De Graafschap weer terug op aarde: Superboeren verliezen ruim in Breda

De Graafschap weer terug op aarde: Superboeren verliezen ruim in Breda

Gepubliceerd: zaterdag 18 augustus 2018 om 20:22za 18-08-2018 om 20:22

De Graafschap heeft de verrassende overwinning op Feyenoord geen passend vervolg kunnen geven. De Superboeren gingen zaterdag in Breda met 3-0 over de knie bij NAC, dat op zijn beurt revanche nam voor de 5-0 nederlaag bij AZ op de eerste speeldag.

In de eerste helft was De Graafschap bij vlagen de betere ploeg in het Rat Verlegh Stadion. Opgelegde kansen kreeg de ploeg van Henk de Jong echter niet. De eerste grote kans was zelfs voor de Brabanders: op slag van rust vond Mikhail Rosheuvel het hoofd van Mitchell te Vrede, die bij de eerste paal precies op de goede plek stond en de 1-0 op de borden zette.

NAC pakte direct na rust door. Karol Mets profiteerde van een dekkingsfout bij een corner en zorgde met een subtiele voetbeweging voor de tweede Bredase treffer. De Graafschap kwam deze klap niet meer te boven en moest zelfs nog een derde doelpunt incasseren: Gianluca Nijholt rondde bijzonder fraai af op aangeven van Manchester City-huurling Luka Ilic.

NAC en De Graafschap staan nu in punten op gelijke hoogte. De Bredanaars kunnen nu toewerken naar een thuiswedstrijd tegen Excelsior, terwijl De Graafschap FC Groningen zal ontvangen.

Plaats een reactie

Herendivisie +1979
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:23
Gefeliciteerd blom. Man man man. Wat een kutscheids.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24]
Vind ik leuk
DrDeef +2360
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Heeft niets met dit artikel te maken. Maar dat Blom een tosti in de categorie zeer nat is staat al jaren buiten kijf.
Vind ik leuk
Mr bien +4580
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Wil je weer boven aan staan calimero
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Jammer maar helaas, ook niks gezien. Zo zal ons seizoen zijn, met vallen en opstaan. Op naar Groningen thuis.

Nac proficiat!!!
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:10
Niks te zoeken in de Eredivisie, missen alle kwaliteiten om er te voetballen
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:18
Zegt een feyenoorder 不不不不不不不
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:33
Wie de bal kaatst... terug op aarde, op naar de nacompetitie? Of directe degradatie? Met Feyenoord komt het uiteraard goed, hoewel ik de Superboeren een warm hart toe draag, gun ik het jou des te meer
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:37
Ik loop al 24 jaar op de vijverberg, ik ken de klappen van de zweep. Mij maak je de pis niet lauw
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:38
Oh dus ingecalculeerd dat je volgend jaar weer Telstar treft? Radio op, Optimaal FM aan en luisteren?
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:45
Gaat telstar promoveren? Haha, zullen zien.....
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:47
Netjes hoor, zon slechte grap. Zelden zon Superboeren meegemaakt
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:27
Ga jij maar terug naar school Nederlandse taal te leren ipv je frustraties van vorige week te uiten.
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 07:14
Haha en dat zeg jij, frustratie van een week geleden, dat jij al in je hoofd kan halen dat iemand dat nu nog zou hebben zegt meer over jou dan over mij. Het is alleen niet leuk voor je als je het nu terug krijgt na een forse nederlaag
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:41
Dat valt nog maar te bezien of het goed komt met feyenoord. Als je al trots bent op het missen van zoveel kansen, staan ze dan met winst op excelsior op de coolsingel te juichen en blij te zijn?
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 07:15
Blij zijn met het missen van zoveel kansen? Stuur mij een link waar ik dat zeg
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
zondag 19 augustus 2018 om 08:04
Nou de feyenoord selectie en coach nemen er genoegen mee......en de meute loopt er achter aan! Deze 'prestatie' is niet te verdedigen!
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 08:04]
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 08:19
Het is ook slecht alleen weet je dat als je zo speelt tegen een stug Trencin (die je MOET verslaan in goede doen) met zoveel kansen dan weet ie dat het kwartje uiteindelijk goed zal vallen en dat zou wel eens tegen Excelsior kunnen zijn. Je verwacht toch niet dat ze een drama show gaan geven bij Feyenoord of wel?
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
zondag 19 augustus 2018 om 09:01
Drama show hoeft niet maar je kan gewoon zeggen hoe het is! Vpersie zegt we hebben het publiek voor ons gewonnen, nou op de tribune klonk een heel ander geluid! En ik moet nog zien of ze dit weer op kunnen brengen vanmiddag....zowel zou je zomaar gelijk kunnen hebben maar daarmee is nog steeds niet de wanprestatie van afgelopen week goed te praten!
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 09:23
Dat zegt ook niemand maar je kan blijven hangen bij wat er verkeerd ging maar zo kom je natuurlijk nooit in het positieve betreft gevoel! Zelfvertrouwen duurt dan ook lang, vooruit kijken voor den betere prestatie, het publiek heeft wat lopen morren als er iets fout ging maar er ook goed achter gestaan
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
zondag 19 augustus 2018 om 15:24
Ik blijf zeker niet hangen,ik ben slechts kritisch en als we winnen van excelsior is het probleem wat er is niet in eens opgelost
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 15:27
Maar het werkt wel positief voor het zelfvertrouwen in het team
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
zondag 19 augustus 2018 om 15:29
Dat mogen ze intern doen, maar maak er maar buiten toe geen kul verhaal van! Omtrent ambrabat die dus weg wil is nu gewoon goed gecommuniceerd!
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 15:34
Boetius en Amrabat verkopen, middenvelders genoeg en een aanvaller uit de jeugd de kans geven
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
zondag 19 augustus 2018 om 15:37
Ik denk dat die burger regelmatig een invalbeurt moet krijgen en toure voor op de flanken! En heel misschien als gio larsson een vaste plek geeft dat die nog iets kan betekenen!
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zondag 19 augustus 2018 om 11:43
Ik goede doen kunnen wij ook van nac winnen...... Als als als....
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 15:26
Haha je hebt het over de Graafschap, lachwekkend dit. In goede doen wordt de Graafschap kampioen, van de KKD divisie
Vind ik leuk
NACnz +146
zondag 19 augustus 2018 om 06:59
Uiteraard komt het goed met feyenoord.... over een jaar of 18
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 08:20
Ah over t kampioenschap, als je een grapje verteld maak hem dan ook, helaas voor jou is het grapje al tig keer gemaakt
Vind ik leuk
NACnz +146
maandag 20 augustus 2018 om 12:40
Was echt geen grapje
Vind ik leuk
Nielsk +1792
maandag 20 augustus 2018 om 13:50
Dan mankeer je echt iets
Vind ik leuk
NACnz +146
woensdag 22 augustus 2018 om 23:47
Dat was dan weer wel een grapje
Vind ik leuk
Nielsk +1792
donderdag 23 augustus 2018 om 07:01
Of toch niet
Vind ik leuk
NACnz +146
donderdag 23 augustus 2018 om 12:26
18 jaar is lang hoor....
Vind ik leuk
Nielsk +1792
donderdag 23 augustus 2018 om 20:03
5 prijzen in 4 jaar ook, als je het Feyenoord niet gunt
Vind ik leuk
Eric 1966 +173
zondag 19 augustus 2018 om 01:21
Sjeik niet zo alle lof voor de Graafschap, zie hoe snel ze een 5-0 nederlaag vergeten zijn. Graafschap ook net als ons promovendus redden het wel in deze divisie.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:26
Zal een zwaar seizoen worden met zo'n keeper. Ben ik blij dat ie naar jullie vertrokken is en niet meer bij Roda ligt te graaien naar ballen
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:28
Eredivisie kerel, ik herhaal eredivisie. Ook al verliezen we alle wedstrijden, eredivisie!
Vind ik leuk
Rodajc +17416
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:39
Maar hij heeft wel gelijk, Jurjus kost punten. 矇n goed jaar bij jullie gehad maar het is gewoon geen goede keeper.
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 07:17
Wat een eer heb je dan. Ahhhhh ik snap je al, winnen van Feyenoord maakt je jaar goed en dan mag je alles verliezen en degraderen, jou jaar was al goed. Sneu
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zondag 19 augustus 2018 om 09:39
Zit je echt dwars de wedstrijd van vorige week, dat is sneu
Vind ik leuk
Nielsk +1792
zondag 19 augustus 2018 om 10:22
Haha totaal niet, al eerder uitgelegd maar dat snap jij schijnbaar niet. Of je leest het niet
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 10:48
De Graafschap gaat gewoon herhalen wat NAC vorig seizoen deed, 2x winnen van Feyenoord als promovendus. Als Feyenoord vandaag geen punten pakt dan moeten ze naar zichzelf kijken. Zowel de Graafschap als NAC moeten winnen van directe concurrenten en punten pakken waar mogelijk.
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zondag 19 augustus 2018 om 11:45
Van 矇矇n concurrent hebben we al gewonnen 不
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Bizar slechte pot dit hoor. Hopen op een resultaat tegen Groningen en dan hebben we gewoon een prima start.
Vind ik leuk
Bertus040 +312
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
nac speelde niet eens met hun sterkste 11 dus die mogen me verrassen
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
Verdiende nederlaag,gefeliciteerd NAC
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:12
Helaas zoals altijd De Graafschap pakt in de eredivisie zelden punten in uitduels de punten moeten in Doetinchem gepakt worden !
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:17
En nu werd die beperkte rechtsback wel bestraft met geel voor zijn geschop. Tegen Feyenoord mag dat schijnbaar wel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 21:17]
Vind ik leuk
Ovs4Life +44
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:32
Ga je nog steeds de Calimero uithangen?
Vind ik leuk
Maxxx +81
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:55
Beperkte rechtsback? Ik vind het anders een prima rechtsback. Misschien nog een beetje boos op het ontzettend slechte spel van je eigen club.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:30
Tjonge tjonge hoe slecht moet Feyenoord dan wel niet zijn
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:04
Technisch gezien zouden ze met 5-0 verliezen van NAC, dus 10-0 van AZ en 12-0 van die club uit Kazachstan en dan 14-1 van Olomouc, dus ze kunnen er idd weinig van!
Vind ik leuk
grptje +106
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:40
En hoe met bijde benen ook met de reet ik hoop dat het zaterdag weer anders is get wordt een zwaar seizoen met vallen en opstaan er moet nog wel een rechter verdediger bij en een dokter voor nijland
Vind ik leuk
Rodapaus +5923
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:09
Jaaa rosmeister wat goed!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:16
Jammer, volgende keer beter.
Vind ik leuk
VAR +0
zondag 19 augustus 2018 om 08:10
Het komt allemaal door het financi禱le wanbeleid bij Fc Twente! ( Nog niet gelezen hier en dat moet toch wel even vermeld worden door de "jongens" van de Graafschap etc)
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zondag 19 augustus 2018 om 11:47
Arme jongen ben je om zo de aandacht te trekken....
Vind ik leuk
Ovs4Life +44