Oranje-debutant: 'Een overwinning op mensen die zeiden dat ik het niet zou halen'

    Oranje-debutant: 'Een overwinning op mensen die zeiden dat ik het niet zou halen'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 14:51wo 10-10-2018 om 14:51

    Arnaut Danjuma Groeneveld verhuisde afgelopen zomer van NEC naar Club Brugge en ontwikkelt zich razendsnel. Voor de vleugelaanvaller is dat een overwinning op zichzelf en op anderen.

    "Er zijn mensen die zeiden dat ik het niet tot hier zou halen. Het is een overwinning op hen. Maar het is voornamelijk een overwinning op mezelf", stelt hij voor de camera van FOX Sports. "Het is voor mij de bevestiging dat ik de goede weg aan het bewandelen ben. Het is voor mij zaak om deze stijgende lijn vol te houden."

    Groeneveld stelt dat het hem heeft gemotiveerd dat mensen riepen dat hij het niet zou redden. "Zeker voor een jongen als ik die een mentaliteit heeft van: ik wil het toch maken en bereiken wat ik wil. Als iedereen dan zegt dat je het niet haalt, geeft dat wel een extra stukje motivatie waardoor je toch harder gaat werken."

    "Als klein kind heb ik altijd gedroomd van het maximaal haalbare in het voetbal", vervolgt hij. "Ik heb alles opzij gezet om dat te bereiken. Je wil je familie en vrienden torts maken, dat helpt wel mee, ja."

    Poll

    Hoort Groeneveld in Oranje?

    (3580 stemmen)

    Plaats een reactie

    baku +881
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:54
    Veel spelers bij het NL elftal waarvan gezegd is dat ze het niet halen.. interessant om daar verschillende artikelen over te schrijven
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1222
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:58
    Klopt, maar zegt iets over de mentaliteit van deze speler.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:55
    Je haalt het niet djumanji groenenveld.
    Hup brugge...
    Vind ik leuk
    John Garp +2288
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:10
    Hmm, misschien dat het werkt...

    Wedden dat hij niet eens 3 keer kan scoren tegen Duitsland? Heb ik altijd al gezegd.
    Vind ik leuk
    HJR +8261
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:01
    Wereldkampioen zal hij ook nooit worden!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:55
    En hoe werkt dat andersom? als je straks blijven roepen dat je zo goed bent? Dan ga je hoedjes kopen en je richten op een rap carrière alvast voor na het voetballen?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9721
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:55
    Als je tegen een bal kan trappen kun je tegenwoordig al Oranje in.
    Vind ik leuk
    HJR +8261
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:02
    Dus jij vindt dat Blind tegen een bal kan trappen ;)?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9721
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:19
    Dat zal hem wel lukken.

    Alleen niemand weet welke kant hij op gaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:56
    Groeneveld: 'Als iedereen zegt dat je het niet haalt, geeft dat extra motivatie'

    Jammer voor hem dan, dat hij dat nodig heeft.
    Vind ik leuk
    NvC +5199
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:50
    Gelukkig kan hij altijd erop rekenen dat Nederlanders gaan zeiken over je als je een matige pot speelt.
    Vind ik leuk
    Wijndalum +574
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:56
    Nederland - Duitsland 4-0

    1x Groeneveld
    1x Bergwijn
    1x Frenkie
    1x Rosario
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:31
    Wijnaldum, waarschuw je me als weer wakker wordt?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2138
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:37
    Ik hoop het echt hoor, die 4 - 0 maar ik denk dat zelfs als dat lukt dit niet degene zullen zijn die de doelpunten maken. Frenkie scoort bijna nooit en is ook helemaal niet zijn kracht. de Ligt scoort nog eerder vanuit een corner ofzo.
    ik zeg Nederland - Duitsland 3 - 1
    Depay, van de Beek en Berwijn scoren voor Nederland. In die volgorde.

    Duitsland scoort als Nederland 2 - 0 voor staat de 2 - 1
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:57
    Ik ben zeer benieuwd naar deze jongen! Bij NEC maakte hij een hele goede indruk, heeft dit meegenomen naar Club Brugge. Misschien de vaste vervanger van Promes. Aanval met; Bergwijn, Memphis en Groeneveld.
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:19
    Hopelijk heel snel de definitieve vervanger van Promes.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:01
    Bergwijn is verder
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:27
    Bergwijn is in Amsterdam geboren. #off-topic.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:39
    En toch is Bergwijn verder.
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:11
    Jep en toch in Amsterdam geboren.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5675
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:04
    Waarom wordt bij deze vent iedere keer zijn volledige naam vermeld? Als het over Dirk Marcellis gaat schrijven we toch ook niet Dirk Antoon Nico Marcellis
    Vind ik leuk
    Patje024 +105
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:16
    Danjuma kent niemand hem
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5675
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:22
    ba dum tss
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2263
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:11
    Of Peter R. De Vries. Die R. Is ook zo'n merkwaardige toevoeging.
    Vind ik leuk
    Patje024 +105
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:20
    vorig seizoen zien debuteren bij NEC vanaf de 2de wedstrijd zeiden al veel mensen dit word een grote voetballer.
    Na een halfjaar geblesseerd geraakt en toen die terugkwam was die meteen weer belangrijk
    Hij heeft bij de supporters wel een grote fout gemaakt en dat is kiezen voor jong oranje boven je club die op dat moment hem nodig had in het kampioenschap hij miste NEC de graafschap thuis en nec miste al rayhi en een echt andere smaakmaker hadden we niet meer op de bank had die jongen meegedaan bij de club was nec hoogstwaarschijnlijk gepromoveerd want dan had je die wedstrijd gewonnen in plaats van gelijk toch hoop ik dat hij zich zo blijft door ontwikkelen en belangrijk word voor oranje zoals die bij NEC en Club brugge ook is
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:26
    Als spelers als Denneboom een kans hebben gekregen verdiend hij er ook een.Het is natuurlijk makkelijk door de mand vallen tegen toplanden als Belgie en Duitsland.Maar als die er twee maakt is iedereen blij.Laat het maar zien
    Vind ik leuk
    Peterfc +2263
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:35
    Ja Anton zo is het, zo gek is deze selectie niet.

    Mooie poll voor VP :
    De allervreemdste selectie ooit.

    Hier vast mijn suggestie van spelers voor de "" Denneboom trofee ""

    De top tien KOEKOEK selectie

    Otman Bakkal
    Ola John
    Peter Wisgerhof
    Bart Latuheru
    Wim Koevermans
    Ugur Yilderim
    Niels Oude Kamphuis
    Romeo Zondervan
    Ernst Faber
    Joop Lankhaar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:37]
    Vind ik leuk
    rinirat +2909
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:28
    Nog geen minuut gespeeld en nu al praatjes.. echt herkenbaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws