AS Roma neemt Kluivert op in selectie voor eerste competitiewedstrijd

    AS Roma neemt Kluivert op in selectie voor eerste competitiewedstrijd

    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:19

    Of hij in de basis mag beginnen is nog de vraag, maar oud-Ajacied Justin Kluivert zit in ieder geval bij de selectie van AS Roma voor de eerste competitiewedstrijd tegen Torino. Ook Kevin Strootman en Rick Karsdorp zijn geselecteerd.

    De Romeinen openen het seizoen met een uitwedstrijd in Turijn. Afgelopen zomer tekende Kluivert een vijfjarig contract in de Italiaanse hoofdstad. De negentienjarige buitenspeler had toen nog maar 44 duels in de Eredivisie gespeeld, waarin hij tot twaalf goals en negen assists kwam.

    Ajax ontving voor Kluivert een basisbedrag van 17,25 miljoen euro. Volgens de Romeinen kunnen de Amsterdammers maximaal 1,5 miljoen euro aan bonussen verdienen, die bonussen zijn opgebouwd uit zowel de individuele prestaties van Kluivert als de sportieve successen van AS Roma. Ajax bedong daarnaast een doorverkooppercentage van tien procent van de winst op een transfer vanaf 25 miljoen euro.

    Poll

    Gaat Kluivert slagen bij Roma?

    (30942 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:24
    Zou toch mooi zijn als binnen no-time uitgroeit tot een vedette bij AS Roma.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:26
    Dat zei jij ja!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5262
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:27
    Ja dat zeker, ergens vind ik het jammer dat hij weg is bij Ajax maar vind het gewoon een leuke voetballer.

    Hoop dat hij het goed gaat doen en we veel hoogtepunten kunnen zien van hem.
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:26
    Hoop stiekem dat hij enorm gaat banken bij Roma.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:28
    Hoezo omdat hij weg wilde bij Ajax? Gewoon hopen dat die jongen het goed doet met zicht op het NL voetbal? Keer verder denken dan Ajax?
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1020
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:31
    Ik hoop het wel, maar ik ben bang van niet. De meeste mensen misgunnen het Kluivert. Zijn uitspraken waren misschien niet heel handig, maar voor hem hoop ik het beste.
    Vind ik leuk
    Arbee +2230
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:31
    Nee joh. De manier waarop 'ie bij Ajax is vertrokken is niet echt netjes te noemen, maar Kluivert is wel gewoon een hartstikke talentvolle jongen. Voor het Nederlands elftal zou het hartstikke mooi zijn als hij zich staande weet te houden bij Roma en eventueel zelfs een transfer naar de absolute top weet af te dwingen.

    Bovendien, Ajax heeft nog recht op een dooverkooppercentage en bonussen. Laat hem dus maar lekker presteren daar, zodat Ajax financieel nog wat meer overhoudt aan die gozer
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:54
    Dan word hij een voorbeeld voor de rest vd jeugd. Er sneuvelen te veel talenten door te vroeg te vertrekken, dus hoe harder mnr Kluivert op zijn bek gaat des te beter.
    Vind ik leuk
    kloakatv +30
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:34
    Wat een onzin haha
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:42
    Leg uit..
    Vind ik leuk
    kloakatv +30
    zaterdag 18 augustus 2018 om 18:12
    Aan het feit dat talenten te vroeg vertrekken moeten de clubs iets aan doen. Dat een speler “te vroeg” vertrekt is geen voorbeeld. De ene speler doet het prima de ander niet. Dat ligt helemaal aan de speler zelf niet aan het feit dat ze vroeger vertrokken zijn.
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    zaterdag 18 augustus 2018 om 18:29
    Oja, joh. Noem eens een talent wat is doorgebroken in engeland of italie... Zijn er niet. Bij de grote competities maken ze 0,0% kans.
    Vind ik leuk
    kloakatv +30
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:12
    Persie, Nistelrooy, Kluivert, Bergkamp zullen er vast nog meer zijn. Dat zijn de paar die even snel in me op komen.
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:42
    Hahahahaja dat was ook echt jeugd he. Van persie zou je kunnen vergelijken met kluivert. Maar dat is toch vrij weinig vind je niet?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8212
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:27
    van persie.
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:43
    Poehe dat is er 1 en dat in ruim 15 jaar.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    kloakatv +30
    zaterdag 18 augustus 2018 om 20:55
    Iedergeval geen 0,0% :)
    Vind ik leuk
    Nbl +527
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:12
    Waarom ? Is zijn eigen keuze . Ik vindt het ook jammer dat hij weg is maar wie zijn wij om daar over te oordelen en te beslissen hoop dat hij het redt .
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    Arbee +2230
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:29
    We mogen dus aannemen dat het verzoek van de clubs om de seizoensstart uit te stellen niet gehonoreerd is door de Serie A?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:51
    nee 1 minuut stilte voor de wedstrijd
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1215
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:32
    Ik verwacht dat hij het niveau niet aan kan, verhuurd wordt aan een mindere club en daar misschien wel aan speelminuten toekomt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12699
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:36
    Voor hem (en Oranje) hoop ik dat hij gaat slagen hoor, maar heb er een hard hoofd in..
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:36
    Vraag me toch af of hij hier ook geraakt zou zijn met een andere achternaam.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:54
    er word natuurlijk niet voor zijn achternaam 17,5 miljoen betaald
    ze hebben Kluivert gepakt omdat ie wekelijks uitblonk in de ED
    ook zijn vele goals en assists zijn er de oorzaak van dat ie nu in Rome voetbalt
    de rechtsbacks van Sparta , Excelsior en Roda hebben nog steeds slapeloze nachten van hem
    Vind ik leuk
    Henk3 +665
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:39
    Hoop dat hij keihard faalt.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:42
    Meer spectaculaire titel was korter geweest: "Kluivert opgenomen".
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1506
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:43
    hij komt op zijn minst op de bank terecht.
    Dat is toch net iets dichter bij het veld dan de tribune..

    Benieuwd of het wat gaat worden met hem in Rome.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:51
    Hopelijk gaan Karsdorp en Kluivert het maken bij Roma is goed voor het Nederlandse elftal.
    Vind ik leuk
    ˩ens1999 +48
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:55
    Zul je net zien dat ie heel goed gaat doen. En wij zitten nu te kijken naar buitenspelers die zo traag zijn als dikke stront!

    Waarom is er niet geinvesteerd in buitenspelers met snelheid? Had een race monster gehaald voor de flanken. Dan durven ze te beweren dat de selectie compleet is. Om maar te zwijgen over die incapabele trainer van ons.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:11
    Nu al heimwee naar kluivertje ?
    Nog niet zo lang geleden werd ie nog met steniging bedreigd ...
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:10
    Vanaf nu gaat Roma geen wedstrijd meer verliezen van Torino
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:29
    Moeten we lachen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:30
    Misschien als afwisseling voor je gejank een keer leuk voor je
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:50
    Misschien ook niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171216
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:50
    zit ut zo diep dan bij je?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:13
    Nee, bij mij niet, maar bij mijn vriendin wel. Niks aan te doen. Gewoon pils pakken en door. Vanavond efkes voetbal kijken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:27
    Nou gefeliciteerd Kluivert, je zit bij de wedstrijdselectie! Wat een wereldnieuws :)
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5136
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:33
    En waar zit jij. Thuis op je bankje. Klein verschil he
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:35
    Geef niet af op het feit dat hij daar op de bank zit. Zeg alleen dat dit toch geen nieuws is? Voortaan maar geen azijn door je vreten doen..
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5136
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:32
    Gewoon hopen dat die jongen het goed gaat doen in italie. Het ajax verhaal ligt nu achter hem. Ken niet kwaad blijven he.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9551
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:51
    Gaat de wedstrijd beslissen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws