Vermoedelijke opstelling: Ten Hag verrast en passeert Wöber; ook Neres op de bank

    Vermoedelijke opstelling: Ten Hag verrast en passeert Wöber; ook Neres op de bank

    dinsdag 23 oktober 2018 om 06:50

    Ajax lijkt in het Champions League-duel met Benfica een beroep te kunnen doen op Nicolás Tagliafico en Noussair Mazraoui. Het Algemeen Dagblad vermoedt dat de backs dinsdagavond in de basis staan in de Johan Cruijff Arena.

    Trainer Erik ten Hag voert wel enkele verrassende wijzigingen door. Zo maakt Maximilian Wöber plaats voor Daley Blind in het hart van de defensie. De Oostenrijker stond de laatste wedstrijden in de basis, nadat hij een sterke indruk had gemaakt tegen Bayern München (1-1).

    Doordat Blind in de verdediging staat, blijft het middenveld met Lasse Schöne, Frenkie de Jong en Donny van de Beek intact. Hakim Ziyech en Dusan Tadic spelen in een vrije rol vanaf de vleugel, waardoor David Neres opnieuw op de bank zit.

    Ten Hag gaf op de persconferentie aan dat ook Tadic weer als valse spits zou kunnen spelen, maar hij lijkt gewoon te kiezen voor Kasper Dolberg. De Deen, die in zijn laatste drie Eredivisie-duels trefzeker was, krijgt de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar.

    De opstellingen volgens het AD

    Ajax: Onana, Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico, Schöne, De Jong, Van de Beek, Ziyech, Dolberg, Tadic

    Benfica: Odysseas, André Almeida, Conti, Jardel, Grimaldo, Pizzi, Fejsa, Gabriel, Salvio, Rafa Silva, Seferovic.

    Plaats een reactie

    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:03
    Waarom niet gewoon Blind op het middenveld en Wober in de verdediging?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26661
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:06
    Waarom Blind niet op de bank en Wober in de basis. Denk dat blind in t centrum achterin iig geen goede zet is tegen een Benfica. En op t middenveld moet je meer kwaliteit zetten, dus huidig middenveld zoals hierboven lekker laten staan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:09
    Dit gaat fout vandaag. Dit is nou duidelijk een kwestie van, ik ben de coach dus ik weet het beter. Daarom heeft deze man zo weinig krediet, en terecht!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:20
    Maar Ajax gaat winnen. Bayern niet in vorm win uit tegen Benfica.

    Ik ga vanuit dat Bayern en Ajax overwinteren
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:29
    AEK-Bayern 1-1
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:37
    Bayern gaat de dubbele ontmoetingen winnen 😁
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:39
    Ik denk ook dat Bayern alle wedstrijden gaat winnen, maar hoop dat ze gelijk spelen tegen AEK.
    Anders belegt Rummenige een persconferentie
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:51
    Kovac moet afstappen met rouleren en beter talenten geleidelijk inpassen
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:56
    Ik denk dat Kovac niet de juiste trainer voor Bayern is
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:54
    ja, dus Heracles speelt ook gelijk tegen Bayern omdat die 1-1- speelden tegen ajax ?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:07
    Tuurlijk niet, Heracles stuurt Bayern gewoon met 4 - 0 naar huis.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1096
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:20
    Beetje vertrouwen

    Blind of wober.naast de ligt zal t nie zo veel uitmaken

    Hopen op een goed resultaat.
    Dan wij morgen nog 3 punten en de midweekse cl heeft een goed gevoel achter gelaten
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:30
    Blind of Wober maakt op DIE positie wel veel uit.
    Maar 2 overwinningen maakt dit wel een lekkere week ja
    Vind ik leuk
    pietprecies +6134
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:22
    Ik weet het niet, ik had ook sterke twijfels toen hij Tadic in de spits zette maar dat pakte uitstekend uit. We zullen zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:28
    Precies Piet, hij staat dagelijks met ze op het veld. Daar zal hij toch iets van meenemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:52
    Maar hij stond ook dagelijks met ze op het veld toen hij frenkie tegen PSV in de verdediging zette....in plaats van een echte verdediger.....just saying...
    Vind ik leuk
    Blindsy +12370
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:59
    En hij stond ook dagelijks op het veld toen hij Frenkie vorig jaar ook in de verdediging liet spelen, wat toen zo goed uitpakte?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:10
    Ja, naast een centrale verdediger. Da's een heel ander verhaal dan zonder verdedigers spelen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12370
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:16
    Jij en WZAWZ..etc zijn de eerste 2 die ik het helder hoor uitleggen. Iedereen riep nl meteen 'Frenkie hoort niet achterin' maar vorig jaar riep iedereen dat hij daar juist zo goed speelde. Maar, náást De Ligt. En niet naast Blind. Had dus Wóber/Blind of Wober/De Jong moeten zijn.
    Gelukkig inmiddels weer iedereen beschikbaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:44
    Precies waarom Wober weghalen? Het staat als een huis.Maar Wober en Neres zijn waarschijnlijk de spelers die 't minst klagen als ze op de bank komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:39
    tja, en wij zitten lekker lui achter de laptop,en......weten het beter....
    Vind ik leuk
    Gerro +6686
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:34
    Dat pakte tegen Bayern idd goed uit maar Benfica speelt anders dan Bayern en dus kan ie Tadic naar het middeveld halen Dolberg in de spits zodat Neres in de aanval kan starten.Begrijp weinig van de keuze om Neres op de bank te zetten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:42
    Neres op de bank begrijp ik ook niet. Maar goed wij zijn geen Trainer
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:09
    Ja, maar in de verdediging neem je in dit soort wedstrijden geen onnodige risicos. Als je spits geblesseerd is en je back-up niet scherp, dan kun je voorin wel iets uitproberen. Da's wat heel anders, want er is niet eens een verdediger geblesseerd
    Vind ik leuk
    thierryer +1661
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:41
    AD heeft het altijd fout. Dus maak je vooral niet te druk.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:42
    Ajax heeft een top team en een flop trainer. Niets meer en niets minder
    Vind ik leuk
    Blindsy +12370
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:00
    Maar 'It ain't uh over, uh.... '
    Nee, laat maar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:45
    Ga je vanavond ook excuses maken na weer een duidelijk overwinning ?
    Als je er werkelijk kijk op had, was je vast trainer/coach bij een BVO. Dat ben je niet dus.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:36
    Ik zal zeker dan excuses maken, daar ben ik wel mans genoeg voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:24
    Kom er maar in.......
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 01:19
    Mijn excuses, maar toch beter Wober voor blind in de verdediging voor meer snelheid en blind voor schone op het middenveld en ten hag moet ook wakker geschud worden om neres maar zo weinig minuten te geven en Huntelaar niet in te brengen. Plus naast dit alles heeft Ajax echt een killer nodig in de spits!
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 06:14
    Dit is een flut excuus (Excuus, maar ik weet het toch beter). Maar ik geef je het voordeel van de twijfel.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 08:41
    Je wilde een excuus op een duidelijke overwinning. De overwinning was niet duidelijk maar nipt, en ik kwam met excuses omdat ik dacht dat Ajax niet zou winnen. Ik heb niets gezegd over excuses te geven over ten hag, want dat blijft een pannenkoek. ...;-)
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:06
    Mocht Ajax winnen dan ben ik mans genoeg om te zeggen dat ik het mis had. Wint Benfica dan eis ik een excuus van jou. Deal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:24
    Kom er maar in.....
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    woensdag 24 oktober 2018 om 07:43
    Ik werd verrast door Lucky Ajax. Benfica was veel gevaarlijker, maar bij deze. Je had gelijk. Ajax heeft de punten gepakt. Ik had het mis. Gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:05
    Het gaat niet fout vandaag...
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:29
    Van jouw weinig krediet. Zo te lezen heb je veel (meer) vertrouwen in deze journalist. Ze zitten er altijd naast. Ik zelden.
    Blind begint op de bank
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:04
    Rustig aan als het niet werkt kan hij het aanpassen! Dit is gewoon het geval als je op meerdere plekken dubbele bezetting hebt! Komt goed 3-1👍🏼
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:23
    Ik had het niet beter kunnen zeggen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:37
    nou hij zal het in ieder geval beter weten dan jij want anders was hij niet als trainer gehaald naar ajax ze hebben vertrouwen in hem dus

    en als jij het beter weet dan moet je eens vragen of ze 'n vacature voor jou hebben daar kijken of jij het beter weet dan Ten Hag ik heb in ieder geval vertrouwen in Ten Hag ik denk dat we wel met 'n 2-1 winnen zo niet dan dan word het hoog uit gelijk spel bijvoorbeeld 1-1 zal het dan gaan worden denk ik maar verliezen doen we niet dat is 1 ding zeker

    ze staan 1ste in de poul dus ik denk niet dat Ajax het zomaar uit de handen gaat geven en dat ze er voor gaan om de kop positie te houden
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:19
    Je bent wel heeeeeeeel zuur in je 1e 2 alinea's. Denk aan je hart hoor.....🚑 moeten we nodig hebben voor je hoor....;-)
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:21
    Wat een paniekzaaiers hier zeg. Vanwaar al die angst met Blind cv? Hij heeft daar jaren prima gespeeld bij Man u. En met de Ligt naast zich een meer dan prima duo. Ervaring is daarnaast ook zoveel waard in wedstrijden als vanavond! Wober is nu opeens beter dan Blind? Hou toch op, een paar weken geleden geloofde niemand in hem. UITSTEKENDE opstelling!
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:26
    Ik denk het ook, het is overduidelijk dat Ten Hag voetbal in zijn team wilt, bij druk overal uit kunnen voetballen. Mis alleen diepgang voor de snelle omschakeling. Hij gaar er met deze opstelling vanuit dat hij veel zal spelen op de hwlft van de tegenstander. Hoop dat hij na het analyseren van Benfica de juiste leuse heeft gemaakt
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:30
    Hij kiest voor lopende mensen vanaf het middenveld. Zoals je zegt, hij verwacht een Benfica op de counter.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7552
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:45
    In dat geval zou ik neres altijd opstellen.. Die heeft diepte en snelheid.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:53
    Ik vermoed dat Ziyech en Tadic in de laatste fase naar binnen komen en dat de backs dan hoog op staan.
    Vind ik leuk
    HJR +7875
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:59
    Benfica zakt in, dus waarom Neres?
    Vind ik leuk
    Voebtal +7552
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:51
    Omdat hij verschrikkelijk goed kan voetballen..
    Vind ik leuk
    HJR +7875
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:16
    Dat klopt maar zijn voordeel van zijn diepte gang is weg tegen Benfica die inzakt.

    Overigens zal ik voor dezelfde opstelling kiezen als tegen Bayern. F de Jong ipv Schone.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1281
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:52
    Inderdaad maar wel onterecht dat neres niet speelt ...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23971
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:37
    Wellicht dat hij in de loop van de wedstrijd, ik schat rond de zestigste minuut, Dolberg wisselt voor Neres. Indien Benfica op het laatst zijn verdediging moet verlaten (ze zullen aanvankelijk verdedigend spelen), dan heeft Neres de snelheid en diepte die je nodig hebt om tot (verder) scoren te komen.
    Vind ik leuk
    Emnu +3620
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:33
    Inderdaad.

    Voetbal en natuurlijk ook ervaring.
    Dit soort wedstrijden is Blind nou precies voor gehaald.

    Opmerkelijker is wellicht de keus voor Donny i.p.v. Neres.
    Mooi dat Donny zich terug in de basis heeft gespeeld, al zal Neres daar niet blij van worden na zijn pot in München, vermoed ik zo.

    Vind ik leuk
    frankn27 +5552
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:38
    Het zal wel loslopen indd maar dat je zegt hij heeft daar toch jaren prima gespeeld bij man United zegt mij dan weer niets. Daar speelde hij bij de topfavoriet tegen clubs als huddersfield etc. Nu gaat het over Ajax tegen benfica
    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:50
    Altijd is de Engelse competitie het walhalla en de zwaarste, totdat het iemand even niet uitkomt en dan noemen we alleen Huddersfield.. sterk staaltje bagatelliseren!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5552
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:22
    jammer dat je dat stukje eruit haalt.... en niet het stukje dat hij daar bij de favoriet in de basis stond....
    Vind ik leuk
    JSV +998
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:47
    Misschien doordat je aangeeft dat juist dat je niets zegt? En dat daarna kracht bij zet door de sterkte van BPL te bagatelliseren?

    Volgens mij is United al een tijdje geen favoriet meer in Engeland, dus ook op dat stuk had gereageerd kunnen worden, maar dat viel nog niet eens het meeste op.

    Het is niet persoonlijk of zo, maar dat er door redelijk wat mensen van allerlei zaken verdraaid worden om Blind maar te kunnen afzeiken begint vervelend te worden. Die jonge doet vanzelf wel weer eens wat fout, daar kan gewoon op gewacht worden, toch?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5552
    woensdag 24 oktober 2018 om 11:50
    United is tegen 5 teams ofzo niet meer de favoriet maar de overige potjes nog wel toch? :)

    Ja dat is irritant dat spelers zo worden afgekraakt, in het buitenland hebben spelers nog wel status en aanzien (op een gezonde en leuke manier) ik merk het bij mijn cluppie ook hoor (Twente) in het stadion gelukkig nooit maar op internet heel veel azijnzeikerds die totaal geen realistisch beeld hebben over de situatie.

    Die zien niet in dat er op elke speler van Twente wel wat aan te merken zal zijn, omdat we niet voor niets gedegradeerd zijn. We zijn sportief gezien niet meer de 4e club van Nederland, dat willen zij maar niet beseffen en toegeven.
    Maar goed gelukkig zijn dat alleen wat zuurpruimen op internet, maar irritant is dat zeker.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:32
    Het verschil tussen Blind bij MU en bij AJAX is dat MU massaal verdedigde. Dus veel man om Blind heen. Weinig ruimte in zijn rug.
    Ik verwacht niet dat Ajax massaal gaat verdedigen en dan is Blind zwak.
    Vind ik leuk
    JSV +998
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:50
    Zwak is zwaar overdreven, hij is beter op VM dat wel.
    Tot nu toe doet Ajax het toch gewoon goed (zeker in Europa) en Blind speelt bijna alles en is dus zeker een positieve bijdrage.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    woensdag 24 oktober 2018 om 12:10
    hij was niet slecht, maar leed op een gegeven moment in het midden weer onnodig balverlies.
    Maar over met AJAX nu.
    NU alleen nog PSV. 3-1 (hoop ik)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:57
    Hij heeft daar helemaal niet jaren prima gespeeld. anders lieten ze hem echt niet vertrekken
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:25
    25,35,23 en 7 wedstrijden in zijn 4 seizoen gespeeld. Dat is een behoorlijk aantal. Gewoon een meer dan goede speler voor een altijd jeugdig Ajax. Alsof Wober zoveel sneller is dan hij.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    woensdag 24 oktober 2018 om 09:37
    Een behoorlijk aantal gespeeld is iets heel anders als prima gespeeld. In die 4 jaar hebben ze ook niet echt mee gedaan om de titel behalve verleden jaar. Toen werden ze tweede. Precies het jaar waarin hij maar 7 keer meedeed. Maar laat me raden: Als ze Blind vaker opgesteld hadden dan waren ze wel eerste geweest ?? :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 oktober 2018 om 09:38]
    Vind ik leuk
    JSV +998
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:51
    Ze lieten hem dan ook niet zo maar vertrekken.. ze vroegen er nog best wat geld voor is het niet?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:06
    Speelt benfica niet vanuit een verdedigende opstelling? wellicht dat je dan achterin met 3 kunt spelen, schuift blind mee door het middenveld in om daar overwicht te creëren.
    Blind komt daar dan beter tot zijn recht als wober. mocht benfica aanvallender spelen dan zou ik inderdaad voorstander zijn van wober in de defensie
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:17
    Dit is inderdaad hoe Ten Hag zal denken, maar het lijkt mij een onnodig risico tegen een club als Benfica, want verdedigend maak je jezelf hiermee kwetsbaar..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:06
    Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet op de hoogte ben van het voetbal van Benfica tegenwoordig, maar het lijkt me een lepe ploeg waarbij je de zaakjes wel op orde moet hebben.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:27
    Don't worry. Dit is een niet al te snuggere journalist..
    Blind begint op de bank.
    Vind ik leuk
    langeGek +845
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:46
    Dit dus. Gewoon Blind op de bank pleuen. Klaar.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:13
    Waardeloos van ten hag!! Heeft de ballen niet om blind op de vank te zetten!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 07:14]
    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:51
    Hij gebruikt zijn (oog)ballen juist!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:52
    Als hij dat zou doen zet je blind never nooit meer centraal achterin!!
    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:40
    Jouw mening, die van het AD is dus anders, getuige dit artikel.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:07
    Waar staat dat de mening van het AD anders is dan de mijne? Het enige wat het AD doet is de vermpedelijke opstelling, en dus de mening van ten hag, vermelden.

    Maar ik denk dat 90 % vd voetballiefhebbers blind liever niet als CV ziet. Wöber is daar veel meer geschikt voor.
    Enige plek voor blind is verdedigende middenvelder. Maar dan moet schöne eruit. En dat durft erik ook niet. Dan is wöber natuurlijk een makkelijker slachtoffer
    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:07
    Een reactie boven je..
    Aangezien Ten Hag de opstelling nog niet heeft gedeeld is dit de mening van het AD en dus juist NIET van Ten Hag.

    Jij doet de aanname qua 90% en ik denk dat dit schromelijk overschat is.
    De beste plek voor Blind is inderdaad de VM-positie en ik zou ook Schöne slachtofferen i.p.v. Wöber, maar ik train die gasten niet en ga er vanuit dat degene die dit wel doet een wel over wogen keuze maakt, die hooguit achteraf te beoordelen is. De negativiteit dat dit door angst zou komen of omdat de één een makkelijker slachtoffer zou zijn laat ik aan de personen met een te hoge zuurgraad over.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:14
    Het AD dęnkt dat dit de opdtelling van ten hag is. Maar echt netgens staat dat ze het hier mee eens zijn of dat dit de beste opstelling in hun ogen is.

    En goed on te zien dat jij dus ook gewoon bij de 90% zit die blind geen CV vind maar verdedigende middenvelder
    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:05
    Pff, jij hebt echt problemen met begrijpend lezen.
    Nee, ik ben het niet met jou eens t.a.v. Blind!
    Ik geef namelijk aan dat hij BETER is op VM, jij geeft aan dat hij geen CV is. (Dat heb ik niet gezegd)

    Aangezien dit artikel is geschreven door iemand van het AD is dit dus hun mening. (snap je het zo ver nog?)
    Heeft Ten Hag de wedstrijd selectie al bekend gemaakt? Nee, dus blijft het bij de mening van het AD.
    Waarom zou dit er dan nog expliciet bijgezet moeten worden?!


    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:30
    Over begrijpend lezen gesproken..... en over hoe het werkt bij een krant.

    Het AD heeft vaste ajax volgers. Die zijn bij trainingen en spreken dagelijks met trainers en spelers. Naar aanleiding van die informatie DENKEN ze dat dit de opstelling gaat worden.

    En ik zeg nergens dst 90% vd liefhebbers vind dat hij geen CV kan spelen maar dat ze hem daar liever niet zien.

    Volg je het nog??
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:45
    Sooike1208 +3767
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:14

    "En goed on te zien dat jij dus ook gewoon bij de 90% zit die blind geen CV vind maar verdedigende middenvelder"

    Lastig communiceren als de ander niet eens weet wat hij schrijft...

    Die volgers kunnen aanwezig zijn en praten wat ze willen, maar geen 1 speler of trainer gaat hen vertellen wat het strijdplan voor een CL-wedstrijd is en de tactische trainingen zijn besloten!
    Dus blijft het maar de mening van het AD en niets anders.

    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:25
    Wel de goede reactie quoten he! Kijk eens naar wat er staat in de reactie waarin ik het over die 90% heb??
    Lastig communiceren als iemand de beeldvorming verandert...

    En als jij gelooft dat spelets en of trainers niet lekken naar de pers ben je wel heel naief... Je weet toch wrl dat sinterklaas niet bestaat he?


    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:00
    Ik heb het na die tweede reactie ook pas over begrijpend lezen dus er verandert niets qua beeldvorming.

    Hahaha het hebben over lekken aan een krant die er tot nu toe altijd naast zit.. lekker geloofwaardig weer.

    Klopt de beste man is al een tijdje dood.. je weet toch wel dat hij echt bestaan heeft of niet dan?!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:28
    Waar staat dat de mening van het AD anders is dan de mijne? Het enige wat het AD doet is de vermpedelijke opstelling, en dus de mening van ten hag, vermelden.

    Maar ik denk dat 90 % vd voetballiefhebbers blind liever niet als CV ziet. Wöber is daar veel meer geschikt voor.
    Enige plek voor blind is verdedigende middenvelder. Maar dan moet schöne eruit. En dat durft erik ook niet. Dan is wöber natuurlijk een makkelijker slachtoffer
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:18
    Dat mag Ten Hag helemaal niet doen van de Ajax-familie. Blind moet altijd spelen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3272
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:21
    Het AD heeft de opstelling van Ajax nog geen één keer goed gehad dit seizoen
    Vind ik leuk
    pietprecies +6134
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:23
    Ik denk dat TH dit doet om het AD “aka de Bruine Rotterdammer” te zieken
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:45
    Die Moffenkrant van jullie met Valentijn Hitler aan het roer. Nee die weten het.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10408
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:30
    Wat vaak vergeten wordt is dat het AD en de Volkskrant de eerste jaren van de oorlog ook aan de leiband van de nazi’s liepen. De Telegraaf zelf kwam later onder directe leiding van de SS. Het naoorlogs verzet is een stuk makkelijker dan wanneer je echt in zo’n situatie zit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 09:33]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:05
    Gewoon eerst lekker die wedstrijd kijken en daarna kunnen we gaan zeiken op de coach en spelers of niet.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:19
    Da's wel eng!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:42
    Dan moet hij maar dolberg eruit of van de beek eruit

    Blind naar voren schuiven en wöber achterin posteren
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1140
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:46
    Omdat jullie coach wil winnen!
    Vind ik leuk
    Gerro +6686
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:28
    Dat had zeker gekund maar die keuze kan ik nog wel mee leven maar Neres er naast zetten dan heb je echt een klap van de molen gehad.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1259
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:43
    Hij wil gewoon verliezen, gaat dus ook gebeuren.
    Vind ik leuk
    ppdf +1125
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:45
    Dat hij het middenveld in tact houd kan ik wel begrijpen. Maar ik zou zeggen laat die wober lekker staan en Blind een keer op de bank. In europa een echte verdediger centraal achterin is geen overbodige luxe. Teb Hag zal er wel vanuit gaan dat ajax veel meer de bal heeft en Benfica gaat inzakken en dan is Blind aan de bal beter. Maar io zou me als ik hem was me meer zorgen wat gebeurd er in de omschakeling met blind achterin. Al ie het met de Ligt naast natuurlijk wel lekker veilig. Maar ik had die Wober gewoom laten staan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:20
    Precies!!!
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1214
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:51
    Benfica speelt 4-4-2, Wober is pure verdediger. Die zal dan aan de bal gelaten worden zodat de opbouw slecht verloopt. Blind kan inschuiven en zal waarschijnlijk geen man hebben. Tagliafico kan evt naar binnenkruipen.
    Vind ik leuk
    ppdf +1125
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:33
    Ja tactisch kan je alles verzinnen. Je kan ook zeggen zet Wober en de Ligt op de 2 spitsen met ondersteuning van 1 van de 2 backs. Net waar de bal is. Dan kan je via de andere back ook een man meer creëren. Blind centraal doorschuiven heeft geen zin want dan loopt hij de lijn naar de jong dicht die toch de bal heel kort bij zijn verdedigers komt halen. Dus blind gaat niet doorschuiven. Simpele feit omdat hij dan de jong in de weg loopt. Dua die blijft gewoon achterin staan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:06
    Waarom nou weer Blind?

    woeber is verdedigend veel sterker en Blind heb je opbouwend niet nodig als Frenkie speelt.

    Maargoed, Blind op de bank in een no-no. Dat accepteert de Ajax-familie nooit!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:22
    Oké maar wie haal je er dan uit?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:46
    Europees zou ik Schone er denk ik uit halen. Die begint wat traag te worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:54
    om dat Ten Hag trainer is!!!!!!!! ????
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:04
    Ons aller Ajax slacht Benfica af. Punten blijven in onze mooie stad Amsterdam.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:27
    Speelt Ajax niet uit?

    Oeps, gechecked, Ajax thuis! Succes💪🏽
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 07:28]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:04
    Nee, nee, nee, nee, nee!
    Vind ik leuk
    The Iceman +10408
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:34
    In Ten Hag we trust.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:18
    Maar in Blind ipv Wober als CV niet, althans ik dan..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:06
    Gaat ie het toch weer iets anders neerzetten...hoop dat t de goeie keuze is van onze trainer. Vond wober prima spelen laatste tijd. Jammer van neres ook, ben zo fan van die gozer! Toch bizar mooi hoeveel opties "we" hebben hoor!

    Ik ga vanavond weer alle nageltjes afkluiven, en morgen duimen dat PSV ook de punten pakt. (En vervolgens te moe is om aankomend weekend een resultaat te boeken haha)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:15
    Er is zeker veel te kiezen. En als iedereen fit is moeten er echt keuzes gemaakt worden. Nu is dat het geval, positief is dat er ook wat in te brengen is.
    Bij mij zou Schöne sneuvelen maar ik sta niet dagelijks met ze op het veld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:18
    Ik hou echt van Schöne, vind t een held. Maar inderdaad, als ik zou mogen kiezen zou ik hem er ook van af halen. En blind verdedigende mid zetten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:22
    Ik exact zo. Schöne heeft veel betekent voor Ajax dus alle respect. Alleen op topniveau sneeuwt hij de laatste jaren onder.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:23
    Behalve dan als hij een vrije trap neemt, want dat kan niemand zoals hij bij Ajax. Woeber erin, Schoene erin, Blind eruit.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:04
    Ik zou Blind eraf laten
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +882
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:06
    Altijd weer dat AD, heeft het ook altijd goed die opstelling
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:08
    Blind staat als 1e op het wedstrijdformulier, die jongen moet spelen. Goed of niet goed, dat maakt niet uit volgens mij. Er is zoveel geld betaald voor die jongen dat Ten Hag echt ruzie krijgt met Overmars als hij hem er naast zet. Blind moet nu op de bank, klaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:09
    Ja Blind kostte 16 miljoen dus die moet spelen. Maar in je sterkste opstelling zou hij op de bank zitten. Triest maar waar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 07:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:09
    Volgens het Alternatief Dagblad dan hè ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:10
    Waarom nou Blind weer al CVer, laat Wöber nou gewoon staan. En zet Blind lekker op 6. BLIND is geen verdediger, waaneer valt dat kwartje nou eens bij Ten Hag.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:17
    Blind moet gewoon spelen denk ik, kostte 16 miljoen. Wober passeren gaat een stuk makkelijker.

    Vind ik leuk
    Il Gordo +9435
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:37
    Amen.
    Vind ik leuk
    dezink +1163
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:13
    Welkom op reclamefolder/nl waar een geoefend oog tussen de pop-ups en andere advertentie terror een voetbal bericht kan vinden ...
    Vind ik leuk
    Eendracht +16039
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:15
    Heeft Blind een "must play" clausule?
    Sorry maar beste is toch gewoon Wober achterin, Neres op de flank en Tadic centraal met v/d Beek en Frenkie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:20
    Als Dolberg in vorm is heb je een ijskoude killer nodig in de punt, en in topwedstrijden liet die jongen het vaak zien. Denk dat ten Hag daar ook voor gaat kiezen en neres om die reden de Sjaak is.

    Zo veel opties!
    Vind ik leuk
    ajaxjj3187 +1094
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:22
    Wat een lul ook he.. net als je denkt dat het met Blind op cvm en wober centraal achterin helemaal staat doet ie het toch weer anders haha. Hopelijk heeft de winnende trainer vanavond gelijk!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:22
    Waarom zijn jullie allemaal zo negatief? Ten Hag werkt elke dag met deze spelers en zal heus wel weten welke spelers hij moet opstellen. Wat moet Erik doen om eens meer krediet te krijgen van de toeschouwers. Het gaat de laatste tijd toch goed met AJAX. Wees eens postief!
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:45
    Goed? In de competitie op achterstand en Benfica staat er beter voor in de CL.
    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:26
    Benfica er beter voor?! Ajax staat (Nu nog) eerste in de poule, wakker worden!
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:40
    Benfica heeft dankzij de winst in Athene relatief een voorsprong. Dat fraaie punt in Munchen was maar 1 bonuspunt. Benfica heeft dankzij de winst in Athene 2 bonuspunten.
    Stel Ajax en Benfica spelen twee keer gelijk, dan moet Ajax winnen in Athene! Benfica hoeft alleen maar thuis te winnen van AEK en staat er dus echt beter voor
    ( ben al vanaf 6 uur op )
    Vind ik leuk
    JSV +998
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:44
    Ajax moet winnen van Athene net als Benfica dat moet. Doelsaldo is trouwens ook in het voordeel van Ajax.. Momenteel staat er simpelweg niemand beter voor. Foutje accepteren en door!
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:51
    Ja en jij weet toch ook wel dat het veel makkelijker is om thuis te winnen dan uit?
    Zeker tegen AEK Athene en zeker als elk CL punt een vermogen oplevert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:52
    Gaat dramatisch ja. Van de laatste 5 wedstrijden zijn er 4 gewonnen en 1 gelijkgespeeld, 19 goals voor en 1 tegen, die van Bayern.

    Eerste in de poule in de CL en tweede in de competitie.

    Het is dat PSV een recordstart heeft gemaakt, anders is het verschil misschien een puntje.

    Onderbouw jouw argument nog maar eens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:25
    Zit je toch niet zo op te fokken, mannen.
    De 'vermoedelijke' opstelling volgens het AD en drie keer de mogelijkheid om te wisselen.
    Overigens zou het te begrijpen zijn dat je tegen een ervaren en hechte ploeg start met je meest ervaren spelers die over veel spelinzicht beschikken.
    Rond 19 uur weten we het definitief.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    Nicholas +11
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:34
    Dit een een opstelling van het AD, die hebben zelfs na een wedstrijd de opstelling nog niet goed
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:42
    Dolberg heeft nog niet veel gespeeld. 45 -60 minuten hooguit. Mazraoui en Tagliafico zijn net fit en dan heb je nog twijfelgeval Frenkie.
    Huntelaar in de spits dus.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:42
    Van de Beek....een Ik wonder!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21470
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:45
    Het AD....je verwacht het niet.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:23
    Altijd nog beter dan die Moffenkrant.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21470
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:13
    Ok
    Vind ik leuk
    1+1= +16
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:49
    Ik snap die gasten niet die iedere keer iets over Blind te zeiken hebben .
    Is gewoon een degelijke goede speler die op 3 posities kan spelen .
    Volgens sommige is hij ook te duur dan vraag ik me af wie hadden ze dan moeten kopen die multifunctioneel is en er meteen staat.
    Laat maar horen azijn zeikerds
    En niet over eigen jeugd beginnen dat hebben we de laatste 4 jaar al geprobeerd
    Vind ik leuk
    Strijp +12791
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:18
    Punt 1 heb je gelijk, natuurlijk kan blind voetballen, op meerdere posities zelfs. Punt 2 natuurlijk niet, voor dat geld waren betere alternatieven beschikbaar, kijk naar Guardado destijds voor 3 miljoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:25
    Pa BLind heeft helaas een grote hand in de pap.. Die gozer heeft zulke domme fouten gemaakt.. Nederland - Fr . Dynamo Kiev uit. PSV werd ie volledig voorbij gelopen.. En hem maar laten staan. Als ik vroeger 2 slechte wedstrijden speelde, was ik me basisplaats kwijt. Blind laten ze gewoon staan.. logisch dat je dan wel eens een betere wedstrijd speelt, maar over het algemeen is ie veel te onzeker en wisselvallig. Wat ie wel goed kan, is natuurlijk Tikkie Terugggggggggggggggggg. :)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:29
    En ik begrijp dus niet hoe je kunt denken dat Blind als Centrale Verdediger kan spelen, en als moderne Linksback is hij ook veel te traag. Dan hou je de positie als verdedigende middenvelder over, en laat Ajax daar nou net een jongen hebben staan die die een grote scheet beter is dan Blind.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26491
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:50
    Waarom Blind altijd opstellen? Wober doet het prima. De Ligt gaat weer een drukke avond tegemoet..
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:51
    Als je het AD ziet staan kun je echt gewoon stoppen met lezen. Zitten er echt altijd naast.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3175
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:08
    Ik hoop het in dit geval echt ,dat het niet waar is ,wober oo de bank
    Vind ik leuk
    Leozao +4169
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:57
    Vreemd geen Neres!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:05
    Vreemd dat blindje nog in de basis staat.
    Vind ik leuk
    Andreh +1179
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:17
    volgens mij de laatste 4 weken geen voetbal gekeken, wekelijks is Blind één van de beste, zo niet de beste
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:39
    Volgens mij ben jij blind.
    Vind ik leuk
    Andreh +1179
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:04
    nee die staat weer terecht in de basis ;-)>
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:43
    Terecht? Dan moet je wel een wrouw zijn die denkt verstand te hebben van voetbal.
    Vind ik leuk
    Andreh +1179
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:14
    Koeman ook natuurlijk geen verstand van voetbal, ten Hag ook niet, en ik denk geen verstand van voetbal te hebben volgens jou, maar ik heb juist wel verstand van voetbal.
    Maar we hebben allebei een mening, net zoals nog vele anderen, maakt verder niet uit
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3175
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:07
    Dat gezeur van ten hag met dat gewissel de hele tijd .. Ik snap m niet
    Vind ik leuk
    cornelisse +214
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:12
    AD zit er altijd naast
    Vind ik leuk
    Degraaf +17626
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:16
    Neres ook weer op de bank, man, man man
    Vind ik leuk
    Strijp +12791
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:16
    Traditiegetrouw gokt het AD weer de opstelling van Ajax. 50/50 weer
    Vind ik leuk
    Andreh +1179
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:16
    Heel erg jammer dat Neres, uitblinker tegen Bayern niet in de basis staat. Moeilijke keuzes voor ten Hag. zo'n 15, 16 spelers die allemaal kunnen starten.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:21
    Ten Hag maakt alles kapot wat Ajax lief is. Deze nul is een schande voor dit elftal. Ik ga gelijk krijgen dat deze kale nobody een verschrikkelijke blundertrainer is. Wat een idioot die ten Hag. Het wordt 0-3 voor Benfica en dan gaan die arrogante Amsterdammers vanzelf wel roepen met Eric rot op, Eric rot op, Eric, Eric , Eric rot op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:27
    Neres moet zeker spelen!
    Dat gewissel daar wordt het team ook niet BETER van. Hij gaat zich aanpassen aan Benfica? Benfica moet zich aanpassen aan Ajax. Sorry hoor wordt een beetje moe van Eric t h.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:28
    Zet Wöber gewoon naast de Ligt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:30
    Waarom geen Neres ipv vd Beek
    Vind ik leuk
    linkspoot +703
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:33
    Neres is een aanvaller, vd Beek een middenvelder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:28
    Dus? Je kan Neres gewoon o rechts of links zetten en Ziyech op het middenveld (10)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:34
    Dat zou ik niet doen. Ziyech is zoveel beter op rechts (of anders gezegd, zoveel slechter op 10).

    Ik vind het jammer voor Neres, maar ik kan mij wel in deze keuze vinden. Met Neres heb je dan een joker op de bank!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:08
    Maar laten we eerlijk zijn, Neres heeft het heel goed gedaan maar door het hypen van vd Beek staat hij er nu in. Neres was bijvoorbeeld tegen Bayern één vd uitblinkers.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:22
    Ja, ik zie Neres ook liever (op rechts) spelen dan op de bank zitten.

    Maar ik zie Ziyech ook veel liever in een vrije rol op rechts, dan op het middenveld (en Neres op het middenveld, dat werkt volgens mij niet).

    Een trainer moet keuzes maken, en ik zou mij in deze keuze kunnen vinden. Ook al zullen we allemaal onze voorkeuren hebben, Ajax heeft ondertussen een brede selectie (Onana, Tagliafigo, Blind, Woeber, de Ligt, Mazraoui, Frenkie, Lasse, vd Beek, Neres, Ziyech, Tadic, Dolberg, Huntelaar en Eiting = 15)
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:31
    Dat vrees ik ook. Zodra er één gaat muiten, wordt de opstelling aangepast.
    Neres zal zich toch afvragen wat hij fout doet.
    Van de Beek is een prima speler maar heeft toch niks bijzonders. Neres passeert makkelijk en is snel.
    Kaatsen en weg is Neres, dat is nauwelijks te verdedigen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    woensdag 24 oktober 2018 om 13:53
    Ik ben niet zo'n grote fan van vd Beek.

    Maar vd Beek heeft wel precies wat Ziyech en Frenkie missen en lijkt mij daarom bijna de ideale schakel tussen beiden.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 24 oktober 2018 om 14:37

    Neres liet in 3 minuten zien waarom hij had moeten spelen in plaats van vd Beek en Dolberg in 90 minuten waarom Huntelaar had moeten spelen.
    Maar goed, de winnende coach heeft gelijk, zeggen ze.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:37
    Paulus kopieert bayern uit.
    Een potje waar niets hoefde en alles mocht .
    Dit potje thuis was vooraf al cruciaal en je zou zeggen dat je dat anders benaderd dan een uitpot.
    Maar ja het zijn tijn kloten die op het hakblok gaan mocht dit verkeerd aflopen.

    Als hij werkelijk denkt dat benfica aan komt vallen in amsterdam is ie niet goed bij zijn pannetje.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:44
    Kopieert?
    Waaruit blijkt dat?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:49
    tadic
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:53
    Dit artikel stelt juist dat Tadic als buitenspeler begint...
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:01
    in zulke potjes moet je baas worden op het middenveld(tadic) en toch met neres beginnen of vind jij van niet
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:38
    Tadic en Ziyech hebben een vrije rol op de flanken. Ik denk dat dit de beste keuze is voor deze wedstrijd als je voor Dolberg kiest.

    Als je voor Neres kiest, dan kan Ziyech niet meer op rechts en daar komt Ziyech toevallig het best tot zijn recht.

    Neres op links, dat hoeft van mij niet, laat Tadic daar dan maar liever staan.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40860
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:57
    Absoluut mee eens ja haha. Ik zou altijd met Neres beginnen.
    Punt is wel dat je met Donny ook wel wat sneller baas wordt op het middenveld. Bij Schone vraag ik me dat meer af. Maar die kan je inmiddels niet echt meer passeren...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:38
    Dit gaat ten hag zijn kop kosten, pa blind heeft te veel macht bij ajax
    Vind ik leuk
    Lucky77 +47
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:44
    Wat een kenners hier. Blind is de laatste drie wedstrijden prima bezig. Ook bij het nederlands elftal was hij sterk vorige week. Ervaring en rust heb je nodig in zulke wedstrijden. Ik heb persoonlijk meer moeite met de keuze voor Donnie. Neres heeft mijn voorkeur. Veel handiger , sneller en gevaarlijker. Hij kiest echter voor Donnie omdat die makkelijk scoort. Hopelijk pakt het goed uit.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:14
    Prima reactie. Objectief gekeken. Blind is traag dat weten we nu wel maar hij wist toch voor zijn tegenstander te komen en speelde de laatste wedstrijden foutloos.
    Donnie van de Beek is gewoon minder dan Neres, maar wie het hardst roept tegen Ten Hag die speelt of wordt aanvoerder.
    Vind ik leuk
    linkspoot +703
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:31
    Neres en vd Beek zijn totaal verschillende spelers op andere posities. Neres vind ik een geweldige voetballer, maar hij lijkt even in een mindere periode te zitten. En je moet toch de sterkste elf mannen opstellen. Hij komt nog wel terug...
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:43
    Ajax speelt met vier aanvallend ingestelde spekers, Ziyech, Tadic, Dolberg en Neres of vd Beek.
    De spitspositie is voor Dolberg de drie andere posities kun je invullen met Tadic, Ziyech, vd Beek en Neres.
    Neres zit volgens mij helemaal niet in een mindere periode.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:41
    Neres en vd Beek zijn totaal verschillende spelers. Je kunt niet zomaar vd Beek door Neres wisselen of andersom.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:54
    Natuurlijk wel. Van de Beek komt er nu toch ook in voor Neres?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:10
    Ja natuurlijk, maar op zo'n moment krijgen Ziyech of Tadic (of Neres zelf) wel een andere rol en je kunt je afvragen of je dat zou willen en of je zo een wedstrijd zou willen starten. Ik denk dat het verstandiger is van niet.

    Je start-opstelling speel je zoveel mogelijk iedereen op zijn sterkste positie. Gedurende de wedstrijd kun je dan, indien nodig, gaan schuiven.

    Neres wordt geofferd voor Dolberg, In principe heb je Ziyech, Tadic en Neres op de flanken. Natuurlijk kan Ziyech (voor vd Beek bijvoorbeeld) naar het middenveld toe, maar ik vind persoonlijk dat Ziyech juist zoveel beter is op rechts. dus dat zou dan zonde zijn.

    Je kunt niet zomaar Neres ipv vd Beek opstellen. Als je die 'wissel' wilt doen, moet je andere spelers in andere posities plaatsen.

    Ik vind Neres geweldig, maar ik begrijp Ten hag in deze wel.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:20
    Grotendeels eens hoor, je moet idd meer veranderen, dat bedoel ik ook.

    Ik zou het zo doen:
    ZiyechTadicNeres
    --------Dolberg-------
    En jij
    Ziyech,Donny,Tadic
    ------ Dolberg-------

    Overigens ben ik er niet zeker van dat Dolberg speelt, ik zou voor Huntelaar kiezen nu er vier niet 100% fit zijn
    Vind ik leuk
    HupHolland +2598
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:25
    Ja, ik zou het zo doen (als ik voor Dolberg of Huntelaar zou kiezen).

    Met Neres als wissel kun je dan alle kanten uit, met Donny veel minder (en donny handhaaft zich wel op het middenveld, dus daar maak ik me geen zorgen om).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:44
    Dwaas
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:58
    Aangenaam. Tegen wie heb je het? Ten Hag?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:44
    Nou wil niet zeggen dat ik kennen ben,maar ben jij dat wel dan, heel Nederland spreekt er over, en hoezo goed anderhalf miljoen per jaar. Wie is er minder in de ajax selectie dan er zijn er bij die hebben nog geen 25 procent
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:58
    Als Ten Hag het flikt om door te pakken in de CL dan is het de nieuwe god en de nieuwe messias van de onderwereld.

    Met een aantal marokaanse spelers in de selectie dan is het wishfull thinking.

    Moslims forever! Go Ajax!
    Vind ik leuk
    Pds010 +1213
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:10
    We gaan het zien zou zonde wezen als ze verliezen van Benfica..
    Heb liever dat ze winnen anders zijn ze Zondag nog meer gebrand om te winnen.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1774
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:17
    Waarom wordt Wöber gepasseerd?
    Dat snap ik echt niet, hij houdt zich goed staande achterin en brengt fysiek meer dan Blind.
    Daarnaast vind ik Blind op 6 beter, het zou dan wel ten koste gaan van Van de Beek.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:19
    Dom Dom Dom. Heel Dom als je WOber niet achterin zet en Neres ook nog eens op de bank.
    Daley achter daar heb je niets aan. Weet je nog PSV uit. Tis dat De ligt er nog staat, dan kan Ie zich nog achter de ligt schuilen.
    Verder zal ik altijd met Neres spelen. Die is altijd verassend, heeft dreiging en is dus altijd gevaarlijk..

    Enige waar ik dan wel blij van Wordt is dat Donny speelt. Die wordt mijns inziens erg onderschat. En Blind juist overschat.

    Ze gaan het moeilijk krijgen met de opstelling hoe die nu is..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:26
    Pa BLind heeft helaas een grote hand in de pap, is altijd overall bij met zijn vriendje van Gaal.. Daley, die gozer heeft zulke domme fouten gemaakt de laatste tijd.. Nederland - Fr . Dynamo Kiev uit. PSV werd ie volledig voorbij gelopen.. En hem maar laten staan. Als ik vroeger 2 slechte wedstrijden speelde, was ik me basisplaats kwijt. Blind laten ze gewoon staan.. logisch dat je dan wel eens een betere wedstrijd speelt, maar over het algemeen is ie veel te onzeker en wisselvallig, langzaam en niet sterk. Wat ie wel goed kan, is natuurlijk Tikkie Terugggggggggggggggggg. :)
    Vind ik leuk
    linkspoot +703
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:26
    Blind lijkt heilig te zijn bij Ten Hag. Of Ten Hag moet hem opstellen omdat Ajax flink geld heeft neergelegd en de druk van bovenaf komt. Wat mij betreft Blind op de bank en Wober in de basis..

    Dus Wober, de meesten vinden dat je in de basis hoort, hoop dat dat je kan troosten kerel 😉
    Vind ik leuk
    Yesse +187
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:47
    Klopt van Blind maar vergeet niet dat Wöber ook al vaak door het ijs is gezakt... tegen bayern heeft hij een klasse pot gespeeld maar verder is het geen betrouwbare verdediger die in de cl thuis hoort. Blind als cv kan ook echt niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:31
    Die vent is zo koppig he..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:37
    Blind is zo traag als een 🐌 en ian echt niet verdedigen. Wober deed het prima in het centrum en ook Neres die in vorm is laat hij buiten het elftal. Ja Ten Hag blijft een tactische onbenul.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:37
    Op je laatste zin na correct. Ten Hag is juist tactisch heel sterk.
    Hij kan zijn ploeg meerdere systemen laten spelen en stelt dan ook de man op die hij nodig heeft
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:27
    Interessant. Ten Hag wil met verschillende systemen kunnen spelen maar kunnen de spelers dat?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:47
    Je moet nooit je spelers ondergeschikt maken aan je systeem dat is een tactische misvatting. Het is beter om te kijken hoe iedereen her beste tot zijn recht komt en wat de ideale teamsamenstelling is. Dus Blind nooit in de verdediging zetten en op het middenveld heeft ajax betere spelers. Dat betekent dat Blind op de bank begint
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:17
    Klopt.
    Maar als je een goede voorsprong hebt is hij waardevol.
    Hij kan goed temporiseren.
    Goede techniek.
    De laatste wedstrijden van Nederland vond ik hem goed.
    De laatste wedstrijd zelf erg goed. Terwijl ik geen fan van hem ben
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:50
    Blind was in het Nederlands elftal niet slecht als controlerende middenvelder en kan inderdaad bij voorsprong nog in het veld komen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:24
    Blind is erg traag maar kan prima verdedigen. Helaas is dat niet meer voldoende. Je hebt ook keepers die geweldig kunnen keepen maar te klein zijn.
    Het voetbal wordt steeds fysieker.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:39
    klopt in alles wat je schrijft.
    Daarom kan Blind het beste uit de voeten als controleur op het middenveld of
    als je verdedigend speelt als linksback.
    Hij is te traag en zeeeeer slecht in de lucht. Hij is denk ik dan ook bang, want hij draait z'n rug erin
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:07
    Zie ik precies zo. Op middenveld is hij echt goed en belangrijk voor het team.
    Koppend volg ik hem ook met speciale aandacht, maar hij wint toch wel vaak zijn luchtduels. Ik zal vanavond weer opletten
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:15
    ik hoop niet dat hij niet koppen.
    In de wedstrijd tegen PSV ging hij met z'n rug naar bal en tegenstander.
    We zijn het wel eens
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:23
    Met de rug er naar toe zal ik eens op letten, ik zie het meer als een handigheid om de tegenstander te beletten te koppen.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:31
    Nee, het was geen handigheid. Het was angst.
    Bovendien kan je beter proberen zelf de bal weg te koppen.
    Ik voetbalde een niveau lager dan het laagste, ben klein, stond laatste man, maar verloor zelden of misschien zelf nooit een kopduel.
    Timing en een beetje in de lucht blijven "hangen".

