Ik zie in Europa geen andere verdediger die zo jong al zo goed is als Matthijs

"Ik zie in Europa geen andere verdediger die zo jong al zo goed is als Matthijs"

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 18:10za 17-11-2018 om 18:10

Matthijs de Ligt bleef vrijdagavond in De Kuip ook tegen de topspitsen van Frankrijk overeind. John Heitinga ziet dat de negentienjarige verdediger van Ajax en het Nederlands elftal hard op weg is naar de absolute top.

"Ik zie in Europa geen andere verdediger die zo jong al zo goed is als Matthijs", stelt Heitinga in gesprek met NU.nl. "Natuurlijk zal hij best nog een keer een foutje maken, maar hij weet precies wat hij wel en niet kan. In Nederland is verdedigen soms een vies woord. Maar goed verdedigen is een vak en er zijn er maar weinig die dat echt goed beheersen."

"Je hebt talenten en je hebt toptalenten. Matthijs hoort in die laatste categorie", vervolgt de oud-international zijn lofzang. "Hij heeft heel veel voorwaarden om de wereldtop te halen. Op jonge leeftijd is hij fysiek al enorm sterk, maar hij kan ook enorm goed voetballen. Bovendien heeft hij het vermogen om heel kritisch en realistisch naar zichzelf te kijken."

Daarnaast heeft De Ligt 'dat onoverwinnelijke', meent Heitinga. "Ik zag hem tegen Benfica een keer juichen met twee gebalde vuisten na een belangrijke verdedigende actie. Dat doen Chiellini en Ramos ook weleens, maar je ziet het eigenlijk nooit bij een Nederlandse verdediger."

Poll

Wordt De Ligt absolute wereldklasse?

(3738 stemmen)

Plaats een reactie

Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 18:15
Dumfries en van Dijk blijven de wereldtoppers.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:53
Jetro Willems!!
Vind ik leuk
zwollie +8981
zaterdag 17 november 2018 om 20:32
Obispo is volgens Aadje afkoopsom de beste.
Vind ik leuk
Emnu +6559
zaterdag 17 november 2018 om 21:32
Dumfries blijft de wereldtopper? 😂😂😂
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 21:43
Wat hij nu laat zien zal de Ligt in zijn carriere niet bereiken.
Vind ik leuk
Emnu +6559
zaterdag 17 november 2018 om 21:45
Mwah, ik denk dat De Ligt ook nog wel n matig potje in benen heeft hoor.

Vergeet niet dat hij pas 19 is.
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 21:46
De Ligt speelt teveel matige potjes.

Vandaar dat het ook een matige speler zal blijven.
Vind ik leuk
Emnu +6559
zaterdag 17 november 2018 om 21:47
Mooi. Weten we dat ook weer.

Informeer gelijk de hele Europese top die achter hem aan zit, bespaart ze n hoop ellende.
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 21:50
Niet alles geloven wat ze in de krant schrijven.
Vind ik leuk
Emnu +6559
zaterdag 17 november 2018 om 21:52
Ik ben om, ik volg alleen nog maar jou.

Ik kom alleen niet uit Utrecht, dus welke club moet ik doen alsof mijn voorkeur geniet terwijl ik natuurlijk niets ben dan n PSV trol?
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 22:00
Zou Twente nemen.

Past wel bij je.
Vind ik leuk
Emnu +6559
zaterdag 17 november 2018 om 22:09
Sorry, spreek geen Duits.
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 22:11
Je bent nooit te oud om te leren.
Vind ik leuk
Emnu +6559
zaterdag 17 november 2018 om 22:13
Maar wel in keuzes maken welke informatie je tot je neemt.
Vind ik leuk
Dani82 +2773
zaterdag 17 november 2018 om 23:13
Geloof jij wat de kranten schrijven? Of kijk je echt wel eens voetbal?
Vind ik leuk
Dani82 +2773
zaterdag 17 november 2018 om 23:12
De ligt speelt te veel matige potjes? Ja klopt, de eredivisie is maar matig.. voor de rest, als je mbappe in je zak hebt, ben je met stipt een wereldtopper!
Vind ik leuk
buddha +10477
zaterdag 17 november 2018 om 18:15
Heitinga dag vandaag.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:53
Hijs jarig
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 18:17
Word de beste verdediger ter wereld
Vind ik leuk
Nashua +6877
zaterdag 17 november 2018 om 19:14
Aad De Mostrodamus vindt Oossiepoossie van psv veeeeeel beter. Oh nee nu vindt ie dat niet meer
Vind ik leuk
KeesBman11 +530
zaterdag 17 november 2018 om 21:39
Hij niet goede subtopper.
Vind ik leuk
Darter 876 +793
zaterdag 17 november 2018 om 18:18
Komt helemaal goed met Oranje....
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
zaterdag 17 november 2018 om 18:21
st Juste al eens bekeken Heitinga?

Moet je eens doen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 18:24
Volgens Aad loopt er 1 in de jeugd bij PSV Obispo.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 18:53
Waarom direct weer de haat naar psv boven je sneue clubliefde Stellen??

Je beticht kopstootje van iets maar doet zelf exact het zelfde!!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:08
Volgens mij had ik 't over een uitspraak van Aad toch? Ik wou er 'm eventjes fijntjes aan herinneren!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:10
Je zet je zelf voor lul door weer re gaan wijzen naar een uitspraak van een ander.

Geeft niets, maar ga een kopstootje niet aanvallen terwijl je zelf exact het zelfde doet.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:15
Ik zet me niet voor lul, Aad zet zich weereens voor lul.Die voorspellingen kunnen allemaal de prullenbak in, voetbal is onvoorspelbaar. Ik doe ook geen clowneske uitspraken zoals die droeftoeter van Utrecht.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
zaterdag 17 november 2018 om 19:22
Je zet jezelf zeker wel voor lul :p Obispo moet het nog maar waar maken.. heeft beetje pech dat dorpsgek Aad dat zei maar daar kan die jongen niks aan doen.. de Ligt werd ook door iedereen afgekraakt na zijn zeer zwakke begin bij oranje, maar hij heeft zich zeer sterk herpakt. Dat kan bij Obispo natuurlijk ook nog..
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:50
Bij de Ligt wist ik 't meteen al, kon 'm al van de jeugd. Iedereen met een beetje voetbal verstand zag dat deze jongen een parel was. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. Ik irriteer me gewoon vaak aan die voorspellingen van Aad, echt bijna altijd zit hij ernaast.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:51]
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zondag 18 november 2018 om 09:33
Je valt enorm door de mand.

Zelfs zo erg dat je voor de meeste al niet meer geloofwaardig bent.

Iets wat ik al ff doorhad.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
zondag 18 november 2018 om 09:56
Iets irriteert je, maar je ergert je ergens aan.

Vind ik leuk
Il Gordo +16995
zaterdag 17 november 2018 om 18:25
Ah, ik vroeg me al af wie die De Ligt was gisteren. Maar na deze duiding van Heitinga, weet ik dus dat we te maken hebben met een potentiële topper?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 18:30
Samen met van Dijk het beste centrale duo wat we sinds jaren gehad hebben. Allebei zeer rustig en stressloos aan de bal. En wanneer er fysiek iets gevraagd wordt ook allebei van zeer goede huizen. Daar gaan we heel veel punten verlies mee twgen houden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:10
Klopt, v Dijk is ook echt een beest. Hij is nog een stuk groter als de Ligt , zag ik gisteren bij de volksliederen.
Vind ik leuk
Edenees80 +503
zaterdag 17 november 2018 om 18:58
De ligt en ook van Dijk absoluut goed tot top.. Dumfries en ook Blind uitstekend gisteren achterin.. Tegen mijn verwachting, en blij verast door de pot van gisteravond..
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:07
Nou John ik zal je eens vertellen ...ik óók niet, want die is er ook niet !
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:12
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:22]
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
zaterdag 17 november 2018 om 19:18
Melvin Platje..
Vind ik leuk
jari11 +2360
zaterdag 17 november 2018 om 19:45
Heitinga lijkt me een aardige vent, maar hij moet niet gaan analiseren. Alhoewel dit verhaal wel klopt. Normaal komt er niet zoveel uit..
Vind ik leuk
Dj Storm +275
zaterdag 17 november 2018 om 20:27
Haha, ik zie in München ene Kimmich van 23 rondlopen die op dit moment toch echt een klasse beter is. En die vier jaar geleden ook bij veel clubs in de picture stond. Vooral ook omdat ie ook als nummer 6 uitstekend uit de voeten kan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:33]
Vind ik leuk
Roeptoeter +12312
zaterdag 17 november 2018 om 23:24
Ajax heeft 77 miljoen fans wereldwijd. Dat betekent dat Ajax wereldwijd gezien een topclub is. Bij die topclub speelt De Ligt en blinkt die wekelijks uit. De conclusie is dan ook dat hij al wereldtop is en daar is geen speld tussen te krijgen.
Vind ik leuk
Emnu +6559
zaterdag 17 november 2018 om 23:48
Zo iemand wordt geloof ik n Belieber genoemd...
Vind ik leuk