten veel te veel haken en ogen aan. zomerstop van 5 weken ivm met de nederlandse vakantiespreiding? ek en wk wanneer? januari/februari?? europese finales ook?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:36
    Of gewoon de scandinavie seizoen van 1 feb tot 1 dec met 4 weken zomer stop voor vakantie
    Vind ik leuk
    2cents +53422
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:37
    Wij zijn in transferland de onderliggende partij. Teveel landen die in ons land de beste spelers weghalen sluiten nu nog na ons. Dat betekent dus dat je beste speler na de deadline kunnen worden verkocht zonder dat je hier wat voor kan terughalen. Slecht plan dus.

    Nederland moet hierin gewoon mee met de meerderheid van de grote landen.
    Vind ik leuk
    Ale +4321
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:08
    Transfeverbod geld voor in en uitgaande transfers. Dus dat maakt niet uit toch?
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1895
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:14
    Vandaar dat na het sluiten van de markt in Januari, spelers nog naar Rusland en Turkije kunnen.
    Vind ik leuk
    2cents +53422
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:22
    Geldt alleen voor IN.
    Vind ik leuk
    Ale +4321
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:29
    Dan moeten ze dat ook maar veranderen;)
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7039
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:15
    Hoe willen ze dat doen in jaren van wk en ek dan? Niet dat wij daar aan mee doen, maar er zijn toch spelers van NL clubs die er wel naartoe gaan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154431
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:15
    In een niet ek wk jaar is er ruimte. Daarom is het onbegrijpelijk dat de KNVB de Europees spelende clubs qua programma niet tegemoet komt . Ajax en psv vrij geven rondom de komende cl wedstrijden kost geen drol
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:18
    Je hebt een punt, maar is het ook niet zo dat 2 wedstrijden in 1 week geen probleem moet zijn. Je kan nog niet spreken van vermoeidheid.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    stratumseind +154431
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:19
    Klopt maar alle kleine beetjes helpen om tegen het grote geld op te boksen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:21
    We moeten in Nederland niet de illusie hebben dat we ooit nog een kans maken tegen het grote geld.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154431
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:24
    Nee inderdaad maar de categorie die “ ons” aan het inhalen is ( denemarken oostenrijk Tsjechië etc) kunnen “ we” wel voor blijven . Daar kunnen alle kleine beetjes bij helpen.

    PSV’er Ajax hebben 2 kut tegenstanders , alles zou in het werk gesteld moeten worden om de ideale situatie te creëren
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 12:52]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:35
    Ik denk niet dat door teams vrij te geven voor de CL echt resultaat zou boeken. We spelen al zo weinig wedstrijden in Nederland dus af en toe 2 in 1 week zou nooit een probleem mogen zijn.
    Ajax en PSV moeten gewoon beter worden zodat ze iedereen in de eredivisie met 2 vingers in de neus kunnen oprollen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:25
    Tegen het grote geld zijn we inderdaad niet op gewassen. Maar als we nou dat totaal voetbal combineren met een killer mentaliteit van heb ik jou daar 😱 dan kunnen we nog best meestrijden en misschien heel soms zelfs een finale halen of zelfs winnen 🤔😋
    Vind ik leuk
    Bjvideler +844
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:26
    En toch had een Nederlandse club de EL finale gehaald en komen er regelmatig spelers naar de Eredevisie die ergens anders naar het grote geld konden gaan?

    Tadic en Lozano bijvoorbeeld.

    Idd, we kunnen niet tegen Barca, Real etc op maar met eem betere opzet en dit soort veranderingen wel met de Europese Subtop.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:40
    Tadic en Lozano zijn hier omdat er met "groot geld" gestrooid is. De enige manier om nog aan te haken is gewoon geld.
    Met een of andere debiele belgische opzet gaan clubs er niet opeens tientallen miljoenen op vooruit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:06
    Mja dat waren behoorlijke inkomende transfers, is ook mogelijk gemaakt in voorgaande jaren.
    Toch staan deze uitgaven in schril contrast van het echte grote geld. Bedragen die Ajax met 1 transfer weer terug bij af brengen.
    Laten we hopen dat de huidige trend successen zal opleveren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:46
    Structureel mee doen is ook allang voorbij gevlogen, maar clubs als PSV en Ajax maken degelijk kans om zo nu en dan een finale te spelen.
    Als je daar geen geloof in hebt kan men meteen stoppen met voetballen.
    Je zag het aan PSV toen ze met pingels eruit vlogen tegen A. Madrid. Je wordt niet weggetikt en maakt kans om verder te komen.
    Ajax was er dichtbij met el. Niet dat Ajax verloor van grote geld waar Man United in zwemt, maar verloor omdat het kinderen tegen mannen was.
    Ervaren spelers naar Nederland halen wat minder kost is zeker mogelijk alleen je moet er goed kijk op hebben. Marcel deed dat bij PSV perfect en je kan niet spreken van geluk.
    Dus er is zeker hoop.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:03
    Weggetikt misschien niet, maar die Griezman heeft toch wat kansen lopen missen tegen PSV. Daarnaast heeft PSV in 210 minuten 1 bal tussen de palen gekregen.

    Ik zeg: slecht voorbeeld voor je betoog!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:39
    Het beste lijkt mij om de transfermarkt eerder te stoppen, maar dat is natuurlijk een droom die nooit werkelijkheid gaat worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154431
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:47
    Dat ligt weer in handen waar je geen invloed op hebt
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:49
    Nee die gaan natuurlijk nooit toegeven.
    Vind ik leuk
    Wilex +1037
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:39
    Ik weet niet of die transfermarkt het probleem is.
    Die goede spelers worden ook gewoon weg gekocht als de transfermarkt een maand eerder sluit.
    Sterker nog nu kan je vaak nog in de eerste voorrondes beschikken over je beste spelers die later weg worden gekocht.
    Stel er meld zich op de laatste dag een club voor Ziyech dan heeft Ajax er nog wel profijt van gehad in de jacht op een CL ticket.
    Sanchez speelde vorig jaar ook nog mee in de eerste voorronde met Ajax.
    Komt ook nog bij dat de buitenkansjes voor Nederlandse clubs zich meestal pas voordoen in de laatste dagen waar spelers bij grote clubs nog weleens buiten de boot vallen en ze daar een oplossing voor zoeken.
    Neem een Traore bij Ajax of een van Ginkel bij Psv.


    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6093
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:41
    ja tegen die 2 miljoen van trentin, kunnen we dus nooit op.
    Vind ik leuk
    HanV +3993
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:41
    Het punt is hier toch meer dat andere competities al bezig zijn. De Slowaken zijn al 21 juli begonnen met hun competitie. Trencin speelde al EL op 12 juli.
    Kairat speelt in een competitie die loopt van maart t/m november.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:56
    Wordt wel degelijk rekening mee gehouden. Ajax en PSV spelen vaak op zaterdag dit soort dagen vanwege de Europese wedstrijden. Ze vrij geven zou wel kunnen, maar dan moeten ze ook langer door, eerder beginnen aan de competitie of later in het seizoen nog eens midweeks spelen. Je lost het probleem daarmee dus niet op, maar verschuift het alleen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37897
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:00
    Betrap ik je weer op een inhoudelijk sterk beargumenteerd punt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154431
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:01
    Ik kies zo mijn momenten......
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:47
    jawel wedstrijden verplaatsen etc.. en dat is iets waar clubs niet op zitten te wachten verplaatsing van duels in de krappe tijden.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2494
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:15
    Ik zie meer heil in een het creëren van meer weerstand door zoals in België een kampioens- en degradatiepoule te maken waardoor topclubs vaker tegen elkaar spelen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    Basschot +2028
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:37
    Heb van de week de nr 2 van België gezien tegen de nr 2 van Nederland.. lijkt er niet op dat de Belgische competitie beter is..
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2608
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:15
    Zelfde discussie als ieder jaar. Toch durven we nog niet eens kunstgras te verbieden...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:22
    Het kunstgrasprobleem lost zichzelf gelukkig op.
    Vind ik leuk
    2cents +53422
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:16
    De combi Europese voorrondes en de late sluiting van transfertermijn maakt dit echt ondoenlijk.

    Waarom de voorrondes niet direct ná het seizoen worden gespeeld is mij een raadsel. De kleinere landen krijgen van de grotere steeds minder kans zich te plaatsen voor de CL, pak dan als kleinere landen dan in ieder geval de voorrondes terug.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4323
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:16
    Allemaal lapmiddelen. Een kleine competitie met gezonde clubs is de enigste juiste optie maar daar is lef voor nodig en dat hebben ze niet bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:19
    We hebben op dit moment vrijwel alleen gezonde clubs in Nederland. Alleen Den Bosch zit nog in cat. 1 en zal daar spoedig ook weg zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:33
    Vrijwel alleen gezonde clubs??
    En dan alleen den Bosch noemen 😂 leuk die categorieën maar er zijn toch wel heel wat meer clubs met een ongezonde bedrijfsvoering. Er staan er meer aan de afgrond dan je denkt.
    Er worden regelmatig bij verschillende clubs constructies verzonnen om het hoofd boven water te houden.
    En dit is niet iets van de laatste paar jaar 😉
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:38
    Alle clubs in cat. 2 kunnen gewoon hun kosten dekken, hoe ze dat doen maakt niet uit, dan ben je gewoon gezond.
    Alleen roda heeft nog echt problemen maar die zullen spoedig wel gekocht worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:51
    Ja het is maar net hoe je er naar kijkt.
    Als je schulden mee neemt in de begroting (het afbetalen ervan) dan kun je spreken van een kostendekking. Maar of dit een gezonde bedrijfsvoering is?
    Leuk voor de statistieken is het zeker want je kan een mooi verhaal verkopen.
    Dusja wat is je definitie van gezond?
    Vind ik leuk
    Leggooafca +126
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:17
    Laat eerst die transferperiode maar eerder stoppen... voordat er zulke ongein komt
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:17
    Als ze dan besluiten om de transferdeadline ook te vervroegen net zoals in oa Engeland ben je van 1 struikelblok af en nu is de voorbereiding ook al in de vakantie dus daar mag wat mij betreft het probleem niet liggen
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:32
    Maar in Engeland blijft het wel raar dat er nog wel verkocht kan worden maar niet meer gekocht.
    Vind ik leuk
    Basschot +2028
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:39
    Zodat ze spelers kwijt raken die toch niet het eerste gaan halen
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:12
    Onze transferwindow is niet van belang. Het gaat er toch om dat er niet nog mensen op het laatst worden verkocht. Dan is het van belang dat de transferwindows van Engeland, Spanje, Duitsland en Italie eerder dicht gaan. Hoe langer onze ten opzichte van die van hun open is hoe beter eigenlijk.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14767
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:22
    Super, ben je als club bijna twee maanden serieus bezig, worden opeens je vier beste spelers verkocht omdat de transferdeadline pas eind augustus is.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:31
    Begin september zelfs pas dit jaar.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14767
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:39
    En in veel Europese landen is de transferdeadline al verstreken, laat de KNVB liever eerst de deadline gewoon vervroegen naar 31 juli..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:41
    Een dag voor de eerste speeldag lijkt me het beste, je ziet nu ook in Engeland dat er daardoor veel minder paniekaankopen worden gedaan.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14767
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:25
    Dat zou ook kunnen..
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:12
    Dat is alleen maar nadelig voor Nederlandse clubs.
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:16
    Dat heeft helemaal geen zin. De transferdeadline dichtgooien betekent alleen dat je geen spelers meer mag halen. Kortom, het is juist niet slecht als die van ander (grote) competities eerder dichtgaan dan die van ons.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14767
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:50
    Dus dan eigenlijk die van iedereen dicht op 31 juli en die van ons op 31 augustus?
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:54
    Ja dat zou geen slechte situatie zijn voor ons.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:25
    Geen nacompetitie maar voorcompetitie spelen. Dan staan de sterkste teams van dat moment inneredivisie waardoor die ook spannender word
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:23
    Goed idee. Dit betekent dat de competitie voor de subtop 3 weken eerder begint.
    De winnaar is klaar voor een goede pot voetbal tegen clubs van het 3e garnituur.
    Vind ik leuk
    HanV +3993
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:51
    Er zal ook wel een termijn zijn waarop de clubs bekend moeten zijn voor de EL, want de UEFA wil dan eerst de boeken inzien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 23:31
    Kan toch niet. Nu is het al een hele opgave voor promoverende of degraderende club financieel en sportief de transitie te maken!

    Of wil je alleen play-offs om Europees voetbal verplaatsen. Dan geldt het in mindere mate, maar nog steeds.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 23:33]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:32
    Ja de play-offs verplaatsen vind ik geen slecht idee. Dat zijn potjes om het echie en de prijs kan direct met hetzelfde team uitgepakt worden.
    Vind ik leuk
    Marco S +4257
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:26
    Dan ligt het veld in Venlo er wel goed bij in de zomermaanden..
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:31
    Ik weet niet of eerder starten AZ, Feyenoord en Vitesse geholpen had bij betere prestaties in Europa.
    Zolang het transferwindow zo lang open blijft heeft dat weinig zin. En zoals nu na een WK is het ook niet handig.
    En hoe wil je mensen naar de stadions krijgen als er nog volop vakantie gevierd wordt.
    Ook moet de UEFA en of FIFA eerst de transferwindows maar eens gelijk trekken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    Basschot +2028
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:41
    Dan mis je maar een wedstrijdje.. beter dat dan dat we in Augustus geen clubs meer hebben in de EL
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:14
    Des te vroeger je toe wilt slaan op de transfer markt, des te duurder spelers zijn. Voorbeelden zijn Blind en Magallen. Het zou echt slecht zijn voor Nederlandse clubs als de deadline wordt vervroegd.

    Clubs kunnen nu toch ook eerder aankopen doen, daarvoor hoeven ze de deadline toch niet af te wachten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +557
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:38
    Prima, nu de play offs voor Europees nog weg
    Vind ik leuk
    Buon +0
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:43
    Dan is het goed alles aan te pakken. Ere- divisie en eerste divisie 16 clubs. Alle jong teams in ere en eerste divisie jong. Transferwindow tot start competitie. Verplichte degradatie van laatste 2 teams en promotie van eerste twee teams per divisie. Derde team via onderling play-off
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:01
    Ze kunnen beter 20 ploegen in de Eredivisie hebben. Er zijn genoeg ploegen in de Eerste divisie die makkelijk in de Eredivisie kunnen meekomen.
    Vind ik leuk
    FcuFan1988 +177
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:18
    dat roep ik al jaren maarjah xD gebeurt ook niet sparta twente nec roda rkc cambuur zijn allemaal leuke clubs om erbij te hebben in de eredivisie als je er daar 2 van toevoegd met daarbij de laatste 2 is direct gedegradeerd en de nr 18 en 17 16 en 15 spelen play offs voor degradatie moet je eens kijken wat voor een weerbaarheid je creeërt.
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:20
    Er zijn genoeg ploegen in de Eredivisie die eigenlijk niet mee kunnen na qua niveau. Met die teams kunnen ze mee ja. Maar die moeten er juist uit.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:40
    Maar dan blijven er nog steeds genoeg teams over die qua nivo niet meekunnen met Ajax of PSV. Het wordt alleen maar saaier en als we naar een Belgische constructie gaan, dan wordt het alleen nog erger..

    Ik denk dat je door meer ploegen toe te laten, meer wedstrijden en diversiteit krijgt. Je creeert ook meer strijd tussen de 'middengroep' en meer strijd tussen 'degradatie' kandidaten. Daarbij geeft het veel middenmoters meer stabiliteit, waardoor ze aan zouden kunnen haken bij de subtop. Je ziet ook in Engeland dat de 'subtop' groter is dan in Nederland en dichter tegen de top aanzit en ook in de Engelse (sub)top zijn de financiele middelen aanzienelijk verschillend. Daarbij zouden meer wedstrijden ook meer kijkgelden, toeschouwers en sponsorgelden opleveren (zeker voor de kleinere clubs die nu in de eerste divisie spelen). Daarnaast heb je meer zicht op echte talenten die op de Nederlandse velden rondlopen, want de Eerste divisie is geen goede graadmeter.

    Play-offs mogen wat mij betreft geheel afgeschaft worden, of de nummer 3 van de Eerste Divisie een beslissing duel geven tegen de 3e van onderen in de Eredivisie. Play-offs voor Europees voetbal zijn gewoon dom te noemen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:43]
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:51
    Trouwens, een ander idee zou een scandinavische competitie kunnen zijn (naast de nationale competitie).

    Die laat je van start gaan na de winterstop (zodra minder landen/clubs in Europa actief zijn). Je laat (als voorbeeld) de beste twee clubs (die niet meer in Europa actief zijn) van Nederland, Belgie, Denemarken, Schotland en Zweden toe. De reisafstanden zijn dan vaak niet al te groot en dat worden wat hele leuke goed bekenken wedstrijden. Hiermee kunnen extra inkomsten en extra wedstrijd ervaring mee worden verdiend.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +685
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:56
    nu exusses zoeken zelfs zonder training had feye en az moete winnen van 2kroegelftalle
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:56
    Goed plan! Eerder beginnen en transfermarkt dicht voor aanvang competitie.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:58
    Goed idee (niet dus) als je bedenkt dat er ieder 2e jaar een EK of WK wordt gespeeld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:04
    LEUK VOOR ALLE SEIZOENSKAARTHOUDERS DIE OP VAKANTIE ZIJN. #KNVBMAFFIA !!!
    Vind ik leuk
    fons2018 +783
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:06
    Onzin de clubs die zich plaatsen moeten zelf gewoon vroeger beginnen met de voorbereiding en zorgen dat er strijd is .

    En als er toch besloten word om vroeger te beginnen moet ook de transfermarkt veel eerder dicht dat vind ik nog erger .
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:26
    Goed plan maar dan moeten alle Europese competities uit hetzelfde aantal ploegen bestaan, alle competities dienen tegelijk te starten en te eindigen, bij voorkeur half mei. 2 - 3 weken vakantie. Vanaf 1 juni tot en met 30 juni de transferwindow voor alle competities. Aanvang alle competities vanaf 1 juli en vanaf 3e week juli aanvang voorrondes Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    Sota +78
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:39
    Lekker in halflege stadions voetballen ivm vakanties. Niet een heel best idee, zeker niet icm transferwindow.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:39
    Maar dan ook de transferwindow eerder op slot gooien. Anders een slecht plan!
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:23
    Daar hebben we dus geen macht over, want we kunnen hem alleen dichtgooien voor onszelf (geen spelers meer kopen). Het is dus een slecht plan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:39
    ze willen nog minder publiek en zijn knettergek geworden schaf dan gelijk de winterstop maar af!! en en optyen met jullie achterlijke plannetjes stelletje lutsers!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:53
    En het dan vreemd vinden dat de stadioms half leeg zijn omdat veel mensen nog op vakantie zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:57
    Gewoon lekker in de vakantie voetbal kijken wat is daar verkeerd aan??
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +448
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:00
    Hmmm oke dus wanneer begint trencin met de voorbereidingen en competitie of dat clubje waar az tegen moest... want als zij net zo lang bezig zijn als
    De Nederlandse clubs dan is dat gewoon een kut smoes.

    Heeft meer met gebrek te maken aan kwaliteit en geloof of gebrek aan zelf vertrouwen en onderschatting... zo een trencin klapt er wel op en doen alle 11 100 procent hun best... bij feyenoord niks terug gekocht wat feyenoord echt top kan gaan maken je haalt alleen clasie terug en denkt dan al versterkt te zijn?!?!? Niet dus we zijn gewoon te laks. Psv en ajax zijn wel op tijd versterkt en zie ze het wel halen als ze zo een club maar niet onderschatten.

    Dus een competitie eerder laten beginnen heeft weinig nut denk ik. Dat betekent dat je eerder je voorbereidingen nodig hebt je team op tijd moet hebbe ingekocht en als je de lul bent haalt een engelse club voor data je speler weg en wat ga jij als club dan als versterking halen???
    Vind ik leuk
    Cookee +9906
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:12
    Dan moet je ook 3 clubs uit de 1e div laten promoveren, dan kan je met 21 clubs spelen, meer waar voor je geld, meer kans op doorbreken van talent.
    En gewoon in de winter doorspelen dat kan makkelijk met 10 graden boven nul.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:28
    Alsof dat het probleem oplost.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3014
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:29
    Wat een onzin zeg. Net of het dan beter gaat. In NL moeten we eens gaan kijken naar mentaliteit, want dat is bij de meeste ver te zoeken. Onderschatting daar zijn we op dit moment het beste in van Europa.
    Mooi laten staan zoals het is.
    Vind ik leuk
    Ron777 +58
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:43
    Als nu die voorrondes voor cl en el gelijk na afloop van het seizoen worden gespeeld dan is de conditie er nog en je kan dan op 2 keer per week spelen doordeweeks en weekend dus binnen maand klaar dan in het nieuwe seizoen de poule fases iedereen klaar er voor
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:08
    Het is toch niet zo moeilijk om de transferperiode te verplaatsen naar 01/07 tm 01/08?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:23
    T hele systeem moet op de schop.gewoon tickets uitdelen op basis waar je als club op de Europese lijst staat.Als Feyenoord t dan verneukt hebben ze alleen hun eigen ermee.Het is toch vd zotte dat iedere club in NL hieronder moet lijden!
    Vind ik leuk
    Spekholz +462
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:31
    Play offs weg en alles is opgelost..
    Vind ik leuk
    FCKip +590
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:31
    Mooie gedachte, maar Europees stel je niks meer voor... dus iets eerder beginnen helpt daar ook niet bij.
    Vind ik leuk
    bully302 +128
    zaterdag 18 augustus 2018 om 18:10
    Moet toch niet gekker worden daar in Zeist.
    De clubs moeten eerder starten met trainen en fysieke inzet en niet net doen oh wij doen dat wel even.
    Want die tijd is allang voorbij.
    Wat de KNVB moet doen is de kunstgras velden eruit flikkeren dan doen ze wat goeds
    Vind ik leuk
    ritje +105
    zondag 19 augustus 2018 om 06:26
    hallo, Ja eerder beginnen! NED heeft het meeste last van transfers! Want bij ons kun je nog goedkoop kopen! het gevolg dat de grote clubs? nog niet klaar zijn om europees te spelen! dan zijn onze clubs nog niet ingespeeld, In die oostblok landen hebben ze niet zoveel verloop van spelers! Dus daarom hebben wij zoveel moeite met ze.Die zijn beter ingespeeld. Dus eerder beginnen is zo gek nog niet! Want het bewijs heeft AZ feyenoord en Vitesse gelevert! Want zo komen we niet verder! mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Eredivisie gaat mogelijk al in juli starten: 'Hopelijk snel een nieuwe opzet'