    Ach, zolang Ajax niet onder druk komt te staan en
    "gewoon" wint ben ik tevreden
    Doet PSV het morgen ook dan is het lachen.
    Als PSV zondag een pak krijgt en Ajax wint dan is dit een topweek

    Vind ik leuk
    Yesse +187
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:45
    Vind het maar een raar mannetje die ten hag, Neres speelde eerst een stabiele voldoende met af en toe een ruim voldoende stond hij vast in de basis. Nu was hij echt in vorm en geweldige acties tegen Bayern wordt hij in een keer op de bank gezegt...
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:36
    Nee, integendeel. Ten Hag heeft vaak genoeg gezegd dat hij veel goede spelers heeft. Hij is tactisch sterk en stelt afhankelijk van de speelwijze van de tegenstander weer een ander op.
    Ajax is nu veel minder voorspelbaar
    Vind ik leuk
    Yesse +187
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:22
    Kan wel tactisch sterk zijn maar mentaal is het belangrijkste onderdeel van de hele sportwereld en daar ligt ten hag ver op achter..
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:44
    Mentaal?
    Hij weet het team te motiveren en al;s ik Zyecg mag geloven, hetgeen ik zeker doe, weet hij ook spelvreugde te creëren en staat hij open voor meningen (gesprek met Tadic recentelijk).
    Ten Hag is top. Ik snap wel dat mensen onrust willen creëren bij Ajax, maar dat is zo zielig voor hen
    Vind ik leuk
    Yesse +187
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:35
    Hoe die man met van de beek is omgegaan is van geen enkele kant goed te praten. Ze staan binnen 9 speelrondes 5 punten achter ondanks de 50 miljoen die is geïnvesteerd in nieuwe spelers. Daarnaast zijn de salarisen flink omhoog geschoten om spelers als tadic, blind, ziyech en de ligt in amsterdam te houden. Je motiveert je team niet door met 4-0 je belangrijke spelers eraf te halen en de 2e keus erin te zetten
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:38
    jawel hoor.
    De zgn tweede keus is dan ook geen b-keus.
    Ajax heeft meer dan 11 volwaardige spelers.
    Je gebruikt ze allemaal afhankelijk van de situatie.
    Dat doet Ten Hag uitstekend.
    Bij PSV is het niet anders,
    Bij Barca, MU, City, Bayern enz ook.
    Vind ik leuk
    Yesse +187
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:45
    Ben het deels met je eens maar vind ten hag qua mentaliteit niet goed voor de spelers maar dat is mijn mening
    Vind ik leuk
    ErikAjax +478
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:54
    Blind tegen die gevaarlijke Argentijn in het centrum? Doe maar niet...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:06
    Ruk journalistiek.
    “Wöber en Neres gepasseerd”
    “Vermoedelijke opstelling”
    “Volgens het AD”


    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:07
    Hoe vaak moeten trainers het deksel op de neus krijgen door Blind in de verdediging te posteren tegen sterke tegenstanders ?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5535
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:25
    Het AD heeft tot nu toe nog niet 1 opstelling vqn Ajax geraden waarom zou het nu wel het geval zijn? Allemaal onzinberichten.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:35
    Hehe eindelijk iemand die het ziet.
    Hulde!!
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:26
    Onzin.
    Blind heeft meer dan eens bewezen dat hij geen laatste man is.
    Hij begint op de bank
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5535
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:48
    Blind speelt op het middenveld en Wöber komt naast de Ligt te spelen. Dat ging tegen Bayern ook goed en zie daarom geen enkele rede waarom Ten Hag dat gaat wijzigen.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:42
    precies, maar Bayern daar keek iedereen tegen op, dus verdedigen
    Benfica thuis, mag wat aanvallender. Daarom Blind ernaast en Donny erin.
    Speelt de voorhoede diep en je stelt Neres, Dolberg, Zyech en Tadic op dan kan het zijn dat Blind wel speelt en Donny niet
    Vind ik leuk
    Veteraan +22
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:29
    Neres moet altijd spelen
    Vind ik leuk
    El Cazador +6666
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:30
    Ten Hag wilt een extra middenvelder bij balbezit en laat blind doorschuiven. Hij vermoed dat Benfica 4-4-2 gaat spelen, dan is deze opstelling logisch
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:34
    Het wordt Blind of Beek.
    Ik denk dat ten Hag twijfelt of Benfica voor 1 of 3 punten komt.
    Starten met Blind en als er niet gescoord wordt komt Donny erin en dan Huntelaar.
    Starten met Donny en als er een geruststellende voorsprong is komt Blind erin voor Neres
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:42
    Met een blinde win je de oorlog niet. Blind is de slechtste ajacied, de slechtste speler vN Nederland. Wel een gelukkige combinatie blindje en ten Aagje. Beiden overschatten zichzelf schromelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:55
    Neres niet in de basis is mi wel vreemd mocht het vanavond echt zo zijn.

    Maar de 3 punten blijven anyway gewoon in amsterdam.
    Het elftal draait gewoon geweldig op dit moment en daar kan een team als benfica niets aan veranderen.

    Succes vanavond!.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +872
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:03
    Iedereen denkt dat Benfica een makkie is?
    En als het misgaat, ligt het weer aan Ten Hag heh.
    Maar begrijpen doe ik hem niet.
    Blind is gewoon geen centrale verdediger op Europees niveau. Dat weten we nu wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:09
    We gaan het zien vanavond ;-)
    Vind ik leuk
    Broes +1021
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:45
    Prima opstelling, middenveld ziet er goed uit. Blind of Wöber achterin maakt niet veel uit. Dan heb ik toch iets meer vertrouwen in Blind. Alleen jammer dat Neres niet speelt, tegen Bayern was hij erg goed op dreef.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:47
    Ik zou te aLLEN TIJDE bLIND ERUIT LATEN EN wÖBER OP ZIJN PLAATS ZETTEN...OF bLIND I.P.V. lASSE sCHÖNE ZETTEN. mAAR ÉÉN VAN DIE TWEE TRAAGSTEN ZOU IK AAN DE KANT LATEN: OF bLIND, OF sCHÖNE...
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:15
    we zullen zien hoe het uitpakt,met die professor die denk dat hij het voetbal heeft uitgevonden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:32
    Blind
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:43
    Ook al wint Ajax denk ik niet dat het door de slimheid van de trainer komt
    Vind ik leuk
    onbemind +256
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:57
    Neres voor Dolberg is beter, Dolberg moet meer spelen, is nog niet
    op niveau, zijn kans komt echt nog wel. Jammer voor Wober.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1035
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:02
    Zeer logische opstelling.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws